TOP

Οι κορυφαίες τάσεις ψηφιακού μάρκετινγκ του 2022

DM

Τα τελευταία χρόνια ήταν απαράμιλλα με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και το 2022 πιθανότατα θα συνεχίσει την τάση. Αλλά οι πρόσφατες εξελίξεις που έχουμε δει να αναδύονται παγκοσμίως είναι πιθανό να παραμείνουν ή ήταν ανωμαλίες τα τελευταία δύο χρόνια;

Λοιπόν, κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα, αλλά κατά πάσα πιθανότητα ορισμένες τάσεις ψηφιακού μάρκετινγκ είναι έτοιμη να εξαφανιστούν, ενώ εμφανίζονται νεότερες. Και φυσικά, μερικές από τις κορυφαίες ψηφιακές τάσεις του 2022 υπάρχουν στην πραγματικότητα εδώ και πολύ καιρό, αλλά επικρατούν με μεγαλύτερη ισχύ φέτος.

Εδώ είναι οι κορυφαίες ψηφιακές τάσεις του 2022 και τι σημαίνουν για εσάς.

Μυστικότητα

Γίνεται όλο και πιο δύσκολο για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να έχουν πρόσβαση σε δεδομένα που κατάφεραν να συλλέξουν εύκολα στο παρελθόν. Πρώτα ήρθε ο GDPR (οι απαιτήσεις προστασίας δεδομένων το 2018 που συγκλόνισαν την ΕΕ). Στη συνέχεια, η ζήτηση των καταναλωτών για περισσότερο απόρρητο οδήγησε την Google να διώξει τα cookies τρίτων από φέτος, μια αλλαγή που έχει σοβαρές επιπτώσεις στο ψηφιακό μάρκετινγκ και τη διαφήμιση.

Και πιο πρόσφατα, η Αυστρία απαγόρευσε εντελώς τη χρήση του Google Analytics, υποστηρίζοντας ότι η κρυπτογράφηση σε κατάσταση ηρεμίας και άλλοι τρόποι αντιμετώπισης για τους νόμους περί απορρήτου δεδομένων δεν αρκούν για να παραμείνουν συμβατοί με τον GDPR. Η αυστριακή αρχή προστασίας δεδομένων (DPA) έκρινε ότι οι διευθύνσεις IP και τα αναγνωριστικά στα δεδομένα cookie είναι αρκετά προσωπικά ώστε να συνιστούν παραβίαση του GDPR. (Και ότι η μεταφορά δεδομένων στην Google, μια εταιρεία με έδρα τις ΗΠΑ, παραβιάζει τους κανόνες πρόσβασης στα δεδομένα του GDPR). Το πραγματικό ερώτημα είναι, είναι αυτή η αρχή μιας τάσης σε όλη την Ευρώπη;

Αυτές οι προκλήσεις στη χρήση των cookies και του Google Analytics αφήνουν πολλούς ιδιοκτήτες ιστότοπων και επαγγελματίες του μάρκετινγκ να αναζητούν εναλλακτικές λύσεις για τη διαχείριση μετρήσεων αποτελεσματικότητας. Η ανωνυμία και η καταγραφή αδειών (μέσω της επιλογής συμμετοχής στον δικό σας ιστότοπο) είναι πιο κρίσιμα από ποτέ.

Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ θα αντιμετωπίζουν ολοένα και μεγαλύτερη πρόκληση να χρησιμοποιήσουν δεδομένα πρώτου μέρους για να καθοδηγήσουν τις καμπάνιες τους. Οι εταιρείες που δεν συλλέγουν δεδομένα πρώτου κατασκευαστή όλο αυτό το διάστημα θα βρεθούν να προσπαθούν να τα συγκεντρώσουν για να αποφύγουν να χάσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα τον επόμενο χρόνο. Η Google είπε ότι θα επικεντρωθεί περισσότερο σε λύσεις που βασίζονται σε API που επικεντρώνονται σε συγκεντρωτικά δεδομένα παρά σε μεμονωμένα δεδομένα χρήστη. Το 2022 θα μπορούσε να είναι το έτος κατά το οποίο η διαφήμιση περιστρέφεται πλήρως στον Ιστό.

