TOP

Οι θεμελιώδεις συμβουλές μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης που πρέπει να ακολουθήσετε

SM

Εάν θέλετε να ασχοληθείτε με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρέπει να έχετε μια στρατηγική κοινωνικής δικτύωσης. Εάν θέλετε να χρησιμοποιήσετε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προωθήσετε την εταιρεία σας, πρέπει να έχετε μια στρατηγική μάρκετινγκ προκειμένου να χρησιμοποιήσετε αποτελεσματικότερα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για μάρκετινγκ. Είτε έχετε μια επίσημη στρατηγική γραμμένη είτε όχι, ακολουθούν μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να κάνετε το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης πιο στρατηγικό.

Γνωρίστε το κοινό-στόχο σας

Το πρώτο βήμα για τη δημιουργία μιας επιτυχημένης στρατηγικής μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι να γνωρίζετε ποιο είναι το κοινό-στόχος σας ή να καθορίσετε σε ποιον απευθύνεται το προϊόν σας. Πώς αποφασίζετε σε ποιον θα απευθύνεται το προϊόν σας;

Τι ασχολείται ο κλάδος σας.

Προτού βουτήξετε στον τύπο των ανθρώπων που θα πρέπει να στοχεύσετε, πρέπει να έχετε ξεκάθαρη κατανόηση του γιατί υπάρχει το προϊόν ή η υπηρεσία σας και για ποιον υπάρχει. Τι προβλήματα λύνει; Η απάντηση σε αυτήν την ερώτηση θα σας βοηθήσει να προχωρήσετε στα σημεία #2 και #3: να αποφασίσετε τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού σας και τον τύπο κοινού.

Δημογραφικά στοιχεία κοινού (ηλικία, φύλο, τοποθεσία κ.λπ.)

Το προϊόν σας ταιριάζει καλά με ορισμένα τμήματα του πληθυσμού και μπορεί να μην είναι πολύ σχετικό με άλλα τμήματα. Για παράδειγμα, εάν είστε ένα κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου που πουλά μακιγιάζ, θα θέλατε να εστιάσετε τις προσπάθειές σας στο να προσεγγίσετε γυναίκες, για παράδειγμα μεταξύ 16 και 50 ετών, και να χρησιμοποιήσετε πλατφόρμες που ταιριάζουν σε αυτό το δημογραφικό στοιχείο, όπως Facebook ή Instagram.

Τύπος κοινού

Μόλις μάθετε τι ασχολείται με τον κλάδο σας, αυτό το βήμα θα πρέπει να είναι σχετικά εύκολο. Πρέπει να υπολογίσετε ποιος τύπος κοινού θα ωφεληθεί περισσότερο από το προϊόν σας. Bloggers, εργαζόμενοι επαγγελματίες, μεμονωμένοι καταναλωτές; Ή, αν ψάχνετε σε μεγαλύτερη κλίμακα από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τις επιχειρήσεις και τις επωνυμίες;

Αφού το περιορίσετε, το επόμενο βήμα είναι να αποφασίσετε σε ποια κανάλια κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να εστιάσετε.

Αποφασίστε ποια δίκτυα κοινωνικών μέσων λειτουργούν καλύτερα για τη στρατηγική μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων

Ιστότοποι όπως το Facebook, το Instagram και το Pinterest είναι όλες πολύ σχετικές πλατφόρμες όταν πρόκειται για τη διάδοση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας ή την αλληλεπίδραση με τους πελάτες σας. Ωστόσο, το ερώτημα παραμένει: σε ποιες πλατφόρμες πρέπει να προωθείτε;

Μπορεί να φαίνεται ότι το να είσαι ενεργός σε όλα αυτά είναι μια καλή ιδέα, καθώς αυτό θα διευρύνει την εμβέλειά σου και θα βοηθήσει στη διάδοση της είδησης, αλλά αυτή δεν είναι απαραίτητα η καλύτερη στρατηγική. Η παρουσία σε κάθε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης θα δυσκολέψει την αποτελεσματική διαχείριση όλων και θα βρεθείτε σε μια κατάσταση «Jack of all trades, master of none».

Μία από τις πιο στρατηγικές συμβουλές είναι να επιλέξετε μερικά κανάλια κοινωνικής δικτύωσης για τη στρατηγική μάρκετινγκ που θα λειτουργήσουν καλά για εσάς με βάση το κοινό-στόχο σας και να εστιάσετε τις προσπάθειές σας στην προώθηση του προϊόντος σας εκεί.

Εκκινήστε και βελτιστοποιήστε τα προφίλ σας

Η δημιουργία του ιστότοπου σας είναι ένα εξαιρετικό βήμα, αλλά η εκκίνηση των ιστότοπων και των πλατφορμών σας από μόνη της δεν θα είναι αρκετή για να ξεκινήσετε δυνατά με τη στρατηγική σας. Για να συνειδητοποιήσετε πλήρως τις δυνατότητες των στρατηγικών μάρκετινγκ που έχετε και για να οδηγήσετε αποτελεσματικά την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας, πρέπει να εφαρμόσετε πρακτικές βελτιστοποίησης για τις κοινωνικές σας στρατηγικές.

