TOP

Δημιουργήστε μια στρατηγική μάρκετινγκ βίντεο με εύκολα βήματα

VM

Θα πιστεύατε ότι οι άνθρωποι περνούν το 33 τοις εκατό του χρόνου τους στο διαδίκτυο παρακολουθώντας βίντεο; Επιπλέον: σχεδόν εννέα στους δέκα επαγγελματίες του μάρκετινγκ χρησιμοποίησαν βίντεο στη στρατηγική μάρκετινγκ του 2020. Α, και ας μην ξεχνάμε ότι πάνω από ένα δισεκατομμύριο ώρες βίντεο καταναλώνονται στο YouTube κάθε μέρα.

Εάν οι υποψήφιοί σας παρακολουθούν βίντεο και σχεδόν όλοι οι ανταγωνιστές σας δημοσιεύουν βίντεο, τότε είναι καιρός να δημιουργήσετε μια στρατηγική μάρκετινγκ βίντεο για να παρουσιάσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας σε πιθανούς αγοραστές.

Γνωρίστε το κοινό σας

Στο πιο βασικό του επίπεδο, η ιδέα του μάρκετινγκ είναι απλώς να προωθήσει ένα μήνυμα και να λάβει μια απάντηση. Για παράδειγμα, εάν διευθύνετε μια εταιρεία HVAC, μπορείτε να πείτε στους ανθρώπους να προετοιμάσουν τα κλιματιστικά τους για ένα ζεστό καλοκαίρι και να τους ζητήσετε να προγραμματίσουν έναν συντονισμό. Εάν διαχειρίζεστε ένα κατάστημα λιανικής, ίσως στείλετε μια καμπάνια ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να προωθήσετε μια επερχόμενη πώληση με την ελπίδα ότι θα αποφέρει επιπλέον έσοδα.

Τι θα γινόταν όμως αν διευθύνατε τόσο τις επιχειρήσεις HVAC όσο και τις επιχειρήσεις λιανικής και μπερδέψατε τις λίστες σας; Μπορείτε να φανταστείτε αν λέγατε στους πελάτες λιανικής σας να φτιάξουν τα κλιματιστικά τους; Πιθανότατα θα προκαλούσε μαζική σύγχυση και το μήνυμά σας θα έπεφτε στο απροχώρητο. Εκεί έρχεται η σημασία της γνώσης του κοινού σας.

Η αγοραστική σας προσωπικότητα θα είναι ο βασικός άξονας της στρατηγικής μάρκετινγκ βίντεο. Στην ουσία, ορίζετε το κοινό σας και μπορείτε να αρχίσετε να σκέφτεστε τι θέλει να παρακολουθήσει και να μάθει από τα βίντεό σας. Ό,τι γράφεις, κινηματογραφείς και ανεβάζεις θα πρέπει να μιλάει με τον αγοραστή σου. Το περιεχόμενο του βίντεό σας πρέπει να απαντά στις ερωτήσεις τους, να επιλύει τα προβλήματα και να παρέχει στοχευμένες παροτρύνσεις για δράση που σχετίζονται με αυτά.

Το πρόσωπο του αγοραστή θα καθορίσει επίσης τον τόνο της επωνυμίας σας, κάτι που είναι πολύ σημαντικό κατά την εγγραφή των βίντεό σας. Θα είστε διασκεδαστικοί και διασκεδαστικοί ή ο ιδανικός αγοραστής σας προτιμά μια σοβαρή, πιο επαγγελματική προσέγγιση; Απλώς να ξέρετε ότι η αγοραστική σας προσωπικότητα θα εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου και μπορεί ακόμη και να αναπτύξετε πολλές προσωπικότητες αγοραστών. Να τα έχετε πάντα στο μυαλό σας όταν σχεδιάζετε τη στρατηγική μάρκετινγκ βίντεο.