Βελτιστοποίηση για κινητά

Αυτή η τάση υπάρχει εδώ και λίγο καιρό, αλλά υπόσχεται να γίνει ακόμη πιο κεντρική στις καμπάνιες μάρκετινγκ το 2022. Μια πρόσφατη μελέτη της Pew Research διαπίστωσε ότι ο αριθμός των ατόμων

που είναι «συνεχώς» στο διαδίκτυο έχει αυξηθεί κατά 5% από πέρυσι. Αυτό σημαίνει ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι ζουν τη ζωή τους στο Διαδίκτυο μέσω των φορητών συσκευών τους.

Παρόλο που το μερίδιο της επισκεψιμότητας του ιστότοπου από κινητά αυξάνεται εκθετικά, εξακολουθούν να υπάρχουν εταιρείες που δεν έχουν καταφέρει να συμβαδίσουν. Το 2022 θα είναι η χρονιά που αυτές οι εταιρείες θα μείνουν πίσω, τουλάχιστον εν μέρει λόγω της κυκλοφορίας του Core Web Vitals από την Google. Με αυτήν την αλλαγή, η Google δίνει μεγαλύτερη έμφαση από ποτέ στη δημιουργία ενός καλού UX για κινητά (εμπειρία χρήστη), ενισχύοντας τις μετρήσεις βελτιστοποίησης για κινητά που εισήχθησαν το 2015.

Η ταχύτητα φόρτωσης (για κινητά) θα αποκτήσει πρωταρχική σημασία, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα μπορείτε να κατατάσσεστε στα αποτελέσματα αναζήτησης χωρίς αυτήν. Αδράξτε λοιπόν τη στιγμή και βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπος της επιχείρησής σας είναι πλήρως βελτιστοποιημένος για να παραμείνει ανταγωνιστικός το 2022.

Influencers

Στα τέλη του 2021, το μάρκετινγκ επιρροής κατευθυνόταν προς το όριο των 138 δισεκατομμυρίων δολαρίων και από τότε συνέχισε τη σταθερή ανάπτυξή του. Οι καμπάνιες Influencer εξακολουθούν να είναι ισχυρές, όπως αποδεικνύεται από πρόσφατες επιτυχημένες καμπάνιες από τις SAP, Adobe, PWC και άλλες. Η επιτυχία αυτών των προσπαθειών μάρκετινγκ δείχνει επίσης ότι το influencer marketing παραμένει εκπληκτικά ισχυρό στις καμπάνιες B2B.

Μια σημαντική εξέλιξη σχετικά με αυτήν την τάση είναι η άνοδος του μάρκετινγκ επηρεασμού της τεχνητής νοημοσύνης. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να επεξεργαστεί πληροφορίες πολύ πιο γρήγορα από τους ανθρώπινους αναλυτές. Αυτό το εξαιρετικά προγνωστικό μοντέλο μάρκετινγκ επηρεασμού έχει τη δυνατότητα να ενισχύσει την απόδοση επένδυσης (ROI) απαιτώντας μόνο να πληρώσετε για πωλήσεις και μετατροπές.

Για να παραμείνετε ενημερωμένοι με αυτήν την τάση, θα πρέπει να αναζητήσετε παράγοντες επιρροής για να συνεργαστείτε.

Bίντεο

Είναι πλέον σύνηθες φαινόμενο οι κινητές συσκευές να διαθέτουν προηγμένα προγράμματα δεδομένων που επιτρέπουν στους καταναλωτές να μεταδίδουν εύκολα βίντεο όπου κι αν βρίσκονται. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να δείτε την εκρηκτική δημοτικότητα εφαρμογών όπως το TikTok και το Instagram Stories για να καταλάβετε πόσο περιεκτικό έχει γίνει το βίντεο στον κόσμο μας. είναι παντού. Και οι έμπειροι επαγγελματίες του μάρκετινγκ θα κατακτήσουν την τάση του μάρκετινγκ βίντεο φέτος με ενθουσιασμό.

Οι υπηρεσίες ροής και οι ιστότοποι μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα εισαγάγουν νέες πλατφόρμες διαφήμισης που κάνουν πλήρη χρήση του βίντεο. Κάθε κλάδος, από το λιανικό εμπόριο μέχρι την υγειονομική περίθαλψη και τη χρηματοδότηση, θα καινοτομήσει στη χρήση βίντεο για να προσελκύσει πελάτες.

