TOP

Συμβουλές για να αυξήσετε τη δέσμευση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το 2022

SM

Στη θάλασσα των tweets, των αναρτήσεων στο Instagram, των σχολίων στο Facebook, των πινάκων του Pinterest και των swipe-ups, είναι συνηθισμένο να νιώθουμε συγκλονισμένοι από τη σκέψη να περιηγηθείτε στα συνεχώς μεταβαλλόμενα, συχνά αβέβαια νερά των social media. Για τους ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων που προσπαθούν να διατηρήσουν και να αναπτύξουν μια παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να συνδεθούν με το κοινό ενώ κάνουν ταχυδακτυλουργίες με πολλές άλλες εργασίες μπορεί να αισθάνονται ανέφικτοι.

Εάν αυτό σας φαίνεται γνωστό ή έχετε ήδη μια ψηφιακή παρουσία, αλλά δεν είστε σίγουροι πώς να συμβάλετε στη δημιουργία ουσιαστικής αφοσίωσης με το περιεχόμενο που δημοσιεύετε, να γνωρίζετε ότι είναι εφικτό και δεν απαιτεί πάντα μεγάλη εμπειρία στο μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης να επιτύχω.

Εάν κατανοείτε καλά το κοινό σας και τις ανάγκες του και το να μοιράζεστε λεπτομέρειες για την επιχείρησή σας είναι φυσικό, βρίσκεστε ήδη σε μια εξαιρετική θέση. Αφορά την υιοθέτηση της υπάρχουσας στρατηγικής περιεχομένου σας και την ανύψωσή της, ώστε να μπορείτε να αυξήσετε τα επίπεδα αφοσίωσης (τη μέτρηση των likes, των σχολίων και των κοινοποιήσεων που λαμβάνετε στις αναρτήσεις σας) και να δημιουργήσετε μια μεγαλύτερη, πιο ουσιαστική ψηφιακή κοινότητα που μπορεί να μεταφραστεί σε περισσότερους πελάτες και εκπτώσεις.

Προτού μπούμε στις συμβουλές μας, σας συνιστούμε να κατανοήσετε πρώτα το τρέχον ποσοστό αφοσίωσης. Πόσο συχνά οι χρήστες μοιράζονται το περιεχόμενό σας; Αντιδράτε σε μια ανάρτηση στο Facebook; Κάποιοι τύποι αναρτήσεων λαμβάνουν περισσότερα likes από άλλους; Ο καθορισμός του τρόπου με τον οποίο το κοινό σας αλληλεπιδρά με το περιεχόμενο που δημοσιεύετε τώρα, όπως με την εξερεύνηση των σελίδων αναλυτικών στοιχείων σας, μπορεί να σας βοηθήσει να έχετε ένα σημείο εκκίνησης.

Δοκιμάστε περιεχόμενο βίντεο (συμπεριλαμβανομένης της μετάδοσης LIVE)

Η μεταφόρτωση βίντεο είναι συχνά ένας πολύ καλός τρόπος για να χωρέσετε σε περισσότερο περιεχόμενο και λεπτομέρειες από ό,τι μπορεί μια τυπική εικόνα, γεγονός που καθιστά πολύ πιο ελκυστική την παρακολούθηση και αξίζει τον κόπο να δημοσιεύσετε. Στις περισσότερες από τις κορυφαίες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, το περιεχόμενο βίντεο έχει αποδειχθεί ότι έχει υψηλότερη βαθμολογία αφοσίωσης, γεγονός που κάνει τους αλγόριθμους να θέλουν να προωθήσουν ακόμη περισσότερο τα βίντεο. Αυτός είναι ο λόγος που πιθανότατα θα βλέπετε μια ανάρτηση βίντεο μετά από κάθε δύο φωτογραφίες σε πλατφόρμες όπως το Instagram.

Με την αύξηση της δημοτικότητας του TikTok, το οποίο βοήθησε να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο δημιουργούμε, παρακολουθούμε και μοιραζόμαστε περιεχόμενο βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αρκετές από τις κορυφαίες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν αρχίσει να ακολουθούν το παράδειγμά τους και να ωθούν περισσότερα βίντεο στους χρήστες τους, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα πολλά επιχειρήσεις που επιθυμούν να δημιουργήσουν περισσότερο περιεχόμενο βίντεο ως αποτέλεσμα.

Για κάποιες πληροφορίες, τα βίντεο στο Instagram δημιουργούν τη μεγαλύτερη αφοσίωση κατά μέσο όρο σε σύγκριση με αναρτήσεις εικόνων και καρουζέλ (μια σειρά εικόνων σε μία ανάρτηση), ενώ τα tweets που περιλαμβάνουν ένα βίντεο λαμβάνουν 10 φορές περισσότερη αφοσίωση από εκείνα χωρίς βίντεο στο Twitter. Τα ζωντανά βίντεο είναι επίσης καλά, καθώς το Facebook λέει ότι αυτοί οι τύποι βίντεο λαμβάνουν 6 φορές την αλληλεπίδραση και την αφοσίωση.

