TOP

Τεράστιες τάσεις βίντεο για το 2022-2024

VM

Ακολουθούν 5 από τις πιο σημαντικές τάσεις βίντεο για το 2022 και μετά.

Και οι τάσεις της μεγάλης εικόνας, τα προϊόντα και οι εταιρείες τα ωθούν προς τα εμπρός.

Είτε είστε έμπορος ψηφιακού μάρκετινγκ, είτε αγοραστής μέσων ή δημιουργός περιεχομένου, αυτές είναι οι κορυφαίες τάσεις που πρέπει να γνωρίζετε.

Το Silent Video Κερδίζει Ορμή

Υπολογίζεται ότι το 85% των σύντομων βίντεο που προβάλλονται στο Facebook παρακολουθούνται χωρίς ήχο.

Ωστόσο, το 41% του βίντεο θα ήταν ακατανόητο για τους θεατές χωρίς ήχο.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι έμποροι βίντεο χρησιμοποιούν υπότιτλους, πλαίσιο και άλλες τακτικές “χωρίς ήχο” για να μεταφέρουν πληροφορίες.

Τα κινούμενα σχέδια χωρίς ήχο, όπως τα GIF, κάνουν από καιρό αυτό ακριβώς.

Χρησιμοποιώντας υπότιτλους, ενδεικτική δράση και κοινώς γνωστές μορφές μιμιδίων, τα GIF μεταφέρουν ιδέες χωρίς ήχο. Και η δημοτικότητά τους έχει αυξηθεί ως αποτέλεσμα.

Η συμπερίληψη των υπότιτλων μπορεί να αυξήσει την αναλογία προβολής ενός βίντεο στο διαδίκτυο κατά 80%.

Για βίντεο που τελειώνουν με παρότρυνση για δράση, αυτό είναι απαραίτητο.

Και το 80% των θεατών που παρακολουθούν με υπότιτλους το κάνουν επειδή προτιμούν τους υπότιτλους και όχι λόγω προβλημάτων ακοής.

Επιπλέον, το μάρκετινγκ βίντεο που δεν εξαρτάται από τον ήχο μιας συγκεκριμένης γλώσσας είναι ευκολότερο να μεταφραστεί και να κλιμακωθεί σε νέες γεωγραφικές περιοχές.

Η απουσία ήχου, παραδόξως, κάνει το περιεχόμενο ακόμα πιο προσιτό.

Καθώς οι χρήστες βλέπουν περισσότερο περιεχόμενο εν κινήσει, αυτή η προσβασιμότητα γίνεται όλο και πιο σημαντική.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πηγαίνουν πρώτα στο βίντεο

Δεν είναι μυστήριο ότι το περιεχόμενο βίντεο είναι ένα από τα κύρια αξιοθέατα του Διαδικτύου.

Ένας από τους πιο συνηθισμένους λόγους που οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι για την προβολή βίντεο.

Και η πλατφόρμα κοινής χρήσης βίντεο YouTube είναι ο δεύτερος πιο δημοφιλής ιστότοπος στον κόσμο (μετά την Google).

Ωστόσο, με τη ροή βίντεο που έχει οριστεί να φτάσει το 82% της συνολικής επισκεψιμότητας ιστού έως το 2022, η σημασία του περιεχομένου βίντεο στη στρατηγική μάρκετινγκ είναι τεράστια και εξακολουθεί να αυξάνεται.

Η κατώτατη γραμμή? Οι χρήστες προσελκύονται σε πλατφόρμες που προορίζονται για βίντεο.

Και οι θεατές αναμένουν ότι οι διαφημίσεις που βλέπουν να ταιριάζουν με τη μορφή της πλατφόρμας. Με τόσα πολλά βλέμματα να στρέφονται στις πλατφόρμες που προορίζονται για βίντεο, οι έμποροι δεν είχαν άλλη επιλογή από το να ακολουθήσουν.

