TOP

Τάσεις SEO που πρέπει να δοκιμάσετε το 2022

SEO

Τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης οδηγούν πάνω από 300% περισσότερη επισκεψιμότητα από το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Έτσι, η παρακολούθηση των τρεχουσών τάσεων SEO θα πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής σας για το ψηφιακό μάρκετινγκ. Ενώ το περιεχόμενο υψηλής ποιότητας εξακολουθεί να κυριαρχεί όσον αφορά την ορατότητα των ιστοσελίδων σας, οι τάσεις SEO εξελίσσονται κάθε χρόνο απλώς και μόνο επειδή οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης τροποποιούνται συνεχώς για να γίνουν πιο έξυπνοι. Αυτό σημαίνει ότι είναι σημαντικό να συμβαδίζετε με τις εξελισσόμενες τάσεις SEO και να προσαρμόζετε τη στρατηγική SEO ανάλογα, διαφορετικά η κατάταξη και η επισκεψιμότητά σας θα αρχίσουν να μειώνονται.

Περισσότερη εστίαση στην πρόθεση αναζήτησης

Η σημασία της πρόθεσης αναζήτησης έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια Οι σημερινές στρατηγικές βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης απαιτούν το περιεχόμενό σας να ευθυγραμμίζεται με την πρόθεση αναζήτησης του χρήστη. Η πρόθεση αναζήτησης μπορεί να περιγραφεί ως ο βασικός σκοπός της διαδικτυακής αναζήτησης του χρήστη. Καθορίζει τι προσπαθεί να βρει το άτομο.

Οι μηχανές αναζήτησης αναβαθμίζονται συνεχώς για να παρέχουν καλύτερη εμπειρία χρήστη. Μέρος αυτού του UX προέρχεται από την κατανόηση της πρόθεσης αναζήτησης και από τη βελτίωση των βασικών ζωτικών στοιχείων του ιστού, όπως η ταχύτητα και η προσβασιμότητα της σελίδας. Είτε οι χρήστες σας επισκέπτονται τον γίγαντα της μηχανής αναζήτησης Google είτε τους ανταγωνιστές του όπως το Bing, η ευθυγράμμιση του περιεχομένου σας με την πρόθεση αναζήτησης του χρήστη μπορεί να χωριστεί σε τρεις τύπους, ο καθένας με τους μοναδικούς του στόχους.

Ενημερωτική Πρόθεση

Τα άτομα με ενημερωτικά ερωτήματα αναζήτησης έχουν στο μυαλό τους μια συγκεκριμένη ερώτηση και θέλουν να μάθουν περισσότερα για ένα συγκεκριμένο θέμα.

Η παραπάνω εικόνα, για παράδειγμα, είναι για μια απλή αναζήτηση στο Google για σάλτσα ντομάτας. Παρατηρήστε πώς οι μηχανές αναζήτησης καταλαβαίνουν ότι οι άνθρωποι που αναζητούν «σάλτσα ντομάτας» είναι πολύ πιθανό να αναζητούν συνταγές για να την φτιάξουν ή επιλογές για να αγοράσουν έτοιμη σάλτσα ντομάτας. Η στρατηγική SEO σας θα πρέπει να περιλαμβάνει τη χρήση δομημένων δεδομένων για να υποδείξει τον τύπο περιεχομένου που μπορούν να περιμένουν οι χρήστες όταν κάνουν κλικ στον σύνδεσμο.

Πρόθεση πλοήγησης

Τα άτομα με ερωτήματα αναζήτησης πλοήγησης θέλουν αποτελέσματα αναζήτησης που τους κατευθύνουν σε έναν συγκεκριμένο ιστότοπο. Πάρτε, για παράδειγμα, άτομα που αναζητούν “Facebook” ή “Nike”. Αυτοί οι χρήστες συνήθως αναζητούν τον επίσημο ιστότοπο των εταιρειών.

Η βαθμολογία υψηλής κατάταξης για μια πρόθεση πλοήγησης είναι επωφελής εάν ο ιστότοπός σας είναι αυτό που αναζητούν οι άνθρωποι.

