TOP

5 Συμβουλές σχεδίασης Ιστού για έναν εξαιρετικό ιστότοπο

WD

Όσον αφορά τη σχεδίαση ιστότοπου, υπάρχουν τόσα πολλά διαφορετικά στυλ και κατευθύνσεις προς τις οποίες μπορεί να πάει ο ιστότοπος σας: μπορεί να είναι οπουδήποτε από αριστοκρατικό έως μινιμαλιστικό, από παιχνιδιάρικο και ζωντανό έως κομψό και μοντέρνο.

Ενώ η τελική σας εμφάνιση και αίσθηση πρέπει να αποπνέει το προσωπικό σας στυλ, τη γραμμή εργασίας και την ταυτότητα της επωνυμίας σας, υπάρχουν ορισμένοι βασικοί κανόνες που ισχύουν πάντα.

Ο υπέροχος σχεδιασμός ιστοσελίδων τροφοδοτεί την εμπειρία χρήστη και τη λειτουργικότητά σας, ενώ είναι εύκολο να κατανοηθεί με την πρώτη ματιά. Συγκεντρώσαμε πέντε απλές συμβουλές σχεδιασμού ιστοτόπων που θα σας βοηθήσουν να κάνετε τον ιστότοπο σας αποτελεσματικό και συναρπαστικό:

Διατηρήστε την αρχική σας σελίδα μινιμαλιστική και απαλλαγμένη από ακαταστασία

Η αρχική σελίδα του ιστότοποu σας θα πρέπει να επικοινωνεί αμέσως το βασικό σας μήνυμα. Εξάλλου, σπάνια διαβάζουμε κάθε λέξη σε έναν ιστότοπο. Αντίθετα, σαρώνουμε γρήγορα τη σελίδα, επιλέγοντας λέξεις-κλειδιά, προτάσεις και εικόνες. Έχοντας κατά νου αυτές τις γνωστές συμπεριφορές, είναι καλύτερο να απευθύνεστε στα συναισθήματα και όχι στις λέξεις.

Όσο λιγότεροι πρέπει να διαβάσουν, να κάνουν κλικ ή να θυμηθούν οι επισκέπτες του ιστότοπου, τόσο καλύτερα θα είναι σε θέση να επεξεργαστούν και να αξιολογήσουν το περιεχόμενo σας. Σχεδιάζοντας για τη μείωση των περιοχών προσοχής, είναι πιο πιθανό οι χρήστες να κάνουν αυτό που σκοπεύετε να κάνουν.

Όταν μαθαίνετε πώς να σχεδιάζετε έναν ιστότοπο, αυτές οι απλές συμβουλές σχεδίασης ιστότοπου θα σας βοηθήσουν να διαχωρίσετε το περιεχόμενό σας και να δημιουργήσετε ένα εμφανίσιμο και ελκυστικό σχέδιο αρχικής σελίδας:

Κρατήστε το σημαντικό περιεχόμενο πάνω από την κορυφή: Οι επισκέπτες θα πρέπει να καταλάβουν τι είναι ο ιστότοπoς σας το συντομότερο δυνατό, χωρίς να χρειάζεται να κάνουν κύλιση ή να κάνουν κλικ οπουδήποτε.

Διαχωρίστε το περιεχόμενo σας: Χρησιμοποιήστε κενό διάστημα μεταξύ των στοιχείων. Αφήνοντας κάποιες περιοχές κενές, θα δώσετε στο σχέδιο μια πολύ πιο ευρύχωρη, ισορροπημένη αίσθηση. Όσο για το κείμενo σας, γράψτε σε παραγράφους σε μέγεθος μπουκιάς, ευανάγνωστες.

Προσθήκη εικόνων: Οι λειτουργίες πολυμέσων υψηλής ποιότητας, όπως όμορφες φωτογραφίες, διανυσματικά καλλιτεχνικά ή εικονίδια, θα κάνουν θαύματα ως εναλλακτικοί τρόποι επικοινωνίας της άποψης σας.

Συμπεριλάβετε μια παρότρυνση για δράση: Από την πραγματοποίηση μιας αγοράς έως την εγγραφή, ενθαρρύνετε τους επισκέπτες του ιστότοπου να εκτελέσουν την ενέργεια που σκοπεύατε τοποθετώντας ένα κουμπί παρότρυνσης για δράση στην αρχική σελίδα του ιστότοπου σας.

Σχεδιασμός με γνώμονα την οπτική ιεραρχία

Η ιεραρχία είναι μια σημαντική αρχή σχεδιασμού που βοηθά στην προβολή του περιεχομένου σας με σαφή και αποτελεσματικό τρόπο. Μέσω της σωστής χρήσης της ιεραρχίας, θα μπορείτε να κατευθύνετε την προσοχή των επισκεπτών του ιστότοπου σε ορισμένα στοιχεία σελίδας με σειρά προτεραιότητας, ξεκινώντας από το πιο σημαντικό κομμάτι.

