TOP

Τάσεις σχεδίασης ιστοσελίδων 2022: Εξοπλισμός που προσφέρει αξέχαστο UX

WD

Με τις κορυφαίες τάσεις του γραφικού σχεδιασμού για το 2022 να ξεφεύγουν, γίνεται πιο εύκολο να παρατηρήσετε και να προβλέψετε τις επερχόμενες τάσεις για άλλους τομείς του γραφικού σχεδιασμού, συμπεριλαμβανομένου του τι έρχεται για τους ιστότοπους το επόμενο έτος. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο σήμερα θα αποκαλύψουμε τις τάσεις του σχεδιασμού ιστοσελίδων 2022 που έρχονται σε πλήρη ισχύ για να εισβάλουν στο διαδίκτυο με περισσότερη ζωντάνια, τριπλή αισθητική και μια αξέχαστη εμπειρία όπου η τάση του μινιμαλισμού του 2021 κάνει ένα βήμα πίσω.

3D εικονογραφήσεις

Οι τρισδιάστατες απεικονίσεις έχουν γίνει η τεράστια τάση σχεδίασης διεπαφής χρήστη το 2021 και ενισχύεται ακόμη περισσότερο το 2022. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για ένα συγκεκριμένο στυλ 2D/3D mash που μοιάζει με γραφικά 2D επίπεδης σχεδίασης που έχουν μετατραπεί σε 3D. Μπορούμε να δούμε αυτή την τάση να γίνεται κορυφαία τάση, ειδικά σε εφαρμογές με διασκεδαστικά κινούμενα σχέδια να γίνονται ρεαλιστικά και ελκυστικά με απαλά χρώματα καραμέλας. Μέσω των περισσότερων πραγματικών παραδειγμάτων και ιδεών σχεδίασης ιστοσελίδων από δημιουργούς από το Dribbble και το Behance, μπορούμε να εντοπίσουμε τρεις κύριες δευτερεύουσες τάσεις των τρισδιάστατων εικονογραφήσεων.

Ο πρώτος είναι τρισδιάστατοι χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων. Συχνά δυσανάλογα, θυμίζουν το παλιό στυλ εταιρικής εικονογράφησης, αλλά η τρισδιάστατη περιστροφή τους τα κάνει πολύ πιο ενδιαφέροντα, φιλικά και ρεαλιστικά. Αυτοί οι χαρακτήρες φέρνουν την εντύπωση των χαρακτήρων πηλού κίνησης, ειδικά όταν είναι κινούμενοι. Η δεύτερη υποτάση είναι το cutout 3D που μιμείται ένα κολάζ από 2D cutouts τοποθετημένα σε περιβάλλον 3D. Αυτό το στυλ είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό σε συνδυασμό με ένα εφέ παράλλαξης που επιτρέπει στον θεατή να απολαύσει το 3D αιωρούμενος γύρω από τη σύνθετη ομάδα των εικονογραφήσεων.

Και το τελευταίο, όπως πιθανότατα έχετε δει πολύ πρόσφατα, είναι άνθρωποι της πραγματικής ζωής που έχουν μετατραπεί σε αντίστοιχους τρισδιάστατους καρτούν.

CGI

Η επόμενη τάση αφορά τη δημιουργία ισχυρών διαδραστικών ιστοσελίδων που εγγυώνται την αφοσίωση των πελατών. Στην πραγματικότητα, τα γραφικά CGI λειτουργούν καλύτερα στον σχεδιασμό ιστοσελίδων με κινούμενα σχέδια και η πολυπλοκότητά τους μιλούν για ποιότητα και τεχνολογίες προηγμένης τεχνολογίας, κάτι που αποτελεί τεράστιο πλεονέκτημα για τις επωνυμίες που μπορούν να τα αντέξουν οικονομικά. Με τις ατελείωτες δυνατότητες και τα πλεονεκτήματα της κατοχής γραφικών CGI, αυτό γίνεται τάση για εταιρείες και εταιρείες που δεν κάνουν CGI ως επάγγελμα. Όσο υψηλότερη

είναι η ποιότητα των γραφικών, τόσο υψηλότερη είναι η ποιότητα της μάρκας και τόσο μεγαλύτερη η εντύπωση επαγγελματισμού, αξιοπιστίας και αξιοπιστίας.

