TOP

Οι τάσεις του ψηφιακού μάρκετινγκ που πρέπει να προηγηθούν το 2022

DM

Κάθε χρόνο, γινόμαστε μάρτυρες νέων και απροσδόκητων ψηφιακών τάσεων που θέτουν τα θεμέλια για το μέλλον του μάρκετινγκ. Και ακόμη και σε μια τόσο ταραχώδη χρονιά όπως το 2021, δεν απογοητευτήκαμε. Αν μη τι άλλο, οι τάσεις του ψηφιακού μάρκετινγκ το 2022 πρόκειται να είναι μερικές από τις πιο πρωτοποριακές μέχρι σήμερα.

Η αρχή της χρονιάς είδε τη συνεχιζόμενη άνοδο του TikTok, το οποίο έχει πλέον καταλάβει όλες τις άλλες πλατφόρμες ως το κορυφαίο κανάλι κοινωνικής δικτύωσης μεταξύ των χρηστών Gen Z. Τα NFT και τα κρυπτονομίσματα συνέχισαν τη δυναμική τους, πυροδοτώντας συζητήσεις για το μέλλον των οικονομικών. Η Google ανακοίνωσε ότι θα καταργήσει σταδιακά τα cookies τρίτων μέχρι το 2023, αφήνοντας τους διαφημιστές και τους ψηφιακούς μάρκετινγκ κάτω από δύο χρόνια να πλοηγηθούν σε νέα κανάλια για να προσεγγίσουν τους καταναλωτές-στόχους τους. Και, πιο πρόσφατα, το Facebook άλλαξε το όνομά του σε Meta σε ένα νεύμα στη φιλοδοξία της εταιρείας να αγκαλιάσει το metaverse, έναν τρισδιάστατο εικονικό κόσμο.

Συνολικά, υπάρχουν πολλές νέες και συναρπαστικές εξελίξεις στον ψηφιακό κόσμο που θα επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε με το κοινό μας. Για να βοηθήσουμε στην αφομοίωση και την πλοήγηση της χρονιάς που έρχεται, αναλύσαμε τις βασικές τάσεις ψηφιακού μάρκετινγκ που πρέπει να γνωρίζετε το 2022.

Σύντομα, DIY βίντεο

Το TikTok έχει μετατοπίσει το τοπίο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μακριά από ενημερώσεις κατάστασης και επιμελημένα πλέγματα φωτογραφιών υπέρ των σύντομων αναρτήσεων βίντεο. Δεν χρειάστηκε πολύς χρόνος για να ξεκινήσουν οι άλλες πλατφόρμες, με το Instagram να λανσάρει τη λειτουργία Reels και το Youtube να κλίνει στα «σορτς».

Τα σύντομα βίντεο υπογραμμίζουν τον γρήγορο τρόπο με τον οποίο καταναλώνουμε περιεχόμενο και τονίζουν την ανάγκη για απλά και περιεκτικά μηνύματα ή ελκυστικό περιεχόμενο που μας ζητά να συμμετέχουμε—είτε είναι η εκμάθηση ενός νέου χορού, η συμμετοχή σε μια πρόκληση ή η συμμετοχή σε έρευνες και δημοσκοπήσεις.

Το υπέροχο με αυτά τα σύντομα βίντεο είναι ότι ο καθένας έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει ένα γρήγορο βίντεο που δεν είναι εξαιρετικά καθαρό μέσω του τηλεφώνου του. Όχι μόνο αυτό, αλλά αυτό το σύντομο συναρπαστικό περιεχόμενο βίντεο είναι ειλικρινές, παρασκήνιο, DIY, πραγματικές ιστορίες και πιο άψογη εμφάνιση είναι αυτό που θέλουν οι νεότεροι καταναλωτές.

