TOP

5 Συμβουλές με βάση της έρευνες για αποτελεσματικό βίντεο μάρκετινγκ

VM

Eάν αναρωτιέστε εάν το βίντεο μάρκετινγκ αξίζει όλη την προσπάθεια και την επένδυση, τότε προχωρήστε και κρύψτε τις αμφιβολίες σας. Γιατί σίγουρα αξίζει τον κόπο. Το μόνο ερώτημα είναι πώς το κάνετε αποτελεσματικά;

Εκ πρώτης όψεως, το βίντεο μάρκετινγκ είναι απλό: ηχογραφήστε και δημοσιεύστε βίντεο με σκοπό να προχωρήσετε προς τους επιχειρηματικούς σας στόχους. Τα βίντεο μπορεί να είναι διαφόρων τύπων ανάλογα με το στάδιο της διοχέτευσης μάρκετινγκ, συμπεριλαμβανομένων, ενδεικτικά, των εξής:

  • Φροντιστήρια
  • Vlogs
  • Συνεντεύξεις ειδικών
  • Αναφορές πελατών
  • Στα παρασκήνια
  • Επεξηγηματικά κινούμενα σχέδια
  • Ζωντανά διαδικτυακά σεμινάρια

Επιπλέον, η παραγωγή βίντεο είναι πιο οικονομική από ποτέ. Mπορείτε να τραβήξετε βίντεο υψηλής ποιότητας 4K με το smartphone σας. Όμως, όλοι μπορούν να το κάνουν. Αν θέλετε να ξεχωρίσετε, χρειάζεστε μια σταθερή στρατηγική βίντεο μάρκετινγκ.

Και μόλις αναπτύξετε μια συγκεκριμένη στρατηγική ευθυγραμμισμένη με τους στόχους σας, υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να ενισχύσετε την αποτελεσματικότητα στο βίντεo σας. Ακολουθούν πέντε συμβουλές που υποστηρίζονται από έρευνα για να κάνετε τις προσπάθειές σας για το μάρκετινγκ βίντεο ακόμα πιο αξιόλογες.

Πείτε μια ιστορία,μην είστε πωλητές

Θα μπορούσατε να πείτε ότι αυτός είναι ο χρυσός κανόνας οποιασδήποτε μορφής μάρκετινγκ περιεχομένου, είτε γραπτού είτε ήχου, είτε οπτικού. Πρέπει να εστιάσετε στην προσθήκη αξίας στη ζωή του κοινού σας παρέχοντας χρήσιμες συμβουλές αντί να προωθείτε απευθείας τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

Όπως και με τις αναρτήσεις ιστολογίου, το βίντεο μάρκετινγκ είναι η τέλεια ευκαιρία για να αξιοποιήσετε τη δύναμη της αφήγησης και να πυροδοτήσετε έντονα συναισθήματα.

Στην πραγματικότητα, η έρευνα δείχνει ότι σχεδόν το 80% των ανθρώπων προτιμούν μάρκες που λένε ιστορίες ως μέρος του μάρκετινγκ τους.

Φυσικά, μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε βίντεο προϊόντων ειδικά για να προβάλετε τα χαρακτηριστικά του προϊόντος σας χωρίς να ξεφύγετε. Αλλά αφήστε το μόνο για πληρωμένες διαφημιστικές τοποθετήσεις. Και για να λέμε την αλήθεια, ακόμη και για προωθητικές ενέργειες επί πληρωμή, θα πρέπει να επιλέξετε να δημιουργήσετε ένα βίντεο που αφηγείται μια συναρπαστική ιστορία αντί απλώς να ρίχνετε τα χαρακτηριστικά του προϊόντος σας.

Κάντε τα πρώτα 10 δευτερόλεπτα να μετρήσουν

Μην μπείτε στον κόπο να δημιουργήσετε ένα βίντεο που αξίζει τα Όσκαρ, αν δεν καταφέρετε να μην προσελκύσετε το κοινό μέσα στα πρώτα 10 δευτερόλεπτα.

Το βαρετό δεν θα λειτουργήσει, απλό και απλό. Έτσι, περίπου το ένα πέμπτο του κοινού σας θα απομακρυνθεί με κλικ από το βίντεο μέσα στα πρώτα 10 δευτερόλεπτα, εκτός κι αν το ξεκαθαρίσετε από την αρχή ως προς το τι θα κερδίσει από την παρακολούθηση του περιεχομένου σας.

