TOP

Δημιουργικές ιδέες ψηφιακού μάρκετινγκ για τοπικές επιχειρήσεις

DM

Δεν είστε σίγουροι τι μπορείτε να κάνετε με έναν μικρό προϋπολογισμό ψηφιακού μάρκετινγκ; Εδώ θα βρείτε ιδέες για να διαδώσετε τη λέξη για την τοπική σας επιχείρηση στο διαδίκτυο.

Πώς βρήκατε το αγαπημένο σας καφέ, εστιατόριο ή κατάστημα με αντίκες;

Ίσως σας το έδειξαν οι φίλοι σας. Ίσως μόλις είδατε ένα ωραίο σημάδι και μπήκατε μια φορά. Ή ίσως είδατε μια από τις εκπληκτικές καμπάνιες μάρκετινγκ.

Μια διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή μια ανάρτηση ιστολογίου από έναν influencer μπορεί να κάνει θαύματα για μια τοπική επιχείρηση.

Ωστόσο, υπάρχει ένα πρόβλημα: για τις τοπικές επιχειρήσεις, είναι συχνά πιο δύσκολο να βρουν προϋπολογισμούς για δραστηριότητες μάρκετινγκ.

Συχνά δεν έχουν τους πόρους τεράστιων εμπορικών αλυσίδων και εταιρειών για να τους μεταφέρουν σε διαφημίσεις, συνεργασίες διασημοτήτων και ούτω καθεξής.

Ωστόσο, το μάρκετινγκ δεν χρειάζεται να είναι ακριβό.

Απλώς θα πρέπει να γίνετε πιο δημιουργικοί με αυτό.

Σε αυτό το άρθρο, ελπίζουμε να σας εμπνεύσουμε με ιδέες μάρκετινγκ που μπορούν να εφαρμόσουν οι τοπικές επιχειρήσεις με μικρότερο προϋπολογισμό – ή ακόμα και δωρεάν!

Συνεργαστείτε με έναν τοπικό Influencer

Μπορεί να μην έχετε προϋπολογισμό για να αγοράσετε μια προωθητική ανάρτηση από έναν blogger στο Instagram με 1 εκατομμύριο ακόλουθους, αλλά οι μικρο-influencers μπορούν να είναι εξίσου (αν όχι περισσότεροι) αποτελεσματικοί.

Και ποιος είναι καλύτερος υποψήφιος για συνεργασία από έναν blogger ή έναν ειδικό του κλάδου που ζει στην περιοχή σας;

Το πρόβλημα είναι πώς βρίσκεις έναν τέτοιο influencer;

Μια απλή αναζήτηση στο Google δεν θα κάνει – πιθανότατα θα σας δείξει μεγαλύτερους λογαριασμούς και δημοφιλή ονόματα και όχι μικρο-μπλόγκερ.

Επιπλέον, είναι δύσκολο να κάνεις την Google να επικεντρωθεί σε μια συγκεκριμένη πόλη για αυτό το έργο.

Αυτό που χρειάζεστε εδώ είναι λογισμικό κοινωνικής ακρόασης.

Τέτοια εργαλεία μπορούν να βρουν λογαριασμούς με οποιονδήποτε δεδομένο αριθμό ακολούθων που μιλούν για συγκεκριμένα θέματα.

Επιπλέον, μπορείτε να επιλέξετε την πόλη σας στις ρυθμίσεις για να βεβαιωθείτε ότι λαμβάνετε μόνο σχετικά αποτελέσματα.

Μπορείτε να φιλτράρετε τα αποτελέσματα αναζήτησής σας με βάση τον ελάχιστο και μέγιστο αριθμό ακολούθων και να κοιτάξετε μέσα από τα προφίλ.

Επιλέξτε τα άτομα που πιστεύετε ότι θα σας ταιριάζουν και απευθυνθείτε σε αυτά!

Μπορείτε να τους προσκαλέσετε στο κατάστημά σας και να τους κάνετε μια ξενάγηση ή να τους προσφέρετε ένα δωρεάν προϊόν.

Πρόκειται για μια αμοιβαία επωφελή συνεργασία. Τους βοηθάτε να δημιουργήσουν περιεχόμενο και αυξάνουν την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας συνδέοντάς σας με το κοινό τους.

Επαγγελματική συμβουλή: Μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε μια ειδοποίηση κοινωνικής ακρόασης με την επωνυμία σας και να αναζητήσετε τους παράγοντες επιρροής που αναφέρουν την εταιρεία σας οργανικά.

