TOP

Νέες τάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

SM

Υπάρχει μια παγκόσμια έκρηξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αυτή τη στιγμή που δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης. Δεν πρόκειται πλέον μόνο για καθιερωμένες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το Twitter, υπάρχει μια σειρά από δίκτυα που κερδίζουν έλξη στο χώρο και προκαλούν κύματα στους επαγγελματίες του μάρκετινγκ και στις επωνυμίες.

Πάρτε την άνοδο του TikTok, ενός σχετικά πρόσφατου προγράμματος αναπαραγωγής που συνεχίζει να εκρήγνυται σε δημοτικότητα, ή του YouTube, ενός δημοφιλούς καναλιού για τους λάτρεις του βίντεο ή του Instagram που έχει βελτιώσει τις μορφές του για να επικεντρωθεί στο περιεχόμενο βίντεο το 2022. Στη συνέχεια, υπάρχει μια αλλαγή δημογραφικά στοιχεία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης καθώς οι πλατφόρμες αρχίζουν να προσελκύουν μεγαλύτερο κοινό και προσφέρουν περισσότερες δυνατότητες για διαφήμιση.

Οι έμποροι δεν μπορούν πλέον να αγνοούν το TikTok

Είτε είστε έμπορος B2C είτε B2B, θα έχετε ακούσει για το TikTok. Λοιπόν, το χρησιμοποιείτε στις δραστηριότητες μάρκετινγκ ή έχετε πειραματιστεί με περιεχόμενο στην πλατφόρμα; Εάν η απάντησή σας είναι αρνητική, το να αγνοήσετε το TikTok θα μπορούσε να είναι τεράστιο λάθος το 2022.

Σύμφωνα με τα App Store Awards 2021 της Apple, το TikTok ήταν η δωρεάν εφαρμογή με τις περισσότερες λήψεις, ακολουθούμενη από το YouTube και το Instagram. Και οι άνθρωποι δεν κατεβάζουν απλώς την εφαρμογή, ξοδεύουν επίσης χρήματα στο TikTok, με αποτέλεσμα τα έσοδα του δικτύου να εκτιναχθούν στα 535 εκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2021.

Η εμπειρογνώμονας του DMI, Alison Battisby, Σύμβουλος μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο Avocado Social, πιστεύει ότι το διαφημιστικό δυναμικό στην εφαρμογή πρόκειται να αυξηθεί το 2022. «Το TikTok βρίσκεται στη γραμμή αναμονής για λίγο για να γίνει μια από τις μεγαλύτερες χρησιμοποιημένες εφαρμογές στον κόσμο. Δεν είναι απλώς μια παροδική τάση ή μόδα να κάνεις μια γρήγορη ρουτίνα χορού ή μια πρόκληση, αλλά έχει γίνει ένας πραγματικά ενδιαφέρον τρόπος να προσεγγίσεις ένα νεανικό κοινό πολύ γρήγορα, με ελάχιστο προϋπολογισμό.»

Η έλξη του TikTok για μάρκες και δημιουργούς είναι ο αλγόριθμός του και η δυνατότητα να γίνει viral. «Τα βίντεο στο TikTok τοποθετούνται στον αλγόριθμο με πολύ δίκαιο τρόπο, σε σύγκριση με άλλες πλατφόρμες όπως το Instagram. Το TikTok δεν εξετάζει πόσους ακόλουθους έχετε ή πόσο καιρό έχει δημιουργηθεί ο λογαριασμός σας, απλώς εξετάζει την ποιότητα του περιεχομένου σας. Έτσι, εάν το βίντεό σας είναι κάτι που προσελκύει κόσμο, μπορεί να έχει απίστευτα καλή απόδοση και να γίνει viral στην πλατφόρμα», λέει ο Battisby.

Υπάρχει επίσης χώρος για πειραματισμούς στο TikTok. Η αλυσίδα εστιατορίων Chipotle εστιάζει στο περιεχόμενο που δημιουργείται από τους υπαλλήλους της, ενώ η πάντα καινοτόμος επωνυμία Disney αναδεικνύει τη Disneyland με βίντεο από τις περιοδείες της και αποκλειστικό περιεχόμενο πίσω από τα παρασκήνια. Υπάρχουν επίσης εξειδικευμένες επιχειρήσεις που δημιουργούν πολύ διασκεδαστικό περιεχόμενο που δεν απαιτεί πολύ προγραμματισμό.

