TOP

Τάσεις ανάπτυξης Ιστού που πρέπει να παρακολουθήσετε φέτος

WD

Ο κόσμος της ανάπτυξης Ιστού αλλάζει συνεχώς — και μάλιστα γρήγορα. Καθώς αναδύονται νέες τεχνολογίες και εξελίσσονται οι προσδοκίες των χρηστών, βλέπουμε μια συνεχή ροή νέων εφαρμογών, ιστότοπων, λειτουργιών και λειτουργιών.

Για κάθε νέα εξέλιξη που συναντά ο χρήστης, υπάρχουν πολλά που συμβαίνουν στα παρασκήνια. Ως προγραμματιστής ιστού στο σημερινό ταχέως μεταβαλλόμενο τοπίο, είναι απαραίτητο να παρακολουθείτε αυτές τις αλλαγές. Αν και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει το μέλλον, είναι σημαντικό να είμαστε συντονισμένοι με το πώς κινείται ο κλάδος και να προβλέψουμε ποιοι παράγοντες θα έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο.

Καθώς ταξιδεύουμε στο 2022, είναι καιρός να σκεφτούμε πού οδεύει ο κλάδος. Τι επιφυλάσσει η χρονιά για την ανάπτυξη Ιστού; Ας ΡΙΞΟΥΜΕ μια ΜΑΤΙΑ.

Μονοσελίδες εφαρμογές

Η πρώτη τάση στη λίστα μας είναι άμεσο αποτέλεσμα των συνηθειών περιήγησης των χρηστών. Το πρώτο τρίμηνο του 2021, το 54,8% της συνολικής επισκεψιμότητας ιστοτόπων παγκοσμίως δημιουργήθηκε μέσω φορητών συσκευών. Αν και η απομάκρυνση από την επιφάνεια εργασίας δεν είναι κάτι καινούργιο, αυτό επαναλαμβάνει ότι η σχεδίαση και η ανάπτυξη για κινητά πρέπει να συνεχίσουν να έχουν προτεραιότητα.

Οι σημερινοί χρήστες έχουν να κάνουν με την απλότητα και την ταχύτητα—και αυτό ακριβώς παρέχουν οι ιστότοποι μιας σελίδας. Όπως υποδηλώνει το όνομα, αποτελούνται από μία μόνο μεγάλη ιστοσελίδα. Δεν υπάρχει παραδοσιακό μενού ή πολύπλοκο σύστημα πλοήγησης. Αντίθετα, η σελίδα χωρίζεται σε λογικές ενότητες. Ο χρήστης χρειάζεται μόνο να κάνει κύλιση προς τα κάτω με μία συνεχή κίνηση ή να κάνει κλικ σε συνδέσμους αγκύρωσης για να μεταβεί στη σχετική ενότητα.

Ένα εξαιρετικό (και νόστιμο) παράδειγμα σχεδιασμού μιας σελίδας σε δράση είναι ο ιστότοπος KitKat. Η κύλιση προς τα κάτω στη σελίδα γίνεται η ίδια εμπειρία, με κάθε νέο στοιχείο να ξεδιπλώνεται ομαλά για να πει μια ιστορία.

Από την πλευρά του χρήστη, τα SPA φαίνονται καλά σε όλες τις συσκευές, είναι εξαιρετικά φιλικά με την κύλιση (το όνειρο του χρήστη smartphone) και μπορεί ακόμη και να βοηθήσουν στην ενίσχυση των μετατροπών. Ωστόσο, όπως με κάθε τάση, είναι σημαντικό να λάβετε υπόψη τη συγκεκριμένη περίπτωση χρήσης κάθε ιστότοπου, προκειμένου να προσδιορίσετε εάν αυτό το σχέδιο σχεδίασης είναι η καλύτερη επιλογή.

Προοδευτικές εφαρμογές Ιστού

Για άλλη μια φορά, βλέπουμε την επιρροή των κινητών σε αυτήν την επόμενη τάση: την άνοδο των προοδευτικών εφαρμογών ιστού.

