TOP

Συμβουλές με βάση την έρευνα για αποτελεσματικό μάρκετινγκ βίντεο

VM

Η παραγωγή βίντεο είναι πιο οικονομική από ποτέ μπορείτε να τραβήξετε βίντεο υψηλής ποιότητας 4K με το smartphone σας. Όμως, όλοι μπορούν να το κάνουν. Αν θέλετε να ξεχωρίσετε, χρειάζεστε μια σταθερή στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ βίντεο.

Και μόλις αναπτύξετε μια συγκεκριμένη στρατηγική ευθυγραμμισμένη με τους στόχους σας, υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να ενισχύσετε την αποτελεσματικότητα του βίντεό σας. Ακολουθούν συμβουλές που υποστηρίζονται από έρευνα για να κάνετε τις προσπάθειές σας για το μάρκετινγκ βίντεο ακόμα πιο αξιόλογες.

Πείτε μια ιστορία.

Θα μπορούσατε να πείτε ότι αυτός είναι ο χρυσός κανόνας οποιασδήποτε μορφής μάρκετινγκ περιεχομένου, είτε γραπτού είτε ήχου, είτε οπτικού. Πρέπει να εστιάσετε στην προσθήκη αξίας στη ζωή του κοινού σας παρέχοντας χρήσιμες συμβουλές αντί να προωθείτε απευθείας τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

Όπως και με τις αναρτήσεις ιστολογίου, το μάρκετινγκ βίντεο είναι η τέλεια ευκαιρία για να αξιοποιήσετε τη δύναμη της αφήγησης και να πυροδοτήσετε έντονα συναισθήματα. Για παράδειγμα, μπορείτε να παρουσιάσετε πραγματικά παραδείγματα για το πώς το προϊόν σας βοήθησε έναν πελάτη να λύσει ένα πιεστικό πρόβλημα.

Στην πραγματικότητα, η έρευνα δείχνει ότι σχεδόν το 80% των ανθρώπων προτιμούν επωνυμίες που λένε ιστορίες ως μέρος του μάρκετινγκ τους.

Κάντε τα πρώτα 10 δευτερόλεπτα να μετρήσουν

Μην μπείτε στον κόπο να δημιουργήσετε ένα βίντεο που αξίζει τα Όσκαρ, αν δεν καταφέρετε να μην προσελκύσετε το κοινό μέσα στα πρώτα 10 δευτερόλεπτα. Γιατί;

Επειδή ο μέσος χρήστης του Διαδικτύου έχει μικρότερο εύρος προσοχής (Άνοιγμα συνδέσμου σε νέο παράθυρο) από αυτό ενός χρυσόψαρου. Το βαρετό δεν θα λειτουργήσει, απλό και απλό. Έτσι, περίπου το ένα πέμπτο του κοινού σας θα απομακρυνθεί με κλικ από το βίντεο μέσα στα πρώτα 10 δευτερόλεπτα, εκτός και αν το ξεκαθαρίσετε από την αρχή ως προς το τι θα κερδίσει από την παρακολούθηση του περιεχομένου σας.

Για να απαντήσετε στην υποχρεωτική υποσυνείδητη ερώτηση του κοινού σας “Τι μου αρέσει;” μπορείτε:

  • Εμφανίστε το τελικό αποτέλεσμα, αποδεικνύοντας την αξία του βίντεό σας
  • Κάντε μια δελεαστική, δύσκολη ερώτηση
  • Εισάγετε ένα πρόβλημα και υποσχεθείτε μια λύση
  • Αναφέρετε ένα συγκλονιστικό γεγονός
  • Χρησιμοποιήστε τις λέξεις «τι θα γινόταν αν» ή «φαντάσου»

Με απλά λόγια, κάντε ό,τι χρειάζεται για να τα κολλήσετε αμέσως, διαφορετικά το βίντεό σας θα μείνει απαρατήρητο.

Συμπεριλάβετε υπότιτλους

Σύμφωνα με το ίδιο infographic του Renderforest, το 85% των βίντεο στο Facebook παρακολουθούνται χωρίς ήχο. Οι τάσεις είναι στην ίδια γραμμή για το Instagram και το Twitter.

