TOP

Έχετε 30 λεπτά την ημέρα για τα social media; Εδώ θα βρείτε τι πρέπει να κάνετε

SM

Αισθάνεστε συγκλονισμένοι από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Σίγουρα δεν είσαι μόνος.

Με πολλά κοινωνικά δίκτυα για να διαλέξετε — Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, LinkedIn, Pinterest, YouTube, η λίστα συνεχίζεται και συνεχίζεται — η διαχείριση των κοινωνικών μέσων μπορεί να είναι μια αποθαρρυντική εργασία για κάθε ιδιοκτήτη μικρής επιχείρησης ή επαγγελματία μάρκετινγκ.

Ωστόσο, με περισσότερα από 2,8 εκατομμύρια άτομα που χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως, είναι ξεκάθαρα ένα σημαντικό κομμάτι του παζλ μάρκετινγκ για να βοηθήσει την επωνυμία σας να συνδεθεί με το κοινό-στόχο της.

Μάθετε ποιος είστε (και τι θέλετε να πείτε)

Πριν ακόμη καθίσετε για να δημιουργήσετε περιεχόμενο για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρέπει να προσδιορίσετε τη φωνή της επωνυμίας σας.

Η φωνή της επωνυμίας σας ή ο γενικός τόνος για οτιδήποτε δημοσιεύετε στα διάφορα δίκτυά σας, είναι ένα σημαντικό στοιχείο της στρατηγικής περιεχομένου σας και θα πρέπει να έχει καλή απήχηση στο κοινό-στόχο σας.

Για παράδειγμα, ορισμένες επωνυμίες έχουν μια παιχνιδιάρικη φωνή (δείτε τον λογαριασμό της Wendy στο Twitter), ενώ άλλες παίρνουν έναν πιο ουδέτερο ή σοβαρό τόνο (Δείτε τον λογαριασμό Twitter της Bank of America).

Στη συνέχεια, πρέπει να καταλάβετε τι να πείτε — και δεν υπάρχει χειρότερο συναίσθημα από το να καθίσετε στον υπολογιστή σας για να δημοσιεύσετε στο Facebook και να μην έχετε απολύτως καμία ιδέα τι να γράψετε.

Αποφύγετε την απογοήτευση του αποκλεισμού του συγγραφέα προγραμματίζοντας το περιεχόμενό σας εκ των προτέρων.

Σχεδιάστε θέματα και θέματα σχετικά με την επιχείρησή σας χρησιμοποιώντας ένα συντακτικό ημερολόγιο μέσων κοινωνικής δικτύωσης και κάντε έγκαιρα οποιαδήποτε απαραίτητη έρευνα στον κλάδο για να διασφαλίσετε ότι μοιράζεστε συναρπαστικό περιεχόμενο τακτικά.

Να είστε επιλεκτικοί με τα κοινωνικά σας δίκτυα

Δεν δημιουργούνται όλα τα κοινωνικά δίκτυα ίσα και η επωνυμία σας δεν χρειάζεται να είναι παρούσα σε όλα. Στην πραγματικότητα, αν έχετε μόνο 30 λεπτά την ημέρα για να αφιερώσετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι σχεδόν αδύνατο να βρίσκεστε παντού.

Αντίθετα, να είστε στρατηγικοί σχετικά με τους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης που θα επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε. Θα πρέπει να γνωρίζετε ήδη το κοινό-στόχο της επιχείρησής σας, οπότε τώρα είναι καιρός να κάνετε μια μικρή έρευνα για να βρείτε τα κοινωνικά δίκτυα που ταιριάζουν καλύτερα με αυτά τα δημογραφικά στοιχεία και να ξεχάσετε αυτά που δεν το κάνουν.

Αφού περιορίσετε τις επιλογές σας στα κοινωνικά δίκτυα ανά κοινό, προχωρήστε ένα βήμα παραπέρα για να σκεφτείτε τον τύπο περιεχομένου που πρόκειται να μοιραστείτε.

Είναι η επωνυμία σας οπτική; Θα έχετε πολλές φωτογραφίες και βίντεο να δημοσιεύσετε; Σκεφτείτε μια πλατφόρμα κοινής χρήσης φωτογραφιών όπως το Instagram ή το Pinterest.

Θα δημοσιεύετε αναρτήσεις ιστολογίου ηγεσίας σκέψης προσανατολισμένες προς ένα κοινό από επιχείρηση σε επιχείρηση; Εξετάστε το ενδεχόμενο να εγγραφείτε στο LinkedIn.