Πουθενά αυτό δεν είναι πιο εμφανές από το κοινωνικό δίκτυο TikTok που βασίζεται σε βίντεο.

Από τη συγχώνευση με το Musical.ly, το TikTok αναπτύσσεται με απίστευτο ρυθμό.

Η πλατφόρμα έχει πλέον 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες μηνιαίως.

Και το ενδιαφέρον για τις διαφημίσεις TikTok έχει αυξηθεί παράλληλα με το δίκτυο.

Τα τριμηνιαία έσοδά τους ξεπέρασαν τα 50 εκατομμύρια δολάρια το 4ο τρίμηνο του 2019, τη στιγμή που η εφαρμογή άρχιζε πραγματικά να απογειώνεται.

Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 310% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Και τα έσοδα του 2020 ήταν περίπου 500 εκατομμύρια δολάρια.

Οι πλατφόρμες του πρώτου βίντεο έχουν απογειωθεί και έχουν πεθάνει στο παρελθόν (για παράδειγμα, το Vine).

Αλλά το TikTok φαίνεται να έχει επιλέξει την τέλεια στιγμή για να συμμετάσχει στο πάρτι. Και οι ανταγωνιστές του φαίνεται να συμφωνούν.

Το 2017 ο Mark Zuckerberg του Facebook δήλωσε δημόσια ότι το video-first ήταν μια μετα-τάση για παρακολούθηση. Και το Facebook υποστήριξε αυτή τη δήλωση με την κυκλοφορία του Instagram Reels.

Η ζήτηση για βίντεο σύντομης μορφής αυξάνεται

Εκτός από το TikTok, τα βίντεο σύντομης μορφής είναι επίσης δημοφιλή σε πλατφόρμες όπως το YouTube, το Snapchat και το Instagram.

Αλλά ο ελέφαντας στο δωμάτιο είναι ο Quibi.

Η Quibi συγκέντρωσε 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια για να φέρει το επίπεδο παραγωγής του Χόλιγουντ στο περιεχόμενο βίντεο σύντομης μορφής, προσφέροντας ένα μοντέλο συνδρομής μόνο για κινητά. (Καθώς και μια πιο περιορισμένη δωρεάν έκδοση.)

Και οι έμποροι αγόρασαν επίσης, αγοράζοντας 150 εκατομμύρια δολάρια σε διαφημιστικό χώρο βίντεο πριν καν ξεκινήσει η εφαρμογή.

Αυτό σημαίνει ότι το βίντεο σύντομης μορφής δεν είναι τόσο μεγάλο όσο νόμιζαν οι υποστηρικτές του Quibi;

Καθόλου.

Η αποτυχία του Quibi δεν σημαίνει καταστροφή για βίντεο σύντομης μορφής.

Ο ενθουσιασμός των επενδυτών υπήρχε για καλό λόγο. Και ένα μεγάλο μέρος της αποτυχίας του Quibi οφειλόταν στην πανδημία. Όχι απαραίτητα επειδή η υποκείμενη ιδέα ήταν εσφαλμένη.

Για παράδειγμα, το TikTok έχει επιβεβαιωθεί σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα ως ένας από τους κορυφαίους των social media. Αυτό είναι απόδειξη της όρεξης για περιεχόμενο βίντεο μικρής διάρκειας. Η Quibi απλά δεν μπόρεσε να το αξιοποιήσει με επιτυχία.

Και ο θρίαμβος του TikTok επί της Quibi μπορεί να προοιωνίζεται καλά για τους διαφημιστές. Η Quibi προσέφερε ένα επίπεδο premium χωρίς διαφημίσεις. Ενώ ο χώρος μάρκετινγκ ήταν διαθέσιμος στην υπηρεσία ροής, ένα πάντα δωρεάν μοντέλο προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες για αγορά διαφημιστικού χώρου.

(Παρεμπιπτόντως, μπορεί να βλέπουμε περισσότερα από αυτά στον κόσμο ροής – η υπηρεσία Tubi που ανήκει στην Fox υποστηρίζεται από διαφημίσεις).