Οι προοδευτικές εφαρμογές Ιστού φαίνονται και συμπεριφέρονται σαν εφαρμογές για κινητά, αλλά στην πραγματικότητα είναι ιστοσελίδες που λειτουργούν στο πρόγραμμα περιήγησης. Όπως εξηγεί

η Google, τα PWA συνδυάζουν τα καλύτερα και τα δύο: «Είναι χρήσιμα στους χρήστες από την πρώτη κιόλας επίσκεψη σε μια καρτέλα του προγράμματος περιήγησης, δεν απαιτείται εγκατάσταση. Καθώς ο χρήστης χτίζει σταδιακά μια σχέση με την εφαρμογή με την πάροδο του χρόνου, γίνεται όλο και πιο ισχυρή. Φορτώνει γρήγορα, ακόμη και σε δίκτυα που ξεφλουδίζουν, στέλνει σχετικές ειδοποιήσεις push, έχει ένα εικονίδιο στην αρχική οθόνη και φορτώνεται ως εμπειρία πλήρους οθόνης ανώτατου επιπέδου.»

Εκτός από την αναδημιουργία της πολυαγαπημένης εμπειρίας εφαρμογών για κινητά στο πρόγραμμα περιήγησης, τα PWA προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα. Μπορούν να λειτουργούν εκτός σύνδεσης, είναι ιδιαίτερα καθηλωτικά και ελκυστικά και φορτώνουν εξαιρετικά γρήγορα καθώς πολλές από τις πληροφορίες αποθηκεύονται στην κρυφή μνήμη. Σε αντίθεση με τις εφαρμογές για κινητά, μπορούν να ανακαλυφθούν στο διαδίκτυο μέσω αναζήτησης και δεν απαιτούν εγκατάσταση.

Για να δημιουργήσετε μια προοδευτική εφαρμογή Ιστού, θα χρειαστείτε βασικές γνώσεις HTML, CSS και JavaScript—όπως συμβαίνει με μια κανονική εφαρμογή Ιστού. Η προοδευτική πτυχή βασίζεται σε υπαλλήλους υπηρεσιών, δίνοντάς σας τη δυνατότητα να δημιουργήσετε μια πλούσια εμπειρία εκτός σύνδεσης και να ενσωματώσετε πράγματα όπως ειδοποιήσεις push, και το μανιφέστο εφαρμογής Ιστού (manifest.json.file) που επιτρέπει στον χρήστη να εγκαταστήσει την εφαρμογή στην αρχική οθόνη. Αυτό το εργαστήριο κωδικών της Google θα σας οδηγήσει στη διαδικασία.

Τεχνητή νοημοσύνη

Φαίνεται ότι η διαφημιστική εκστρατεία AI δεν εγκαταλείπει ποτέ, αλλά δεν θα ήταν μια λίστα τάσεων αν δεν αναφέραμε τα chatbots. Το περασμένο έτος μας έδειξε περισσότερο από ποτέ πόσο αναπόφευκτη είναι η αυτοματοποίηση σε όλους τους κλάδους, με τα chatbots συχνά το πιο ορατό παράδειγμα.

Στην εποχή της συνεχούς συνδεσιμότητας, οι προσδοκίες των χρηστών είναι υψηλές. Η παραδοσιακή εξυπηρέτηση πελατών 9-5 δεν το κόβει πλέον: θέλουμε 24/7 πρόσβαση σε απαντήσεις και πληροφορίες, και εδώ έρχονται τα chatbot. Αυτοί οι εικονικοί βοηθοί έχουν γίνει γρήγορα ο κανόνας, με την κρίση Covid-19 να επιταχύνει τη χρήση τους μέχρι εμφανίζονται στην πλειονότητα του ιστότοπου της επιχείρησης. Καθώς έχουν εξελιχθεί γρήγορα από την εξυπηρέτηση πελατών σε ένα βασικό εργαλείο συνομιλίας μάρκετινγκ (με την αυτοματοποιημένη ανταλλαγή μηνυμάτων Instagram μια καυτή τάση του 2022), οι σημερινοί προγραμματιστές ιστού πρέπει να αισθάνονται άνετα με την τεχνολογία πίσω από αυτούς.

Αυτό σημαίνει να κατανοήσετε τις αρχές της Επεξεργασίας Φυσικής Γλώσσας, της Κατανόησης Φυσικής Γλώσσας και της Τεχνητής Νοημοσύνης. Οι αλληλεπιδράσεις που βασίζονται στο περιβάλλον θα διαδραματίσουν βασικό ρόλο και η εστίαση θα μετατοπιστεί σε πραγματικό χρόνο και όχι σε στατικές εμπειρίες χρήστη. Αυτός ο οδηγός προγραμματιστή για τα chatbot παρέχει μια καλή εισαγωγή στις σχετικές πλατφόρμες και πλαίσια.

