TOP

Βασικές συμβουλές για μια επιτυχημένη στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου

CM

Εάν πιστεύετε ότι το περιεχόμενο βασίζεται σε μια συλλογή από ιστολόγια, Tweet και ιστοσελίδες που λειτουργεί σε συνδυασμό με τους στόχους μιας επιχείρησης, έχετε δίκιο. αλλά μόνο εν μέρει. Ενώ η κοινωνική προσέγγιση, η επωνυμία και το ποιοτικό περιεχόμενο είναι σημαντικά στοιχεία της διαχείρισης περιεχομένου, στο μεγάλο σχέδιο των πραγμάτων, υπάρχουν πολλά περισσότερα σε αυτό.

Εάν ασχολείστε με οποιαδήποτε πτυχή του ψηφιακού μάρκετινγκ ή θέλετε να ασχοληθείτε, θα θέλετε να αναπτύξετε μια σαφή κατανόηση του τι περιλαμβάνει η ανάπτυξη μιας επιτυχημένης στρατηγικής μάρκετινγκ περιεχομένου. Εδώ, θα περιγράψουμε ορισμένους από τους βασικούς τομείς που κάθε διαχειριστής περιεχομένου ή στρατηγός χρειάζεται να κατανοήσει καλά, προκειμένου να εκτελέσει μια επιτυχημένη καμπάνια ψηφιακού μάρκετινγκ.

Κατανοήστε τη διοχέτευση μάρκετινγκ περιεχομένου (πωλήσεις).

Η διοχέτευση πωλήσεων είναι ουσιαστικά ένας όρος ευρείας βάσης που περιγράφει το ταξίδι λήψης αποφάσεων του αγοραστή, με τις τρεις βασικές φάσεις να είναι η συνειδητοποίηση, η αξιολόγηση και η αγορά. Οποιοσδήποτε ασχολείται με τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ πρέπει να δώσει μεγάλη προσοχή σε αυτή τη διαδικασία, προκειμένου να κατανοήσει καλύτερα τι κάνει τους αγοραστές να μετακινούνται μέσα από τη διοχέτευση.

Σε κάποιο βαθμό, το μάρκετινγκ περιεχομένου θεωρείται προβολή, πράγμα που σημαίνει ότι είναι κάτι που βρίσκεται στην «κορυφή» της διοχέτευσης πωλήσεων. Σε έναν ξένο, μπορεί να φαίνεται ότι αυτή η πτυχή του ψηφιακού μάρκετινγκ είναι «μακριά» από το μέρος της πραγματικής δημιουργίας χρημάτων (πωλήσεων) της διοχέτευσης.

Αυτό το άρθρο μέσω του Single Grain υποδηλώνει ότι, με το μάρκετινγκ περιεχομένου, υπάρχει ένα τέταρτο στάδιο της διοχέτευσης πωλήσεων που έρχεται μετά την “απόλαυση” της μετατροπής, η οποία ουσιαστικά μεταφράζεται σε δημιουργία αφοσίωσης στην επωνυμία. Έτσι, οι υπεύθυνοι στρατηγικής περιεχομένου θα πρέπει πάντα να σκέφτονται τέσσερα κρίσιμα στάδια της διοχέτευσης:

  • Προσέγγιση: προσέλκυση νέων πελατών
  • Μετατροπή: πείθοντας τους πελάτες να αγοράσουν
  • Κλείσιμο: πραγματοποίηση της πώλησης
  • Διατήρηση: δημιουργία αφοσίωσης στην επωνυμία και επιστροφή πελατών

Η «κορυφή» της διοχέτευσης είναι η αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας και η δημιουργία δυνητικών πελατών. Εκεί έχετε την ευκαιρία να ρίξετε ένα δίχτυ πάνω από την ευρύτερη δυνατή βάση πελατών και όχι μόνο να δημιουργήσετε το κοινό σας, αλλά και να αλληλεπιδράσετε μαζί τους για να κατανοήσετε περισσότερα για ολόκληρη τη στρατηγική σας. Ωστόσο, ένας εξαιρετικός υπεύθυνος στρατηγικής περιεχομένου ή διευθυντής θα καταλάβει πώς να προσελκύσει πελάτες σε κάθε τμήμα της διοχέτευσης και ιδανικά να τους κρατήσει στη διοχέτευση.