Συναλλακτική Πρόθεση

Οι αναζητήσεις με σκοπό συναλλαγής προέρχονται από χρήστες στο κάτω μέρος της διοχέτευσης πωλήσεων. Ίσως αυτοί οι χρήστες να έχουν προωθηθεί μέσω διαφόρων καναλιών μάρκετινγκ και τώρα θέλουν να αγοράσουν το προϊόν. Επομένως, θα κάνουν πιο συγκεκριμένες αναζητήσεις, π.χ., “iPhone 13 Pro Max”, με σκοπό να αγοράσουν το προϊόν ή να συγκρίνουν τιμές.

Εάν θέλετε να κατατάξετε ιστοσελίδες στα αποτελέσματα αναζήτησης, βεβαιωθείτε ότι δημιουργείτε περιεχόμενο που εξυπηρετεί πραγματικά την πρόθεση αναζήτησης. Για παράδειγμα, εάν έχετε μια ανάρτηση που στοχεύει ερωτήματα αναζήτησης με ενημερωτικό σκοπό, βεβαιωθείτε ότι η ανάρτηση είναι εξαιρετικά σε βάθος και παρέχει όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται οι χρήστες. Αυτό θα σας βοηθήσει να κατατάξετε καλύτερα στα αποτελέσματα αναζήτησης, να αυξήσετε την επισκεψιμότητα και να αυξήσετε τον χρόνο σας στη σελίδα.

Επιπλέον, η βελτιστοποίηση του περιεχομένου σας για συναλλακτικό σκοπό θα συμβάλει στην ενίσχυση της απόδοσης της φωνητικής αναζήτησης, καθώς το 58% των καταναλωτών χρησιμοποιεί φωνητική αναζήτηση για να βρει πληροφορίες σχετικά με τις επιχειρήσεις. Η συμπερίληψη των στοιχείων επικοινωνίας σας θα επιτρέψει σε αυτούς τους χρήστες να καλέσουν και την επιχείρησή σας.

Χρήση συμπλεγμάτων λέξεων-κλειδιών

Η έρευνα λέξεων-κλειδιών εξακολουθεί να είναι σημαντική. Με κάθε ενημέρωση βασικών ζωτικών στοιχείων ιστού, η Google γίνεται πιο έξυπνη στην κατανόηση της πρόθεσης των χρηστών. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι οι μηχανές αναζήτησης γίνονται εξυπνότερες μέσω της επεξεργασίας φυσικής γλώσσας, πολλοί ιστότοποι εξακολουθούν να επικεντρώνονται στη βελτιστοποίηση των ιστότοπών τους με λίγες μόνο λέξεις-κλειδιά. Αυτή είναι μια ξεπερασμένη τεχνική. Η χρήση συμπλεγμάτων λέξεων-κλειδιών με πρωτεύουσες και δευτερεύουσες λέξεις-κλειδιά είναι μια πιο προηγμένη και αποτελεσματική στρατηγική.

Ας υποθέσουμε, για παράδειγμα, η επιχείρησή σας πουλά λινά κουρτίνες. Εάν η έρευνα λέξεων-κλειδιών δείχνει “λινή κουρτίνα” στην κορυφή και γεμίσετε το περιεχόμενό σας με αυτήν τη λέξη-κλειδί, η κατάταξή σας δεν θα βελτιωθεί. Επιπλέον, θα περιορίσετε το πιθανό μερίδιο αγοράς σας. Για να αποφύγετε αυτό, προσθέστε ομάδες λέξεων-κλειδιών όπως “λευκές κουρτίνες από λινό” και “λινές κουρτίνες παραθύρων” στο περιεχόμενό σας, ώστε να μπορείτε να αντιμετωπίζετε την ίδια πρόθεση αγοράς, αλλά σε ένα ευρύτερο τμήμα των ερευνητών.

Αυτό που δείχνει αυτή η τάση SEO είναι ότι οι digital marketers δεν πρέπει να εστιάζουν μόνο στην κύρια λέξη-κλειδί. Πρέπει επίσης να στοχεύσετε παραλλαγές μακριάς ουράς που εξυπηρετούν την ίδια πρόθεση αναζήτησης. Αυτό θα επιτρέψει στη σελίδα σας να κατατάσσεται για περισσότερες λέξεις-κλειδιά και να προσελκύει περισσότερη επισκεψιμότητα.