Τεχνολογία φωνητικής αναζήτησης

“Αλλά η τεχνολογία αναγνώρισης φωνής υπάρχει εδώ και πάνω από δεκαετία!” σε ακούμε να διαμαρτύρεσαι. Φαίνεται ότι το 2022, ωστόσο, τα πράγματα επιταχύνουν πραγματικά.

Παρά την απορρόφηση μικρότερη από την προβλεπόμενη στο παρελθόν, πέρυσι υπήρχαν περισσότερα από 157 εκατομμύρια έξυπνα ηχεία στα αμερικανικά σπίτια. Δεν είναι μόνο οι άνθρωποι που ζητούν από τη Siri ή την Alexa τον καιρό ή να παίξουν ομαλή τζαζ – οι δαπάνες των καταναλωτών μέσω φωνητικών βοηθών θα φτάσουν το 18% φέτος, με τα έσοδα να αγγίζουν τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια.

Εκτός του ηλεκτρονικού εμπορίου, η τεχνολογία διασύνδεσης φωνής εξαπλώνεται ταχέως, με τη ζήτηση για προγραμματιστές ιστού με γνώσεις φωνής (καθώς και σχεδιαστές διεπαφής χρήστη με VUI) να αυξάνεται επίσης. Έχουμε ήδη καλύψει πώς μπορείτε να γίνετε σχεδιαστής φωνητικής διεπαφής χρήστη, αλλά οι επίδοξοι προγραμματιστές ιστού θα πρέπει να αναζητούν πώς να βελτιστοποιούν κάθε εφαρμογή στην οποία εργάζονται για φωνητική αναζήτηση και πλοήγηση, ιδιαίτερα εφαρμογές για κινητά.

Ειδοποιήσεις push ιστότοπων

Οι ειδοποιήσεις push δεν είναι μόνο για εφαρμογές για κινητά. Οι ιστότοποι εκμεταλλεύονται επίσης αυτό το εργαλείο αφοσίωσης χρηστών και αυτή είναι μια τάση που θα δούμε όλο και περισσότερο το 2022.

Όπως και με τα chatbots, οι επωνυμίες αναζητούν συνεχώς τρόπους επικοινωνίας με τον χρήστη και παροχής πολύτιμων πληροφοριών την κατάλληλη στιγμή. Εφόσον ο χρήστης έχει ενεργοποιημένες τις ειδοποιήσεις, μπορεί να λάβει χρήσιμες ενημερώσεις ακόμα κι αν δεν έχει ανοιχτό τον ιστότοπο.

Πώς λειτουργούν λοιπόν οι ειδοποιήσεις push; Το τμήμα push αναφέρεται στον διακομιστή που παρέχει πληροφορίες μηνυμάτων σε έναν εργαζόμενο σέρβις. Στη συνέχεια, ο εργαζόμενος σέρβις στέλνει τις πληροφορίες στον χρήστη, με τη μορφή ειδοποίησης. Αυτό είναι δυνατό στον Ιστό χάρη στο Push API. Από την σκοπιά της ανάπτυξης, οι ειδοποιήσεις push είναι αρκετά εύκολο να ρυθμιστούν και προσφέρουν το πλεονέκτημα της υψηλότερης αφοσίωσης χωρίς να χρειάζεται απαραίτητα να δημιουργήσετε μια εφαρμογή για κινητά. Μπορείτε να ξεκινήσετε να τα μαθαίνετε στο εργαστήριο κωδικοποίησης της Google.

Τελικές σκέψεις

Όπως μπορείτε να δείτε, μια σταδιοδρομία στην ανάπτυξη Ιστού σίγουρα θα σας κρατήσει σε εγρήγορση. ακόμη και οι πιο έμπειροι προγραμματιστές μαθαίνουν και προσαρμόζονται συνεχώς. Ωστόσο, σύντομα θα διαπιστώσετε ότι αυτό είναι μέρος του ενθουσιασμού του ρόλου. Σύντομα θα καταλάβετε πού βρίσκεται η αιχμή του κλάδου σας και ποιες τάσεις ανάπτυξης ιστού να παρακολουθήσετε και ποιες είναι απλώς παροδικές.