Ίσως υπάρχει κάποιος blogger που είναι ο τακτικός σας επισκέπτης και δεν το ξέρετε καν.

Εάν συμβαίνει αυτό, μπορείτε να ενισχύσετε αυτές τις σχέσεις για να προωθήσετε ακόμη περισσότερο την επιχείρησή σας.

Γράψτε την επιχείρηση σας σε μια τοπική αφήγηση

Ο κόσμος λατρεύει τις ιστορίες!

Αυτό είναι ίσως ένα από τα πιο ουσιαστικά μέρη της ανθρώπινης εμπειρίας – η δημιουργία και η κατανάλωση ιστοριών.

Μπορείτε να δημιουργήσετε μια ιστορία γύρω από την επωνυμία σας για να την κάνετε πιο αξέχαστη.

Δημιουργήστε έναν χαρακτήρα που θα κάθεται πάντα στο καφενείο σας σε μια συγκεκριμένη θέση με αυτό το συγκεκριμένο ποτό ή δημιουργεί ένα υπέροχο ανέκδοτο για το κτίριο που καταλαμβάνει η επιχείρησή σας.

Μερικές φορές δεν χρειάζεται καν να φτιάξετε τα πάντα – μπορείτε να κάνετε μια μικρή έρευνα για την ιστορία της πόλης και να μάθετε μερικές απροσδόκητες και συναρπαστικές ιστορίες.

Μιλήστε με τους τοπικούς ιστορικούς, πηγαίνετε στα αρχεία και τα μουσεία και ίσως ανακαλύψετε κάτι που θα σας φέρει ακόμα περισσότερους πελάτες.

Μόλις έχετε την αφήγηση, ενσωματώστε την στην επωνυμία σας.

Προσθέστε το στην περιγραφή σας στον ιστότοπο, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στους ιστότοπους κριτικών.

Δημιουργήστε αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αναρτήσεις ιστολογίου που αναφέρονται στην ιστορία.

Βεβαιωθείτε ότι διατρέχει όλα τα μηνύματα μάρκετινγκ, έτσι ώστε οι άνθρωποι να το θυμούνται.

Δημιουργήστε περιεχόμενο φιλικό προς την αναζήτηση για την πόλη σας

Το τοπικό SEO είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αποκτήσετε περισσότερους πελάτες. Πρώτα, φέρνετε περισσότερη επισκεψιμότητα στον ιστότοπo σας και, στη συνέχεια, έχετε περισσότερη επισκεψιμότητα στο κατάστημα σας.

Ωστόσο, είναι κάτι που πρέπει να κάνει κάθε επιχείρηση – επομένως δεν θα το έλεγα δημιουργική ιδέα μάρκετινγκ.

Οι λίστες είναι ένας εξαιρετικός τύπος περιεχομένου εδώ.

Για παράδειγμα, ένα άρθρο σχετικά με τα πέντε κορυφαία μέρη για καφέ στην περιοχή σας θα είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αναφέρετε την επιχείρησή σας οργανικά και να δώσετε αξία σε πιθανούς πελάτες.

Φυσικά, δεν θέλετε να προωθήσετε τους ανταγωνιστές σας, επομένως επιλέξτε ένα θέμα που θα επιτρέπει την εκπροσώπηση διαφορετικών επιχειρήσεων.

Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να δημιουργήσετε ένα άρθρο σχετικά με εκπληκτικά σημεία γνωριμιών που μπορούν να περιλαμβάνουν καφετέριες, μουσεία και μέρη για αξιοθέατα σε μία λίστα και βεβαιωθείτε ότι σε αυτήν αναφέρεται μόνο το εστιατόριό σας.

Εγγραφείτε και συμμετέχετε σε τοπικές ομάδες Facebook

Οι ομάδες cebook είναι ΤΑ μέρη όπου το κοινό σας κάνει παρέα.

Με την εγγραφή σας σε μια ομάδα Facebook στην περιοχή σας, σκοτώνετε δύο πουλιά με μια πέτρα: μπορείτε να μάθετε περισσότερα για τους πελάτες σας και ταυτόχρονα να προωθήσετε την επιχείρησή σας.

Ο απόλυτος κανόνας της προώθησης στις Ομάδες Facebook είναι να μην είστε πολύ πωλητικοί.

Δεν θέλετε να δημοσιεύετε κάθε δεύτερη μέρα για τις εκπτώσεις και τις νέες προσφορές σας.