Πείτε μια αληθινή ιστορία

Η αφήγηση ιστοριών είναι πάντα το κλειδί για το μάρκετινγκ της επωνυμίας. Αλλά όταν πρόκειται να πουλήσετε το προϊόν σας στο σύγχρονο τοπίο, οι καταναλωτές έχουν βαρεθεί να ακούνε απλώς για το πώς εσείς, η επωνυμία, πιστεύετε ότι τα αγαθά ή οι υπηρεσίες σας είναι καλύτερα από τον ανταγωνισμό. Θέλουν να μάθουν πώς εκπληρώσατε τις υποσχέσεις σας με τρόπο που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις προσδοκίες τους.

Αυτό δεν σημαίνει ότι οι επωνυμίες πρέπει να κάνουν ένα βήμα πίσω και να αφήσουν τις κριτικές τους να μιλήσουν. Αντίθετα, το μάρκετινγκ σας θα πρέπει να εστιάζει στην αφήγηση – μην πείτε απλώς στον καταναλωτή τα οφέλη του προϊόντος τους ή γιατί είναι καλύτερο από τους ανταγωνιστές τους, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να δείξουν μέσω ιστοριών και μαρτυριών πελατών πώς το προϊόν ή η υπηρεσία μπορεί να βοηθήσει στην επίλυση ενός συγκεκριμένου πρόβλημα.

Μπορεί να μην έχει ως αποτέλεσμα άμεσες πωλήσεις, αλλά είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βάλετε την επωνυμία σας στο επίκεντρο στο μυαλό των καταναλωτών που εξετάζουν ένα συγκεκριμένο ζήτημα. Με αυτόν τον τρόπο, όταν αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα, θα είστε ο πρώτος στον οποίο απευθύνονται.

Εστιάστε στο κοινό σας

Πάνω από ένα χρόνο lockdown έχει δει τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να είναι κουρασμένοι, ανήσυχοι και μερικές φορές σε κατάθλιψη από τον συνεχή καταιγισμό περιεχομένου στις ροές τους. Κάποιοι μάλιστα έχουν δαγκώσει τη σφαίρα και έχουν απενεργοποιήσει τους λογαριασμούς τους. Όσοι παραμένουν αντιμέτωποι με τη βαριά ροή διαφημίσεων, καμπανιών και ειδήσεων που κατακλύζουν τις ροές κοινωνικής δικτύωσης τους κάθε μέρα και να λένε ότι είναι κορεσμένα θα ήταν υποτιμητικό.

Έχετε υπόψη σας πόσες αναρτήσεις πωλήσεων συναντά κάθε άτομο σε μια κύλιση δύο λεπτών και σκεφτείτε πώς και γιατί η δική σας θα μείωνε τον θόρυβο. Εστιάστε τη στρατηγική σας στην αλληλεπίδραση με το υπάρχον κοινό σας και στη δημιουργία της βάσης δεδομένων σας και θα διαπιστώσετε ότι τα μηνύματά σας φτάνουν σε αυτούς που ενδιαφέρονται περισσότερο για αυτό που κάνετε.

Καθώς το ψηφιακό τοπίο αλλάζει συνεχώς, οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο επιλεκτικοί σχετικά με τα μέσα που λαμβάνουν και καταναλώνουν, και ως εκ τούτου οι προσδοκίες τους είναι υψηλές—μην είστε ένας από τους λογαριασμούς που δεν ακολουθούν.

Απόρρητο, διαφάνεια και οικοδόμηση εμπιστοσύνης

Η ψηφιακή διαφήμιση είναι υπερφορτωμένη και κάνει τους καταναλωτές όλο και πιο καχύποπτους για το περιεχόμενο στο οποίο στοχεύουν. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, το 2022, οι digital marketers θα πρέπει να προετοιμαστούν για αυστηρότερους περιορισμούς απορρήτου που θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να παρακολουθούν τη συμπεριφορά των χρηστών τους.

Η Google ανακοίνωσε στην πραγματικότητα ότι θα περιορίσει τα cookies τρίτων έως το 2023. Αυτό σημαίνει ότι πολλοί έμποροι και διαφημιστές θα χρειαστεί να επαναξιολογήσουν τις στρατηγικές τους.

