TOP

Συμβουλές σχεδίασης ιστοσελίδων για αρχάριους

WD

Στο σχεδιασμό ιστοσελίδων, η ομορφιά βρίσκεται στο μάτι του κυλίνδρου. Εάν ο ιστότοπός σας είναι εύκολος στη χρήση και την πλοήγηση, θα είναι πιο πιθανό να πετύχει.

Ένας ιστότοπος πρέπει να επικοινωνεί με σαφήνεια τι κάνετε, πώς το κάνετε και το κοινό που προορίζεται. Εάν αυτό δεν είναι εμφανές στους χρήστες μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, ήρθε η ώρα να βελτιστοποιήσετε τον σχεδιασμό ιστού σας.

Δεν είσαι μόνος. Μια πρόσφατη έρευνα διαπίστωσε ότι σχεδόν όλες (91%) οι μικρές επιχειρήσεις σχεδιάζουν να αναβαθμίσουν τον ιστότοπό τους το 2022. Εξάλλου, οι ιστότοποι είναι περίπλοκοι και πάντα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης.

Σχεδιάστε τον Ιστότοπό σας

Ξεκινήστε τη στρατηγική σας στον ιστό έχοντας κατά νου το τέλος.

Για να μπορέσετε να μετατρέψετε πελάτες, η εμπειρία χρήστη (UX) του ιστότοπου πρέπει να παρέχει τις απαντήσεις που θέλουν οι χρήστες. Αυτό σημαίνει ότι κάθε σελίδα πρέπει να ευθυγραμμίζεται με το ταξίδι του αγοραστή του κοινού σας.

Βεβαιωθείτε ότι αντιμετωπίζετε τα σωστά σημεία πόνου ρωτώντας:

Ποια πρόταση αξίας θα είναι πιο ελκυστική στην αρχική σελίδα;

Ποιες σελίδες θα προβληθούν από νέους επισκέπτες;

Ποια προσφορά θα συγκεντρώσει τις περισσότερες μετατροπές;

Ποιο περιεχόμενο θα πληροφορήσει καλύτερα μια απόφαση αγοράς;

Ο ιστότοπός σας είναι σαν μια συνομιλία. Επιδιώξτε να απαντήσετε στις ερωτήσεις των πελατών σας όπως θα προέκυπταν – κατά προτίμηση πριν σκεφτούν να τις ρωτήσουν. Αυτό θα δημιουργήσει μια διαισθητική εμπειρία ιστότοπου που τροφοδοτεί τους χρήστες στη διοχέτευση πωλήσεων.

Τα υπάρχοντα δεδομένα πελατών θα είναι κρίσιμα για την κατανόηση της διαδικασίας σκέψης του κοινού σας. Ερευνήστε και συνεντεύξτε τη βάση των χρηστών σας εάν δεν σας λείπουν αυτά τα δεδομένα. Στη συνέχεια, δημιουργήστε τον ιστότοπό σας γύρω από αυτό που θέλουν οι πελάτες σας.

Χρησιμοποιήστε κατάλληλες παροτρύνσεις για δράση

Το κουμπί παρότρυνσης για δράση (CTA) είναι ένα στοιχείο σελίδας που προτρέπει τους χρήστες να κάνουν το επόμενο βήμα. Χωρίς αυτά, οι χρήστες θα αποτύχουν να πραγματοποιήσουν μετατροπή.

«Για να λειτουργήσουν τα CTA σας, δύο πράγματα πρέπει να συμβούν», λέει ο Tim Ash, Διευθύνων Σύμβουλος της SiteTuners. «Πρώτον, οι επισκέπτες πρέπει να μπορούν να τους εντοπίσουν χωρίς καμία προσπάθεια. Δεύτερον, οι επισκέπτες πρέπει να γνωρίζουν αμέσως τι κάνουν».

Η σαφήνεια είναι σίγουρα το κλειδί αλλά και το πλαίσιο. Τα στοιχεία ιστοτόπου Top-of-funnel (TOFU) – αυτά που απευθύνονται σε επισκέπτες για πρώτη φορά ή πρόσφατους επισκέπτες – πρέπει να ευθυγραμμίζονται με τις παροτρύνσεις για δράση TOFU και αντίστροφα.

Ας υποθέσουμε ότι ένας υποψήφιος πελάτης ολοκληρώνει μια εισαγωγική ανάρτηση ιστολογίου και βρίσκει ένα CTA για “Έναρξη της δωρεάν δοκιμής”. Προφανώς, μια νέα προοπτική δεν είναι έτοιμη για δοκιμή και δεν θα μετατραπεί.

Ωστόσο, ένα δωρεάν διαδικτυακό σεμινάριο, βίντεο ή προσφορά ebook θα μπορούσε να είναι πολύ αποτελεσματικό σε αυτό το στάδιο. Η αντιστοίχιση πόρων με τα τρέχοντα σημεία πόνου του αναγνώστη θα σας τοποθετήσει ως αξιόπιστη αρχή. Αυτή η εμπιστοσύνη μπορεί αργότερα να μεταφραστεί σε πώληση.

