TOP

Βασικές τάσεις SEM/PPC για το 2022

SEM

Θέλετε να αλλάξετε την ψηφιακή στρατηγική σας; Από την πληρωμένη αναζήτηση έως τα κοινωνικά επί πληρωμή, την αυτοματοποίηση, τη στόχευση και πολλά άλλα, η συνεχώς εξελισσόμενη σφαίρα της πληρωμένης διαφήμισης μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τα αποτελέσματα της επιχείρησής σας, ειδικά αν είστε ενημερωμένοι.

Δεδομένα πρώτου και μηδενικού μέρους

Οι πιο συνηθισμένοι όροι που πιθανώς έχετε ήδη ακούσει είναι δεδομένα πρώτου και τρίτου μέρους, σωστά;

Βασικά, δεδομένα τρίτων είναι οποιαδήποτε δεδομένα συλλέγονται και συγκεντρώνονται από εξειδικευμένες εταιρείες και στη συνέχεια πωλούνται σε άλλες επιχειρήσεις, συνήθως για να τις βοηθήσουν να βελτιώσουν τις διαφημιστικές τους καμπάνιες.

Αυτά τα δεδομένα περιέχουν πληροφορίες από πολλές διαφορετικές πηγές και συνήθως συγκεντρώνονται και ομαδοποιούνται με βάση κοινές συμπεριφορές και χαρακτηριστικά κάθε ομάδας.

Πολλές εταιρείες (όπως το Facebook και η Google) παρακολουθούν άτομα και συλλέγουν χιλιάδες μικρά κομμάτια πληροφοριών με βάση τη συμπεριφορά σας στο διαδίκτυο (και μερικές φορές ακόμη και εκτός σύνδεσης) για να δημιουργήσουν τα δεδομένα τρίτων, βοηθώντας τους διαφημιστές να μεγιστοποιήσουν τα αποτελέσματα των καμπανιών μάρκετινγκ .

Από την άλλη πλευρά, δεδομένα πρώτου μέρους είναι οποιαδήποτε δεδομένα που κατέχετε και συλλέγετε απευθείας από τους πελάτες σας, με τη συγκατάθεσή τους. Μπορεί να συλλεχθεί από παρακολούθηση ιστοτόπων και εφαρμογών, κανάλια μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καμπάνιες email, έρευνες πελατών, εξυπηρέτηση πελατών, προγράμματα αφοσίωσης, για παράδειγμα.

Και τι γίνεται με τα δεδομένα μηδενικού μέρους; Αυτό είναι νέο, έτσι δεν είναι; Όχι πραγματικά.

Με τους νόμους περί προστασίας του ηλεκτρονικού απορρήτου σε ισχύ, τα δεδομένα τρίτων, δεύτερου μέρους και επίσης πρώτου μέρους καταργούνται σιγά σιγά και εκεί είναι που μπαίνει το μηδενικό μέρος.

Σύμφωνα με τη Forrester, τα δεδομένα μηδενικού μέρους είναι «δεδομένα που ένας πελάτης μοιράζεται σκόπιμα και προληπτικά με μια επωνυμία, τα οποία μπορεί να περιλαμβάνουν δεδομένα κέντρου προτιμήσεων, προθέσεις αγοράς, προσωπικό πλαίσιο και πώς το άτομο θέλει η επωνυμία να την αναγνωρίσει».

Αυτοματοποίηση

Οι πλατφόρμες διαφημίσεων προσθέτουν περισσότερους αυτοματισμούς χρόνο με τον χρόνο.

Δεν θα αντικαταστήσει πιθανώς τις θέσεις εργασίας της ΔΕΗ (ποιος ξέρει) προς το παρόν, αλλά στην πραγματικότητα είναι ένα επιπλέον εργαλείο για τους αναλυτές για να εξοικονομήσουν χρόνο και να επιτύχουν καλύτερα αποτελέσματα.

Είναι ανθρωπίνως αδύνατο να συλλέξετε πληροφορίες από πολλές διαφορετικές πηγές και να εκτελέσετε μια ανάλυση εκατομμυρίων σημείων δεδομένων σε πραγματικό χρόνο όπως κάνουν η Google και το Facebook στις δημοπρασίες διαφημίσεων τους, για παράδειγμα.

Γι’ αυτό μπορείτε να βασιστείτε στις αυτοματοποιημένες και έξυπνες στρατηγικές προσφοράς και να τις προσθέσετε στη διαφημιστική σας στρατηγική.

Επιπλέον, μπορείτε να βασιστείτε στον αυτοματισμό δημιουργικού για την προβολή πολλαπλών εκδόσεων των διαφημίσεών σας χωρίς να χρειάζεται να τις δημιουργήσετε όλες. Δυνατότητες όπως τα δυναμικά δημιουργικά στο Facebook και οι Αποκριτικές διαφημίσεις στο Google σάς επιτρέπουν να προσθέτετε απλά πολλά διαφορετικά στοιχεία και να αφήνετε την αυτοματοποίηση να κάνει τη βαριά δουλειά για εσάς, βρίσκοντας τις διαφημίσεις υψηλής απόδοσης ενώ εστιάζετε στην επιχείρησή σας ή στη στρατηγική σας.

Νέα κανάλια και κανάλια που παραβλέφθηκαν

Μερικές φορές οι διαφημιστές και ακόμη και εμείς οι επαγγελματίες βασίζονται υπερβολικά στις διαφημίσεις Google και Facebook, φυσικά, καθώς είναι οι μεγαλύτερες διαθέσιμες πλατφόρμες.