Περιγράψτε το σχέδιο περιεχομένου βίντεο σας

Πριν κάνετε οτιδήποτε, θέλω να κοιτάξετε το ημερολόγιό σας. Γνωρίζοντας ότι υπάρχουν μόνο 24 ώρες την ημέρα και ότι γυρίζετε πολλά πιάτα ως ιδιοκτήτης μικρής επιχείρησης, πόσο χρόνο μπορείτε να αφιερώσετε στο βίντεο; Μπορείτε να αφιερώσετε λίγο από τον χρόνο που έχετε αφιερώσει δημοσιεύοντας και να κάνετε κύλιση στο Facebook και να τον αφιερώσετε στη δημιουργία ενός διασκεδαστικού βίντεο;

Το κλειδί για την περιγραφή του περιεχομένου στη στρατηγική μάρκετινγκ βίντεο είναι να κοιτάξετε ένα ημερολόγιο και να καθορίσετε το πρόγραμμα περιεχομένου σας. Πόσα βίντεο σκοπεύετε να δημοσιεύσετε και με ποια συχνότητα; Μπορείτε να καλύψετε ένα βίντεο την εβδομάδα ή δύο βίντεο το μήνα έχουν πιο νόημα; Να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας γιατί το κλειδί για τη δημιουργία ενός σχεδίου μάρκετινγκ βίντεο είναι η συνέπεια. Το κοινό σας θα περιμένει τα βίντεό σας σε συγκεκριμένες ώρες της εβδομάδας ή του μήνα και θέλετε να είστε σίγουροι ότι μπορείτε να τα παραδώσετε.

Μόλις καταλάβετε το πρόγραμμα περιεχομένου σας, θα θέλετε να διαφοροποιήσετε τους τύπους των βίντεο που προσφέρετε. Για έμπνευση, κάντε κλικ στους παρακάτω συνδέσμους για να δείτε κάθε τύπο βίντεο σε δράση.

Διαίρει και βασίλευε για να παράγεις το περιεχόμενο βίντεο

Αφού εντοπίσετε την προσωπικότητα του αγοραστή σας και ολοκληρώσετε τη στρατηγική περιεχομένου σας, θα πρέπει να αναθέσετε εργασίες για να εγγραφούν τα βίντεο. Υποθέτοντας ότι έχετε την πολυτέλεια μιας ομάδας να σας βοηθήσει, τα κρίσιμα καθήκοντα θα περιλαμβάνουν:

  • Περιγραφή σεναρίων ή σημείων συζήτησης
  • Επιλέγοντας το φόντο και/ή την πράσινη οθόνη σας
  • Δοκιμή φωτισμού και ήχου
  • Εγγραφή των βίντεο
  • Επεξεργασία των βίντεο
  • Ανέβασμα των βίντεο

Εάν είστε ένα πλήρωμα ενός ατόμου, μπορείτε ακόμα να κάνετε τη στρατηγική μάρκετινγκ βίντεο πραγματικότητα, αλλά θα πρέπει να σχεδιάσετε και να προγραμματίσετε αυτές τις διαφορετικές εργασίες. Ένα πράγμα που πρέπει να τονίσω εδώ: τα βίντεό σας δεν θα είναι τέλεια. Στην πραγματικότητα, ο καλός μου φίλος και δημιουργός του YouTube, Adam LoDolce, μου είπε κάποτε ότι το πρώτο μου βίντεο θα ήταν φρικτό, αλλά συμβούλεψε: «Μην τα παρατάς! Θα γίνεις καλύτερος με την εξάσκηση».

Ανεβάστε το περιεχόμενο του βίντεo σας (ή βγείτε ζωντανά!)

Αφού ηχογραφήσετε και επεξεργαστείτε, είστε έτοιμοι να ανεβάσετε το περιεχόμενο βίντεο. Είναι σημαντικό να σημειώσετε ότι δεν θα χρειαστεί να επεξεργαστείτε ή να ανεβάσετε τα βίντεό σας εάν γυρίζετε μια ζωντανή ροή.

Μπορείτε να κάνετε ζωντανή ροή στο Facebook, το Instagram, το YouTube, το Vimeo και το TikTok. Φροντίστε να κάνετε την έρευνά σας, καθώς κάθε μία από τις πλατφόρμες έχει τις δικές της απαιτήσεις για να μπορέσετε να το κάνετε.

