TOP

Βασικά στοιχεία μιας αποτελεσματικής στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ

DM

Προκειμένου να ανταγωνιστεί κανείς στο σημερινό ψηφιακό τοπίο, το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι ζωτικής σημασίας στοιχείο κάθε αποτελεσματικού σχεδίου μάρκετινγκ. Αξιοποιώντας διάφορα ψηφιακά κανάλια, όπως μηχανές αναζήτησης, email και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι επιχειρήσεις μπορούν να συνδεθούν και να αλληλεπιδράσουν με τρέχοντες και υποψήφιους πελάτες. Αυτό όχι μόνο επιτρέπει στην επωνυμία σας να προσεγγίσει ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό πιο οικονομικά από ό,τι θα μπορούσε να επιτευχθεί μέσω των παραδοσιακών καναλιών, αλλά προσφέρει επίσης τη δυνατότητα να στοχεύσετε συγκεκριμένα αυτούς που είναι πιο πιθανό να αγοράσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.

Σύμφωνα με έρευνα σε περισσότερους από 200 παγκόσμιους ηγέτες μάρκετινγκ που διεξήχθη από το Digital Marketing Institute, η στρατηγική και ο σχεδιασμός ψηφιακού μάρκετινγκ θεωρήθηκαν ως μία από τις τέσσερις σημαντικότερες δεξιότητες που πρέπει να διαθέτουν οι επιχειρήσεις. Στο σημερινό ταχέως εξελισσόμενο ψηφιακό περιβάλλον, κάθε επιχείρηση που δεν διαχειρίζεται αποτελεσματικά και δεν εξελίσσεται χρησιμοποιώντας το ψηφιακό μάρκετινγκ ως μέρος του συνολικού σχεδίου μάρκετινγκ κινδυνεύει να ξεπεραστεί από τους ανταγωνιστές και να θεωρηθεί απαρχαιωμένη στα μάτια των πελατών.

Παρακάτω είναι πέντε βασικά στοιχεία που κάθε επιχείρηση πρέπει να εξετάσει να χρησιμοποιήσει κατά την ανάπτυξη μιας αποτελεσματικής στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ:

Αποκριτικός ιστότοπος με ελκυστικό περιεχόμενο

Ως το πρώτο μέρος που θα πάνε οι υποψήφιοι πελάτες για να μάθουν περισσότερα για την επιχείρησή σας, ο ιστότοπός σας είναι το θεμελιώδες στοιχείο κάθε στρατηγικής μάρκετινγκ. Προκειμένου να μεγιστοποιήσετε την αφοσίωση, ο ιστότοπός σας θα πρέπει να ακολουθεί βέλτιστες πρακτικές, όπως η απόκριση, η φιλική προς τα κινητά και η εύκολη πλοήγηση με σαφείς παροτρύνσεις για δράση.

Επιπλέον, ο ιστότοπός σας θα πρέπει να περιέχει ένα ιστολόγιο που μοιράζεται ελκυστικό, σχετικό και εκπαιδευτικό περιεχόμενο σε σταθερή βάση. Όχι μόνο αυτό θα συμβάλει στην αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας και τελικά θα μετατρέψει αυτούς τους δυνητικούς πελάτες σε πελάτες, αλλά το blog μπορεί επίσης να τοποθετήσει την επωνυμία σας ως ηγέτη στον κλάδο, να βελτιώσει τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) και ακόμη και να επανατοποθετηθεί σε πολλά άλλα κανάλια μάρκετινγκ, όπως ως μέσα κοινωνικής δικτύωσης και email. Στην πραγματικότητα, μια μελέτη του HubSpot αποκάλυψε ότι οι επιχειρήσεις με ιστολόγιο δημιούργησαν 55% περισσότερους επισκέπτες ιστότοπου σε σύγκριση με εκείνες που δεν διαθέτουν.

Μια στρατηγική SEO

Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης ή SEO, είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης του ιστότοπού σας με στοχευμένες λέξεις-κλειδιά, έτσι ώστε τόσο ο ιστότοπός σας όσο και οι ιστοσελίδες του να κατατάσσονται υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης, αυξάνοντας έτσι την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας.

Εφαρμόζοντας μια στρατηγική SEO που ακολουθεί τις βέλτιστες πρακτικές, ο οργανισμός σας θα είναι πιο πιθανό να τοποθετηθεί μεταξύ των κορυφαίων αποτελεσμάτων με βάση στοχευμένες λέξεις-κλειδιά. Αυτό θα βελτιώσει τελικά την προβολή του ιστότοπού σας και θα αυξήσει την πιθανότητα ένας υποψήφιος πελάτης να αλληλεπιδράσει με την επωνυμία σας. Επιπλέον, το SEO μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της συνολικής αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας της επιχείρησής σας, στην τοποθέτηση της επωνυμίας σας ως ηγετικής αρχής στον κλάδο σας και στη δημιουργία περισσότερων ποιοτικών δυνητικών πελατών.

