TOP

Βήματα για την επιτυχία του μάρκετινγκ βίντεο: Ένας οδηγός για αρχάριους

VM

«Μάρκετινγκ βίντεο». Έχετε ακούσει τους ειδικούς να μιλούν γι’ αυτό, τους γκουρού στο ιστολόγιο και τους συναδέλφους της επιχείρησής σας να το διασκεδάζουν, αλλά πώς ξεκινάτε; Ποιο είναι το πρώτο βήμα για να δημιουργήσετε το δικό σας συναρπαστικό περιεχόμενο βίντεο και πώς μπορείτε να μοιραστείτε τα βίντεό σας με τον κόσμο;

Αν δεν εκμεταλλεύεστε το βίντεο και θέλετε να μάθετε από πού να ξεκινήσετε, ακολουθούν πέντε βήματα που θα σας ξεκινήσουν την πορεία προς μια αποτελεσματική καμπάνια μάρκετινγκ βίντεο:

Κατανοήστε τις ανάγκες σας και βάλτε έναν στόχο

Όπως κάθε άλλη στρατηγική μάρκετινγκ, πρέπει να ξεκινήσετε με έναν στόχο. Τι προσπαθείτε να επιτύχετε: περισσότερη επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας, μεγαλύτερος χρόνος στον ιστότοπο, αυξημένες μετατροπές πωλήσεων, δημιουργία συνδέσμων, προώθηση προϊόντων; Το βίντεο μπορεί σίγουρα να βοηθήσει σε αυτούς τους τομείς, αλλά πρέπει να έχετε κάποιο είδος στόχου. Αυτό θα σας επιτρέψει να μετρήσετε την επιτυχία και την απόδοση επένδυσης (ROI) της καμπάνιας σας και θα σας βοηθήσει να διαμορφώσετε την ιδέα για το βίντεό σας.

Πριν από οτιδήποτε άλλο, αφιερώστε λίγα λεπτά για να σκεφτείτε πού βρίσκεστε στις προσπάθειες μάρκετινγκ σας και πού θέλετε να είστε.

Αξιολογήστε τους πόρους σας

Το επόμενο βήμα είναι η κατανόηση των δυνατοτήτων και των περιορισμών παραγωγής βίντεο. Σκοπεύετε να δημιουργήσετε το βίντεό σας εσωτερικά ή σκοπεύετε να προσλάβετε μια εταιρεία; Έχετε πρόσβαση σε επαγγελματικό εξοπλισμό και λογισμικό παραγωγής βίντεο ή χρησιμοποιείτε smartphone και διαδικτυακό πρόγραμμα επεξεργασίας; Ανεξάρτητα από τους πόρους σας, η κατανόηση με τι πρέπει να εργαστείτε θα σας βοηθήσει να σχεδιάσετε το εύρος και την κλίμακα του βίντεό σας. Η γνώση του εξοπλισμού σας θα σας βοηθήσει επίσης να κάνετε τη διαδικασία κινηματογράφησης και μοντάζ να είναι πολύ πιο ομαλή.

Καταλήξτε στην ιδέα σας και δημιουργήστε ένα σενάριο

Το επόμενο βήμα είναι να υπολογίσετε τον τύπο του βίντεο που πρόκειται να δημιουργήσετε. Ανατρέξτε στο βήμα #1 και σκεφτείτε τον καλύτερο τύπο βίντεο που ταιριάζει στις ανάγκες και τους στόχους σας. Θα μπορούσε να είναι μια επίδειξη προϊόντος, μια επισκόπηση υπηρεσιών, μια περιήγηση στο γραφείο, μια μαρτυρία πελατών — οι επιλογές συνεχίζονται και συνεχίζονται.

Μόλις μάθετε τη μορφή βίντεο με την οποία πρόκειται να χρησιμοποιήσετε, δημιουργήστε ένα storyboard. Ένας απλός τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι να λάβετε ένα πακέτο με κάρτες σημειώσεων (ναι, 3×5, χάρτινες κάρτες σημειώσεων) και σε κάθε μία να γράψετε ή να σχεδιάσετε τις σκηνές στο βίντεό σας. Η χρήση χάρτινων καρτών σάς επιτρέπει να οργανώνετε και να οπτικοποιείτε εύκολα τις σκηνές σας, να απορρίπτετε όσες δεν σας αρέσουν και να προσθέτετε νέες γρήγορα.

Φροντίστε να έχετε απαντήσεις για απλές ερωτήσεις όπως, “Πού ξεκινά το βίντεό σας;”, “Τι συμβαίνει στη μέση;”, “Πώς τελειώνει;” Απλές ερωτήσεις, αλλά αν περιμένετε μέχρι να γυρίσετε πραγματικά για να το καταλάβετε, τότε θα μείνετε με ένα βίντεο που φαίνεται ασύνδετο και βιαστικά συγκεντρωμένο. Αφιερώστε λίγο χρόνο σε αυτό το βήμα γιατί η δουλειά που κάνετε εδώ θα επηρεάσει δραματικά την επιτυχία του βήματος #4.

Γυρίσματα και μοντάζ

Ήρθε η ώρα να γίνει αυτό το πράγμα! Συγκεντρώστε τον εξοπλισμό και το συνεργείο σας (αν χρειάζεται) και ξεκινήστε τα γυρίσματα.