Βελτιστοποιημένα δομημένα αποσπάσματα

Όταν πληκτρολογείτε έναν όρο αναζήτησης στη γραμμή αναζήτησης Google, μπορεί να παρατηρήσετε ένα πλαίσιο πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα στην κορυφή. Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα.

Τα επιλεγμένα αποσπάσματα σάς βοηθούν να εκτρέψετε σημαντικό όγκο επισκεψιμότητας από τους ανταγωνιστές σας. Εμφανίζουν ένα μικρό κομμάτι πληροφοριών που συχνά είναι δομημένο όπως ένα

Q&A, μια σύντομη κουκκίδα ή ένας οδηγός πώς να κάνετε. Τα επιλεγμένα αποσπάσματα με πλούσιο περιεχόμενο μπορούν επίσης να περιλαμβάνουν εικόνες των προϊόντων σας, κριτικές με αστέρια, τιμές προϊόντων και άλλες παρόμοιες πληροφορίες χρήσιμες για το κοινό σας. Και πάλι, τα δομημένα δεδομένα διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο εδώ.

Ο ευκολότερος τρόπος βελτιστοποίησης για επιλεγμένα αποσπάσματα είναι να εστιάσετε σε ερωτήματα που βασίζονται σε ερωτήσεις και σε σχετικές λέξεις-κλειδιά. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τη συνάρτηση “οι άνθρωποι ρωτούν” στο Google για έμπνευση για να εντοπίσετε θέματα για τα επιλεγμένα αποσπάσματα σας. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας απαντά σε όσες περισσότερες ερωτήσεις γίνεται. Οι απαντήσεις πρέπει επίσης να είναι σύντομες και κατατοπιστικές – αποφύγετε σύνθετες προτάσεις και μην ξεχνάτε να χρησιμοποιείτε εικόνες που τραβούν τα μάτια.

Βίντεο για κατάταξη

Καθώς προχωρούν οι τάσεις SEO, αυτό είναι μεγάλο. Οι άνθρωποι προτιμούν να παρακολουθούν σύντομα, επίκαιρα βίντεο παρά να διαβάζουν μεγάλα άρθρα που βασίζονται σε κείμενο, επομένως η δημιουργία ενημερωτικών βίντεο θα πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής SEO σας. Το βίντεο είναι ένα ισχυρό εργαλείο – απλά δείτε την έκρηξη διαδικτυακών πλατφορμών βίντεο όπως το YouTube και το TikTok τα τελευταία χρόνια. Επιχειρήσεις όλων των μεγεθών χρησιμοποιούν πλέον αυτές τις πλατφόρμες για να αλληλεπιδρούν με τους πελάτες και να επεκτείνουν την απήχησή τους. Επομένως, το ερώτημα είναι πώς μπορείτε να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενο βίντεο για τις μηχανές αναζήτησης;

Ένας τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι να βελτιστοποιήσετε το κανάλι σας βίντεο (όπως το YouTube) δημιουργώντας μια εξαιρετική περιγραφή μικρογραφίας για κάθε βίντεο και παρέχοντας μια φιλική προς τον χρήστη επισκόπηση του καναλιού σας. Η χρήση λέξεων-κλειδιών σε αυτές τις περιγραφές θα βοηθήσει επίσης στη βελτιστοποίηση του περιεχομένου του βίντεό σας. Φροντίστε να μην γεμίσετε τις περιγραφές των βίντεό σας με λέξεις-κλειδιά. Η χρήση μερικών σχετικών λέξεων-κλειδιών και hashtag μπορεί να σας βοηθήσει να οδηγήσετε το περιεχόμενό σας προς το κοινό για το οποίο προορίζεται.

Η επόμενη περιοχή που πρέπει να εξετάσετε είναι η βελτιστοποίηση για ερωτήματα φωνητικής αναζήτησης. Υπάρχει μια σαφής μετατόπιση στην προτίμηση των χρηστών για μετάβαση από πληκτρολογημένα ερωτήματα αναζήτησης σε φωνητικές αναζητήσεις. Φωνητική αναζήτηση είναι ο χρήστης που χρησιμοποιεί τη συσκευή του για να εκφωνήσει το ερώτημά του στη μηχανή αναζήτησης. Αυτή η στροφή προς τη φωνητική αναζήτηση σημαίνει ότι η βελτιστοποίηση της μηχανής αναζήτησής σας είναι το κλειδί. Μερικές γρήγορες συμβουλές για τη βελτιστοποίηση των βίντεό σας για φωνητική αναζήτηση περιλαμβάνουν:

  • Χρησιμοποιήστε λέξεις-κλειδιά μακριάς ουράς στη μικρογραφία σας
  • Απαντήστε στις ερωτήσεις ποιος, τι και γιατί στην περιγραφή της μικρογραφίας σας

Θα πρέπει να εξετάσετε τη βελτιστοποίηση τόσο του περιεχομένου βίντεο όσο και της ιστοσελίδας σας για φωνητική αναζήτηση. Αυτές είναι σημαντικές τάσεις SEO. Η βελτιστοποίηση για φωνητική αναζήτηση θα δώσει στο περιεχόμενό σας μεγαλύτερη ορατότητα στην οργανική αναζήτηση Google του χρήστη.

Αν δημιουργείτε βίντεο για πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το TikTok και το Instagram, εστιάστε στη δημιουργία μικρότερων βίντεο. Επίσης, προσπαθήστε να τραβήξετε την προσοχή του θεατή όσο το δυνατόν γρηγορότερα (μέσα στα πρώτα 2-3 δευτερόλεπτα). Εάν το περιεχόμενο του βίντεό σας είναι καλό, έχει περισσότερες πιθανότητες να λάβει εισερχόμενους συνδέσμους από ιστότοπους υψηλής εξουσιοδότησης, γεγονός που αυξάνει τις πιθανότητές σας να κατατάξετε υψηλότερα στις σελίδες αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης (SERP).

Περιεχόμενο μακράς μορφής

Οι τάσεις περιεχομένου SEO υπογραμμίζουν ότι το περιεχόμενο μεγάλης μορφής προσελκύει πάνω από τρεις φορές περισσότερη επισκεψιμότητα και δημιουργεί τέσσερις φορές περισσότερα μερίδια. Αυτά τα άρθρα λαμβάνουν επίσης 3,5 φορές περισσότερα backlinks από τα πιο σύντομα άρθρα. Μόλις γράψετε το περιεχόμενό σας, εστιάστε στη δημιουργία συνδέσμων. Η δημιουργία συνδέσμων περιλαμβάνει την απόκτηση backlinks από ιστότοπους με υψηλή βαθμολογία τομέα. Αυτό συμβαίνει επειδή τα μεγαλύτερα κομμάτια περιεχομένου τείνουν να πληρούν τις μετρήσεις EAT (Εξειδίκευση, Εξουσιοδότηση και Αξιόπιστο), τις οποίες αναζητούν οι μηχανές αναζήτησης. Καθώς προχωρούν οι τάσεις SEO για το 2022, η ύπαρξη περιεχομένου μεγάλης διάρκειας στον ιστότοπό σας είναι ακριβώς εκεί.

Αυτή η τάση SEO απαιτεί από εσάς να εστιάσετε στη δημιουργία περιεχομένου μεγάλης μορφής για τον ιστότοπό σας. Αυτό σημαίνει ότι τα άρθρα ή οι αναρτήσεις ιστολογίου σας πρέπει να είναι σε βάθος και να καλύπτουν όλα τα απαραίτητα θέματα και υποθέματα. Και φυσικά, αποφύγετε τη χρήση τσιτάτων.

Με αυτά τα λόγια, μια ανάρτηση ιστολογίου 2000+ λέξεων θα ήταν βαρετή να διαβαστεί αν δεν είχε τη σωστή μορφή. Για να το αποφύγετε αυτό, σπάστε το κομμάτι σε μικρότερα εύπεπτα τμήματα και επωφεληθείτε πλήρως από τις υπότιτλους H2, H3 και H4 και τις κουκκίδες.

Επίσης, για να ενισχύσετε την απόδοση EAT του περιεχομένου σας, βεβαιωθείτε ότι οι εξερχόμενοι σύνδεσμοί σας στοχεύουν σε σχετικούς ιστότοπους και ιστοτόπους με υψηλή βαθμολογία αρχής τομέα. Κάντε το περιεχόμενό σας εύκολο στην κοινή χρήση, συμπεριλαμβάνοντας συνδέσμους κοινής χρήσης τόσο στην εισαγωγή όσο και στο συμπέρασμα.