Πέρα από το ότι είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος προσέγγισης χρηστών από τα τηλέφωνα ή τα tablet τους, τα βίντεο είναι απλά διασκεδαστικά. Όλοι τους αγαπούν. Επομένως, εάν δεν έχετε βρει έναν δημιουργικό τρόπο για να εφαρμόσετε το μάρκετινγκ βίντεο, αυτή είναι η ώρα να το κάνετε.

Metaverse

Το Facebook υπάρχει εδώ και δεκαετίες, αλλά το νέο μετασύμπαν αντιπροσωπεύει μια τεράστια αλλαγή στον τρόπο που αυτή η πλατφόρμα θα χρησιμοποιηθεί για το ψηφιακό μάρκετινγκ. Δεν είναι πλέον απλώς ένα μέρος για να βλέπει η γιαγιά φωτογραφίες από τις διακοπές σας. Το μετασύμπαν θα περικλείει έναν ολόκληρο κόσμο, επηρεάζοντας κάθε πτυχή της ζωής μας. (Σκεφτείτε: Ready Player One). Η εικονική πραγματικότητα, η επαυξημένη πραγματικότητα και τα ολογραφικά είδωλα θα αλλάξουν τον τρόπο που οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με το Διαδίκτυο.

Οι δυνατότητες που παρουσιάζει το metaverse στους marketers είναι απεριόριστες. Τους επιτρέπει να παρακολουθούν πόσο χρόνο κρατά ένας χρήστης ένα ψηφιακό αντικείμενο, ακόμη και πόσο χρόνο αφιερώνουν οι θεατές κοιτάζοντας μια διαφήμιση.

Τι σημαίνει για το 2022; Τα οράματα που έχουν εταιρείες όπως το Fortnight, το Facebook (ή μάλλον, τώρα μετονομάστηκε Meta) και η Microsoft για το metaverse μπορεί να είναι χρόνια στο μέλλον, αλλά ο διασυνδεδεμένος κυβερνοχώρος του σχεδιασμού πολυκαναλικού μάρκετινγκ είναι εδώ τώρα: το YouTube, το TikTok, το Facebook, το Instagram όλα προσφέρουν συγκεκριμένες, στοχευμένες διασυνδεδεμένες ευκαιρίες διαφήμισης.

Ψηφιακές δεξιότητες

Στην τρέχουσα αγορά εργασίας, οι ψηφιακές δεξιότητες έχουν μεγάλη ζήτηση και δεν φαίνεται ότι αυτό θα αλλάξει σύντομα. Η πανδημία Covid-19 συνέβαλε καθοριστικά στην αλλαγή του τρόπου εργασίας μας, εντείνοντας την ανάγκη για μεγαλύτερη ψηφιακή ικανότητα από όλους τους ενδιαφερόμενους. Ο αριθμός των αιτούντων εργασία που διαθέτουν ψηφιακές δεξιότητες είναι δυστυχώς χαμηλός σε σχέση με την ανάγκη για αυτές τις δεξιότητες.

Τι σημαίνει αυτό? Οι έξυπνοι έμποροι θα εργάζονται συνεχώς για την οικοδόμηση των ψηφιακών τους δεξιοτήτων, προκειμένου να παραμείνουν ενημερωμένοι με τις ανάγκες του κλάδου. Οι ηγέτες των εταιρειών θα πρέπει να επενδύσουν στην ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των μελών της ομάδας τους για να διασφαλίσουν ότι οι συνεχείς νέες καινοτομίες δεν τους αφήνουν πίσω. Πιστοποιήσεις όπως αυτές που προσφέρονται από το HubSpot ή την Google είναι ένα καλό μέρος για να ξεκινήσετε. Και μπορείτε να αναθέσετε σε εμπειρογνώμονες ό,τι δεν έχετε εσωτερικά, καθώς η οικονομία των συναυλιών συνεχίζει επίσης να αναπτύσσεται.

Συνεχίστε την τάση

Αυτές οι τάσεις ψηφιακού μάρκετινγκ μοιάζουν να είναι εδώ για λίγο για το έτος 2022 και, ενδεχομένως, και μετά. Συνεργαζόμενοι μαζί τους θα βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί φέτος και στο μέλλον.