Ωστόσο, υπάρχουν μερικά καλά νέα και αυτό είναι ότι το CGI δεν είναι πάντα τόσο περίπλοκο. Σίγουρα, η χρήση του Cinema 4D, του ZBrush ή του Maya απαιτεί πολλή ικανότητα και εξάσκηση, αλλά δεν μιλάμε για πλήρη κινηματογραφική προβολή. Η δημιουργία γραφικών CGI υψηλής ποιότητας για έναν ιστότοπο για να κάνει τη μάρκα να ξεχωρίζει δεν απαιτεί μεγάλες και περίπλοκες σκηνές CGI και υπερρεαλισμό.

Στην πραγματικότητα, το σχέδιό σας θα μπορούσε να τα πάει τέλεια με σύντομα κινούμενα σχέδια και ημι-αφηρημένες εικόνες.

80s Synthwave Aesthetics

Αυτή η τάση δεν θα εκπλήξει κανέναν, καθώς είναι ήδη παντού στη μουσική, τις ταινίες, τις τηλεοπτικές εκπομπές, και τραβάει τον σχεδιασμό ιστοσελίδων επίσης. Το ρετρό-φουτουριστικό νέον στυλ από τη δεκαετία του 1980 είναι γνωστό ως Synthwave ή Outrun και μπορείτε εύκολα να το αναγνωρίσετε από τη λειτουργία dak, τα λαμπερά χρώματα νέον και τα πλέγματα. Η όμορφη νυχτερινή του πόλη νυχτερινή αισθητική φέρνει νοσταλγικές δονήσεις σε μια αγαπημένη δεκαετία. Λοιπόν, τουλάχιστον μπορούμε να το απολαύσουμε στην τέχνη και το σχέδιο και σε αυτούς τους όμορφους ιστοτόπους της πραγματικής ζωής.

Parallax

Πριν από λίγο καιρό, το parallax ήταν αρκετά δημοφιλές και κατέκτησε το διαδίκτυο, κάνοντας την κύλιση ενδιαφέρουσα και ελκυστική. Δυστυχώς, η τάση πέθανε για λίγο καθώς έγινε υπερβολική χρήση και όχι με καλό τρόπο. Στο αποκορύφωμά της, η παράλλαξη ήταν αναπόσπαστο μέρος των ιστότοπων, αλλά σε πολλές περιπτώσεις εκτελούνταν ανεπαρκώς, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα κακή χρηστικότητα του ιστότοπου, αργή φόρτωση σελίδας και υπερβολική κύλιση.

Μετά την ηρεμία, οι ιστότοποι της parallax επανήλθαν σε τροχιά και γίνονται τάση για άλλη μια φορά, ωστόσο, αυτή τη φορά με προσοχή. Τέρμα οι υπερβολές, ούτε οι περιττές επιδεινώσεις του σχεδιασμού ή η δημιουργία της σελίδας ατελείωτη και βαριά. Η νέα εμπειρία παράλλαξης είναι πιο λεπτή και ακολουθεί τον παλαιότερο κανόνα του βιβλίου: λιγότερο είναι περισσότερο.

2D καρτούν εικονογραφήσεις

Εκτός από την ανάμειξη με το 3D, οι 2D εικονογραφήσεις ακολουθούν τον δικό τους τρόπο ως τάση στο στυλ του καρτούν. Υπάρχουν τρεις προσεγγίσεις αυτής της τάσης που παρατηρήσαμε σε ιστότοπους όταν κάναμε την έρευνά μας.

