TOP

Οι πιο σημαντικές τάσεις στα social media για το 2022

SM

Το να εργάζεσαι σε έναν κλάδο που μεταμορφώνεται πιο γρήγορα μπορεί να είναι δύσκολο, το τοπίο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αλλάζει πάντα. Αν αναρωτιέστε τι είναι hot, τι όχι και πώς να εντάξετε τις τάσεις των κοινωνικών μέσων στη στρατηγική σας… σίγουρα δεν είστε μόνοι. Αλλά, μην ανησυχείτε, έχουμε απαντήσεις.

Εξετάσαμε τις βασικές τάσεις που περιγράφονται στην παγκόσμια έκθεση Social Trends 2022, μαζί με δεδομένα από την έρευνά μας με περισσότερους από 18.000 επαγγελματίες του μάρκετινγκ για να σας φέρουμε αυτήν τη λίστα με τάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που κυριαρχούν στον κλάδο το 2022 και μπορεί ακόμη και να αλλάξουν τον τρόπο.

Το TikTok θα γίνει το πιο σημαντικό κοινωνικό δίκτυο για μάρκετινγκ

Το Instagram κατέχει την πρώτη θέση στις καρδιές των περισσότερων κοινωνικών εμπόρων τα τελευταία χρόνια. Αναπτύχθηκε ταχύτερα, είχε τις υψηλότερες αποδόσεις επένδυσης (ανάλογα με τον κλάδο σας) και το (μπόνους) ήταν πολύ διασκεδαστικό να κάνετε παρέα. Αλλά αυτό αλλάζει τώρα.

Το TikTok ξεπέρασε το όριο του 1 δισεκατομμυρίου χρηστών τον Σεπτέμβριο του 2021. Αυτό το έκανε το 7ο πιο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο.

Εάν εξαιρέσετε τα δίκτυα ανταλλαγής μηνυμάτων, το TikTok είναι το 4ο πιο δημοφιλές δίκτυο κοινωνικών μέσων μετά το Instagram.

Γιατί είναι μεγάλη υπόθεση; Λοιπόν, τον Ιανουάριο του 2021, είχε μόνο 689 εκατομμύρια χρήστες. Αυτό είναι μια αύξηση 45% σε λιγότερο από ένα χρόνο.

Και αυτό έρχεται μετά τη μεγαλύτερη ανάπτυξή της από όλες: μια παγκόσμια αύξηση της βάσης χρηστών κατά 1.157% μεταξύ 2018 και 2020.

Για να γίνει κατανοητό αυτό, οι μηνιαίες ενεργοί χρήστες του Instagram αυξήθηκαν με ρυθμό 6% το 2020.

Ακόμα πιο ενδιαφέρον; Το Google Search Trends δείχνει ότι το TikTok κυριαρχεί πλήρως στο περιεχόμενο βίντεο σύντομης μορφής του Instagram.

Τον τελευταίο χρόνο, η ζήτηση αναζήτησης για το TikTok αυξήθηκε κατά 173%. Αλλά η ζήτηση αναζήτησης για το Instagram Reels έχει αυξηθεί μόνο κατά 22%. Και έχει μειωθεί κατά 33% για τα Instagram Stories.

Ωστόσο, παρά την ταχεία ανάπτυξη του TikTok, οι περισσότερες επιχειρήσεις διστάζουν να επενδύσουν στο δίκτυο. Πάρτε τα αποτελέσματα από την αναφορά Social Media Trends της Hootsuite.

Μόνο το 35% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι σχεδίαζε να αυξήσει την επένδυσή του στο TikTok το επόμενο έτος. Οι περισσότερες επιχειρήσεις συνεχίζουν να βάζουν μεγάλα στοιχήματα σε αξιόπιστα δίκτυα όπως το Instagram και το Facebook.

Αλλά αυτό δεν είναι όλη η ιστορία. Όταν ρωτήθηκαν ποιες κοινωνικές πλατφόρμες θεωρούσαν πιο αποτελεσματικές για την επίτευξη των επιχειρηματικών τους στόχων, το 24% είπε το TikTok. Πρόκειται για αύξηση 700% σε σχέση με το 2020.

Το TikTok παρουσίασε πολλά χρήσιμα επιχειρηματικά εργαλεία το 2020 και το 2021, συμπεριλαμβανομένων των προφίλ επιχειρήσεων, των διαφημίσεων και μιας αγοράς δημιουργών. Αυτός μπορεί να είναι ο λόγος που οι επιχειρήσεις αισθάνονται πιο αισιόδοξες γι ‘αυτό φέτος.