Δείτε το Περιεχόμενό σας ως Δεδομένα

Μια στρατηγική περιεχομένου δεν αφορά τον αριθμό των ιστολογίων που γράφονται ανά μήνα, τον χρόνο που πρέπει να αφιερώνεται για να κάνει το Facebook Live ή το αν μια εταιρεία πρέπει να γράφει ή όχι μια λευκή βίβλο. Είναι απολύτως θέμα ποιότητας, αλλά όλα αυτά τα πράγματα δεν είναι ακριβώς αυτό που αφορά η στρατηγική – είναι στοιχεία, αλλά δεν είναι πραγματικά αυτά που θα καθοδηγήσουν τη στρατηγική σας προσέγγιση.

Μια εξαιρετική στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου μπορεί να προσελκύσει το κοινό σε κάθε βήμα, και για να γίνει αυτό, ένας καλός στρατηγός πρέπει να γνωρίζει πώς λειτουργεί το περιεχόμενό του. Όταν ξέρετε ακριβώς πώς να περιστρέφετε το περιεχόμενό σας έτσι ώστε να είναι αποτελεσματικό σε μία φάση, τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες καθώς προχωράτε στην επόμενη φάση της διοχέτευσης.

Η στρατηγική σας θα καθοδηγείται από αναλυτικά στοιχεία. Η δουλειά του στρατηγού είναι να παρακολουθεί σχολαστικά, να παρακολουθεί, να παρακολουθεί και να αναφέρει τους αριθμούς προκειμένου να βελτιώνει συνεχώς και να προσαρμόζεται προς καλύτερες μετατροπές. Θα πρέπει να παρακολουθείτε από πού “προέρχονται” οι πελάτες σας και πού “πηγαίνουν”. Με άλλα λόγια, πρέπει να αξιολογείτε συνεχώς τα μοτίβα κυκλοφορίας.

Το να δοκιμάζετε συνεχώς αυτό που κάνετε είναι πώς θα αποκτήσετε μια σταθερή ιδέα για τις προτιμήσεις, τα ενδιαφέροντα και την αγοραστική συμπεριφορά του κοινού σας. Πρέπει να γνωρίζετε πόσο καλά αποδίδει το υλικό για να φτάσετε στο επόμενο βήμα της διαδικασίας.

Οι βασικές ερωτήσεις που θα θέλετε να κάνετε συνεχώς περιλαμβάνουν:

  • Τι μπορεί να βελτιωθεί και να βελτιωθεί;
  • Ποια εργαλεία, εφαρμογές και πλατφόρμες έχουν την καλύτερη και λιγότερο καλή απόδοση;
  • Ποια είναι η καλύτερη χρήση χρόνου και πόρων σε σχέση με τη μετατροπή (πωλήσεις);
  • Πώς συνδυάζονται όλα τα κομμάτια μεταξύ τους;

Κάντε ένα σχέδιο

Η δημιουργία ενός ημερολογίου είναι ζωτικής σημασίας για μια επιτυχημένη στρατηγική. Ακριβώς όπως ένα ημερολόγιο σύνταξης για μια παραδοσιακή δημοσίευση, ένα ημερολόγιο περιεχομένου μπορεί να βοηθήσει στην καθοδήγηση της στρατηγικής σας σε ένα δεδομένο χρονικό πλαίσιο. Φυσικά, θα θέλετε να προσθέσετε ειδικές ημερομηνίες εδώ, όπως μεγάλες γιορτές και εκδηλώσεις που σχετίζονται με τον κλάδο σας. Πιθανότατα θα θέλετε επίσης να αφήσετε κάποια «κενά» σημεία για να ενσωματώσετε, για παράδειγμα, απρόβλεπτα αλλά σχετικά γεγονότα ή μοντέρνα θέματα που χρειάζεστε για να δημιουργήσετε περιεχόμενο την τελευταία στιγμή.