Καμπάνιες μάρκετινγκ μέσω email

Όσον αφορά τον ψηφιακό χώρο, το email marketing είναι μια από τις πιο οικονομικές τακτικές. Αφού δημιουργήσετε μια λίστα με συνδρομητές email, μπορείτε να τους προσελκύετε τακτικά διανέμοντας περιεχόμενο που μοιράζεται εταιρικά νέα, προωθεί προϊόντα και υπηρεσίες ή αφηγείται την ιστορία πίσω από την επωνυμία σας, προκειμένου να προωθήσετε την επιχείρησή σας και να αυξήσετε τις πωλήσεις.

Ένα τεράστιο πλεονέκτημα του μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι ότι οι συνδρομητές ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι ήδη πολύ αφοσιωμένοι με την επωνυμία σας—καθιστώντας τους πολύ πιο πιθανό να μετατραπούν σε πελάτες. Στην πραγματικότητα, η Έκθεση Κατάστασης Μάρκετινγκ 2021 του HubSpot αποκάλυψε ότι το μάρκετινγκ μέσω email παράγει 42 $ για κάθε 1 δολάριο που δαπανάται – μια εκπληκτική απόδοση επένδυσης 4.200%. Επιπλέον, το email marketing είναι 40 φορές πιο αποτελεσματικό στην απόκτηση νέων πελατών από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αξιοποιώντας πλατφόρμες αυτοματισμού μάρκετινγκ όπως το SharpSpring ή άλλα εργαλεία μάρκετινγκ email, η επιχείρησή σας μπορεί εύκολα να δημιουργήσει ή να προσαρμόσει πρότυπα email και να ρυθμίσει επαναλαμβανόμενες εργασίες μάρκετινγκ, όπως προγραμματισμό καμπανιών email, βαθμολόγηση δυνητικών πελατών και παρακολούθηση της απόδοσης κάθε καμπάνιας email.

Social Media Marketing

Σε αυτό το σημείο, όλοι γνωρίζουν τη θετική επίδραση που μπορούν να έχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για μια επωνυμία. Καθώς οι καταναλωτές κατακλύζονται συνεχώς από περιεχόμενο και συνεχίζουν να αναζητούν πληροφορίες 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα πολύτιμο εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τις επωνυμίες για την οικοδόμηση αμφίδρομης δέσμευσης με τους ακόλουθους, την κοινή χρήση επίκαιρων ειδήσεων της εταιρείας και την προώθηση προϊόντων και υπηρεσίες — επηρεάζοντας τελικά τις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών. Στην πραγματικότητα, το 71% των καταναλωτών που έχουν θετική εμπειρία με μια επωνυμία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πιθανό να προτείνουν τη μάρκα σε άλλους.

Μια αποτελεσματική στρατηγική μέσων κοινωνικής δικτύωσης προσφέρει μια ποικιλία πλεονεκτημάτων—από τη δημιουργία μεγαλύτερης αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας σας, την ενίσχυση της προβολής της επιχείρησής σας και την αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας. Όταν σχεδιάζετε τη στρατηγική σας, φροντίστε να ενσωματώνετε τις βέλτιστες πρακτικές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως η επιλογή των κατάλληλων καναλιών μέσων κοινωνικής δικτύωσης για το κοινό σας, η ανάρτηση στις βέλτιστες ώρες για μέγιστη αφοσίωση, η παρακολούθηση μιας σταθερής συχνότητας αναρτήσεων και η συνεχής προσαρμογή της στρατηγικής σας με βάση την απόδοση με την πάροδο του χρόνου .

Ψηφιακές Διαφημιστικές Καμπάνιες

Η ψηφιακή διαφήμιση αξιοποιεί διάφορα ψηφιακά κανάλια —όπως email, μηχανές αναζήτησης και μέσα κοινωνικής δικτύωσης— προκειμένου να προσφέρει σχετικό και πολύτιμο περιεχόμενο σε ένα εξαιρετικά στοχευμένο κοινό. Είναι μια πολύ πιο οικονομική εναλλακτική από την παραδοσιακή διαφήμιση που χρησιμοποιεί δεδομένα καταναλωτή για να παρακολουθεί το κοινό σας σε πραγματικό χρόνο, επιτρέποντάς σας να μάθετε περισσότερα για τα δημογραφικά στοιχεία, τα ενδιαφέροντα και τις συνήθειές του.

Οι τέσσερις κύριοι τύποι ψηφιακής διαφήμισης περιλαμβάνουν την αναζήτηση/πληρωμή ανά κλικ (PPC), την προβολή, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις διαφημίσεις επαναστόχευσης. Ένα εξαιρετικά μετρήσιμο και δυναμικό εργαλείο για κάθε επιχείρηση, η ψηφιακή διαφήμιση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας, τη δημιουργία δυνητικών πελατών υψηλής ποιότητας και την αύξηση των πωλήσεων προϊόντων — ακόμη και με πιο περιορισμένο προϋπολογισμό.