Λίστα υποχρεώσεων: Εάν οι επωνυμίες δεν συρρέουν ακόμα στο TikTok, θα είναι σύντομα. Συνιστούμε να βρίσκεστε στο μπροστινό μέρος του κύματος και όχι πίσω από αυτό.

  • Αποκτήστε ένα χειριστήριο λογαριασμού για την επωνυμία σας
  • Εξερευνήστε το TikTok για να αρχίσετε να αισθάνεστε άπταιστα στην πλατφόρμα και να βρείτε μερικές ιδέες
  • Σκιαγράφησε τα βασικά της στρατηγικής μάρκετινγκ TikTok
  • Χρησιμοποιήστε ένα εργαλείο διαχείρισης μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Hootsuite για να προγραμματίσετε εύκολα τα TikToks σας, να μετρήσετε τα σχόλιά σας και να μετρήσετε την επιτυχία σας στην πλατφόρμα από έναν εύχρηστο πίνακα ελέγχου.

 

Θα αρχίσετε να ξοδεύετε μεγάλα διαφημιστικά δολάρια σε μικρότερα δίκτυα

Από όλες τις τάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αυτής της λίστας, αυτή είναι ίσως η πιο εκπληκτική.

Νέα έρευνα δείχνει ότι οι καταναλωτές μπορεί να είναι πιο δεκτικοί στη διαφήμιση σε μικρότερα κανάλια όπως το TikTok, το Snapchat και το Pinterest από τα μεγαλύτερα κοινωνικά δίκτυα.

Το Google Search Trends δείχνει επίσης αυξανόμενη ζήτηση αναζήτησης τα τελευταία δύο χρόνια για διαφημίσεις σε αυτά τα δίκτυα. Η TikTok πρωτοστατεί.

Η υπόθεσή μας; Τα μικρότερα δίκτυα δεν είναι τόσο κορεσμένα με διαφημίσεις όσο το Facebook και το Instagram, επομένως οι χρήστες μπορεί να υποφέρουν λιγότερο από την κόπωση των διαφημίσεων.

Πολλοί επαγγελματίες της κοινωνικής δικτύωσης χρειάστηκε επίσης να διαφοροποιήσουν τη στρατηγική διαφημίσεων στις αρχές του 2021 ως απάντηση στην ενημέρωση Apple iOS 14. Αυτό ήταν όταν η Apple ανακοίνωσε μια επιλογή «συμμετοχή στην παρακολούθηση διαφημίσεων» για όλους τους χρήστες της Apple, εμποδίζοντας την ικανότητα του Facebook να στοχεύει ένα τεράστιο κομμάτι του κοινού του.

Το πιο σημαντικό όμως, το TikTok, το Pinterest και το Snapchat ενθαρρύνουν τους διαφημιστές να κάνουν τις διαφημίσεις τους να «ταιριάζουν» με οργανικό περιεχόμενο που δημοσιεύεται ήδη από τακτικούς χρήστες.

Το αποτέλεσμα είναι διαφημίσεις που είναι πιο διασκεδαστικές και λιγότερο ενοχλητικές, αυξάνοντας τις μετατροπές και γενικά καλά vibes για τις επιχειρήσεις.

Η γαλλική επωνυμία ομορφιάς MAKE UP FOREVER παρουσίασε μια διαφήμιση TikTok in-feed ως μέρος μιας μεγαλύτερης καμπάνιας αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας. Διαθέτει έναν δημιουργό που δοκιμάζει και εξετάζει μια νέα βάση όπως θα έκαναν στο δικό τους κανάλι.

Η καμπάνια δημιούργησε περισσότερες από 11 εκατομμύρια εμφανίσεις και 10 εκατομμύρια προβολές βίντεο για την επωνυμία σε ολόκληρη τη Γαλλία.

Λίστα υποχρεώσεων:

  • Ρίξτε μια πιο προσεκτική ματιά στην αφοσίωση σας σε όλες τις πλατφόρμες. Έχετε υποτιμήσει τους χρήστες του Pinterest; Παραμελείτε τις δυνατότητες του κοινού σας στο Snapchat;
  • Μελετήστε το περιεχόμενο που δημοσιεύουν οι άνθρωποι σε αυτό το δίκτυο. Δείτε αν μπορείτε να βελτιώσετε τον τόνο της επωνυμίας σας για να ταιριάζει με την ατμόσφαιρα εκεί.
  • Πειραματιστείτε με τη δημιουργία διαφημίσεων σε αυτό το δίκτυο. Ή δοκιμάστε ένα νέο δίκτυο, ειδικά αν το είχατε εκπτώσει ως υπερβολική προσπάθεια για οργανικό περιεχόμενο στο παρελθόν.