Ο Battisby πιστεύει ότι είναι καιρός οι επωνυμίες να ενημερωθούν και να το προσέξουν, ειδικά με το TikTok Shopping να έρχεται σωστά στο διαδίκτυο με το Shopify το 2022. «Οι έμποροι αρχίζουν να βλέπουν ότι μπορούν να προσεγγίσουν πολύ περισσότερα άτομα στο TikTok παρά στο Instagram ή το Facebook. Έτσι, οδηγεί σε αποτελέσματα και για τις επωνυμίες».

Το κοινωνικό εμπόριο πρόκειται να γίνει απρόσκοπτο

Με ένα τόσο αιχμάλωτο κοινό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αποτελεί περιορισμό για πολλούς επαγγελματίες του μάρκετινγκ ότι οι πελάτες δεν μπορούν να αγοράσουν εντός εφαρμογής. Μέχρι τώρα οι καταναλωτές έκαναν κλικ σε μια ετικέτα ή φωτογραφία και στέλνονταν σε έναν ιστότοπο ή μια σελίδα προορισμού για αγορά. Αυτό τώρα αρχίζει να αλλάζει!

Φέτος, οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα δουν τα αποτελέσματα των μεγάλων αλλαγών που έχουν κάνει για να επιτρέψουν στους πελάτες να αγοράσουν στα δίκτυά τους. «Το TikTok έχει συνεργαστεί με το Shopify, το Instagram κάνει εξελίξεις με την περιοχή αγορών του, το YouTube ενισχύει τις ετικέτες που μπορούν να αγοραστούν σε βίντεο και μπορείτε να κάνετε αγορές στο Pinterest», δηλώνει ο Battisby.

Με αυτόν τον τύπο δυνατότητας που είναι πλέον διαθέσιμος στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης, ο Battisby πιστεύει ότι είναι οι μάρκες που σκέφτονται πιο έξυπνα για το πώς παρουσιάζουν τις βιτρίνες τους που θα πετύχουν. Σύμφωνα με στοιχεία του eMarketer, το κοινωνικό εμπόριο στις ΗΠΑ θα φτάσει σχεδόν τα 80 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2025.

Τι μπορείτε λοιπόν να κάνετε ως έμπορος για να δημιουργήσετε μια εμπειρία πελάτη χωρίς τριβές και να διασφαλίσετε ότι τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας ξεχωρίζουν στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης;

Ο Battisby συμβουλεύει: «Δεν βασίζεται μόνο σε μια φωτογραφία, για παράδειγμα. Πρόκειται για το να έχετε τρεις, τέσσερις, πέντε διαφορετικές εικόνες ανά προϊόν ή να προσθέτετε περιγραφές πλούσιες σε λέξεις-κλειδιά στο κατάστημά σας στο Instagram. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα δημιουργίας συλλογών Instagram και συναρμολόγησης προτάσεων δώρων ή συλλογών καλοκαιριού/φθινοπώρου.»

Άλλες συμβουλές για την πλήρη εκμετάλλευση της δύναμης του κοινωνικού εμπορίου το 2022 είναι:

  • Να είστε «άνθρωποι» όταν απαντάτε σε ερωτήματα προσφέροντας συστάσεις, συνδέσμους ή έναν εκπτωτικό κωδικό
  • Σκεφτείτε να συνεργαστείτε με παράγοντες επιρροής για την προώθηση προϊόντων χρησιμοποιώντας ετικέτες που μπορούν να αγοραστούν
  • Συμβουλευτείτε τα αναλυτικά στοιχεία σας για να προσδιορίσετε την απόδοση και τα κενά στην εμπειρία των πελατών
  • Πειραματιστείτε με μορφές περιεχομένου και μηνύματα για να προσδιορίσετε και να προσελκύσετε το κοινό σας

Το Influencer Marketing θα βοηθήσει στην οικοδόμηση της αυθεντικότητας

Στα 4 χρόνια από το 2016, ο τομέας μάρκετινγκ επιρροών αυξήθηκε από 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια σε 13,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Το 2022, το ποσοστό αυτό προβλέπεται να αυξηθεί κατά 19 τοις εκατό στα 16,4 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με την έκθεση The State of Influencer Marketing 2022.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ινστιτούτου Ψηφιακού Μάρκετινγκ, Ken Fitzpatrick πιστεύει ότι ο ρόλος του μάρκετινγκ επιρροής θα γίνει πιο mainstream. «Είναι κάτι που οι επωνυμίες που δεν το έχουν χρησιμοποιήσει μέχρι σήμερα θα προσπαθήσουν να το χρησιμοποιήσουν σε αυξανόμενη βάση. Ιδιαίτερα, πώς οι επιρροές διασταυρώνονται με περιεχόμενο βίντεο και B2B και B2C. Νομίζω ότι θα είναι πιο τακτικό μέρος του μείγματος μάρκετινγκ για τις επωνυμίες από ό,τι στο παρελθόν».