Για να απαντήσετε στην υποχρεωτική υποσυνείδητη ερώτηση του κοινού σας “Τι μου αρέσει;” (ή WIIFM), μπορείτε:

  • Εμφανίστε το τελικό αποτέλεσμα, αποδεικνύοντας την αξία του βίντεo σας
  • Κάντε μια δελεαστική, δύσκολη ερώτηση
  • Εισάγετε ένα πρόβλημα και υποσχεθείτε μια λύση
  • Αναφέρετε ένα συγκλονιστικό γεγονός
  • Χρησιμοποιήστε τις λέξεις «τι θα γινόταν αν» ή «φαντάσου»
  • Με απλά λόγια, κάντε ό,τι χρειάζεται για να τα κολλήσετε αμέσως, διαφορετικά το βίντεo σας θα μείνει απαρατήρητο.

Συμπεριλάβετε υπότιτλους

Σύμφωνα με το ίδιο infographic του Renderforest, το 85% των βίντεο στο Facebook παρακολουθούνται χωρίς ήχο. Οι τάσεις είναι στην ίδια γραμμή για το Instagram και το Twitter.

Τώρα, το Facebook δημιουργεί πάνω από 8 δισεκατομμύρια προβολές βίντεο την ημέρα και αυτές οι αναρτήσεις έχουν 135% υψηλότερη οργανική εμβέλεια από τις κανονικές αναρτήσεις φωτογραφιών, σύμφωνα με αυτή τη μελέτη. Επομένως, να είστε σίγουροι ότι ένα τεράστιο κομμάτι της απόδοσης επένδυσης του μάρκετινγκ βίντεο θα προέρχεται από το Facebook.

Επιπλέον, η έρευνα από το ίδιο το Facebook δείχνει ότι υπάρχει πιθανότητα κανείς να μην καταλάβει τα βίντεo σας, καθώς η εμπειρία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για κινητά έχει σχεδιαστεί για να σβήνει ο ήχος.

Έτσι, αν πιστεύετε ότι τα πηγαίνετε καλά στο μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με εκπληκτικές αναρτήσεις βίντεο, οι πιθανότητες είναι ότι μπορείτε να βελτιώσετε περαιτέρω την απόδοση επένδυσης (ROI) προσθέτοντας υπότιτλους. Με αυτόν τον τρόπο θα αυξήσετε την αφοσίωση, τα κλικ και τους δυνητικούς πελάτες.

Τα βίντεο με κλειστούς υπότιτλους στο Facebook μπορούν να βελτιώσουν την προβολή.

Οι κλειστοί υπότιτλοι θα βοηθήσουν και τις προσπάθειές σας στο μάρκετινγκ στο YouTube, καθώς:

Κάνει τα βίντεo σας προσβάσιμα σε ένα πολύ ευρύτερο κοινό: Πάνω από το 5% του παγκόσμιου πληθυσμού ή 466 εκατομμύρια άνθρωποι  έχει απώλεια ακοής. Οι κλειστοί υπότιτλοι τους επιτρέπουν να απολαμβάνουν καλύτερα το περιεχόμενό σας. Επιπλέον, μπορείτε να μεταφράσετε τους υπότιτλους σας και να έχετε πολύγλωσσους υπότιτλους για το μη αγγλόφωνο κοινό, αυξάνοντας περαιτέρω το εύρος του περιεχομένου σας.

Επιτρέπει στους θεατές να παρακολουθούν βίντεο σε ακατάλληλες στιγμές ή ακατάλληλα περιβάλλοντα, όπως όταν μελετούν σε μια βιβλιοθήκη, όταν ταξιδεύουν σε ένα θορυβώδες τρένο.

Βελτιστοποιήστε το βίντεo σας για αναζήτηση

Οι κλειστές λεζάντες εξυπηρετούν έναν άλλο κρίσιμο σκοπό: τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO).

Αναμφισβήτητα, το μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης (τόσο επί πληρωμή όσο και οργανικό) αποτελεί μεγάλο μέρος οποιασδήποτε στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ. Ενώ το περιεχόμενο κειμένου, όπως αναρτήσεις ιστολογίου, λευκές βίβλοι και μελέτες περιπτώσεων είναι ειδικά σχεδιασμένο για την επίτευξη υψηλών κατατάξεων στο Google, υπάρχουν πολλά που μπορείτε να κάνετε για να μεταφέρετε και το περιεχόμενο βίντεο εκεί.

Για να μην αναφέρουμε, το YouTube είναι η δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης μετά το Google. Έτσι, η βελτιστοποίηση του περιεχομένου βίντεο για τις 2 κορυφαίες μηχανές αναζήτησης μπορεί να ανεβάσει την απόδοση επένδυσης βίντεο μάρκετινγκ σε ένα εντελώς νέο επίπεδο.

