TOP

Οι Καλύτερες Συμβουλές μάρκετινγκ που πρέπει να δοκιμάσετε για το 2022

DM

Με όλες τις διαφορετικές στρατηγικές μάρκετινγκ στις μέρες μας, μπορεί να είναι συντριπτικές ειδικά για τους ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων. Οι περισσότερες μέθοδοι διαφήμισης θα χρειάζονταν μεγάλο προϋπολογισμό που συνήθως δεν μπορούν να προσφέρουν οι μικρές επιχειρήσεις.

Ενώ οι μικρές επιχειρήσεις έχουν μια μικρής κλίμακας αγορά-στόχο, είναι δύσκολο να ανταγωνιστούν μεγάλες εταιρείες που έχουν καθιερωμένο όνομα.

Πώς μπορεί η μικρή σας επωνυμία ρούχων να ανταγωνιστεί μεγάλα ονόματα όπως η Nike και η H&M; Έχουν διαφημίσεις παντού — στην τηλεόραση, σε περιοδικά, ακόμη και σε δημοφιλείς εκδηλώσεις.

Όμως, όπως κάθε επιχείρηση, ξεκίνησαν μικρές. Πέτυχαν την επιτυχία τους επειδή έκαναν τα πράγματα σωστά που περιλαμβάνει αποτελεσματικό μάρκετινγκ.

Οι δεξιότητές σας στο μάρκετινγκ σίγουρα θα δοκιμαστούν. Εάν δεν ξέρετε από πού να ξεκινήσετε, ακολουθούν μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να ξεκινήσετε να σχεδιάζετε τη στρατηγική μάρκετινγκ.

Γνωρίστε την αγορά-στόχο σας

Οι επιχειρήσεις επιβιώνουν χάρη στους πελάτες τους. Και αν οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να προσεγγίσουν τους πιθανούς πελάτες τους, θα κλείσουν εν ριπή οφθαλμού.

Θα πρέπει να βρείτε την απάντηση στην ερώτηση, “Ποιο είναι το κοινό-στόχος μου;” Θα πρέπει να καλύπτει βασικά δημογραφικά στοιχεία (π.χ. ηλικία, φύλο και επάγγελμα) και ψυχογραφικά στοιχεία (π.χ. προσωπικότητες, τρόπο ζωής και χόμπι).

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία ανάλυσης πληροφοριών πελατών για να έχετε καλύτερη αντίληψη για τους τρέχοντες και τους πιθανούς πελάτες σας.

Εδώ είναι ένα απλό παράδειγμα:

Έχετε ανοίξει ένα κατάστημα με αξεσουάρ για κατοικίδια σε μια μικρή αστική πόλη. Έχετε πιστούς ακόλουθους που αποτελούνται από φίλους και οικογένεια. Έχετε επίσης δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και παρατηρήσατε ότι δεν επιτυγχάνετε τις πωλήσεις-στόχους σας.

Τώρα, καθορίστε το κοινό-στόχο σας ποιοι είναι οι ιδιοκτήτες κατοικίδιων ζώων μέσα και γύρω από την περιοχή σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία όπως το Google Analytics ή να ακολουθήσετε τις παραδοσιακές μεθόδους συλλογής δεδομένων, όπως τη διεξαγωγή ερευνών.

Αφού προσδιορίσετε την αγορά σας, μπορείτε να δημιουργήσετε πιο αποτελεσματικά σχέδια μάρκετινγκ.

Ας υποθέσουμε ότι το 60% των ιδιοκτητών κατοικίδιων ζώων στην περιοχή σας είναι αφοσιωμένοι λάτρεις των σκύλων που ανήκουν σε μεγάλες οικογένειες μεσαίας τάξης. Μπορείτε να δημιουργήσετε διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που παρουσιάζουν οικογένειες με τα σκυλιά τους για να τα κάνετε πιο σχετικά. Η προσφορά εκπτώσεων μπορεί επίσης να είναι μια καλή στρατηγική μάρκετινγκ για να κατακτήσετε αυτήν την αγορά.

Εξατομικεύστε τα email σας

Το email marketing είναι μια κοινή μέθοδος που χρησιμοποιείται στο ψηφιακό μάρκετινγκ. Μια έκθεση DMA του 2022 προτείνει ότι για κάθε δολάριο που δαπανάται σε αυτόν τον τύπο μάρκετινγκ, μπορεί να λάβετε ROI (Επιστροφή επένδυσης) έως και 5.000%.

Ωστόσο, θα χρειαστεί να βελτιώσετε τις δεξιότητές σας στο μάρκετινγκ μέσω email. Μπορείτε να βρείτε πολλές συμβουλές στο Διαδίκτυο για το πώς να έχετε επιτυχία στο μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Αλλά υπάρχει ένα σημαντικό πράγμα που πρέπει να λάβετε υπόψη, η εξατομίκευση.

Αυτός είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για τη δημιουργία email που κάποιοι μπορεί να αγνοήσουν. Είναι επίσης μια τακτική για να αποτρέψετε τη διαγραφή του email σας σε ένα δευτερόλεπτο.

