TOP

Κορυφαίες τάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το 2022

SM

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βρίσκονται σε κατάσταση διαρκούς αλλαγής. Τα κοινωνικά κανάλια εξελίσσονται συνεχώς και προσαρμόζουν τις δυνατότητές τους με βάση την απήχηση των χρηστών και τη δυνητική ανάπτυξη. Αυτή η συνεχής ροή παρουσιάζει επίσης μια εξαιρετική ευκαιρία για επαγγελματίες του μάρκετινγκ που αναζητούν νέους δημιουργικούς τρόπους προσέγγισης του κοινού τους. Η παρακολούθηση και οι επόμενες τάσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που αναμένεται να κυριαρχήσουν φέτος, είναι το κλειδί για μια επιτυχημένη στρατηγική μάρκετινγκ.

Αρχικά, ας απευθυνθούμε στον ελέφαντα στο δωμάτιο. Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αυξάνεται και αυξάνεται σταθερά. Με πάνω από 4,65 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες, που είναι μια ώθηση 7,5% σε σύγκριση με τον αριθμό των χρηστών που αναφέρθηκαν το προηγούμενο έτος. Αυτό σημαίνει ότι το 58,7% του παγκόσμιου πληθυσμού είναι ενεργό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η πανδημία που ξεκίνησε το 2020 ευθύνεται χωρίς αμφιβολία τουλάχιστον εν μέρει για τον τεράστιο αριθμό των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Τα δεδομένα το επιβεβαιώνουν, καθώς οι άνθρωποι ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στα κοινωνικά κανάλια που προτιμούν.

Αυτό ακούγεται υπέροχο, σωστά; Περισσότεροι χρήστες σημαίνει ότι μπορείτε να στοχεύσετε μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Ωστόσο, σημαίνει επίσης αυξημένο ανταγωνισμό, καθώς όλη η προσπάθεια επικεντρώνεται σε μια σειρά από κανάλια κοινωνικής δικτύωσης υψηλής απόδοσης. Κάτι που μπορεί γρήγορα να μεταφραστεί σε κορεσμό περιεχομένου, κόπωση αφοσίωσης των χρηστών και υπέρβαση του προϋπολογισμού. Ας ρίξουμε λοιπόν μια ματιά στο πού να εστιάσετε καλύτερα τις προσπάθειές σας μάρκετινγκ.

Ζωντανή μετάδοση

Το Twitch ήταν από τις πρώτες πλατφόρμες που έδειξε πλήρως τις δυνατότητες της ζωντανής ροής, ενώ σύντομα ακολούθησε το Youtube Live. Τώρα η ζωντανή ροή ως δυνατότητα είναι διαθέσιμη σε όλες τις μεγάλες εφαρμογές κοινωνικών μέσων όπως το TikTok, το Twitter και το Facebook. Και είναι επίσης ένα δημοφιλές χαρακτηριστικό, καθώς 1 στα 5 βίντεο στο Facebook είναι ζωντανή μετάδοση. Ίσως λοιπόν αναρωτιέστε ποια είναι η έκκληση.

Επί του παρόντος, η ζωντανή ροή παρουσιάζει έναν τρόπο σύνδεσης με άλλους από ασφαλή απόσταση, διατηρώντας παράλληλα τα θετικά αποτελέσματα της κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Επίσης, παρουσιάζει μια ευκαιρία για τη στρατηγική μάρκετινγκ σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να διοργανώσετε ένα διαδικτυακό σεμινάριο ή μια έκθεση πλατφόρμας και να αλληλεπιδράσετε απευθείας με πιθανούς χρήστες. Μια άλλη εξαιρετική ιδέα είναι να φιλοξενήσετε σεμινάρια υπηρεσιών καθώς και συνεδρίες Q&A ή να συνεργαστείτε με συνεργάτες για να παρέχετε πολύτιμο περιεχόμενο σε μια κοινή βάση χρηστών μέσω μιας κοινής εκδήλωσης. Γι’ αυτό σήμερα η ανάπτυξη ροής βίντεο είναι μια από τις πιο δημοφιλείς κατευθύνσεις μεταξύ των προγραμματιστών.

