TOP

Οι κορυφαίες τάσεις του ψηφιακού μάρκετινγκ για το 2022 και μετά

DM

Υπάρχουν περίπου 8,5 δισεκατομμύρια αναζητήσεις στο google που γίνονται καθημερινά σε όλο τον κόσμο – και για τους επαγγελματίες του ψηφιακού μάρκετινγκ το 2022 αναμένεται να είναι ένα χαμόγελο ενός έτους. Πράγματι, το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι ένας τομέας της τεχνολογίας που εξελίσσεται συνεχώς, με όλες τις εταιρείες να συναγωνίζονται για να ακουστεί η φωνή τους.

Αυτή η χρονιά είναι επίσης μια αρκετά μοναδική, καθώς ο κόσμος αρχίζει να βγαίνει από την πανδημία του Covid-19. Οι επιχειρήσεις σε κάθε τομέα, από τα ταξίδια και τη φιλοξενία μέχρι το λιανικό εμπόριο και τη μεταποίηση ανακάμπτουν.

Με καινοτόμες δραστηριότητες στον χώρο του ψηφιακού μάρκετινγκ μπορεί να προκύψουν προσοδοφόρα φορολογικά και χρηματοδοτικά κίνητρα όπως οι φορολογικές πιστώσεις Ε&Α. Έως και το 30% των επιλέξιμων δαπανών Ε&Α μπορεί να διεκδικηθεί ως έκπτωση φόρου ή εφάπαξ από τα έσοδα, πράγμα που σημαίνει ότι ακόμη και οι μικρότερες εταιρείες μπορούν να συμμετάσχουν στη δράση. Παρόμοια προγράμματα υπάρχουν και σε άλλες χώρες.

Το μετασύμπαν

Το metaverse περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα «ζωής στο διαδίκτυο», από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέχρι τα παιχνίδια, την εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα και τα τρισδιάστατα ολογραφικά είδωλα. Ουσιαστικά αναφέρεται στο διαδικτυακό περιβάλλον όπου οι άνθρωποι εργάζονται, μαθαίνουν, κοινωνικοποιούνται και παίζουν.

Το metaverse επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς και θα πρέπει να αποτελέσει βασικό μέρος των στρατηγικών μάρκετινγκ τα επόμενα χρόνια.

Οι επαγγελματίες του ψηφιακού μάρκετινγκ αρχίζουν τώρα να ασχολούνται με πειραματισμούς, «κρατώντας» εικονικά αντικείμενα και αποκτούν γνώσεις για το πώς βιώνουν οι καταναλωτές τις ψηφιακές διαφημίσεις. Αυτό περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο η περιφερειακή τους όραση καταγράφει τη διαφήμιση, για παράδειγμα.

Η γνώση που αποκτήθηκε σημαίνει ότι οι ψηφιακές αγορές μπορούν πραγματικά να καταλάβουν τι κάνει το κοινό τους, παρέχοντας πολύτιμα δεδομένα για το τι λειτουργεί και τι όχι. Παρόλο που πολλά μέρη του μετασύμπαντος βρίσκονται ακόμα στα σπάργανα, οι επωνυμίες θα πρέπει να έχουν το δάχτυλό τους στον παλμό για έγκαιρη υιοθέτηση.

Σύντομα βίντεο

Εκεί που τα παραδοσιακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν όλες οι ενημερώσεις κατάστασης και οι φωτογραφίες, το TikTok άλλαξε δραστικά αυτό το τοπίο με τις σύντομες αναρτήσεις βίντεο. Βλέποντας την επιτυχία του, το Youtube σύντομα έπιασε και πρόσφερε τα «σορτς» του, ενώ το Instagram κυκλοφόρησε τη λειτουργία Reels.

Τα σύντομα βίντεο εκπληρώνουν την ανθρώπινη επιθυμία να είναι μέρος σε κάτι και να συμμετέχει. Στην περίπτωση των βίντεο TikTok, αυτό μπορεί να είναι οτιδήποτε, από προσωπικές προκλήσεις μέχρι

το βάψιμο των μαλλιών έως την εκμάθηση μιας νέας ρουτίνας χορού. Αλλάζει τον τρόπο που καταναλώνουμε περιεχόμενο.

Αυτά τα σύντομα βίντεο δεν απαιτούν τίποτα περισσότερο από ένα smartphone. Δεν εμπλέκονται δεξιότητες παραγωγής ή μοντάζ και πολλές από αυτές είναι ειλικρινείς ή πίσω από τα παρασκήνια. Σημαίνει ότι ο καθένας μπορεί να πάει, με την ευκαιρία να γίνει viral

Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δίνουν μεγαλύτερο βάρος στη συνάφεια και την αυθεντικότητα αυτού που καταναλώνουν. Με την πάροδο του χρόνου, όλο και περισσότερο η κοινή χρήση του ψηφιακού μάρκετινγκ θα γίνεται μέσω βίντεο και όχι μέσω αναρτήσεων που βαρύνουν το κείμενο.