Τα κύρια συστατικά της οπτικής ιεραρχίας είναι:

Μέγεθος και βάρος: Επισημάνετε τα κορυφαία στοιχεία σας, όπως το όνομα και το λογότυπο της επιχείρησης σας, κάνοντας τα μεγαλύτερα και πιο εμφανή οπτικά. Οι αναγνώστες τείνουν να έλκονται φυσικά προς τους μεγάλους και τολμηρούς τίτλους πρώτα και μόνο στη συνέχεια να προχωρήσουν σε μικρότερο κείμενο παραγράφου.

Τοποθέτηση στοιχείων: Χρησιμοποιήστε τη σωστή διάταξη ιστότοπου για να κατευθύνετε τα μάτια των επισκεπτών σας προς τη σωστή κατεύθυνση. Για παράδειγμα, μπορείτε να τοποθετήσετε ένα σημαντικό κουμπί παρότρυνσης για δράση στο κέντρο της οθόνης ή να τοποθετήσετε το λογότυπό σας στην κεφαλίδα.

Μόλις δημιουργήσετε μια σαφή ιεραρχία για τις πληροφορίες σας, οι αναγνώστες δεν μπορούν παρά να ακολουθήσουν ασυνείδητα. Στη συνέχεια, εφαρμόστε το χρώμα, την αντίθεση και το διάστημα για περαιτέρω τονισμό, παραμένοντας στο μυαλό σας τι τραβάει τη μεγαλύτερη προσοχή και βεβαιωθείτε ότι είναι πάντα σκόπιμα.

Ορισμένα ισχυρά στοιχεία σχεδίασης ιστοσελίδων που θα σας βοηθήσουν να επιτύχετε μια ισχυρή οπτική ιεραρχία είναι οι λωρίδες ή οι διατάξεις πλέγματος.

Δημιουργήστε ευανάγνωστο περιεχόμενο ιστότοπου

Η αναγνωσιμότητα μετρά πόσο εύκολο είναι για τους ανθρώπους να αναγνωρίζουν λέξεις, προτάσεις και φράσεις. Όταν η αναγνωσιμότητα του ιστότοπου σας είναι υψηλή, οι χρήστες θα μπορούν να τον σαρώσουν ή να τον διαβάσουν χωρίς κόπο. Με αυτόν τον τρόπο, η λήψη των πληροφοριών γίνεται αβίαστη.

Η επίτευξη αναγνωσιμότητας ιστότοπου είναι σχετικά εύκολη. δοκιμάστε αυτούς τους βασικούς κανόνες:

Η αντίθεση είναι το κλειδί: Η επαρκής αντίθεση μεταξύ του χρώματος του κειμένου και του χρώματος του φόντου είναι σημαντική για την αναγνωσιμότητα, καθώς και για την προσβασιμότητα του ιστότοπου. Ενώ ο χρωματικός συνδυασμός του ιστότοπου σας είναι πιθανό να είναι αντιπροσωπευτικός των χρωμάτων της επωνυμίας σας, βεβαιωθείτε ότι υπάρχει επαρκής αντίθεση μεταξύ των στοιχείων σας. Για να το κάνετε αυτό, δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε ένα διαδικτυακό εργαλείο, όπως το Contrast Checker.

Μεγάλο μέγεθος γραμμάτων: Οι περισσότεροι άνθρωποι θα δυσκολευτούν να δουν μικρότερες γραμματοσειρές. Ένας τυπικός εμπειρικός κανόνας για το σχεδιασμό ιστοσελίδων είναι να διατηρείτε το κείμενο του σώματος σας τουλάχιστον 16 pt. Αυτό είναι ένα καλό μέρος για να ξεκινήσετε, αλλά έχετε κατά νου ότι αυτός ο αριθμός εξαρτάται πλήρως από τις γραμματοσειρές που επιλέγετε για τον ιστότοπο σας.

Τύπος γραμματοσειρών: Ο κόσμος της τυπογραφίας προσφέρει πολλούς τύπους γραμματοσειρών στη διάθεσή μας. Μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ γραμματοσειρών serif (που έχουν μικρές προεξέχουσες γραμμές στα άκρα των γραμμάτων, όπως το Times New Roman) έως sans serif, που κυριολεκτικά σημαίνει “χωρίς σερίφ”.

Υπάρχουν επίσης πολλές γραμματοσειρές οθόνης που είναι περισσότερο στη διακοσμητική πλευρά, όπως γραμματοσειρές σεναρίου που φαίνονται χειρόγραφες. Εάν πρόκειται για ένα από αυτά, φροντίστε να μην το χρησιμοποιήσετε υπερβολικά, ώστε να αποφύγετε ένα συντριπτικό αποτέλεσμα.