Σύντομο βίντεο και καρούλια Instagram

Μιλώντας για περιεχόμενο βίντεο, φυσικά, το Youtube παραμένει ο ηγέτης σε αυτόν τον τομέα. Ιδιαίτερα, για το 92% των επαγγελματιών μάρκετινγκ που τείνουν να το βλέπουν ως ζωτικό μέρος της στρατηγικής μάρκετινγκ τους. Η δυναμική του βίντεο έχει αυξηθεί μόνο καθώς οι μεγάλες πλατφόρμες

μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, το Twitter και το LinkedIn βελτιώνουν τις δυνατότητές τους για βίντεο για να προσεγγίσουν την αυξανόμενη δημοτικότητα και τις νέες τάσεις.

Αλλά μια ενδιαφέρουσα τάση αυξάνεται σταθερά με την άνοδο του TikTok. Τα βίντεο σύντομης μορφής έχουν γίνει κάτι σαν ένα δημοφιλές φαινόμενο στο νεότερο κοινό. Η γενιά Z είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από αυτή την τάση, αλλά ακολουθούν και άλλες. Και είναι σαφές γιατί τα σύντομα συναρπαστικά βίντεο είναι τόσο διαδεδομένα. Είναι εύκολο να δημιουργηθούν και αρκετά φθηνά, γεγονός που οδηγεί σε εξαιρετικό περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες.

Το Instagram έκανε το βήμα προς τη μικρότερη μορφή βίντεο και το εισήγαγε στην πλατφόρμα του με τη μορφή Instagram Reels. Παρόλο που τα βασικά δημογραφικά τους στοιχεία διαφέρουν, αυτός ο τύπος βίντεο “μικροπεριεχόμενο” έχει δει μια ώθηση στη δημοτικότητά τους και σε αυτούς. Και καθώς το εύρος προσοχής συρρικνώνεται από γενιά σε γενιά, αυτή η τάση περιεχομένου θα αυξάνεται μόνο. Οι influencers, για παράδειγμα, χρησιμοποιούν αυτά τα σύντομα βίντεο για να προωθήσουν προϊόντα και υπηρεσίες συνεργατών στο κοινό τους.

Microinfluencers και η αποτελεσματικότητά τους

Στο θέμα του Influencer Marketing, αυτή η τάση θα είναι ακόμη πιο σημαντική φέτος. Καθώς όλο και περισσότεροι χρήστες πραγματοποιούν αγορές από το σπίτι, η στρατηγική προώθησης της επωνυμίας σας θα καθοριστεί με τη συνεργασία με παράγοντες επιρροής στο κοινό τους. Αν και το influencer marketing είναι μια αποτελεσματική στρατηγική κοινωνικού μάρκετινγκ, μπορεί να είναι δαπανηρή.

Λόγω των ξαφνικών προβολέων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το κόστος έχει αυξηθεί και γνωστοί influencers ζητούν υψηλό τίμημα κατά την προώθηση ενός brand. Σε αυτήν την περίπτωση, οι μικρότερες επιχειρήσεις αποκόπτονται από ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η προσέγγιση με μικρότερους παράγοντες επιρροής στη συγκεκριμένη θέση σας μπορεί να είναι καλύτερη.

Καθώς οι macroinfluencers έχουν τεράστιους ακόλουθους, έχουν δυσκολίες να αλληλεπιδράσουν με τους ακόλουθούς τους. Οι microinfluencers, από την άλλη πλευρά, έχουν μικρότερο κοινό αλλά υψηλότερο ποσοστό αφοσίωσης. Επιπλέον, είναι φθηνότερο για συνεργασία. Η συνεργασία με πολλούς μικρότερους παράγοντες επιρροής που είναι πιο κατάλληλοι για τη σχετική αγορά σας μπορεί να έχει καλύτερη απόδοση επένδυσης για την επιχείρησή σας.

Το κοινωνικό εμπόριο σε άνοδο

Πηγαίνετε εκεί που είναι οι πελάτες σας ή καλύτερα πηγαίνετε πρώτα εκεί και δημιουργήστε ένα κατάστημα. Αυτό ούτως ή άλλως είχαν στο μυαλό τους το Facebook και το Instagram. Ήταν οι πρώτες πλατφόρμες που πρόσφεραν επιλογές κοινωνικού εμπορίου. Με τη σταδιακή μετάβαση στις ηλεκτρονικές αγορές και το νέο κύμα ενεργών χρηστών που κατακλύζεται, είχαν τη σωστή ιδέα. Έτσι, μπορείτε να είστε σίγουροι ότι το Facebook Shop και το Instagram Storefront θα γίνουν ένα από τα πιο χρησιμοποιούμενα χαρακτηριστικά στις αντίστοιχες πλατφόρμες τους, αν δεν είναι ήδη.