Συμβουλές για κινηματογράφηση χωρίς μυαλό:

  1. Βεβαιωθείτε ότι οι μπαταρίες της φωτογραφικής μηχανής ή του smartphone σας είναι φορτισμένες πριν ξεκινήσετε τη μαγνητοσκόπηση (μια λήψη που διαρκεί μερικές ώρες μπορεί να τις αδειάσει γρήγορα).
  2. Εάν ενσωματώνετε άλλα άτομα, βεβαιωθείτε ότι γνωρίζουν τη θέση και τους ρόλους τους προτού ξεκινήσετε τα γυρίσματα (αυτό θα σας εξοικονομήσει χρόνο για την επανάληψη των γυρισμάτων).
  3. Εάν η επιχείρησή σας συνήθως έχει πολλή κίνηση, σκεφτείτε το ενδεχόμενο να κινηματογραφήσετε μετά από ώρες ή να δημιουργήσετε μια πινακίδα για να εκτρέψετε την κυκλοφορία (αυτό θα σας εξοικονομήσει επίσης χρόνο για την εκ νέου λήψη).
  4. Εάν κάνετε μια φωτογράφιση προϊόντος, συγκεντρώστε όλα τα προϊόντα και τα στηρίγματα σας σε ένα μέρος πριν ξεκινήσετε τη λήψη (δεν θέλετε να τρέχετε και να τα αναζητάτε κατά τη διάρκεια της ίδιας της λήψης).

Εφόσον έχετε κάνει τη δουλειά για την ανάπτυξη της ιδέας σας και τη δημιουργία ενός σεναρίου, τα γυρίσματα θα πρέπει να πάνε σχετικά ομαλά. Αλλά να είστε πάντα προετοιμασμένοι για απρόβλεπτες καθυστερήσεις.

Κοινή χρήση του νέου σας βίντεο

Μόλις οριστικοποιηθεί το βίντεό σας, ήρθε η ώρα να το μοιραστείτε με τον κόσμο. Υπάρχουν πολλές επιλογές όταν πρόκειται για μέρη για φιλοξενία και κοινή χρήση του βίντεό σας στο διαδίκτυο. Η μέθοδος που θα επιλέξετε εξαρτάται αποκλειστικά από εσάς, αλλά ορισμένες έχουν ορισμένα πλεονεκτήματα έναντι άλλων:

Φιλοξενία του δικού σας περιεχομένου βίντεο

Πλεονεκτήματα: Έχετε τον πλήρη έλεγχο του βίντεό σας και μπορείτε να οδηγείτε την επισκεψιμότητα απευθείας στον ιστότοπό σας και όχι στους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης.

Μειονεκτήματα: Μπορεί να είναι δύσκολο να δημιουργήσετε ένα “viral buzz” γύρω από το περιεχόμενό σας επειδή βρίσκεται στον ιστότοπό σας και όχι σε έναν ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης (όπως το Youtube).

Δημοσίευση του βίντεό σας στο Youtube

Πλεονεκτήματα: Το βίντεό σας θα έχει την ευκαιρία να είναι μπροστά στα περισσότερα άτομα (το YouTube έχει αυτήν τη στιγμή περίπου 1 δισεκατομμύριο μοναδικούς θεατές μηνιαίους) και το περιεχόμενό σας έχει περισσότερες πιθανότητες να ευρετηριαστεί και να καταταχθεί σε υψηλή θέση στο Google, στο οποίο ανήκει το Youtube.

Μειονεκτήματα: Με τόσα πολλά βίντεο στο YouTube, μπορεί να είναι δύσκολο για άτομα που δεν είναι εξοικειωμένα με την επωνυμία σας να βρουν το βίντεό σας μέσα από όλη την ακαταστασία.

Δημοσίευση του βίντεό σας στο Vimeo

Πλεονεκτήματα: Το Vimeo διαθέτει πιο καθαρό πρόγραμμα αναπαραγωγής βίντεο και προσφέρει περισσότερες επιλογές προσαρμογής (όπως σας επιτρέπει να ονομάσετε τη συσκευή αναπαραγωγής με το λογότυπό σας).

Μειονεκτήματα: Το κοινό του Vimeo είναι πολύ μικρότερο από αυτό του Youtube και πολλές από τις καλύτερες δυνατότητες είναι διαθέσιμες μόνο σε λογαριασμούς επί πληρωμή.

Μόλις το βίντεό σας δημοσιευτεί στο διαδίκτυο, μοιραστείτε το με το δίκτυό σας! Συνδέστε το στα email της εταιρείας σας, δημοσιεύστε το στο ιστολόγιό σας, μοιραστείτε το στα δίκτυα κοινωνικών μέσων σας και ενθαρρύνετε άλλους να το μοιραστούν επίσης. Έχετε αφιερώσει χρόνο στη δημιουργία αυτού του περιεχομένου, επομένως εφαρμόστε μεθόδους για να το μεταφέρετε στον κόσμο.

Το βίντεο ως μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής μάρκετινγκ

Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία των προσπαθειών μάρκετινγκ βίντεο, είναι να κάνετε το μάρκετινγκ βίντεο μέρος της συνολικής στρατηγικής μάρκετινγκ. Το βίντεο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να βελτιώσει μια καμπάνια μάρκετινγκ μέσω email, καμπάνιες PPC, προσπάθειες δημοσίων σχέσεων και πολλά άλλα. Είναι πιθανό ότι λίγα βίντεο δεν θα βάλουν την επιχείρησή σας σε γρήγορο δρόμο προς την επιτυχία, αλλά μια έξυπνη και διαρκής προσπάθεια για τη δημιουργία περιεχομένου βίντεο που είναι ελκυστικό και πολύτιμο είναι ένας αποδεδειγμένος τρόπος για τη δημιουργία δυνητικών πελατών, την αύξηση των μετατροπών και την αλληλεπίδραση με τους πελάτες.