Ωστόσο, μπορεί να βρούμε το χρυσό δοχείο στο τέλος του ουράνιου τόξου της ΔΕΗ αν κοιτάξουμε προσεκτικά άλλα κανάλια, όντας νέα κανάλια ή εναλλακτικά κανάλια στα οποία δεν γνωρίζαμε ότι μπορούσαμε να διαφημιστούμε.

Το Tiktok είναι πολύ δημοφιλές αυτές τις μέρες, αλλά πολλοί διαφημιστές δεν το έχουν δοκιμάσει ακόμα. Φυσικά, μερικές φορές απλώς δεν ταιριάζει στο κοινό σας, αλλά μερικές φορές είναι απλώς θέμα να το δοκιμάσετε και να αρχίσετε να προβάλλετε τις πρώτες σας διαφημίσεις για να δείτε τα αποτελέσματα.

Άλλες πλατφόρμες όπως το Amazon και παρόμοιες αγορές που προσφέρουν λύσεις πληρωμένης κυκλοφορίας θα μπορούσαν να είναι ένας εξαιρετικός συνεργάτης για τη δημιουργία πωλήσεων και ευαισθητοποίησης για την επιχείρησή σας.

Για να μην αναφέρουμε άλλες εναλλακτικές, όπως διαφημίσεις Reddit, Quora Ads, Microsoft Ads (Bing Ads), Yahoo Ads, Native Ads (Taboola, για παράδειγμα), εξειδικευμένους ιστότοπους καταλόγου, ιστότοπους με κουπόνια και ούτω καθεξής.

Οπτική και Φωνητική αναζήτηση

Δεν υπάρχουν ακόμα συγκεκριμένες ρυθμίσεις για οπτική ή φωνητική αναζήτηση στις πλατφόρμες.

Το να ανησυχείτε υπερβολικά για το πώς θα προσαρμόσετε τη στρατηγική PPC σας στην αυξανόμενη χρήση φωνητικής αναζήτησης από τους χρήστες, μάλλον δεν είναι το σωστό πράγμα τώρα.

Ωστόσο, είναι απλώς θέμα χρόνου να γίνει πράγμα.

Αυτό που μπορείτε να κάνετε τώρα είναι να παρακολουθείτε τους όρους αναζήτησης των καμπανιών σας, να βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι φιλικός προς κινητά και ότι χρησιμοποιείτε έναν τόνο συνομιλίας στον ιστότοπό σας και στις διαφημίσεις σας.

Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν συχνά λέξεις-κλειδιά με μακριά ουρά όταν κάνουν ερωτήσεις σε βοηθούς φωνής, επομένως να το έχετε υπόψη σας όταν γράφετε το αντίγραφο της διαφήμισής σας.

Πριν από μερικά χρόνια, η Google άρχισε να κάνει κάποιες δοκιμές με τον φωνητικό βοηθό της και θα μπορούσε να συμπεριλάβει κάποιες διαφημίσεις ως αποτελέσματα της φωνητικής αναζήτησης.

Επιπλέον, διατηρείτε τα προφίλ σας στα κοινωνικά δίκτυα και το προφίλ σας στο Google My Business πάντα ενημερωμένα και χρησιμοποιήστε όλες τις διαθέσιμες λειτουργίες, για να αυξήσετε τις πιθανότητές σας να αποκτήσετε μεγαλύτερη προβολή και να είστε χρήσιμοι στους χρήστες, επομένως θα ανταμειφθείτε με καλές κατατάξεις στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Στόχευση κοινού

Με όλες τις πρόσφατες ενημερώσεις απορρήτου που έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η PPC, γίνεται πιο δύσκολο να στοχεύσετε άτομα με βάση συμπεριφορές, ενδιαφέροντα και ακόμη και λέξεις-κλειδιά (καθώς η Google δεν εμφανίζει πλέον όλους τους όρους αναζήτησης στις καμπάνιες PPC).

Το Facebook αφαίρεσε επίσης πολλές επιλογές λεπτομερούς στόχευσης από την πλατφόρμα του πρόσφατα, με βάση ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο.

Είπε ότι, είναι υποχρεωτικό για τους επαγγελματίες της PPC να γνωρίζουν το κοινό τους για να μπορούν να το στοχεύουν χρησιμοποιώντας ευρύτερες ομάδες ενδιαφερόντων και συμπεριφορών, καθώς και να κάνουν χρήση της προαναφερθείσας ημερομηνίας πρώτου και μηδενικού πάρτι για την παροχή δεδομένων σε πλατφόρμες διαφημίσεων και τη χρήση παρόμοιου κοινού για προσεγγίσει νέους πελάτες, για παράδειγμα.

Σταδιακά, όλα τα θέματα που αναφέρονται εδώ γίνονται ένα ενιαίο πράγμα, όπου η αυτοματοποίηση λαμβάνει χώρα για να προσεγγίσει άτομα χωρίς να χρειάζεται να τα επιλέξετε με μη αυτόματο τρόπο βάσει ενδιαφερόντων και λέξεων-κλειδιών, βασιζόμενη στα δικά σας δεδομένα πελατών για την αναζήτηση παρόμοιων ατόμων και την αυτόματη εμφάνιση της δυναμικής σας διαφημίσεις σε αυτούς.