Επιλέξτε Ποιοτικές εικόνες

Ναι, οι στοκ εικόνες είναι δωρεάν και όμορφες. Ωστόσο, θα αναγνωριστούν αμέσως ως τέτοια και θα αγνοηθούν από το κοινό σας.

Έρευνα από τη Nielsen Norman διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι αναγνωρίζουν αμέσως τις εικόνες στοκ και τις βρίσκουν αναξιόπιστες.

Καλύτερα να χρησιμοποιείτε γνήσιες εικόνες που προκαλούν εμπιστοσύνη για την επιχείρησή σας. Οι φωτογραφίες των ανθρώπων της εταιρείας σας είναι ιδανικές.

Γεγονός είναι ότι οι άνθρωποι απλώς λατρεύουν να κοιτάζουν άλλους ανθρώπους,  ειδικά τα πρόσωπά τους. Κάθε σελίδα με πρόσωπο γίνεται αμέσως πιο προσωπική και πιο ανθρώπινη.

Εξασφαλίστε εύκολη πλοήγηση στον ιστότοπο

Οι υπέροχοι ιστότοποι διευκολύνουν τους επισκέπτες να βρουν αυτό που θέλουν. Εάν η πλοήγηση του ιστότοπού σας προκαλεί σύγχυση, οι άνθρωποι θα αναπηδήσουν σε αναζήτηση καλύτερου UX.

Αυτός είναι εν μέρει ο λόγος για τον οποίο το 16% των ερωτηθέντων μικρών επιχειρήσεων σχεδιάζει να επενδύσει στην εμπειρία χρήστη ιστότοπου το 2018. Η πλοήγηση στον ιστότοπο είναι μια εξαιρετική επένδυση επειδή βελτιώνει την αφοσίωση, προωθεί τις μετατροπές και μειώνει τα ποσοστά εγκατάλειψης.

Η πλοήγηση ξεκινά με την κεφαλίδα στην αρχική σας σελίδα. Να είστε περιγραφικοί με τις κεφαλίδες πλοήγησής σας, καθώς οι χρήστες θα σαρώσουν εδώ και στη συνέχεια θα αποφασίσουν πώς να προχωρήσουν.

Ακολουθούν μερικοί άλλοι τρόποι για να βελτιώσετε τη συνολική πλοήγηση στον ιστότοπο:

  • Συνδέστε το λογότυπό σας με την αρχική σελίδα: Στους επισκέπτες αρέσει να χρησιμοποιούν το λογότυπο για να επιστρέψουν στο σημείο εκκίνησης.
  • Προσθήκη υποσέλιδου σελίδας: Το υποσέλιδο είναι το τελευταίο πράγμα που εμφανίζεται σε οποιαδήποτε σελίδα. Χρησιμοποιήστε το για να κατευθύνετε τους χρήστες σε όλους τους σχετικούς συνδέσμους, συμπεριλαμβανομένης μιας συντομευμένης έκδοσης του μενού σας, των όρων χρήσης, των εικονιδίων κοινωνικής δικτύωσης και οποιωνδήποτε άλλων σχετικών τοποθεσιών ιστότοπου.
  • Χρησιμοποιήστε συνδέσμους στη σελίδα (άγκυρα): Εάν οι σελίδες σας είναι μεγάλες και απαιτούν πολλή κύλιση, το κείμενο συνδέσμων αγκύρωσης μπορεί να βελτιώσει τη χρηστικότητα και την πλοήγηση της σελίδας. Βασικά, αυτοί οι σύνδεσμοι επιτρέπουν στους χρήστες να μεταπηδούν γύρω από τη σελίδα. Παραδείγματα κειμένου αγκύρωσης περιλαμβάνουν έναν πίνακα περιεχομένων, μια κολλώδη γραμμή πλοήγησης, συνδέσμους back-to-top ή μια περιοχή συχνών ερωτήσεων.

Σχεδιασμός με Visual Hierarchy

Ένας ιστότοπος έχει μόνο λίγα δευτερόλεπτα για να τραβήξει την προσοχή του επισκέπτη. Η οπτική ιεραρχία είναι αυτή που σας επιτρέπει να εστιάσετε αμέσως την προσοχή κάποιου στις σημαντικές περιοχές του ιστότοπού σας.

Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οπτικά στοιχεία όπως το μέγεθος, το χρώμα, η αντίθεση και ο λευκός χώρος. Η σχετική προεξοχή αυτών των στοιχείων θα καθορίσει τη σειρά με την οποία φαίνονται με το μάτι.

Συμπέρασμα

Η βελτιστοποίηση του σχεδιασμού ιστοσελίδων σας εξαρτάται από τη βελτίωση του UX του ιστότοπού σας.

Αναζητήστε τρόπους για να κάνετε τον ιστότοπό σας πιο εύχρηστο, πλοηγήσιμο και απολαυστικό.