Είτε εστιάζετε κυρίως στο μάρκετινγκ του Pinterest είτε δίνετε το μεγαλύτερο μέρος της έμφασης στις στρατηγικές του Facebook, είναι ζωτικής σημασίας να βεβαιωθείτε ότι τα προφίλ σας στοχεύουν στην προσέγγισή τους. Οι υπηρεσίες και οι πωλήσεις σας πρέπει να σχεδιάζονται έτσι ώστε να βελτιώνουν συνεχώς την επισκεψιμότητα χρησιμοποιώντας στρατηγικές βελτιστοποίησης, όπως η βελτιστοποίηση οπτικού περιεχομένου, η χρήση αναρτήσεων ιστολογίου, ακόμη και η χρήση βίντεο για να προσεγγίσετε το κοινό σας.

Ο όρος «βελτιστοποίηση» μπορεί να κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται συγκλονισμένοι, αλλά η διαδικασία βελτιστοποίησης των κοινωνικών σας δικτύων δεν είναι τόσο δύσκολη όσο μπορεί να ακούγεται και είναι πιθανότατα μέσα στις δυνατότητές σας. Για να βελτιστοποιήσετε τα προφίλ σας μόλις τα ξεκινήσετε, αφιερώστε λίγο χρόνο στην αξιολόγηση των ατόμων που θέλετε να προσεγγίσετε και πώς μπορείτε να προσεγγίσετε καλύτερα αυτά τα άτομα.

Οι αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να στοχευθούν και να βελτιστοποιηθούν χρησιμοποιώντας σχετικά hashtags, διασφαλίζοντας ότι οι εικόνες κατατάσσονται καλά χρησιμοποιώντας εναλλακτικό κείμενο και συμπεριλαμβάνοντας κοινές λέξεις-κλειδιά στις αναρτήσεις σας. Είτε χρησιμοποιείτε βίντεο στο YouTube ως πηγή μάρκετινγκ, είτε οι αναρτήσεις στο Facebook είναι το ψωμί σας, η βελτιστοποίηση του προφίλ είναι απαραίτητη.

Δημιουργήστε πολύτιμο περιεχόμενο για τη στρατηγική διαχείρισης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Τώρα που έχετε αποφασίσει σε ποιον πρέπει να στοχεύσετε και πού πρέπει να προωθήσετε το προϊόν σας, μπορείτε να αρχίσετε να εργάζεστε για τη δημιουργία περιεχομένου για τη στρατηγική μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτή είναι μια από τις πιο ισχυρές συμβουλές κοινωνικών μέσων, επειδή το περιεχόμενο είναι πραγματικά το νόμισμα του μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε όλες τις πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένων των Facebook, Instagram, Pinterest και άλλων.

Ο τύπος περιεχομένου που δημιουργείτε εξαρτάται από τους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης στους οποίους δημοσιεύετε. Οι αναρτήσεις αποδίδουν διαφορετικά σε διαφορετικά προφίλ κοινωνικής δικτύωσης, επομένως είναι λογικό να προσαρμόζεται περιεχόμενο ειδικά για κάθε προφίλ κοινωνικής δικτύωσης. Για παράδειγμα, η δημοσίευση εισαγωγικών στο Instagram είναι ένας καλός τρόπος για να κερδίσετε αφοσίωση, αλλά το να κάνετε το ίδιο στο Facebook μπορεί να μην εγγυάται παρόμοια απήχηση. Η δημοσίευση συνδέσμων στο Facebook είναι γρήγορη και εύκολη, αλλά η σύνδεση στο Instagram απαιτεί πολλά επιπλέον βήματα τόσο για την αφίσα όσο και για τον καταναλωτή – αν και και οι δύο χρησιμοποιούν με επιτυχία ιστορίες για να συνδεθούν.

Υπάρχουν πολλά εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να δημιουργήσετε εύκολα ποιοτικούς τύπους περιεχομένου. Οι φίλοι μου στο Viraltag χρησιμοποιούν το Canva για τη δημιουργία ελκυστικών και ελκυστικών αναρτήσεων. Τα έχουν ενσωματώσει και στον πίνακα ελέγχου μας, επομένως είναι εύκολο να δημιουργήσετε προσαρμοσμένες αναρτήσεις για κάθε προφίλ κοινωνικής δικτύωσης.