Ακόμα κι αν τέτοιου είδους ανεπιθύμητη αλληλογραφία γίνεται ανεκτή στην ομάδα, είναι απίθανο να κάνει τους ανθρώπους να ενδιαφέρονται πραγματικά για την επιχείρησή σας.

Αυτό που θα μπορούσατε να κάνετε είναι να ξεκινήσετε συζητήσεις που θα σας επιτρέψουν να αναδείξετε οργανικά την επιχείρησή σας.

Θα μπορούσατε να το κάνετε με ύπουλο τρόπο από τον προσωπικό σας λογαριασμό ή με πιο γνήσιο τρόπο, χωρίς να κρύβετε το γεγονός ότι είστε ιδιοκτήτης τοπικής επιχείρησης.

Ένας πολύ καλός τρόπος για να το κάνετε είναι να προσπαθήσετε πραγματικά να δώσετε αξία στους ανθρώπους.

Για παράδειγμα, είστε ιδιοκτήτης βιβλιοπωλείου και θέλετε περισσότεροι ντόπιοι να γνωρίζουν για το βιβλιοπωλείο σας.

Μπορείτε να ρωτήσετε τα άτομα της ομάδας εάν θα τους ενδιέφερε να συμμετάσχουν σε μια λέσχη ανάγνωσης και τι είδους βιβλία θα ήθελαν να διαβάσουν.

Δεν χρειάζεται καν να σχετίζεται με βιβλία: Μπορείτε να ξεκινήσετε μια συζήτηση για οτιδήποτε, για παράδειγμα, εάν επιτρέπετε σκύλους στο κατάστημα ή όχι.

Στόχος σας είναι να ξεκινήσετε μια συζήτηση που θα τραβήξει την προσοχή, αλλά να είστε προσεκτικοί με αμφιλεγόμενα θέματα.

Χρησιμοποιήστε την «τοπικότητα» σας στο ψηφιακό μάρκετινγκ

Ως τοπική επιχείρηση, έχετε ένα εγγενές πλεονέκτημα έναντι των εταιρειών και των αλυσίδων, καθώς είναι πολύ πιο δύσκολο για αυτούς να στοχεύσουν συγκεκριμένες τοποθεσίες, καθώς τα καταστήματά τους βρίσκονται παντού.

Μπορείτε να επωφεληθείτε από αυτό δημιουργώντας μόνοι σας τέτοιες υπερ-εστιασμένες διαφημίσεις.

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για το πώς να δημιουργείτε τέτοιες διαφημίσεις που απευθύνονται σε άτομα στις τοπικές σας κοινότητες:

  • Χρησιμοποιήστε το Google Search Console για να βρείτε νέες επιλογές ομάδας διαφημίσεων με βάση τον οδηγό των εμφανίσεων αναζήτησης.
  • Δοκιμάστε να συμπεριλάβετε τον Ταχυδρομικό Κώδικά σας ή το όνομα της οδού σας στη διαφήμιση και κάντε το ορατό.
  • Μιλήστε για την απόσταση από την τοποθεσία σας στις στοχευμένες διαφημίσεις σας.

Διαμορφώστε μια Τοπική Συνεργασία

Προσπαθήστε να δημιουργήσετε σχέσεις με άλλους ιδιοκτήτες τοπικών επιχειρήσεων.

Αυτό δεν θα σας βοηθήσει μόνο να έχετε ένα δίκτυο υποστήριξης για να συμβουλευτείτε και να ανταλλάξετε εμπειρίες.

Η τακτική επικοινωνία με άλλες επιχειρήσεις σας δίνει πολλές ευκαιρίες προώθησης.

Μπορεί να ανακαλύψετε τοπικές επωνυμίες και επιχειρήσεις που συμπληρώνουν και υποστηρίζουν τέλεια την επωνυμία σας, ενώ στοχεύουν σε παρόμοια είδη κοινού. Εξετάστε το ενδεχόμενο να τους προσφέρετε ευκαιρίες πολλαπλής προώθησης.

Μπορείτε να ξεκινήσετε συνδέοντας και αλληλεπιδρώντας με τοπικές επιχειρήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Δοκιμάστε να εκτελέσετε προσφορές για πακέτα και με τα δύο προϊόντα σας, να προωθήσετε ο ένας στα καταστήματα του άλλου και να οργανώσετε εκδηλώσεις μαζί.

Χρησιμοποιήστε τη δύναμή σας και τους διαθέσιμους πόρους. Η δύναμη της κοινότητας μπορεί να είναι πολύ πιο αποτελεσματική από τα χρήματα που χύνονται στη διαφήμιση.