Οι σύγχρονοι αγοραστές είναι πιο ενημερωμένοι από ποτέ. Ερευνούν την επωνυμία σας και προσφέρουν διεξοδικά. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αυτή η προσέγγιση στο εμπόριο έχει μεγάλες δυνατότητες. Η ευκολία είναι σημαντική για τους πιθανούς πελάτες. Αυτό σημαίνει να βρίσκετε

πληροφορίες για εσάς και την προσφορά σας σε ένα μέρος καθώς το 54% χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την έρευνα προϊόντων. Ο τρόπος με τον οποίο εκπροσωπείται η επωνυμία σας, συμπεριλαμβανομένης της αλληλεπίδρασης με τους πελάτες και των κριτικών, τους βοηθά να λάβουν τεκμηριωμένη απόφαση και να αγοράσουν πιο γρήγορα.

Ένα άλλο σημαντικό πράγμα που πρέπει να λάβετε υπόψη είναι το γεγονός ότι αυτή η τάση είναι βέβαιο ότι θα αναπτυχθεί καθώς άλλα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης αρχίζουν να πειραματίζονται με παρόμοια χαρακτηριστικά και τρόπους να προσφέρουν στις επιχειρήσεις νέους χώρους πωλήσεων. Πράγμα που θα τα ευθυγραμμίσει με τον στόχο της απόκτησης νέων πελατών για τις επιχειρήσεις και τις προσδοκίες του κοινού.

Κοινωνικά δίκτυα για την εξυπηρέτηση πελατών

Τα δίκτυα μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν εξελιχθεί αρκετά μακριά από την εποχή που ήταν απλά κανάλια για να συνδέουν τους ανθρώπους και να τους δίνουν έναν τρόπο να μοιράζονται περιεχόμενο μεταξύ τους. Με την υιοθέτησή τους για επαγγελματική χρήση, ένα άλλο κομμάτι του παζλ αρχίζει να μπαίνει στη θέση του. Καθώς το εμπόριο γίνεται ζωτικό μέρος των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, έχει νόημα ότι το επόμενο βήμα είναι η χρήση τους και ως κανάλι εξυπηρέτησης πελατών.

Είναι σημαντικό να έχετε μια άμεση γραμμή επικοινωνίας με τους πελάτες σας για να αντιμετωπίσετε γρήγορα πιθανά ζητήματα. Τι καλύτερος τρόπος για να συνδεθείτε μαζί τους χρησιμοποιώντας μια ήδη διαθέσιμη λειτουργία, όπου η κίνηση μεταξύ εσάς και των πελατών σας είναι σχεδόν άμεση. Επίσης, είναι υπέροχο PR όταν οι επωνυμίες απαντούν δημόσια στους πελάτες και τους βοηθούν.

Για παράδειγμα, το Twitter δεν έχει μια συγκεκριμένη λειτουργία διαθέσιμη για υποστήριξη πελατών. Οι πελάτες μπορούν να επισημάνουν την επωνυμία ή να σχολιάσουν ένα επίσημο tweet για να τραβήξουν την προσοχή τους. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε ένα προσεγμένο εργαλείο για να το ξεπεράσετε και να βελτιώσετε τη διαδικασία παρακολουθώντας τις αναφορές της επωνυμίας σας. Το Facebook, από την άλλη πλευρά, διαθέτει αποκλειστικές λειτουργίες όπως ένα κοινό φάκελο εισερχομένων, αυτοματοποιημένες απαντήσεις και ένα chatbot για να βοηθήσει την επιχείρησή σας.

Οι τάσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αλλάζουν

Οι δημοφιλείς τάσεις έχουν μικρές αρχές. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θα πρέπει να κρατάτε το αυτί σας κοντά στο buzz στα social και να προσέχετε τις ευκαιρίες που μπορείτε να εκμεταλλευτείτε.

Προσοχή όμως, μην απλωθείτε πολύ. Επικεντρωθείτε σε μερικές τάσεις που μπορείτε να εντάξετε στο σχέδιο μάρκετινγκ και κάντε τις σωστά. Μάθετε τι λειτουργεί για εσάς και την επωνυμία σας, ενώ δίνετε προσοχή στο κοινό σας.