Το πρώτο περιλαμβάνει απλές κινούμενες εικόνες χαρακτήρων ή αντικειμένων κινουμένων σχεδίων 2D για να κάνει έναν συνολικά απλό ιστότοπο πολύ πιο ελκυστικό. Θα μπορούσε να είναι η οθόνη φόρτωσης, η ενότητα των ηρώων ή μικρά γραφικά κινουμένων σχεδίων που συμπληρώνουν κάθε ενότητα. Ο δεύτερος τρόπος για τα δισδιάστατα κινούμενα σχέδια να κάνουν έναν ιστότοπο να ξεχωρίζει είναι να φτιάξετε ολόκληρο το καρτούν διεπαφής. Σε αυτήν την περίπτωση, συγκεκριμένοι χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων δεν είναι απαραίτητοι, καθώς κάθε κουμπί, μενού και στοιχείο φαίνονται καρτουνίστικα.

Η τελευταία προσέγγιση επικαλύπτεται με την υποτάση της τρισδιάστατης απεικόνισης των 2D cutouts σε ένα τρισδιάστατο περιβάλλον.

Πραγματικά αντικείμενα ως στοιχεία

Οι επιχειρήσεις που έχουν αυθεντικά και αξιομνημόνευτα σχέδια συσκευασίας δράττονται της ευκαιρίας για να το επιδείξουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο: να το κάνουν μέρος του σχεδιασμού του ιστότοπού τους. Αντί να περιλαμβάνουν απλώς μια φωτογραφία υψηλής ποιότητας του προϊόντος, αυτοί οι ιστότοποι χρησιμοποιούν τις φωτογραφίες του προϊόντος ως ξεχωριστά στοιχεία που μπορούν να ζωντανέψουν ή να τονίσουν μέσω του εφέ παράλλαξης. Αυτή η τάση επικεντρώνεται γύρω από το προϊόν και το κάνει μέρος της εμπειρίας.

Brutalism

Στην πραγματικότητα, η επόμενη τάση είναι περισσότερο μια αντιδραστική αντι-τάση και καταλαμβάνει το Διαδίκτυο για να καταστρέψει τις καθιερωμένες πρακτικές σχεδίασης ιστοσελίδων, να τους αφαιρέσει από την ελαφρότητα και την αισιοδοξία τους και να τους κάνει αδικαιολόγητα τολμηρούς, ειλικρινείς και άσχημους επίτηδες.

Αρχικά, το όνομα Brutalism προέρχεται από τη γαλλική φράση “Beton brut”, που σημαίνει ακατέργαστο σκυρόδεμα, και χαρακτηρίζει το αρχιτεκτονικό στυλ του Brutalism που αναδύθηκε στην Ευρώπη και την ΕΣΣΔ μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Αυτό το αρχιτεκτονικό κίνημα έχει να κάνει με μια δυνατή εντύπωση και να επικοινωνεί απευθείας με τον θεατή με μια βιομηχανική ματιά, απλή γεωμετρία και αδιαμφισβήτητα καταπιεστική αισθητική. Επιπλέον, ο μπρουταλισμός χρησιμοποιείται συχνά για να μεταφέρει μετα-αποκαλυπτική, δυστοπική και ολοκληρωτική αισθητική στη μυθοπλασία.

Τι σημαίνει λοιπόν αυτό για το σχεδιασμό ιστοσελίδων;

Με απλά λόγια, σημαίνει να απογυμνώσετε το σχέδιο στην πιο βασική ακατέργαστη εμφάνισή του, καθιστώντας το περισσότερο αντι-τάση ενάντια σε όλες τις καθιερωμένες τάσεις. Ο Brutalist σχεδιασμός ιστοσελίδων χρησιμοποιεί βασικά χρώματα ασφαλή για τον ιστό, ακατέργαστες αλληλεπιδράσεις, μεγάλες και βαριές γραμματοσειρές, έλλειψη ιεραρχίας και αγνόηση των βασικών βέλτιστων πρακτικών για το σχεδιασμό ιστοσελίδων. Έτσι, χωρίς κανόνες, λίγη λογική, και πολλές ιστοσελίδες της δεκαετίας του ’90 με νοσταλγία.