Οι αγοραστές θα θέλουν να αγοράσουν τα προϊόντα σας απευθείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Πριν από την πανδημία, το κοινωνικό εμπόριο ήταν μια φανταχτερή ευκαιρία για τις πιο καινοτόμες επιχειρήσεις.

Αλλά η αυξημένη κατανάλωση μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε συνδυασμό με τις εντολές παραμονής στο σπίτι δημιούργησαν τις ιδανικές συνθήκες για μια έκρηξη κοινωνικών αγορών. Που δεν φεύγει.

Το eMarketer προβλέπει ότι το κοινωνικό εμπόριο θα είναι μια βιομηχανία 80 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το 2025. Αυξάνεται την εξίσου τεράστια ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου (αύξηση 18% μόνο το 2020).

Το 81% των αγοραστών χρησιμοποιούσε ήδη τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ανακαλύψουν νέες μάρκες και να ερευνήσουν προϊόντα πριν από την πανδημία. Πολλές επιχειρήσεις έχουν καταλάβει ότι είναι λογικό να αφήνουν αυτούς τους χρήστες να κάνουν ταμείο στην ίδια εφαρμογή.

Εξάλλου, η πλοήγηση σε έναν ιστότοπο είναι ένα επιπλέον βήμα, το οποίο είναι μια επιπλέον πιθανή διαρροή στη διοχέτευση μετατροπής. Ειδικά σε κινητά, όπου τα ποσοστά εγκατάλειψης καλαθιού είναι υψηλά.

Τα περισσότερα κοινωνικά δίκτυα διαθέτουν πλέον λύσεις αγορών εντός εφαρμογής, συμπεριλαμβανομένου του ζωντανού βίντεο, και εργάζονται για την παροχή νέων λειτουργιών για την

κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης. Αλλά το Instagram, το Facebook και το Pinterest είναι τα πιο δημοφιλή. Και το TikTok, το Twitter και το YouTube δεν είναι πολύ πίσω.

Λίστα υποχρεώσεων:

  • Το κοινωνικό εμπόριο πιθανότατα δεν θα αντικαταστήσει σύντομα το ηλεκτρονικό εμπόριο. Αλλά, ανάλογα με την επιχείρησή σας, δεν θα πρέπει να σχεδιάζετε μια εμπειρία λιανικής χωρίς να το σκεφτείτε.
  • Εάν πουλάτε προϊόντα σε άτομα, δημιουργήστε ένα κατάστημα στο Facebook ή/και ένα κατάστημα Instagram. Εναλλακτικά, δοκιμάστε τις καρφίτσες προϊόντων στο Pinterest.
  • Υπάρχει κάποια ευελιξία σχεδιασμού σε αυτά τα καταστήματα, επομένως κάντε την εμπειρία του πελάτη όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτη με την επωνυμία σας.
  • Μην ανησυχείτε για την εξάντληση ολόκληρου του αποθέματός σας. Εστιάστε στην επιμέλεια των αντικειμένων που πιστεύετε ότι θα αρέσουν περισσότερο στους ακόλουθούς σας στο Instagram.
  • Πειραματιστείτε με αναρτήσεις για αγορές ή ακόμα και διαφημίσεις! Αυτό θα επιτρέψει στους πελάτες να δουν τα προϊόντα σας στο πλαίσιο και στη συνέχεια να υποβάλουν μια παραγγελία με λίγα μόνο αγγίγματα.

Κανείς δεν θα θέλει να μιλήσει με την επωνυμία σας στο τηλέφωνο

Ανάμεσα στα lockdown, την παύση των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού και τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού, οι καταναλωτές είχαν πιο επείγοντα ερωτήματα για τις επιχειρήσεις από ποτέ. Και ανακάλυψαν ότι μπορούν να λάβουν απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις πιο βολικά χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Σε μια έρευνα της Nielsen που παρήγγειλε το Facebook, το 64% των ανθρώπων δήλωσε ότι θα προτιμούσε να στείλει μηνύματα παρά να καλέσει μια επιχείρηση. Και σύμφωνα με την Gartner, το 60% όλων των αιτημάτων εξυπηρέτησης πελατών θα γίνεται μέσω ψηφιακών καναλιών έως το 2023.