Τώρα, το Facebook δημιουργεί πάνω από 8 δισεκατομμύρια προβολές βίντεο την ημέρα και αυτές οι αναρτήσεις έχουν 135% υψηλότερη οργανική εμβέλεια από τις κανονικές αναρτήσεις φωτογραφιών, σύμφωνα με αυτή τη μελέτη. Επομένως, να είστε σίγουροι ότι ένα τεράστιο κομμάτι της απόδοσης επένδυσης μάρκετινγκ βίντεο θα προέρχεται από το Facebook.

Επιπλέον, η έρευνα από το ίδιο το Facebook δείχνει ότι υπάρχει πιθανότητα κανείς να μην καταλάβει τα βίντεό σας, καθώς η εμπειρία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για κινητά έχει σχεδιαστεί για να σβήνει ο ήχος.

Έτσι, αν πιστεύετε ότι έχετε ήδη «καρφώσει» το μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με εκπληκτικές αναρτήσεις βίντεο, οι πιθανότητες είναι ότι μπορείτε να βελτιώσετε περαιτέρω την απόδοση επένδυσης (ROI) προσθέτοντας υπότιτλους (ή υπότιτλους). Με αυτόν τον τρόπο θα αυξήσετε την αφοσίωση, τα κλικ και τους δυνητικούς πελάτες.

Ρίξτε μια ματιά σε αυτό το τεστ A/B που ανακάλυψε πώς τα βίντεο με κλειστούς υπότιτλους στο Facebook μπορούν να βελτιώσουν την προβολή.

Οι κλειστοί υπότιτλοι θα βοηθήσουν και τις προσπάθειές σας στο μάρκετινγκ στο YouTube, καθώς:

Κάνει τα βίντεό σας προσβάσιμα σε ένα πολύ ευρύτερο κοινό: Πάνω από το 5% του παγκόσμιου πληθυσμού – ή 466 εκατομμύρια άνθρωποι – έχει απώλεια ακοής με απενεργοποίηση. Οι κλειστοί υπότιτλοι τους επιτρέπουν να απολαμβάνουν καλύτερα το περιεχόμενό σας. Επιπλέον, μπορείτε να μεταφράσετε τους υπότιτλους σας και να έχετε πολύγλωσσους υπότιτλους για το μη αγγλόφωνο κοινό, αυξάνοντας περαιτέρω το εύρος του περιεχομένου σας.

Επιτρέπει στους θεατές να παρακολουθούν βίντεο σε ακατάλληλες στιγμές ή ακατάλληλα περιβάλλοντα, όπως όταν μελετούν σε μια βιβλιοθήκη, όταν οδηγούν σε ένα θορυβώδες τρένο κ.λπ.

Βελτιστοποιήστε το βίντεό σας για αναζήτηση

Οι κλειστές λεζάντες εξυπηρετούν έναν άλλο κρίσιμο σκοπό: τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO).

Αναμφισβήτητα, το μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης (τόσο επί πληρωμή όσο και οργανικό) αποτελεί μεγάλο μέρος οποιασδήποτε στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ. Ενώ το περιεχόμενο κειμένου, όπως αναρτήσεις ιστολογίου, λευκές βίβλοι και μελέτες περιπτώσεων είναι ειδικά σχεδιασμένο για την επίτευξη υψηλών κατατάξεων στο Google, υπάρχουν πολλά που μπορείτε να κάνετε για να φέρετε και το περιεχόμενο βίντεο εκεί.

Για να μην αναφέρουμε, το YouTube είναι η δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης μετά το Google. Έτσι, η βελτιστοποίηση του περιεχομένου βίντεο για τις 2 κορυφαίες μηχανές αναζήτησης μπορεί να ανεβάσει την απόδοση επένδυσης μάρκετινγκ βίντεο σε ένα εντελώς νέο επίπεδο.