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε αυτό το ημερολόγιο όχι μόνο για να σχεδιάσετε τι δημοσιεύετε, αλλά και πού. Η κατοχή μιας στρατηγικής πολυμέσων, ακόμη και η συμπερίληψη της προσέγγισης, όπως η ανάρτηση επισκεπτών και οι δημόσιες σχέσεις, είναι ζωτικής σημασίας αυτές τις μέρες. Σκεφτείτε πού τα διαφορετικά κανάλια διανομής θα ταιριάζουν καλά στη στρατηγική πωλήσεών σας κατά τη διάρκεια του χρονοδιαγράμματος των επόμενων μηνών.

Επαναχρησιμοποίηση

Καθώς εξετάζετε τη διανομή, θα θέλετε να έχετε κατά νου τους διαφορετικούς σκοπούς που έχουν οι διαφορετικοί τύποι περιεχομένου και πώς αυτό μπορεί να επηρεάσει το μάρκετινγκ σας και πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορους συνδυασμούς περιεχομένου για να εξοικονομήσετε χρόνο και πόρους. Μπορεί να θέλετε να σκεφτείτε, για παράδειγμα, να δημιουργήσετε εξουσία μέσω του ιστολογίου επισκεπτών, να συνθέσετε ιστολόγια παράλληλα με σειρές email και να χρησιμοποιήσετε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τη δημιουργία φυλών και ομάδων.

Είναι απολύτως λογικό και αποτελεσματικό να αναπτύσσετε μια στρατηγική που βασίζεται σε κομμάτια περιεχομένου που μπορούν εύκολα να επαναπροσδιοριστούν μέσω διαφορετικών καναλιών και για διαφορετικούς σκοπούς. Έτσι, καθώς αναπτύσσετε όλο το περιεχόμενό σας (σκεφτείτε πολυμέσα), σκεφτείτε τους τρόπους με τους οποίους μπορεί εύκολα να μετατραπεί στο μέλλον.

Ακολουθούν μερικές ιδέες, για να αναφέρουμε μόνο μερικές:

  • Αναπτύξτε ένα διαδικτυακό σεμινάριο σε μια σειρά μαθημάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς πώληση
  • Δημιουργήστε οδηγούς PDF από παλιά ιστολόγια
  • Αναπτύξτε ιστολόγια ώστε να μπορούν αργότερα να χρησιμοποιηθούν για να δημιουργήσετε εύκολα μια μελέτη περίπτωσης ή μια λευκή βίβλο
  • Δημιουργήστε ένα infographic από μια παρουσίαση διαφανειών (ή το αντίστροφο)

Μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε κάθε κομμάτι περιεχομένου με την πρόθεση μιας στρατηγικής μικτής χρήσης. Τα κουμπιά tweet είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα αυτού. Οτιδήποτε παρέχει έναν εύκολο τρόπο για εσάς και το κοινό σας να διευρύνετε τη διανομή μιας δεδομένης ανάρτησης είναι χρυσός.

Καθορίστε συγκεκριμένες οδηγίες για το περιεχόμενό σας

Ας υποθέσουμε ότι είστε υπεύθυνος στρατηγικής περιεχομένου ή διαχειριστής και έχετε έτοιμο ένα σταθερό πλαίσιο περιεχομένου και συγγραφέων. Έχετε αναπτύξει μια στρατηγική, γνωρίζετε τη διοχέτευση, έχετε ένα ημερολόγιο. Έχετε καθιερώσει, με μια γενική έννοια, αυτό που θέλετε να πείτε.

