TOP

Bήματα για μια επιτυχημένη στρατηγική μάρκετινγκ βίντεο μέσων κοινωνικής δικτύωσης

VM

Μεταξύ 2013 και 2018, ο χρόνος που αφιέρωναν οι άνθρωποι παρακολουθώντας βίντεο στο διαδίκτυο αυξήθηκε κατά μέσο όρο 32% ετησίως. Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, η Zenith προβλέπει ότι ο μέσος άνθρωπος θα αφιερώσει 100 λεπτά την ημέρα το 2022 παρακολουθώντας βίντεο. Για να το θέσουμε σε προοπτική, είναι 25 ολόκληρες ημέρες. Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ πρέπει να το λαμβάνουν υπόψη εάν θέλουν να σχεδιάσουν να αναπτύξουν τη στρατηγική μάρκετινγκ βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ευτυχώς για εμάς, υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους το βίντεο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Δεν περιοριζόμαστε σε διαφημίσεις τηλεοπτικού τύπου ή άψογα προσεγμένα εκπαιδευτικά βίντεο. Με την εισαγωγή των βίντεο ζωντανής ροής, το ενδιαφέρον για την αυθεντικότητα της επωνυμίας και τις προσβάσιμες εφαρμογές επεξεργασίας, είναι πιο εύκολο από ποτέ να βυθίσετε τα δάχτυλά σας στον κόσμο του μάρκετινγκ βίντεο.

Ακολουθήστε τον οδηγό  βημάτων για τη δημιουργία μιας επιτυχημένης στρατηγικής μάρκετινγκ βίντεο μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Θέστε στόχους για το μάρκετινγκ βίντεο

Στην αρχή κάθε νέας επιχείρησης μέσων κοινωνικής δικτύωσης, υπάρχει ανάγκη να τεθούν στόχοι. Τι θέλετε να πετύχουν τα βίντεό σας; Πού στη διοχέτευση μάρκετινγκ θα πέσουν αυτά τα βίντεο;

Εάν μόλις ξεκινάτε, σας συνιστούμε να δημιουργήσετε μόνο μερικούς στόχους, ώστε να μην σας πιάνει υπερβολικός. Ένα παράδειγμα στόχου μάρκετινγκ βίντεο θα ήταν η δημιουργία αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας. Όπως θα συζητήσουμε αργότερα, αυτό συνδέεται ειδικά με τον τύπο του βίντεο που θα δημιουργήσετε και θα ενημερώσει τα μελλοντικά σας βίντεο.

Για ορισμένες επωνυμίες, τα βίντεο χρησιμοποιούνται σε μεγάλο βαθμό για διαφήμιση. Μπορούν να ξεκινήσουν από μια σελίδα προϊόντος στον ιστότοπο και στη συνέχεια να διακλαδιστούν για να μεταφερθούν σε μια κοινωνική διαφήμιση. Άλλοι δημιουργούν βίντεο μόνο για διαφημίσεις μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για επωνυμίες που απευθύνονται απευθείας στον καταναλωτή, όπως η Lo & Sons, όπου τα βίντεο προϊόντων είναι απαραίτητα για να βοηθήσουν τον καταναλωτή να απεικονίσει τον εαυτό του με την τσάντα. Στο παρακάτω βίντεο προϊόντος, επισημαίνει ένα χαρακτηριστικό σε μια τσάντα που αντιμετωπίζει ένα κοινό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι όταν ταξιδεύουν. Είναι σχετικό και σύντομο. Το βίντεο μπορεί όχι μόνο να χρησιμοποιηθεί στο Facebook ως δημοσίευση τροφοδοσίας αλλά μπορεί επίσης να προωθηθεί ως διαφήμιση κοινωνικής δικτύωσης.