Λοιπόν, πώς το κάνετε αυτό; Ακολουθούν μερικές υποδείξεις για να ξεκινήσετε με το YouTube SEO (Άνοιγμα συνδέσμου σε νέο παράθυρο):

Επιλέξτε έναν εξαιρετικά σχετικό τίτλο που περιλαμβάνει λέξεις-κλειδιά (μην κάνετε κλικ στο δόλωμα!)

Γράψτε μια περιεκτική περιγραφή βίντεο παρόμοια με τα βίντεο με την κορυφαία απόδοση στη θέση σας

Προσθέστε όλες τις σχετικές ετικέτες

Προσθέστε μια μεταγραφή εμπλουτισμένη με λέξεις-κλειδιά

Και φυσικά, προσθέστε υπότιτλους.

Ένα πράγμα που ίσως έχετε παρατηρήσει είναι ότι κάθε δείκτης μιλά για την εκτέλεση κάποιας δραστηριότητας που σχετίζεται με το κείμενο. Βλέπετε, τα προγράμματα ανίχνευσης (ή τα spiders/bots) της Google δεν μπορούν να παρακολουθήσουν ή να κατανοήσουν περιεχόμενο βίντεο. Ωστόσο, μπορούν να ανιχνεύσουν περιεχόμενο κειμένου για να καταλάβουν τι είναι το βίντεό σας.

Έτσι, κάνοντας όλα αυτά όχι μόνο θα βοηθήσετε στην επίτευξη υψηλότερων βαθμολογιών στο YouTube, αλλά το βίντεό σας θα έχει επίσης περισσότερες πιθανότητες να εμφανιστεί στα αποτελέσματα βίντεο στο Google SERP.

Τέλος με παρότρυνση για δράση (CTA)

Αυτό είναι σημαντικό. Οι πιθανότητες είναι ότι οι θεατές που παρακολουθούν ολόκληρο το βίντεο ενδιαφέρονται τώρα πραγματικά για τις προσφορές σας. Μπορείτε να τους ονομάσετε ακόμη και «κατάλληλους δυνητικούς πελάτες».

Τώρα έχετε την ευκαιρία να τους καθοδηγήσετε να εκτελέσουν κάποια επιθυμητή ενέργεια, όπως να περιηγηθείτε στον κατάλογο προϊόντων σας, να ξεκινήσετε μια δωρεάν δοκιμή, να εγγραφείτε, να καταναλώσετε περισσότερο από το περιεχόμενό σας κ.λπ.

Επομένως, τελειώνετε πάντα τα βίντεό σας με ένα κουμπί παρότρυνσης για δράση και ενημερώνετε το κοινό σας τι ακριβώς πρέπει να κάνει στη συνέχεια. Για παράδειγμα, προσθέστε σχολιασμούς στην τελική οθόνη στα βίντεό σας στο YouTube, όπως ένα κουμπί “Εγγραφή” ή ζητήστε τους να απαντήσουν σε μια δημοσκόπηση.

Επιπλέον, όταν πρόκειται συγκεκριμένα για τη φιλοξενία του βίντεο στον δικό σας τομέα, το CTA δεν χρειάζεται να βρίσκεται στο τέλος του βίντεο. Σύμφωνα με μια μελέτη (Άνοιγμα συνδέσμου σε νέο παράθυρο) που διεξήχθη από την KISSmetrics, η προσθήκη ενός μόνο CTA σε ένα βίντεο δημιουργεί έως και 380% περισσότερα κλικ από ένα CTA στην πλαϊνή γραμμή της ίδιας σελίδας. Επομένως, σκεφτείτε να προσθέσετε CTA με σύνεση σε όλο το βίντεο.

Τελικές Λέξεις

Για να ολοκληρωθεί, ο μεγάλος στόχος σας με το μάρκετινγκ βίντεο θα πρέπει πάντα να είναι να εκπαιδεύσετε τους πελάτες και, τελικά, να δημιουργήσετε ηγετική θέση στη σκέψη σας στον τομέα σας.

Επίσης, μην ξεχνάτε να μοιράζεστε ξεδιάντροπα το περιεχόμενό σας σε όποιον κοινωνικό χώρο βρίσκεται το κοινό σας.