Πολλές επιχειρήσεις έχουν ήδη ένα σωρό περιεχόμενο και μια ομάδα συγγραφέων σε ετοιμότητα για να το δημιουργήσουν. αυτά είναι απαραίτητα, όπως και ένα σύνολο εργαλείων για αναλυτικά στοιχεία. Ωστόσο, είναι σημαντικό οι υπεύθυνοι στρατηγικής να κατανοήσουν σε ποιο τμήμα του πλαισίου μάρκετινγκ εμπίπτουν διαφορετικοί τύποι περιεχομένου.

Η παρακάτω λίστα δεν είναι συγκεκριμένο παράδειγμα. σίγουρα θα διαφέρει ανάλογα με το πλαίσιο. Ωστόσο, είναι καλή ιδέα να αναλύσετε τους τύπους περιεχομένου σε διαφορετικές φάσεις της διοχέτευσης, έτσι ώστε όλοι στην ομάδα να είναι ξεκάθαροι για τον σκοπό του καθενός.

  • Επικοινωνία: Διαφημίσεις Facebook, σελίδα προορισμού, επεξηγηματικά βίντεο, infographics
  • Μετατροπή: Μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενημερωτικές αναρτήσεις ιστολογίου, μελέτες περιπτώσεων, κουίζ
  • Κλείσιμο: Σειρά email, κριτικές, ερωτηματολόγια
  • Διατήρηση: Αποκλειστικές προσφορές, λευκές βίβλοι, e-mail, διαγωνισμοί, έρευνες

Είναι σημαντικό να έχετε αυτό το περιεχόμενο προετοιμασμένο και έτοιμο για να προχωρήσετε πολύ μπροστά από το χρονοδιάγραμμα. Επιπλέον, θα πρέπει να γνωρίζετε ποιος τύπος περιεχομένου έχει καλή απόδοση σε διαφορετικά περιβάλλοντα, δηλαδή με διαφορετικό κοινό και επίσης σε πλατφόρμες. Από το 2018, οι τάσεις στις οποίες μπορείτε να βασιστείτε στις περισσότερες περιπτώσεις είναι το βίντεο (ειδικά το εφήμερο περιεχόμενο), τα γραφήματα πληροφοριών και οι εφαρμογές που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη, όπως η φωνητική αναζήτηση.

Διατηρείτε πάντα μια φρέσκια νοοτροπία

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά ενός σπουδαίου στρατηγικού μάρκετινγκ περιεχομένου είναι να έχει την ικανότητα να επιλύει συνεχώς προβλήματα και να μαθαίνει νέα πράγματα. Το μάρκετινγκ περιεχομένου δεν είναι επιστήμη πυραύλων, αλλά χρειάζεται λίγη υπομονή, δημιουργικότητα και αναλυτική προοπτική. Αν και μια αποτελεσματική στρατηγική απαιτεί αναλυτική σκέψη, σε καμία περίπτωση δεν είναι κομμένη και στεγνή, αυτό αφήνει χώρο για άφθονη δημιουργικότητα και, σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον, πειραματισμό.

Θα χρειαστείτε ένα σαφές όραμα των στόχων σας και θα πρέπει να έχετε τουλάχιστον ένα χαλαρό επιχειρηματικό σχέδιο. Χρειάζεται επίσης καλή γνώση των πιο αποτελεσματικών και ενημερωμένων εργαλείων στα οποία έχετε πρόσβαση στο πλαίσιο της επιχείρησης και του κλάδου με τον οποίο εργάζεστε.

Έτσι, καθώς προχωράτε στα παραπάνω σημεία, θα θέλετε να σκέφτεστε πάντα νέες λύσεις και εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιείτε για να βελτιώνετε συνεχώς τη στρατηγική σας για την επίτευξη νέων στόχων με την πάροδο του χρόνου.