Εάν αυτή τη στιγμή το κεφάλι σας περιστρέφεται από την προσπάθεια να σκεφτείτε ιδέες βίντεο, να θυμάστε ότι δεν χρειάζεται να είναι επαγγελματικά γυρισμένες, άξια για Όσκαρ κομμάτια περιεχομένου. Κάτι τόσο απλό όπως μια σύντομη, παρασκηνιακή ματιά στην επιχείρησή σας ή ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με τα προϊόντα σας μπορεί να κρατήσει το ενδιαφέρον των περίεργων σημερινών και δυνητικών πελατών. Αυτοί οι τύποι βίντεο μπορούν να τραβηχτούν με ένα πολύ χαλαρό στυλ vlog, το οποίο μπορεί να το κάνει πολύ πιο προσωπικό και λιγότερο “πιεστικό στις πωλήσεις”, το οποίο οι χρήστες μπορούν να εκτιμήσουν και να θέλουν να ασχοληθούν με αυτό. Μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να δείξετε πώς διευθύνετε την επιχείρησή σας και να τονίσει την εργασιακή σας κουλτούρα, ώστε όσοι παρακολουθούν να έχουν καλύτερη ιδέα για το τι συμβαίνει όταν εισέρχονται στις τοποθεσίες σας.

Και πάλι, τα βίντεο και οι ζωντανές ροές θα πρέπει να είναι πολύ πιο αυθεντικά – αποθηκεύστε τη γλώσσα πωλήσεων για τις διαφημίσεις. Οι χρήστες εκτιμούν την ευπάθεια και η ανάρτηση βίντεο μπορεί να βοηθήσει στην επίδειξη αυτού σε μεγαλύτερο βαθμό. Επίσης, λάβετε υπόψη τη διάρκεια του βίντεο – οι καταναλωτές θεωρούν ότι το περιεχόμενο σύντομης μορφής είναι 2,5 φορές πιο ελκυστικό από το μακροσκελές.

Βρείτε τις πλατφόρμες στις οποίες βρίσκεται το κοινό σας και μείνετε σε αυτές

Δεν μπορείς να είσαι παντού ταυτόχρονα. Το να έχετε έναν λογαριασμό σε κάθε πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να είναι εξουθενωτικό να παρακολουθείτε και μετά από λίγο, μπορεί να παρατηρήσετε ότι δημοσιεύετε και απαντάτε λιγότερο σε ορισμένες, κάτι που στη συνέχεια κάνει να φαίνεται ότι είστε λιγότερο ενεργοί όταν στην πραγματικότητα, δημοσιεύω και προσπαθώ να αλληλεπιδράσω με χρήστες σε όλες τις άλλες πλατφόρμες. Ως αποτέλεσμα, τα επίπεδα αφοσίωσης των χρηστών μπορεί να μειωθούν.

Αντίθετα, βρείτε τις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης που συχνάζει περισσότερο το κοινό σας και εστιάστε την ενέργειά σας σε αυτές. Το να κατανοήσετε ποιο είναι το κοινό σας και ποιον θέλετε να στοχεύσετε μπορεί να είναι ένα από τα καλύτερα αρχικά βήματα που πρέπει να κάνετε πριν δημιουργήσετε μια στρατηγική για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η δημιουργία προσώπων κοινού και ο προσδιορισμός των ψυχογραφικών και συμπεριφορικών λεπτομερειών του κοινού σας μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερη εικόνα όταν επιλέγετε πλατφόρμες που λειτουργούν καλύτερα για την επιχείρησή σας. Επίσης, ρίξτε μια ματιά σε ποιες πλατφόρμες έχουν επικεντρώσει τους πόρους τους οι ανταγωνιστές σας.

Κάθε πλατφόρμα θα σας προσφέρει μια ποικιλία λειτουργιών και έχει να κάνει με το πώς αυτά τα χαρακτηριστικά ταιριάζουν στην επιχείρησή σας. Ως ιδιοκτήτης μικρής επιχείρησης, θέλετε να

χρησιμοποιήσετε το χρόνο σας αποτελεσματικά και οι πλατφόρμες που προσφέρουν μια ποικιλία επιλογών για να προσεγγίσετε το κοινό σας θα είναι πιθανότατα η καλύτερη επιλογή σας.