Παρακολουθήστε τις μετρήσεις σας

Έτσι, έχετε οραματιστεί το κοινό σας, έχετε ρυθμίσει τα μηνύματά σας, σχεδιάζετε το περιεχόμενό σας, ηχογραφήσατε τα βίντεό σας, τα επεξεργαστήκατε στην εντέλεια και τα ανεβάσατε στα κατάλληλα κανάλια. Όπως λένε, “Εάν δεν μετράτε, δεν κάνετε μάρκετινγκ”, επομένως είναι σημαντικό να παρακολουθείτε τις μετρήσεις σας.

Μετρήσεις βίντεο για να παρακολουθείτε

Για να βοηθήσετε στην περαιτέρω ανάπτυξη της στρατηγικής μάρκετινγκ βίντεο, θέλετε να εξετάσετε μετρήσεις όπως:

  • Συνολικές προβολές
  • Μέσος χρόνος παρακολούθησης
  • Αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (σε email ή μέσα κοινωνικής δικτύωσης)
  • Μετατροπή (σε σελίδες προορισμού ή ιστότοπο)
  • Δέσμευση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
  • Μου αρέσει
  • Μερίδια
  • Σχόλια
  • Retweets

Αφού συλλέξετε τα δεδομένα, θέλετε να τα αναλύσετε για να λάβετε τεκμηριωμένες αποφάσεις για τα μελλοντικά σας βίντεο.

Εάν τα βίντεο έχουν μεγάλο αριθμό προβολών αλλά μικρό μέσο χρόνο παρακολούθησης, τότε αγγίξατε το σωστό θέμα, αλλά ίσως παραμείνατε λίγο υπερβολικά και χάσατε την προσοχή του κοινού σας.

Εάν τα βίντεο έχουν υψηλό επίπεδο αφοσίωσης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τότε το κοινό σας λέει ότι απολαμβάνει την παράδοσή σας και ενδιαφέρεται για το θέμα του βίντεο. Αν βλέπετε υψηλά επίπεδα αφοσίωσης, αλλά το ποσοστό μετατροπών σας είναι χαμηλό, τότε ίσως χρειαστεί να ενισχύσετε την παρότρυνση για δράση.

Εάν τα βίντεο δεν έχουν πολλές προβολές ή αφοσίωση, τότε θέλετε να βρείτε νέους τρόπους για να προωθήσετε το βίντεο, όπως αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή αποκλειστικές καμπάνιες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Εάν, μετά από έναν δεύτερο γύρο προώθησης, οι μετρήσεις του βίντεό σας παραμένουν στάσιμες, τότε επανεξετάστε την προσωπικότητα του αγοραστή σας και επανεξετάστε τα θέματα των βίντεό σας για να βεβαιωθείτε ότι προσφέρετε πραγματική αξία στον αγοραστή σας.

Και πάλι, δώστε προσοχή σε αυτούς τους αριθμούς προτού αφιερώσετε χρόνο και πόρους για να εγγράψετε το επόμενο σετ βίντεό σας. Η μέτρηση και η ανάλυση θα σας βοηθήσουν να έχετε μεγαλύτερο αντίκτυπο στο κοινό σας και να δημιουργήσετε μια πιο ισχυρή στρατηγική μάρκετινγκ βίντεο.

Ξεκινήστε με τη στρατηγική μάρκετινγκ βίντεο

Εάν διαθέτετε smartphone, μπορείτε να ξεκινήσετε τη στρατηγική μάρκετινγκ βίντεο. Δεν χρειάζεστε μια ακριβή κάμερα ή ένα συνεργείο του Χόλιγουντ πίσω από τον φακό. Απλώς πρέπει να ακολουθήσετε τα πέντε παραπάνω βήματα και να ξέρετε ότι όσο άβολο κι αν αισθάνεστε στην αρχή, θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε την επιχείρησή σας στο τέλος. Και ΔΡΑΣΗ!