Ωστόσο, το γεγονός ότι η Quibi μπόρεσε να ξεκινήσει με τόσο τεράστια υποστήριξη δείχνει ένα σύντομο μέλλον.

Η κίνηση σε μικρότερα μήκη έχει εκδηλωθεί και στον διαφημιστικό χώρο.

Οι τηλεοπτικές διαφημίσεις 15 δευτερολέπτων είναι περίπου 75% εξίσου αποτελεσματικές με τις διαφημίσεις 30 δευτερολέπτων, με το μισό κόστος.

Και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ορισμένες από τις πιο δημοφιλείς τοποθετήσεις διαφημίσεων δεν επιτρέπουν καν βίντεο διάρκειας άνω των 15 δευτερολέπτων.

Οι δημιουργοί βίντεο δημιουργούν έσοδα με νέες πλατφόρμες

Το μάρκετινγκ βίντεο εξαρτάται τόσο από μια πλατφόρμα για τη διαφήμιση όσο και από τους δημιουργούς περιεχομένου που είναι πρόθυμοι να φιλοξενήσουν διαφημίσεις.

Και οι δημιουργοί περιεχομένου και οι πλατφόρμες απαιτούν τα μάτια των θαυμαστών για να παράγουν έσοδα.

Αυτό ήταν εδώ και καιρό το μοντέλο στο οποίο συνυπάρχουν οι δημιουργοί περιεχομένου και οι διαφημιστές.

Ωστόσο, η αυξανόμενη δημοτικότητα των πλατφορμών (όπως το Patreon) απειλούν αυτό το οικοσύστημα.

Το Patreon επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν περιεχόμενο χωρίς διαφημίσεις, να παρακολουθούν ζωντανές εκδηλώσεις και να έχουν έγκαιρη πρόσβαση στο περιεχόμενο με αντάλλαγμα ένα τέλος συνδρομής (ή πληρωμή ανά προβολή).

Οι θαυμαστές χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο αυτό το μοντέλο για να υποστηρίξουν κανάλια, podcast και παράγοντες επιρροής που ακολουθούν.

Ειδικά οι ενήλικες δημιουργοί περιεχομένου έχουν επωφεληθεί από αυτήν την τάση.

Το OnlyFans είναι μια πλατφόρμα που βασίζεται σε συνδρομές και μικροσυναλλαγές που απευθύνεται σε ενήλικες διασκεδαστές. Και η ανάπτυξή του συναγωνίζεται ακόμη και αυτή του Patreon.

Οι Onlyfans και οι Patreon δεν είναι μόνοι.

Ιστότοποι όπως το Memberful, το Buy Me a Coffee, το Liberapay και άλλοι, προσφέρουν στους δημιουργούς περιεχομένου νέα μέσα για τη δημιουργία εσόδων.

Και η πλατφόρμα ζωντανών βίντεο Twitch έχει διαδώσει την ιδέα των δωρεών ζωντανής ροής.

Από την πλευρά τους, οι διαφημιστές συχνά χορηγούν απευθείας τους streamers του Twitch σε πραγματικό χρόνο.

Στη συνέχεια, οι streamers παρέχουν σε αντάλλαγμα φωνές, τοποθέτηση προϊόντων ή άλλες προωθητικές ενέργειες.

Έτσι, οι πλατφόρμες απευθείας σε δημιουργούς έχουν δημιουργήσει δυναμική.

Και οι παλιές πλατφόρμες όπως το YouTube έχουν λάβει υπόψη.

Η δυνατότητα συνδρομής καναλιού επιτρέπει στους συνδρομητές να υποστηρίζουν απευθείας τους δημιουργούς βίντεο.

Οι συνδρομές καναλιού πρόσθεσαν τις επιτυχημένες πτυχές του επιχειρηματικού μοντέλου απευθείας στον δημιουργό στο YouTube.