Το Influencer Marketing μπορεί να είναι πολύ ισχυρό για μια επωνυμία. Το κλειδί είναι να επιλέξετε έναν παράγοντα επιρροής που όχι μόνο θα βοηθήσει στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας σας, αλλά θα έχει ευθυγράμμιση με το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Δεν χρειάζεται να περιλαμβάνει τεράστιους προϋπολογισμούς και γνωστά ονόματα, οι μικρο-influencers (με μεταξύ 1.000 και 10.000 ακόλουθους) μπορούν επίσης να δημιουργήσουν σάλο.

Πάρτε για παράδειγμα τη σύγχρονη μάρκα ομορφιάς, Glossier. Μέσω μιας στρατιάς 500 πρεσβευτών μάρκας, η μάρκα είδε τους χρήστες να μοιράζονται εικόνες από τις ρουτίνες ομορφιάς και τα αγαπημένα τους προϊόντα. Αυτό προσδίδει αυθεντικότητα στη μάρκα και εστιάζει στην ευημερία, δύο πράγματα που είναι πιο σημαντικά για τους ανθρώπους σε έναν κόσμο μετά την πανδημία.

Ένας πολύ καλός τρόπος για να αξιοποιήσετε τους παράγοντες επιρροής των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι να ευθυγραμμιστείτε με ένα ημερολόγιο μέσων κοινωνικής δικτύωσης για το 2022. Αυτό θα σας δείξει μοντέρνα και σχετικά γεγονότα που θα μπορούσατε να προωθήσετε μαζί με έναν παράγοντα επιρροής, όπως η Ημέρα της Γης, η Διεθνής Ημέρα της Γάτας ή το Halloween.

Το μάρκετινγκ επιρροής σε τελική ανάλυση θα είναι επιτυχές μόνο εάν κάνετε την έρευνά σας και βρείτε παράγοντες επιρροής που φέρνουν αυθεντικότητα και «πραγματικότητα» στην επωνυμία σας.

Το YouTube Advertising προσφέρει μια νέα ροή εσόδων

Το τελευταίο τρίμηνο του 2021, τα έσοδα από διαφημίσεις του YouTube αυξήθηκαν κατά 26 τοις εκατό στα 8,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο. Αυτή η εντυπωσιακή ανάπτυξη οφείλεται στην αύξηση των παραδοσιακών διαφημιστών τηλεόρασης, της διαφήμισης επωνυμίας και των διαφημίσεων άμεσης απόκρισης.

Ως πλατφόρμα, το YouTube παρουσιάζει τεράστιες ευκαιρίες για επαγγελματίες του μάρκετινγκ που θέλουν να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας τους. Σύμφωνα με τη Διευθύνουσα Σύμβουλό τους, Susan Wojcicki, η νέα μορφή YouTube Shorts είχε 5 τρισεκατομμύρια προβολές και το 2022 θα δοκιμάσει νέους τρόπους για τους δημιουργούς να κερδίζουν χρήματα μέσω συμφωνιών επώνυμου περιεχομένου και NFT (Μη αντικαταστάσιμες μάρκες).

Ιστορικά, πολλοί έμποροι ήταν απρόθυμοι να δημοσιεύσουν περιεχόμενο στο YouTube, καθώς πίστευαν ότι έπρεπε να είναι βίντεο ποιότητας τηλεόρασης. Αλλά ο εμπειρογνώμονας της DMI, Brendan Almack, Διευθύνων Σύμβουλος της Wolfgang Digital πιστεύει ότι αυτό δεν συμβαίνει.

«Για τις ΜΜΕ που δεν έχουν μεγάλο δημιουργικό προϋπολογισμό, η δημιουργία καλού περιεχομένου βίντεο μπορεί να είναι εμπόδιο. Ωστόσο, το YouTube έχει επενδύσει πολλά στην αυτοματοποίηση ορισμένων από αυτά και υπάρχουν πολλά εργαλεία που παρέχει η Google που σας επιτρέπουν να δημιουργήσετε γρήγορα στοιχεία βίντεο για να τα χρησιμοποιήσετε ως διαφημίσεις σε ροή».