Αφού επιλέξετε μερικές πλατφόρμες που πιστεύετε ότι μπορείτε να διαχειριστείτε εύκολα, δεν χρειάζεται να δημιουργήσετε μια νέα ανάρτηση για κάθε πλατφόρμα. Η διασταυρούμενη ανάρτηση μπορεί να σας βοηθήσει να εξοικονομήσετε χρόνο και να προσεγγίσετε διαφορετικούς τύπους κοινού. Για παράδειγμα, ένα βίντεο που δημοσιεύετε στο TikTok μπορεί να προσεγγίσει τελείως διαφορετικό κοινό από ό,τι στο Twitter, και αυτό είναι εντάξει! Μπορεί να δημιουργήσει διάφορους τύπους αφοσίωσης, οι οποίοι μπορούν να βοηθήσουν τη συνολική δέσμευσή σας να αυξηθεί. Η προσκόλληση σε μερικές πλατφόρμες και η δημοσίευση του ίδιου περιεχομένου (με μικρές αλλαγές για την τήρηση των ορίων χαρακτήρων και τη συμμόρφωση με τα δικαιώματα μουσικής, φυσικά) μπορεί να σας βοηθήσει να μεταδώσετε αποτελεσματικά το μήνυμά σας χωρίς να το “υπερβάλλετε”.

Θυμηθείτε, οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης που επιλέγετε πρέπει να είναι εκεί που το κοινό-στόχος σας ξοδεύει τον περισσότερο χρόνο. Η διατήρηση της συνέπειας σε όλες τις πλατφόρμες με πολλαπλές αναρτήσεις μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της εικόνας και της φωνής της επωνυμίας σας ανεξάρτητα από την πλατφόρμα στην οποία βρίσκονται.

Δημοσιεύστε με συνέπεια και απαντήστε συχνά

Τώρα που αποφασίσατε σε ποιες πλατφόρμες θα δημοσιεύσετε, προσπαθήστε να δημοσιεύετε με συνέπεια και να αλληλεπιδράτε με τους χρήστες (που ελπίζουμε ότι θα μετατραπούν σε πελάτες) όσο περισσότερο μπορείτε. Φυσικά, το να παρακολουθείτε τις ειδοποιήσεις σας δεν είναι πάντα ρεαλιστικό για έναν ιδιοκτήτη μικρής επιχείρησης με μια γεμάτη μέρα, αλλά ο καθορισμός κάποιου χρόνου για να το κάνετε αυτό μπορεί να βοηθήσει πολύ. Μπορείτε να ρυθμίσετε ειδοποιήσεις μέσω email όταν υπάρχει δραστηριότητα, μηνύματα ή σχόλια στις αναρτήσεις σας στο Facebook, το Instagram και το Twitter.

Η συνοχή με το πρόγραμμα αναρτήσεών σας μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερες ευκαιρίες για τακτική αφοσίωση από τους πελάτες σας και άλλους χρήστες που συναντούν το περιεχόμενό σας. Αλλά πόσο συχνά είναι αρκετό; Σύμφωνα με το 74% των καταναλωτών, οι μάρκες πρέπει να δημοσιεύουν μία έως δύο φορές την ημέρα. Ωστόσο, με παράγοντες όπως ο συγκεκριμένος αλγόριθμος κάθε πλατφόρμας, το περιεχόμενο που προωθείται περισσότερο και όταν οι χρήστες είναι συνδεδεμένοι, είναι καλύτερο να κοιτάξετε τα αναλυτικά στοιχεία κάθε πλατφόρμας για να δείτε ποια ώρα της ημέρας είναι περισσότερο οι θαυμαστές σας στο διαδίκτυο.

Λάβετε υπόψη ότι η δημοσίευση περισσότερου περιεχομένου δεν ισοδυναμεί με περισσότερη αφοσίωση – πρόκειται για την εύρεση αυτού του ιδανικού ποσού που εσείς ως ιδιοκτήτης μικρής επιχείρησης μπορείτε να διατηρήσετε ότι θα είναι το ιδανικότερο. Τα διαδικτυακά εργαλεία προγραμματισμού περιεχομένου μπορούν να σας βοηθήσουν, καθώς μπορείτε να προγραμματίσετε τις αναρτήσεις σας εκ των προτέρων σε μια περίοδο της ημέρας που βρίσκετε ότι το κοινό σας είναι πιο αφοσιωμένο.