Αποφασίστε για τις πλατφόρμες σας

Κάθε μεγάλη πλατφόρμα κοινωνικών μέσων και όχι μόνο έχει τη δική της μορφή βίντεο. Παλαιότερες πλατφόρμες όπως το Facebook προσφέρουν διάφορους τύπους βίντεο, ενώ οι νεότερες όπως το Snapchat και το TikTok βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε μία μορφή.

Αν δεν έχετε χρησιμοποιήσει ποτέ βίντεο σε καμία πλατφόρμα, ξεκινήστε με αυτές στις οποίες έχετε ήδη εγκατεστημένο κοινό. Σύμφωνα με το Statista και τα δεδομένα που συλλέχθηκαν τον Φεβρουάριο του 2019, το κοινό στο Instagram, το Facebook και το Snapchat περνούν περίπου το ήμισυ του χρόνου τους στο δίκτυο παρακολουθώντας βίντεο. Η επιλογή οποιουδήποτε από αυτά τα τρία για να ξεκινήσετε το μάρκετινγκ βίντεο θα ήταν ένα καλό πρώτο βήμα.

Μορφές και δυνατότητες βίντεο μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Καθώς οι διάφορες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης προσθέτουν συνεχώς περισσότερες δυνατότητες, μπορεί να είναι δύσκολο να παρακολουθείτε ποιος τύπος περιεχομένου βίντεο μπορεί να μεταφορτωθεί πού ή πότε μπορεί να χρειαστεί να κάνετε κάποια πρόσθετη επεξεργασία. Δείτε παρακάτω για μια γρήγορη αναφορά και τον πλήρη οδηγό προδιαγραφών βίντεο για όλες τις λεπτομέρειες που χρειάζεστε για να ανεβάσετε σε κάθε δίκτυο.

Facebook

  • Βίντεο ροής τοπίων και πορτραίτων
  • Ζωντανή ροή (Facebook Live)
  • Ιστορίες Facebook (περιεχόμενο που εξαφανίζεται)

Instagram

  • Βίντεο ροής τοπίων και πορτραίτων
  • Ζωντανή ροή (Instagram Live)
  • Ιστορίες Instagram (περιεχόμενο που εξαφανίζεται)
  • Περιεχόμενο μεγάλης μορφής Instagram TV (IGTV).
  • Περιεχόμενο σύντομης μορφής του Instagram Reels

Twitter

  • Βίντεο ροής τοπίων και πορτραίτων
  • Ζωντανή μετάδοση
  • Περιεχόμενο ιστοριών (Twitter Fleets)

LinkedIn

  • Βίντεο ροής τοπίου
  • Ζωντανή μετάδοση

YouTube

  • Βίντεο με τοπίο
  • Πορτραίτο βίντεο (ενδέχεται να χρησιμοποιηθεί pillarboxing σε ορισμένες μεταφορτώσεις)
  • Ζωντανή μετάδοση
  • Σύντομα βίντεο (πορτραίτο)

Pinterest

  • Βίντεο ροής πορτραίτου

Τικ Τοκ

  • Βίντεο ροής πορτραίτου

Τέλος, αν ψάχνετε για επαναλαμβανόμενες σειρές, όπως οδηγούς χρήσης προϊόντων, ρίξτε μια ματιά σε δίκτυα όπως το YouTube και το Facebook όπου μπορείτε να τα κατηγοριοποιήσετε σε λίστες αναπαραγωγής. Το Instagram πρόσθεσε πρόσφατα μια επιλογή σειράς και για το IGTV.

Επιλέξτε τους τύπους βίντεο

Υπάρχουν πολλοί τύποι βίντεο εκεί έξω και δεν εννοούμε πού θα τοποθετηθούν τα βίντεο – το βίντεο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πολλούς διαφορετικούς σκοπούς για την υποστήριξη της συνολικής στρατηγικής περιεχομένου σας. Ο προσδιορισμός του τύπου βίντεο που λειτουργεί καλύτερα για την επωνυμία σας είναι ένα σημαντικό βήμα στη στρατηγική μάρκετινγκ σας. Δεν γίνονται όλα τα βίντεο το ίδιο και αυτό είναι εντάξει – το πιο σημαντικό είναι ότι υποστηρίζουν τους βασικούς σας στόχους.