SciFi High Tech

Προχωρώντας προς τα εμπρός, η επόμενη τάση δεν περιορίζεται μόνο σε εταιρείες τεχνολογίας και προγραμματιστές, καθώς η εμπειρία μας έδειξε ότι μπορεί να λειτουργήσει ακόμη και για ιστότοπους μόδας, χαρτοφυλάκια και πρακτορεία μάρκετινγκ. Εκεί που η εταιρική σχεδίαση γίνεται βαρετή και υπερβολική, η αισθητική υψηλής τεχνολογίας κάνει σίγουρα τη δουλειά για να ξεχωρίσει ο ιστότοπος με μια πιο φουτουριστική εμφάνιση και κομψές αλληλεπιδράσεις. Επιπλέον, αυτή η τάση μπορεί να επικαλύπτεται με γραφικά CGI, τρισδιάστατη απεικόνιση, ακόμη και με ορισμένα στοιχεία του ρετρό-φουτουριστικού στυλ synthwave της δεκαετίας του ’80, πιο συγκεκριμένα τα λαμπερά πλέγματα και τα χρώματα νέον.

Εφέ δυσλειτουργίας

Όλα ενώνονται: παράλλαξεις, φουτουρισμός, μπρουταλισμός και αναδρομή. Με αυτό, είναι εύκολο να προβλέψουμε ότι οι δυσλειτουργίες και τα ψυχεδελικά εφέ θα χρησιμοποιηθούν επίσης πολύ στις δημιουργίες σχεδιασμού ιστοσελίδων του επόμενου έτους. Ευτυχώς, τα εφέ δυσλειτουργίας λειτουργούν τέλεια με όλες τις άλλες τάσεις σχεδιασμού ιστοσελίδων 2022 που ήδη αναφέραμε και θα ολοκληρώσουν την εμπειρία.

Ψυχεδελικοί συνδυασμοί χρωμάτων

Τίποτα δεν είναι υπερβολικό για το 2022 και η ψυχεδελική τάση για όλους τους τομείς της γραφιστικής αποδεικνύει αυτή την τάση. Τα ασυγχώρητα ζωντανά χρώματα, μοτίβα και κινούμενα σχέδια μετατρέπουν κάθε εμπειρία ιστότοπου σε ένα ψυχεδελικό ταξίδι. Ανάλογα με το πόσο είστε διατεθειμένοι να παραμορφώσετε και να λιώσετε τα στοιχεία σας, μπορείτε να δημιουργήσετε μια αξέχαστη εμπειρία για τους θεατές. Αυτό είναι ένα άλλο λογικό συμπέρασμα των ανοδικών τάσεων. Στην πραγματικότητα, αν συνδυάσουμε και τις προηγούμενες 9 τάσεις σχεδιασμού ιστοσελίδων το αποτέλεσμα θα ήταν απολύτως ψυχεδελικό.

Ωστόσο, όπως και με όλα τα άλλα, αυτό δεν είναι το φλιτζάνι του τσαγιού όλων και θα πρέπει να είναι συμβατό με συγκεκριμένο κοινό.

Τελικές Λέξεις

Συμπερασματικά, βλέπουμε μια πολύ πιο λογική σύνδεση μεταξύ των τάσεων σχεδιασμού ιστοσελίδων 2022, όπου όλες οι τάσεις μπορούν εύκολα να επικαλύπτονται και να συνεργάζονται σε διαφορετικούς συνδυασμούς. Στην πραγματικότητα, βλέπουμε ότι τα περισσότερα από τα παραδείγματα κάνουν ακριβώς αυτό: αγκαλιάζουν περισσότερες από μία μόνο τάσεις. Η χρονιά που έρχεται είναι σίγουρα κάτι που πρέπει να περιμένουμε.