Όταν οι χρήστες αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενό σας, φροντίστε να απαντήσετε στο κατάλληλο χρονικό διάστημα. Αυτό σημαίνει να ελέγχετε τα DM σας, να απαντάτε σε σχόλια στις αναρτήσεις σας,

να κάνετε like σε αναρτήσεις με ετικέτα κ.λπ. Το να δείχνετε στο κοινό σας ότι είστε αυθεντικοί και θέλετε να συνδεθείτε, μπορεί να οδηγήσει στο ίδιο με το περιεχόμενό σας. Για παράδειγμα, εάν απαντάτε πάντα στα σχόλιά σας στο Instagram, μπορεί να κάνει τους άλλους να νιώθουν πιο πρόθυμοι να απαντήσουν στις αναρτήσεις σας.

Επαναπροσδιορίστε το υπάρχον περιεχόμενο υψηλής απόδοσης

Έχετε υπάρχον περιεχόμενο που είχε καλή απόδοση όταν το δημοσιεύσατε για πρώτη φορά; Τι γίνεται με το περιεχόμενο στον ιστότοπό σας, όπως αναρτήσεις ιστολογίου και αναφορές; Αυτά είναι γεμάτα από πολύτιμες πληροφορίες που μπορούν να σας βοηθήσουν να εμπλουτίσετε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να παρέχουν στους χρήστες περισσότερες πληροφορίες για την επιχείρησή σας. Για παράδειγμα, εάν έχετε μια ενδιαφέρουσα ανάρτηση ιστολογίου που πιστεύετε ότι οι χρήστες μπορούν να βρουν χρήσιμη, περικόψτε τη σε μια σύντομη λεζάντα και μοιραστείτε τη σύνδεση. Θα μπορούσατε επίσης να το μετατρέψετε σε ένα infographic, μια ανάρτηση καρουζέλ στο Instagram ή ακόμα και να κάνετε ένα σύντομο βίντεο σχετικά με το θέμα, με μια παρότρυνση για δράση για να διαβάσετε περισσότερα σχετικά με το θέμα στο ιστολόγιό σας.

Ο επαναπροσδιορισμός του υπάρχοντος περιεχομένου μπορεί να βοηθήσει κατά τη διάρκεια αυτών των δημιουργικών πτώσεων, ενώ παράλληλα σας βοηθά να προωθήσετε και να ενισχύσετε τα μηνύματά σας, ειδικά σε νέους χρήστες που συναντούν τον λογαριασμό σας. Η εύρεση διαφορετικών τρόπων παρουσίασης μερικών από τα ίδια θέματα μπορεί να βοηθήσει στην προβολή της επιχείρησής σας με νέους τρόπους, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλη αφοσίωση καθώς ανοίγει την πόρτα σε ένα μεγαλύτερο κοινό που του αρέσει να αλληλεπιδρά με ορισμένες μορφές περιεχομένου έναντι άλλων. Επιπλέον, μπορεί να σας βοηθήσει να αυξήσετε την οργανική επισκεψιμότητα με υψηλότερο ρυθμό και να ενισχύσετε την αναζήτησή σας

Αναδημοσίευση περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες και θετικές κριτικές από πελάτες

Εάν οι χρήστες δημοσιεύουν θετικά για τη μικρή επιχείρησή σας, αναδημοσιεύστε το στον λογαριασμό σας! Όχι μόνο δείχνει εκτίμηση σε αυτόν τον πελάτη, αλλά δείχνει στους άλλους ότι οι άνθρωποι επισκέπτονται την επιχείρησή σας και την απολαμβάνουν. Αυτό θα μπορούσε να μοιάζει με την αναδημοσίευση μιας εικόνας στην οποία κάποιος σας έχει επισημάνει στο Story του Instagram ή τη δημιουργία μιας ολόκληρης ανάρτησης σχετικά με αυτήν (με την άδειά του). Οι χρήστες είναι 2,4 φορές πιο πιθανό να θεωρούν το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες αυθεντικό από το επώνυμο περιεχόμενο, κάτι που μπορεί να είναι εξαιρετικά σημαντικό όταν προσπαθείτε να αυξήσετε την αφοσίωση σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το ίδιο ισχύει και για τις κριτικές. Εάν λάβετε μια εξαιρετική κριτική για την επιχείρησή σας, ζητήστε από τον πελάτη την άδεια να τη μοιραστείτε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς μπορεί να βοηθήσει τους δυνητικούς πελάτες να αποκτήσουν καλύτερη εικόνα για την επιχείρησή σας. Με το 79% των καταναλωτών να δηλώνουν ότι εμπιστεύονται τις διαδικτυακές κριτικές όσο και τις συστάσεις που λαμβάνουν από φίλους και συγγενείς, η κοινή χρήση αυτού του τύπου περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να βοηθήσει σε εξαιρετικά ποσοστά μετατροπών. Μπορεί επίσης να συμβάλει στην προσέλκυση άλλων να δημοσιεύσουν κριτικές για την επιχείρησή σας, καθιστώντας αυτήν την κατάσταση κερδοφόρα.