Ακολουθούν μερικοί διαφορετικοί τύποι βίντεο και τα οφέλη τους. Υπάρχουν πολλές άλλες ιδέες για βίντεο κοινωνικών μέσων εκεί έξω που μπορείτε να δοκιμάσετε.

Εκπαιδευτικά: Είναι ενημερωτικά και μπορούν να δημιουργήσουν αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας για νέους πελάτες. Συχνά παίρνουν έναν λιγότερο περιστασιακό και πιο εκλεπτυσμένο τόνο και καθιερώνουν τη μάρκα ως ειδικό. Αν δημιουργηθούν για τρέχοντες πελάτες, τότε τα βίντεο θα μπορούσαν να επικεντρωθούν σε οδηγούς και συμβουλές για να αξιοποιήσετε στο έπακρο το προϊόν σας.

Πίσω από τα παρασκήνια: Αυτά δίνουν μια ματιά στις λειτουργίες της εταιρείας και τους υπαλλήλους. Μερικές φορές χρησιμεύουν για να διασκεδάσουν το κοινό ή να δώσουν μια εικονική ματιά πίσω από την κουρτίνα.

Συνεντεύξεις: Με προσκεκλημένους ομιλητές, οι συνεντεύξεις είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να εισαγάγετε το κοινό σας σε έναν νέο παράγοντα επιρροής και το αντίστροφο. Η παράδοση του εικονικού μικροφώνου σε έναν επισκέπτη μπορεί να είναι διασκεδαστική και να προσφέρει λίγη περισσότερη αυθεντικότητα στην επωνυμία σας.

Διασκεδαστικό: Αυτά περιλαμβάνουν αστεία, χαριτωμένα κουτάβια, ακόμη και φάρσες. Χρησιμεύουν αποκλειστικά για να ψυχαγωγήσουν το κοινό, αλλά μπορούν να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να τονίσετε τη φωνή της επωνυμίας σας και να δημιουργήσετε μια αίσθηση κοινότητας μεταξύ του κοινού σας.

Μαρτυρίες: Στο μάρκετινγκ, αυτά τα βίντεο μοιάζουν με κορυφαία σημεία πελατών και βοηθούν στη δημιουργία κοινωνικής απόδειξης για την επωνυμία σας. Βίντεο που δείχνουν πώς ένας πελάτης χρησιμοποιεί το προϊόν ή την υπηρεσία σας και την ικανοποίησή του με αυτό λειτουργούν σε επίπεδο σύνδεσης: ιδανικά, ένας δυνητικός πελάτης θα δει τον εαυτό του σε αυτό το βίντεο και θα πειστεί να αγοράσει.

Σχεδιάστε την παραγωγή περιεχομένου

Ένα καλό σχέδιο παραγωγής περιεχομένου θα σας εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα μακροπρόθεσμα. Είτε το σχεδιάζετε με διάγραμμα ροής είτε παλιομοδίτικο στυλό και χαρτί, πρέπει να γνωρίζετε πώς θα δημιουργηθούν και θα γυριστούν τα βίντεο.

Έχετε επιλογές για παραγωγή περιεχομένου και μετά την παραγωγή. Η πρόσληψη ενός πρακτορείου ή μιας εταιρείας παραγωγής θα μειώσει πολύ από το άγχος στα βήματα 4 και 5. Θα τα χειριστούν όλα για τον προγραμματισμό και τις εγκρίσεις, απλά πρέπει να δώσετε την καθοδήγηση.