Παρά την αύξηση της ζήτησης, πολλοί οργανισμοί δεν είναι ακόμη έτοιμοι να προσφέρουν αποτελεσματική υποστήριξη πελατών μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Ωστόσο, τα πιο πρόσφατα δεδομένα της έρευνας Social Media Trends δείχνουν ότι η παλίρροια μπορεί να αλλάζει. Το 59% των ερωτηθέντων συμφώνησε ότι η κοινωνική φροντίδα πελατών έχει αυξηθεί σε αξία για τον οργανισμό τους.

Λίστα υποχρεώσεων:

  • Αρχίστε να σκέφτεστε μια στρατηγική εξυπηρέτησης πελατών μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
  • Δημιουργήστε πρότυπα απαντήσεων ειδικά για το δίκτυο για συχνές ερωτήσεις.
  • Εάν δεν το έχετε κάνει ήδη, δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε ένα chatbot για να βελτιώσετε τον χρόνο απόκρισής σας.
  • Συγχωνεύστε τις συνομιλίες σας για την εξυπηρέτηση πελατών σε ένα εργαλείο. (Φυσικά, προτείνουμε Sparkcentral ή Hootsuite Inbox.)
  • Εκπαιδεύστε την ομάδα μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης στις βέλτιστες πρακτικές υποστήριξης πελατών. Ακόμα καλύτερα, προσλάβετε ειδικούς αντιπροσώπους εξυπηρέτησης πελατών για τα κοινωνικά σας κανάλια.

Το βίντεο μεγάλης διάρκειας έχει καταρρεύσει, εκτός από το YouTube

Σύμφωνα με την εταιρεία λογισμικού φιλοξενίας βίντεο Vidyard, το 60% όλων των βίντεο που δημοσιεύτηκαν στο Διαδίκτυο το 2020 ήταν κάτω από 2 λεπτά.

Αυτό το στατιστικό δείχνει τη διάρκεια του βίντεο στις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Πριν από δύο χρόνια, με την εμφάνιση του IGTV και του Facebook Watch (για να μην αναφέρουμε την υποτιθέμενη κατάρρευση του Snapchat), υπήρξε μια στιγμή που όλοι πιστεύαμε ότι το βίντεο μεγάλης διάρκειας ήταν το μέλλον.

Το YouTube, γνωστό για τα μακροχρόνια εκπαιδευτικά βίντεό του, ανταμείβει τα βίντεο που ξεπέρασαν τα 10 λεπτά. Και το Facebook ήθελε να ανταγωνιστεί στην ίδια αρένα.

Οι επιχειρήσεις έσπευσαν να φτιάξουν «τηλεοπτικές σειρές» για τις κοινωνικές τους πλατφόρμες. Ο Will Smith αφηγήθηκε ακόμη και μια εκπομπή IGTV για το National Geographic. Φαινόταν ότι το Facebook μπορεί όχι μόνο να καταλαμβάνει το YouTube, αλλά και τα δίκτυα καλωδιακής τηλεόρασης.

Αλλά μετά το TikTok έφτασε στη Βόρεια Αμερική. Σε απάντηση, το Instagram κυκλοφόρησε το Reels στα τέλη του 2020 και τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

Γρήγορα μπροστά στο φθινόπωρο του 2021.

Το Instagram έχει καταργήσει το IGTV. Κανείς δεν μιλά πια για το Facebook Watch. Ακόμη και το YouTube, το τελευταίο προπύργιο βίντεο μεγάλης διάρκειας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εισήγαγε μια νέα μορφή. Το μαντέψατε: YouTube Shorts.

Λίστα υποχρεώσεων:

  • Εάν ο στόχος σας είναι να προσεγγίσετε νέους οπαδούς, πειραματιστείτε με βίντεο TikTok.
  • Εάν ο στόχος σας είναι να προσελκύσετε ξανά το υπάρχον κοινό σας στο Instagram, πειραματιστείτε με το Reels.
  • Εάν έχετε επιτυχία με βίντεο σύντομης μορφής σε μια πλατφόρμα, δοκιμάστε το σε άλλες. Και λάβετε υπόψη τα αποτελέσματα. Όπως πάντα, θα θέλετε να μεταφράζετε βίντεο για κάθε κανάλι. Δεν υπάρχουν υδατογραφήματα TikTok στα Reels, παρακαλώ!