Αυτό ανοίγει τη διαφήμιση σε μια μεγαλύτερη ομάδα διαφημιζόμενων φέτος. «Το YouTube έχει πλέον μετακινηθεί προς τα κάτω. Παλαιότερα αφορούσε την επωνυμία ή την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας, αλλά η Google έχει επενδύσει πολλά στο να βοηθήσει τους ανθρώπους να το χρησιμοποιήσουν για να προωθήσουν τη δράση, επομένως υπάρχει πλέον έλξη στο YouTube. Πολλοί έμποροι λιανικής είχαν τεράστια επιτυχία τους τελευταίους μήνες χρησιμοποιώντας το YouTube για να αυξήσουν τις πωλήσεις».

Η ουσία είναι να μην αφήσετε την απειρία σας στη δημιουργία περιεχομένου βίντεο να σας αποβάλει από το YouTube. Υπάρχουν πολλές δυνατότητες το 2022 και ως δίκτυο, εξακολουθεί να είναι σχετικά φθηνό να διαφημιστείτε στο YouTube σε σύγκριση με άλλα κοινωνικά κανάλια. Δημιουργήστε, λοιπόν, μια στρατηγική μάρκετινγκ στο YouTube, αναπτύξτε το κανάλι σας και κερδίστε διαφημίσεις!

Η δημιουργία βίντεο Instagram θα εκραγεί

«Το 2021, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Instagram ανακοίνωσε ότι επρόκειτο να αλλάξει τη στρατηγική του για να στραφεί σε περισσότερο περιεχόμενο που βασίζεται σε βίντεο. Με αυτό έχουμε δει εξελίξεις στην εφαρμογή, συμπεριλαμβανομένων των Reels και της ενσωμάτωσης του IGTV και της ροής σε ένα προϊόν που ονομάζεται Instagram Video», λέει η Alison Battisby, Σύμβουλος μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο Avocado Social.

Αυτή η αλλαγή οφείλεται στο ότι το Instagram παρατήρησε ότι το κοινό του ανταποκρίνεται καλά στο περιεχόμενο βίντεο και θέλει να απομακρυνθεί από το να είναι γνωστό ως εφαρμογή κοινής χρήσης φωτογραφιών σε μια μεγάλη εφαρμογή ψυχαγωγίας. Το Instagram γνωρίζει επίσης πολύ καλά την αυξανόμενη δημοτικότητα του TikTok και εξελίσσεται για να ανταγωνιστεί την εφαρμογή κοινής χρήσης βίντεο.

Με την εξέλιξη του Instagram έρχονται νέες μορφές βίντεο με τις οποίες πειραματίζονται, όπως η επέκταση των ιστοριών και η προσθήκη περισσότερων εφέ στο Reels. Υπάρχει επίσης μια επιλογή να μετατρέψετε μια επισήμανση των Ιστοριών Instagram σε κλιπ Reels και περισσότερες μορφές διαφημίσεων βίντεο που είναι διαθέσιμες για αγορά στο Facebook Ads Manager.

«Επομένως, αν σκέφτεστε τη στρατηγική σας στο Instagram για το 2022, πρέπει να ηγηθεί με περιεχόμενο βίντεο. Πρέπει να σκεφτείτε πώς μπορείτε να ενσωματώσετε περισσότερα βίντεο, περισσότερους τροχούς, περισσότερες ιστορίες, περισσότερα δώρα στη ροή σας στο Instagram», καταλήγει ο Battisby.

Αυξήστε το μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης το 2022

Όπως μπορείτε να δείτε, υπάρχουν πολλά που συμβαίνουν στο μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης φέτος. Οι συναρπαστικές νέες εξελίξεις στο YouTube και το Instagram, καθώς και η διάχυση του TikTok παρουσιάζουν νέες ευκαιρίες για περιεχόμενο βίντεο και διαφήμιση.

Οι νέες συνεργασίες με εμπορικές πλατφόρμες όπως το Shopify σημαίνουν ότι οι συναλλαγές θα είναι πλέον δυνατές εντός των εφαρμογών κοινωνικών μέσων για να προσφέρουν μια εμπειρία αγορών χωρίς τριβές. Όχι μόνο αυτό, αλλά η διαφήμιση επιρροής συνεχίζει να αυξάνεται και εξακολουθεί να είναι ένας επιτυχημένος τρόπος για να συνδεθείτε με το κοινό σας με ουσιαστικό τρόπο.

Τώρα είναι η ώρα να ενεργήσετε μερικές από αυτές τις τάσεις μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης B2C και B2B για να διασφαλίσετε ότι θα αξιοποιήσετε στο έπακρο τις κοινωνικές σας δραστηριότητες το 2022.