Θα μοιραστείτε πολλές δημόσιες εκδηλώσεις για να αυξήσετε την προσέλευση; Το Facebook μπορεί να είναι το κατάλληλο μέρος για εσάς.

Αντιστοιχίστε το μήνυμά σας με την πλατφόρμα, ώστε να μην απενεργοποιήσετε το κοινό σας. Επιπλέον, τώρα μεγιστοποιείς τον χρόνο που πρέπει να αφιερώσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Προγραμματίστε το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης εκ των προτέρων

Εδώ είναι το πράγμα: για να είσαι επιτυχημένος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεν χρειάζεται να είσαι όλη μέρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αντίθετα, πρέπει να αφήσετε την ψευδαίσθηση ότι η επωνυμία σας είναι στα social media όλη μέρα.

Πως? Μέσω προγραμματισμού. Μπορείτε να περιορίσετε την καθημερινή συντήρηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προγραμματίζοντας εκ των προτέρων τις αναρτήσεις σας.

Χρησιμοποιήστε ένα δωρεάν εργαλείο για να προγραμματίσετε αναρτήσεις εκ των προτέρων για το Facebook, το Twitter και το LinkedIn ή, για ένα πιο ισχυρό πρόγραμμα κοινωνικών μέσων, σκεφτείτε μια πλατφόρμα επί πληρωμή που προσφέρει προηγμένες δυνατότητες και αναλυτικά στοιχεία. Το Facebook προσφέρει επίσης ένα εργαλείο προγραμματισμού εντός πλατφόρμας.

Εφόσον έχετε ήδη προγραμματίσει όλο το περιεχόμενό σας σε ένα συντακτικό ημερολόγιο, ο προγραμματισμός των αναρτήσεών σας θα πρέπει να είναι εύκολος!

Ασχοληθείτε με το κοινό σας

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι έντυπη διαφήμιση ή τηλεοπτική διαφήμιση. Είναι… κοινωνικό.

Με άλλα λόγια, δεν είναι ένα μέρος όπου οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ θα πρέπει να βομβαρδίζουν το κοινό τους με συνεχή μηνύματα και θέσεις πωλήσεων που επικεντρώνονται στον εαυτό τους. (Λοιπόν, μπορείτε, αλλά μάλλον δεν θα βρείτε επιτυχία.)

Αντίθετα, όταν δημιουργείτε το περιεχόμενό σας, θυμηθείτε γιατί δημιουργήθηκαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: για να φέρετε άτομα κοντά και να δημιουργήσετε σύνδεση.

Μια εξαιρετική στρατηγική μέσων κοινωνικής δικτύωσης περιλαμβάνει πάντα να αφιερώνετε χρόνο για αλληλεπίδραση με τους θαυμαστές.

Εάν το κοινό σας αρέσει, σχολιάζει ή μοιράζεται τις αναρτήσεις σας, δείξτε του ότι εκτιμάτε τις ενέργειές του απαντώντας!

Μην ξεχνάτε τη φωνή της επωνυμίας που δημιουργήσατε για την παρουσία σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως θα έπρεπε να μεταδίδεται σε κάθε ανάρτηση, συμπεριλαμβανομένων μεμονωμένων απαντήσεων και κοινοποιήσεων.

Αξιολογήστε την πρόοδό σας

Έχετε δημιουργήσει ένα ημερολόγιο σύνταξης, επιλέξατε τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων σας, προγραμματίσατε όλες τις αναρτήσεις σας και έχετε αλληλεπιδράσει με το κοινό σας.

Συγγνώμη που σας το λέω, αλλά η δουλειά δεν τελειώνει εκεί.

Μόλις τεθεί σε εφαρμογή η στρατηγική σας, είναι καιρός να κάνετε ένα βήμα πίσω και να αναλύσετε τη δουλειά σας. Οι αναρτήσεις σας ήταν επιτυχημένες; Προσελκύετε οπαδούς και ασχολούνται αυτοί οι ακόλουθοι;

Εάν οι απαντήσεις σας είναι ναι, υπέροχο! Και αν όχι, τότε ίσως είναι καιρός να επαναξιολογήσετε τη στρατηγική σας και να βρείτε μια νέα πορεία δράσης.

Γιατί ας είμαστε αληθινοί: Έχετε μόνο 30 λεπτά την ημέρα, οπότε καλύτερα να μην τα σπαταλάτε σε μια στρατηγική που δεν λειτουργεί!