Φυσικά, η σύνταξη εξατομικευμένων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε όλους όσους σκοπεύετε να στείλετε μηνύματα θα διαρκέσει για πάντα. Είναι επίσης αντιπαραγωγικό αφού έχετε ακόμα μια επιχείρηση να διευθύνετε. Γι’ αυτό υπάρχουν εργαλεία μάρκετινγκ email που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για εύκολη αυτοματοποίηση email.

Αλλά το θέμα είναι ότι πρέπει να έχετε μια ισορροπία αυτοματισμού και εξατομίκευσης στα email σας. Ευτυχώς, τα εργαλεία email σήμερα είναι πιο προηγμένα τεχνολογικά, ώστε να μπορείτε να συμπεριλάβετε ακόμη και την τοποθεσία ή το ιστορικό αγορών τους για να κάνετε τα email πιο προσωπικά.

Ενισχύστε το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης εξελίσσεται συνεχώς και δεν μπορούμε να ξεφύγουμε από το γεγονός ότι σχεδόν όλοι έχουν λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ακολουθεί ένα γρήγορο γεγονός από το Statista, υπάρχουν περίπου 3 δισεκατομμύρια χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε όλο τον κόσμο και ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια.

Με βάση την έρευνα, περίπου το 72 τοις εκατό των επαγγελματιών μάρκετινγκ B2C (Business to Consumer) χρησιμοποιούν διαφημίσεις μέσων κοινωνικής δικτύωσης και το 58 τοις εκατό αυτών των εμπόρων λένε ότι είναι χρήσιμες. Επίσης, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν χρησιμοποιηθεί ως μοχλός και για νεοφυείς επιχειρήσεις B2B.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θα πρέπει να εξετάσετε το ενδεχόμενο να ενισχύσετε τις αναρτήσεις και να πληρώσετε για διαφημίσεις. Κάθε πλατφόρμα κοινωνικών μέσων έχει τους δικούς της όρους όσον αφορά τις πληρωμένες διαφημίσεις και την ενίσχυση των αναρτήσεων. Ίσως χρειαστεί να αναθέσετε έναν ειδικό έμπορο μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να επικεντρωθεί σε αυτό το είδος μάρκετινγκ.

Επιπλέον, η αλληλεπίδραση με το κοινό σας έχει θετική επίδραση στην επωνυμία σας. Η παροχή ποιοτικής εξυπηρέτησης πελατών μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης απαντώντας σε ερωτήσεις ή βοηθώντας τους σε προβλήματα είναι επίσης μια άλλη έξυπνη στρατηγική μάρκετινγκ.

Αφιερώστε χρόνο στη δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου

Αυτό συμβαδίζει με την συμβουλή νούμερο 3. Για να μπορέσετε να ενισχύσετε το περιεχόμενό σας, πρέπει πρώτα να το φτιάξετε.

Η κοινή χρήση συνδέσμων προς το περιεχόμενο του ιστότοπού σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να είναι μια εξαιρετική ιδέα. Αλλά οι άνθρωποι ανταποκρίνονται περισσότερο σε περιεχόμενο ψηφιακών μέσων που είναι διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό.

Για παράδειγμα, το Snapchat έχει μερικά μοναδικά φίλτρα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να κάνετε τις ιστορίες που σχετίζονται με την επιχείρησή σας πιο διασκεδαστικές και διαδραστικές.

Δημιουργήστε γραφήματα που παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες στους αναγνώστες και βοηθούν τους ανθρώπους με τα προβλήματά τους.

Ακολουθεί ένα παράδειγμα ψηφιακού περιεχομένου που δημοσιεύτηκε στο Facebook από τη δημοφιλή αλυσίδα fast-food, Wendy’s. Αντί να δημοσιεύουν μόνο πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα του φαγητού τους, έχουν δημιουργήσει μια εικόνα που τραβάει τα βλέμματα για να μεταδώσει το μήνυμά τους.

Τώρα, εδώ είναι ένα παράδειγμα από τη σελίδα ενός μικρού μπιφτέκι στο Facebook. Ανέβασαν ένα βίντεο που δείχνει να ψήνουν μπέργκερ για να προσελκύσουν πελάτες. Δεδομένου ότι δεν είναι τόσο δημοφιλή όσο άλλα μεγάλα εστιατόρια, παρουσιάζουν το προϊόν τους χρησιμοποιώντας ελκυστικά βίντεο και φωτογραφίες.

Αφού δημοσιεύσετε το περιεχόμενο των ψηφιακών πολυμέσων σας, μπορείτε να το ενισχύσετε ώστε να προσεγγίσετε περισσότερα άτομα.

Παρακολουθήστε τις κριτικές

Οι διαδικτυακές κριτικές παίζουν μεγάλο ρόλο στην επιτυχία της επιχείρησής σας. Σε μια έρευνα που διεξήχθη από τη Statista το 2022, το 91% από πάνω από 1.100 άτομα απάντησε ότι πιθανότατα θα αγοράσει ένα προϊόν με βάση μια καλή κριτική και το 82% είπε ότι οι αρνητικές κριτικές τους κάνουν λιγότερο πιθανό να αγοράσουν το προϊόν.