Αλλά αν σκοπεύετε να το κάνετε αυτό εσωτερικά, θα πρέπει να σκεφτείτε όλα τα βήματα για ένα βίντεο. Αυτό περιλαμβάνει, αλλά δεν περιορίζεται σε:

  • Προσδιορισμός του απαραίτητου εξοπλισμού και στηριγμάτων
  • Γράφοντας ένα σενάριο
  • Επεξεργασία του σεναρίου
  • Storyboard του βίντεο
  • Σχεδιασμός γυρισμάτων για βέλτιστα γυρίσματα. Τα γυρίσματα δεν θα είναι γραμμικά ως επί το πλείστον.
  • Συγκεντρώνοντας τα κατάλληλα άτομα που προβάλλονται
  • Προσδιορίστε τα μέρη που θα κινηματογραφήσετε και λάβετε υπόψη το φυσικό φως της ημέρας για το χρόνο.
  • Γνωρίζοντας πού να στείλετε το υλικό για επεξεργασία
  • Καθορισμός ποιος θα κάνει τις υπογραφές έγκρισης για κάθε βήμα. Για παράδειγμα, θέλετε να βεβαιωθείτε ότι το σενάριο ακούγεται καλό και είναι σύμφωνο με τη φωνή σας. Αυτό μπορεί να απαιτήσει δύο άτομα να το ελέγξουν.
  • Έλεγχος ότι η μουσική που χρησιμοποιείτε έχει άδεια για εσάς

Καθώς προχωράτε στο σχέδιο περιεχομένου, θα βρείτε μερικούς τρόπους με τους οποίους πρέπει να το τροποποιήσετε ή πράγματα που χάσατε νωρίτερα, ειδικά αν αυτή είναι μια από τις πρώτες σας προσπάθειες να δημιουργήσετε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο περιεχομένου βίντεο. Αφού εκτελεστεί ένα σταθερό σχέδιο, ήρθε η ώρα να προχωρήσουμε στο post-production.

Μάθετε τι συνεπάγεται το post-production

Θέλετε να αφήσετε άφθονο χρόνο για μετά την παραγωγή, ειδικά εάν τα βίντεό σας θα χρησιμοποιηθούν για διαφημίσεις ή εάν έχουν μεγαλύτερες ανάγκες επεξεργασίας. Post-production δεν σημαίνει απλώς να κόβεις σκηνές και να τις συνδυάζεις ξανά στη μουσική. Περιλαμβάνει επίσης προσθήκες όπως υπότιτλους, επικαλύψεις κειμένου, οθόνες παρότρυνσης για δράση και άλλα. Όσο περισσότερο κινηματογραφείτε και όσο πιο γυαλιστερό το θέλετε, τόσο περισσότερο χρόνο θα χρειαστείτε.

Ορισμένα βίντεο θα χρειαστούν μόνο μια ελαφριά μετά παραγωγή. Στα παραπάνω παραδείγματα, η Epic Gardening χρησιμοποίησε τόσο ζωντανό βίντεο όσο και ένα βίντεο που είχε προηγηθεί, μεταφορτωμένο. Το βίντεο του Facebook Live δημοσιεύεται αμέσως μετά τη λήξη του. Θα μπορείτε να επεξεργαστείτε τη λεζάντα και τον τίτλο, αλλά όχι πολλά άλλα.

Για τα μεταφορτωμένα βίντεο, θα περάσουν από τη διαδικασία μετά την παραγωγή. Στο YouTube, για παράδειγμα, θα μπορείτε να προσθέσετε ετικέτες, υπότιτλους σε πολλές γλώσσες, λεπτομερείς λεζάντες και άλλα.

Μάθετε σε τι βρίσκεστε προτού ξεκινήσετε: τα επίσημα, εκλεπτυσμένα βίντεο στο YouTube απαιτούν πολύ περισσότερη δουλειά από μια βασική ζωντανή ροή. Δεδομένου ότι το YouTube είναι μια πλατφόρμα βίντεο, θα πρέπει να βελτιστοποιήσετε τις λέξεις και τα γραφικά σας για να ξεχωρίσετε.