Λοιπόν, πώς το κάνετε αυτό; Ακολουθούν μερικές υποδείξεις για να ξεκινήσετε με το YouTube SEO:

  • Επιλέξτε έναν εξαιρετικά σχετικό τίτλο που περιλαμβάνει λέξεις-κλειδιά.
  • Γράψτε μια περιεκτική περιγραφή βίντεο παρόμοια με τα βίντεο με την κορυφαία απόδοση στη θέση σας
  • Προσθέστε όλες τις σχετικές ετικέτες
  • Προσθέστε μια μεταγραφή εμπλουτισμένη με λέξεις-κλειδιά
  • Και φυσικά, προσθέστε υπότιτλους.

Ένα πράγμα που ίσως έχετε παρατηρήσει είναι ότι κάθε δείκτης μιλάει για την εκτέλεση κάποιας δραστηριότητας που σχετίζεται με το κείμενο. Βλέπετε, τα προγράμματα ανίχνευσης της Google δεν μπορούν να παρακολουθήσουν ή να κατανοήσουν περιεχόμενο βίντεο. Ωστόσο, μπορούν να ανιχνεύσουν περιεχόμενο κειμένου για να καταλάβουν τι είναι το βίντεo σας.

Έτσι, κάνοντας όλα αυτά όχι μόνο θα βοηθήσετε στην επίτευξη υψηλότερων βαθμολογιών στο YouTube, αλλά το βίντεo σας θα έχει επίσης περισσότερες πιθανότητες να εμφανιστεί στα αποτελέσματα βίντεο στο Google SERP.

Επιπλέον, για να αποκομίσετε τη μέγιστη αξία SEO από το βίντεo σας, φιλοξενήστε το στον δικό σας τομέα προτού το ανεβάσετε σε οποιαδήποτε από τις πλατφόρμες κοινής χρήσης κοινωνικών δικτύων.

Παρεμπιπτόντως, η Google μπορεί πλέον να εξαγάγει συγκεκριμένα αποσπάσματα του βίντεo σας και να το εμφανίζει για σχετικά ερωτήματα αναζήτησης. Κατά συνέπεια, είναι απαραίτητο να έχετε μεταγραφές πλούσιες σε λέξεις-κλειδιά.

Τέλος με παρότρυνση για δράση (CTA)

Αυτό είναι σημαντικό. Οι πιθανότητες είναι ότι οι θεατές που παρακολουθούν ολόκληρο το βίντεο ενδιαφέρονται τώρα πραγματικά για τις προσφορές σας. Μπορείτε να τους ονομάσετε ακόμη και «κατάλληλους δυνητικούς πελάτες».

Τώρα είναι η ευκαιρία σας να τους καθοδηγήσετε να εκτελέσουν κάποια επιθυμητή ενέργεια, όπως να περιηγηθείτε στον κατάλογο των προϊόντων σας, να ξεκινήσετε μια δωρεάν δοκιμή, να εγγραφείτε, να καταναλώσετε περισσότερο από το περιεχόμενo σας και ούτω καθεξής.

Επομένως, τελειώνετε πάντα τα βίντεo σας με ένα κουμπί παρότρυνσης για δράση και ενημερώνετε το κοινό σας τι ακριβώς πρέπει να κάνει στη συνέχεια. Για παράδειγμα, προσθέστε σχολιασμούς στην τελική οθόνη στα βίντεo σας στο YouTube, όπως ένα κουμπί “Εγγραφή” ή ζητήστε τους να απαντήσουν σε μια δημοσκόπηση.

Επιπλέον, όταν πρόκειται συγκεκριμένα για τη φιλοξενία του βίντεο στον δικό σας τομέα, το CTA δεν χρειάζεται να βρίσκεται στο τέλος του βίντεο. Σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη από την KISSmetrics, η προσθήκη ενός μόνο CTA σε ένα βίντεο δημιουργεί έως και 380% περισσότερα κλικ από ένα CTA στην πλαϊνή γραμμή της ίδιας σελίδας. Επομένως, σκεφτείτε να προσθέσετε CTA με σύνεση σε όλο το βίντεο.

Τελικές Λέξεις

Για να ολοκληρώσετε, ο στόχος σας με το βίντεο μάρκετινγκ θα πρέπει πάντα να είναι να εκπαιδεύσετε τους πελάτες και, τελικά, να δημιουργήσετε ηγετική θέση στη σκέψη σας στον τομέα σας.

Επίσης, μην ξεχνάτε να μοιράζεστε το περιεχόμενo σας σε όποιον κοινωνικό χώρο βρίσκεται το κοινό σας.