Οι κριτικές άλλων ανθρώπων έχουν τόσο μεγάλο αντίκτυπο στις επιχειρήσεις.

Αν σκοπεύετε να δημιουργήσετε κριτικές για τη δική σας επιχείρηση, τότε θα πρέπει να το ξεχάσετε. Μερικοί άνθρωποι έχουν τον δικό τους τρόπο να γνωρίζουν εάν μια κριτική είναι αληθινή ή όχι.

Μια καλή συμβουλή για να λάβετε αυθεντικές κριτικές πελατών είναι απλώς να τους ρωτήσετε. Εάν οι πελάτες σας είναι πραγματικά ικανοποιημένοι και ευχαριστημένοι με το προϊόν ή την υπηρεσία σας, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αφήσουν κριτικές.

Μπορείτε επίσης να προσφέρετε ορισμένες ανταμοιβές σε άτομα που αξιολογούν την επιχείρησή σας, όπως εκπτώσεις ή δώρα στην επόμενη αγορά τους.

Μια άλλη συμβουλή θα ήταν να ζητήσετε από τους influencers να αξιολογήσουν το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Μπορείτε να τους στείλετε δωρεάν προϊόντα για να τα ελέγξουν.

Ασχοληθείτε με το εταιρικό μάρκετινγκ

Οι μικρές επιχειρήσεις και οι νεοσύστατες επιχειρήσεις μπορούν να επωφεληθούν πολύ από το μάρκετινγκ συνεργασίας. Η δημιουργία καμπανιών μάρκετινγκ με άλλες επιχειρήσεις είναι ένας τρόπος για τη βελτίωση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας που οδηγεί σε περισσότερους πελάτες και επιτυχία που είναι οικονομικά αποδοτική.

Φυσικά και οι συνεργάτες σας θα πρέπει να επωφεληθούν από τη συνεργασία σας. Όταν ψάχνετε για συνεργάτες, η επιλογή επιχειρήσεων που μπορεί να ανήκουν σε διαφορετικό κλάδο από εσάς μπορεί να είναι μια καλή κίνηση.

Για αρχή, μπορείτε να ακολουθήσετε αυτές τις στρατηγικές μάρκετινγκ συνεργασίας:

  • Κοινή χρήση περιεχομένου
  • Συνδημιουργία προσφορών και μάρκετινγκ
  • Affiliate marketing

Μπορείτε να είστε όσο πιο δημιουργικοί μπορείτε με αυτό. Εάν προσπαθείτε να κάνετε μια καθιερωμένη επιχείρηση να συνεργαστεί μαζί σας, να είστε έτοιμοι με μια συναρπαστική παρουσίαση για να αποδείξετε ότι μπορούν να επωφεληθούν από τη συνεργασία σας.

Ακολουθήστε μια στρατηγική δημιουργίας συνδέσμων

Η κατοχή μιας στρατηγικής δημιουργίας συνδέσμων είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να βελτιώσετε την ευαισθητοποίηση και τις αλληλεπιδράσεις του ιστότοπού σας. Η δημιουργία συνδέσμων με άλλους ιστότοπους βελτιώνει την ορατότητά σας, ειδικά εάν συνδέεστε με ιστότοπους με καλές μετρήσεις.

Αυτό βελτιώνει επίσης το SEO του ιστότοπού σας. Με καλύτερο SEO, θα είναι πιο εύκολο για σας να φτάσετε στην αγορά-στόχο σας.

Για να είστε αποτελεσματικοί, πρέπει να επενδύσετε πολύ χρόνο και προσπάθεια στο link building. Μπορείτε να δοκιμάσετε τις υπηρεσίες προβολής blogger αν πιστεύετε ότι η δημιουργία συνδέσμων θα πάρει μεγάλο μέρος του χρόνου σας. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να εστιάσετε σε άλλες στρατηγικές μάρκετινγκ.

Είστε έτοιμοι να μεγαλώσετε;

Η έναρξη μιας επιχείρησης είναι απλώς το εύκολο μέρος. Η διαδικασία διατήρησής του είναι η πιο δύσκολη πτυχή που πρέπει να μάθετε.

Πιθανότατα θα αντιμετωπίσετε αγώνες και αποτυχίες. Αλλά αυτό είναι μέρος της ιδιοκτησίας μιας επιχείρησης. Ωστόσο, μπορείτε να τα αποτρέψετε από το να συμβούν εάν είστε εξοπλισμένοι με αρκετές δεξιότητες και γνώσεις.

Όσον αφορά το μάρκετινγκ της μικρής επιχείρησής σας, αυτές οι συμβουλές σίγουρα θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε στρατηγικές που θα λειτουργήσουν. Ωστόσο, οι αποφάσεις σας θα καθορίσουν την επιτυχία σας.