Ψηφιακή αφήγηση

«Έχει δοθεί μεγάλη έμφαση τον περασμένο χρόνο στην ψηφιακή αφήγηση», είπε η Lisa Apolinski, συγγραφέας και ιδρύτρια του 3 Dog Write. «Αλλά πολλές εταιρείες εξακολουθούν να αγωνίζονται για να το κάνουν σωστά. Πολλές εταιρείες εξακολουθούν να φτιάχνουν τις ιστορίες τους για τον εαυτό τους σε σχέση με το πώς οι πελάτες μπορούν να επιτύχουν με τη βοήθεια των προϊόντων και των υπηρεσιών της εταιρείας».

Με άλλα λόγια, όπου μια εταιρεία χρησιμοποιεί αποτελεσματικά την πειστική αφήγηση, θα ενισχύσει την σχετικότητά της. Αυτό προσθέτει αξία – δεν είναι πλέον απλώς λέξεις σε μια σελίδα, αλλά μια ιστορία που θα χτυπήσει τους καταναλωτές.

Λιγότερη εξάρτηση από γενικές εκπτώσεις

«Οι επωνυμίες ήταν πρόθυμες να απομακρυνθούν από την εξάρτηση από τη χρήση απότομων εκπτώσεων για να αποκτήσουν νέους πελάτες και αντί να εντοπίσουν ευκαιρίες για προσφορά αξίας μέσω των προϊόντων τους και του ρόλου που διαδραματίζουν στη ζωή των πελατών», δήλωσε η Sherene Hilal από τους εμπόρους τεχνολογίας λιανικής Bluecore. «Η Digital έχει διευρύνει πώς και ποιους τύπους επωνυμιών αξίας μπορούν να προσφέρουν στους πελάτες».

Αναμένεται ότι καθώς προχωρά το 2022, οι γενικές εκπτώσεις θα αντικατασταθούν, καθώς δεν προάγουν απαραίτητα την αφοσίωση στην επωνυμία. Είναι συχνά κάτι σαν μια φορά για καταναλωτές που γνωρίζουν χρήματα. Αντίθετα, οι digital marketers θα παρέχουν πιο προσαρμοσμένες επιλογές με βάση τα δεδομένα των πελατών. Έτσι, μια επωνυμία μπορεί να προσφέρει σε μια συγκεκριμένη ομάδα καταναλωτών δωρεάν αποστολή και μια άλλη δωρεάν εξατομίκευση των προϊόντων που αγοράζουν, για παράδειγμα.

Κρυπτονόμισμα

Τα κρυπτονομίσματα, αφού διατηρήθηκαν σε εξειδικευμένους τεχνίτες πληροφορικής, αυξάνονται σε δημοτικότητα και γρήγορα. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με στοιχεία του 2021 από το ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων Crypto.com, περίπου 106 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν τώρα ανταλλακτήρια κρυπτονομισμάτων, συμπεριλαμβανομένων των Bitcoin και Ethereum. Οι έμποροι με μάτια αετού θα έκαναν καλά να παρακολουθήσουν αυτήν την τάση.

Τα επόμενα χρόνια, οι εταιρείες που δέχονται τα κρυπτονομίσματα ως πληρωμή είναι πιθανό να αντιμετωπίζονται όλο και πιο ευνοϊκά. Όχι μόνο αυτό θα μπορούσε να προσελκύσει νέους πελάτες, αλλά τα κρυπτονομίσματα επιβάλλουν τεράστιες αλλαγές σε σχέση με τους κυρίαρχους επεξεργαστές όπως η MasterCard, η Visa και το PayPal. Ως εκ τούτου, οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ θα πρέπει να γνωρίζουν ότι τοποθετώντας τους εαυτούς τους σωστά, οι εταιρείες τους θα είναι σε καλύτερη θέση για να επωφεληθούν από την αυξημένη δημογραφική προσέγγιση χάρη στη χρήση κρυπτονομισμάτων.

Η προστασία του μέλλοντος είναι το κλειδί

Μερικές από τις τάσεις που έχουμε καλύψει εδώ αναδύονται πολύ γρήγορα και κάποιες είναι πολύ πιο αργές. Ανάλογα με τη φύση της επιχείρησής σας, μερικά θα είναι επίσης πιο εύκολο να τα καταφέρετε από άλλα. Ωστόσο, το να παρακολουθείτε τι εξελίσσεται είναι ζωτικής σημασίας, γιατί όσο πιο γρήγορα πηδήσετε μπροστά από τους ανταγωνιστές σας τόσο το καλύτερο. Γράφοντας τη φετινή στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ με γνώμονα την επόμενη χρονιά, έχετε περισσότερες πιθανότητες να οδηγήσετε το πακέτο.