Αυτοματοποιήστε τη δημοσίευση στα κανάλια σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Θεωρητικά, η δημοσίευση περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται αρκετά απλή: σχεδιάζετε μια ανάρτηση και την ανεβάζετε στο διαδίκτυο κάθε λίγες ώρες για να προσελκύσετε τους πελάτες σας. Αλλά πώς ξέρετε πότε να δημοσιεύσετε; Και αν πρέπει να συνεχίσετε να δημοσιεύετε όλη την ημέρα, πώς να το κάνετε χωρίς να χρειάζεται να συνδεθείτε και να βγείτε από κάθε προφίλ κοινωνικής δικτύωσης και να ανεβάζετε μη αυτόματα αναρτήσεις; Ίσως το πιο σημαντικό: Πώς μειώνετε τον χρόνο που αφιερώνετε στους στόχους των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά βεβαιωθείτε ότι εξακολουθείτε να οδηγείτε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας; Αυτές είναι ανεκτίμητες ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε καθώς προχωράτε στην αναζήτηση εργαλείων προγραμματισμού.

Η απάντηση? Ένα εργαλείο μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Εργαλεία όπως το Viraltag, το Buffer, το Hootsuite ή το AgoraPulse διευκολύνουν την επιμέλεια, τη διαχείριση και τον προγραμματισμό περιεχομένου από έναν ενιαίο πίνακα ελέγχου, εξοικονομώντας σας έως και 5-6 ώρες κάθε εβδομάδα χωρίς να χάσετε κανέναν αναγνώστη, να χάσετε ειδήσεις ή να χάσετε χρήματα ! Αυτοί οι ιστότοποι είναι συνήθως σχεδιασμένοι για να διαχειρίζονται πολλές πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένων κοινών όπως το Facebook, ακόμη και λιγότερο κοινών (αλλά όχι λιγότερο χρήσιμων) ιστότοπων όπως το Pinterest, και είναι τα εργαλεία που συχνά εμπιστεύονται οι ειδικοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Μπορείτε να προγραμματίσετε περιεχόμενο για εβδομάδες εκ των προτέρων και το εργαλείο θα στείλει αυτόματα αυτές τις αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την καθορισμένη ώρα. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να βεβαιωθείτε ότι έχετε αρκετές αναρτήσεις και επαρκή θέματα παρατεταγμένα στην ουρά περιεχομένου για να συμπληρώσετε αυτές τις εβδομάδες.

Χρησιμοποιήστε το Pay Social για να επιτύχετε βασικούς στόχους

Αν και μπορεί να είναι δελεαστικό να προσπαθήσετε να ολοκληρώσετε όλες τις προσπάθειες μάρκετινγκ μόνοι σας, υπάρχει κάτι που πρέπει να ειπωθεί για τη χρήση υπηρεσιών και εταιρειών κοινωνικής διαχείρισης επί πληρωμή για τη διαχείριση και την επίβλεψη των στρατηγικών μάρκετινγκ. Η χρήση των hashtag, του οπτικού περιεχομένου και των ημερήσιων και εβδομαδιαίων αναρτήσεων είναι σημαντική, αλλά ενδέχεται να μην έχετε την απαιτούμενη τεχνογνωσία για να ενθαρρύνετε τακτικά σχόλια από τους ακόλουθους. Μπορεί να μην ξέρετε πώς να χρησιμοποιείτε τα hashtags όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά, το οπτικό σας περιεχόμενο μπορεί να μην παρουσιάζει συνεκτικό μέτωπο και το συνολικό μήνυμά σας μπορεί να είναι κρυφό. Όλα αυτά μαζί μπορούν να μειώσουν τα σχόλια, να κάνουν το ποσοστό αφοσίωσης των οπαδών σας να πέσει κατακόρυφα και να επηρεάσουν δραματικά τους στόχους μάρκετινγκ.

Μια πληρωμένη εταιρεία μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης διαθέτει την τεχνογνωσία που απαιτείται για τη διαχείριση πολλών βιομηχανιών και επωνυμιών και μπορεί να έχει πιο αποτελεσματικές στρατηγικές για να αυξήσει τα σχόλιά σας, να βοηθήσει το ποσοστό αφοσίωσης σας να ανέβει στα ύψη και να διατηρήσει μια συνεπή φωνή σε όλες τις πλατφόρμες σας. Αυτές οι εταιρείες συνήθως κάνουν ερωτήσεις σχετικά με την επωνυμία ή την επιχείρησή σας και τους στόχους σας και, στη συνέχεια, δημιουργούν ένα σχέδιο μάρκετινγκ για να το εγκρίνετε. Από εκεί, μπορούν να διαχειριστούν το Pinterest, το Facebook, το Instagram και πολλά άλλα και να βεβαιωθούν ότι οι φωτογραφίες μάρκετινγκ είναι συνεπείς, η παρουσία σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζει και οι ιδέες σας δημιουργούν συνεχώς likes, σχόλια και οπαδούς.

Αυτό είναι ένα πρότυπο που μπορείτε να χρησιμοποιείτε ξανά και ξανά για τη στρατηγική μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Υπήρχαν κάποια σημαντικά κομμάτια μιας στρατηγικής μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης που μου έλειψαν; Κάποιες άλλες συμβουλές μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης που πιστεύετε ότι πρέπει να προστεθούν σε αυτήν τη λίστα; Παρακαλώ σχολιάστε παρακάτω και ενημερώστε μας!