Τα έσοδα από διαφημίσεις πλατφόρμας δεν είναι πλέον η μόνη πηγή που πρέπει να συντηρούν οι δημιουργοί.

Οι πλατφόρμες χρηματοδότησης με επίκεντρο τους δημιουργούς αυξάνονται σε δημοτικότητα. Όπως και εντελώς νέες επιλογές (όπως βίντεο με δυνατότητα αγοράς).

Και οι πλατφόρμες βίντεο που βασίζονται σε τυπικά μοντέλα διαφήμισης αναγκάζονται να προσαρμοστούν.

Οι τμηματικές μορφές βίντεο γίνονται αναγκαιότητα

Το μέσο νοικοκυριό των ΗΠΑ είχε 7 συσκευές προβολής περιεχομένου.

Με μια συνεχώς αυξανόμενη ποικιλία συσκευών, κοινωνικών δικτύων και πλατφορμών ροής που απαιτούν διαφορετικές μορφές περιεχομένου, είναι σημαντικό για τους διαφημιστές και τους δημιουργούς περιεχομένου να τμηματοποιούν τις μορφές βίντεο τους.

Αυτές οι αλλαγές οδήγησαν σε τουλάχιστον 3 κοινά αποδεκτές μορφές μάρκετινγκ βίντεο (για να μην αναφέρουμε VR, 3D, ευρεία οθόνη και άλλες).

Το οριζόντιο και το κάθετο βίντεο χρησιμοποιούνται συνήθως.

Και το Instagram έχει κάνει το τετράγωνο πλακίδιο βίντεο mainstream επίσης.

Οι έμποροι βίντεο και οι δημιουργοί περιεχομένου έχουν αναγνωρίσει αυτήν την τάση.

Και οι πλατφόρμες που προσπαθούν να αντισταθούν σε αυτήν την τάση αναγκάστηκαν να την αποδεχτούν (βλ. την τελική υιοθέτηση του οριζόντιου βίντεο από την IGTV).

Τούτου λεχθέντος, υπάρχουν ορισμένες εξαιρέσεις σε αυτή την τάση.

Ένα καινοτόμο χαρακτηριστικό του Quibi ήταν το “Turnstyle”. Το Turnstyle επέτρεψε στους θεατές να βλέπουν τόσο οριζόντιες όσο και κάθετες προβολές των ίδιων σκηνών.

Ενώ ο κωμικός Andrew Schulz χρησιμοποιεί περιστρεφόμενο βίντεο για να αυξήσει τις προβολές.

Ωστόσο, καθώς λιγότερο από το 30% των θεατών είναι πρόθυμοι να γυρίσουν το τηλέφωνό τους για να παρακολουθήσουν μια διαφήμιση, η αντιστοίχιση της μορφής διαφήμισης με την πλατφόρμα στην οποία παρουσιάζεται είναι απαραίτητη.

Εάν δεν υιοθετηθεί ένα καθολικό πρότυπο για την προβολή βίντεο, η τμηματοποιημένη διαφήμιση θα συνεχίσει να αποτελεί προϋπόθεση για επιτυχημένο μάρκετινγκ βίντεο.

Συμπέρασμα

Τώρα τις έχετε δει: 5 από τις μεγαλύτερες τάσεις μάρκετινγκ βίντεο που συμβαίνουν αυτή τη στιγμή.

Με τόσο μεγάλο κοινό, το περιεχόμενο βίντεο και οι διαφημίσεις είναι ζωτικής σημασίας για κάθε μεγάλης κλίμακας καμπάνια μάρκετινγκ. Αλλά υπάρχει περισσότερος ανταγωνισμός κάθε μέρα.

Έτσι, για να πετύχουν οι έμποροι βίντεο και οι δημιουργοί περιεχομένου, πρέπει να κατανοήσουν τόσο πώς λειτουργεί ο κλάδος αυτήν τη στιγμή όσο και πού πηγαίνει.

Και αυτό σημαίνει να παραμένετε στην κορυφή των τάσεων.