Περιορίστε τον αριθμό των γραμματοσειρών: Μην χρησιμοποιείτε περισσότερες από τρεις διαφορετικές γραμματοσειρές σε έναν ιστότοπο. Ορισμένα έργα μπορεί να απαιτούν πιο περίτεχνους συνδυασμούς γραμματοσειρών, αλλά πάρα πολλές ποικίλες γραμματοσειρές συνήθως εμφανίζονται ακατάστατες, αποσπώντας την προσοχή από την ταυτότητα της επωνυμίας σας.

Χρησιμοποιήστε θέματα κειμένου: Για να δημιουργήσετε μια σαφή ιεραρχία, βεβαιωθείτε ότι το γραπτό περιεχόμενο του ιστότοπού σας ποικίλλει σε μέγεθος και βάρος – από μεγάλο τίτλο, μικρότερους υπότιτλους, έως ακόμη μικρότερη παράγραφο ή κυρίως κείμενο. Αυτή η εύχρηστη συμβουλή σχεδιασμού ιστότοπου μπορεί να διασφαλίσει ότι υπάρχει πάντα κάτι που τραβά την προσοχή των αναγνωστών.

Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπoς σας είναι εύκολος στην πλοήγηση

Η πλοήγηση στον ιστότοπο δεν είναι το κατάλληλο μέρος για να είστε πρωτοποριακός. Σε τελική ανάλυση, θέλετε οι χρήστες σας να βρίσκουν εύκολα αυτό που αναζητούν. Επιπλέον, ένας ιστότοπος με σταθερή πλοήγηση βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να ευρετηριάσουν το περιεχόμενο σας ενώ βελτιώνει σημαντικά την εμπειρία χρήστη:

Συνδέστε το λογοτυπό σας με την αρχική σελίδα: Αυτή η συμβουλή σχεδιασμού ιστότοπου είναι μια κοινή πρακτική που θα περιμένουν οι επισκέπτες σας, εξοικονομώντας τους μερικά πολύτιμα κλικ. Εάν δεν έχετε ήδη ένα, συνιστάται ιδιαίτερα να δημιουργήσετε το δικό σας λογότυπο ως μέρος των προσπαθειών σας για την επωνυμία.

Προσέξτε το μενού σας: Είτε επιλέγετε μια κλασική οριζόντια λίστα, μενού χάμπουργκερ ή οτιδήποτε άλλο, το μενού του ιστότοπου σας θα πρέπει να είναι εμφανές και εύκολο να το βρείτε. Επιπλέον, βεβαιωθείτε ότι είναι δομημένο σύμφωνα με τη σημασία κάθε ενότητας.

Προσφέρετε κάποια κατακόρυφη πλοήγηση: Εάν ο ιστότοπος σας είναι της ποικιλίας μακράς κύλισης, όπως ένας ιστότοπος μιας σελίδας, χρησιμοποιήστε ένα μενού αγκύρωσης. Με ένα κλικ, οι θεατές θα μπορούν να μεταβούν γρήγορα σε οποιοδήποτε τμήμα του ιστότοπου. Μια άλλη επιλογή που πρέπει να εξετάσετε είναι το κουμπί «Επιστροφή στην κορυφή», το οποίο οδηγεί τους επισκέπτες στην κορυφή της σελίδας όπου κι αν βρίσκονται στον ιστότοπό σας.

Εργαστείτε στο υποσέλιδο σας: Το υποσέλιδο του ιστότοπου σας είναι πιθανώς το τελευταίο πράγμα που εμφανίζεται στον ιστότοπο σας και είναι καλή ιδέα να τοποθετήσετε όλους τους σημαντικούς συνδέσμους σας εκεί. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τα στοιχεία επικοινωνίας σας, εικονίδια μέσων κοινωνικής δικτύωσης και μια συντομευμένη έκδοση του μενού σας ή οποιουσδήποτε άλλους σχετικούς συνδέσμους που μπορεί να χρειάζονται οι επισκέπτες.

Μείνετε φιλικοί στα κινητά

Όλοι οι επισκέπτες του ιστότοπου σας θα πρέπει να μπορούν να απολαμβάνουν τον επαγγελματικό σας ιστότοπο στο μέγιστο, ανεξάρτητα από τη συσκευή που περιηγούνται. Όταν σχεδιάζετε έναν ιστότοπο.Μεταβείτε στην έκδοση του ιστότοπου σας για κινητά, ενώ βρίσκεστε στη θέση του χρήστη και δοκιμάστε κάθε σελίδα, ενέργεια χρήστη και κουμπί.

Ο ιστότοπος σας για κινητές συσκευές θα πρέπει να είναι πιο καθαρός και λιγότερο γεμάτος από την έκδοση για επιτραπέζιους υπολογιστές, επομένως σκεφτείτε να ελαχιστοποιήσετε τα στοιχεία της σελίδας και να περιορίσετε ορισμένα στοιχεία, όπως το μενού. Υπάρχουν επίσης μοναδικές δυνατότητες για κινητά που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να ενισχύσετε το σχεδιασμό του κινητού σας.