Αλλά αυτό δεν είναι το τέλος του περιεχομένου ή του μάρκετινγκ που βασίζεται σε δεδομένα. Δεν είναι καν το τέλος της στοχευμένης διαφήμισης. Αν ψάχνετε για μια θετική στροφή σε αυτήν την αναταραχή των μονοπωλίων του ψηφιακού μάρκετινγκ όπως τα γνωρίζουμε, σκεφτείτε το ως εξής: είναι η αρχή μιας νέας εποχής εμπιστοσύνης και διαφάνειας μεταξύ εταιρείας και καταναλωτή. Επικοινωνήστε με τους πελάτες σχετικά με τα δεδομένα που συλλέγετε και για ποιους λόγους. Κάντε εύκολη και προσιτή την εξαίρεση ανά πάσα στιγμή. Και μην συλλέγετε δεδομένα πέρα ​​από αυτά που χρειάζεστε.

Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, οι καταναλωτές θέλουν να το «διατηρούν αληθινό» περισσότερο από ποτέ, αν αγκαλιάσετε αυτή τη νέα κατεύθυνση του ψηφιακού μάρκετινγκ, είναι πιθανό να παράγει εξαιρετικά αποτελέσματα για τις σχέσεις με τους πελάτες σας.

Ομιλητικό μάρκετινγκ και ποιοτικές αλληλεπιδράσεις

Οι επωνυμίες επικοινωνούν με τους πελάτες τους εδώ και χρόνια, επομένως το μάρκετινγκ συνομιλίας δεν είναι κάτι καινούργιο. Αλλά με την άνοδο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των chatbot, αυτού του είδους το μάρκετινγκ συνομιλίας αυξάνεται σε ακόμη μεγαλύτερη κλίμακα και αλλάζει το τοπίο του τρόπου με τον οποίο οι επιχειρήσεις έχουν αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες τους.

NFTs και κρυπτογράφηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Ακόμα κι αν δεν επενδύσετε μόνοι σας σε κρυπτογράφηση, η άνοδος των διαδικτυακών νομισμάτων και των NFT ήταν σχεδόν αδύνατο να χάσετε τα τελευταία χρόνια. Επιφανειακά, μπορεί να μην ακούγεται σαν μια τάση που επηρεάζει τη στρατηγική μάρκετινγκ σας—αλλά αυτό δεν είναι το είδος της παθητικής σκέψης για το οποίο είμαστε εδώ το 2022!

Με κοινωνικές πλατφόρμες όπως το Twitter να λαμβάνουν μέτρα για την ενσωμάτωση πληρωμών σε κρυπτονομίσματα και μια αυξανόμενη τάση για εργαλεία προβολής που παρουσιάζουν αγορές NFT εντός εφαρμογής, τώρα είναι η ώρα να εξετάσετε πώς μπορεί η επωνυμία σας να προχωρήσει. Το Facebook προωθεί ήδη τη χρήση επιλογών και avatar εμφάνισης NFT και αναμένουμε να δούμε όλο και περισσότερες εταιρείες να κάνουν ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.

Το επίκεντρο με τα NFT και τα κρυπτονομίσματα είναι να σκεφτούμε πώς να πουλήσουμε την επωνυμία πέρα από προϊόντα και υπηρεσίες, και ενδεχομένως την ίδια την επωνυμία και το ήθος που φέρει.

Είστε έτοιμοι για ψηφιακό μάρκετινγκ το 2022;

Ορίστε λοιπόν: ο εύχρηστος οδηγός σας για τις κορυφαίες τάσεις ψηφιακού μάρκετινγκ που αναμένουμε να κάνουν θραύση το 2022. Είναι δύσκολο να τις αγνοήσετε και δεν θα το θέλετε. Η διατήρηση αυτών των τάσεων θα είναι ο καλύτερος τρόπος για να παραμείνετε ανταγωνιστικοί, να αναπτυχθείτε και να διασφαλίσετε την αφοσίωση των πελατών.

Από τα NFT μέχρι την τεχνητή νοημοσύνη έως το απόρρητο δεδομένων, η τεχνολογία συνεχίζει να πρωτοστατεί το 2022. Θα είναι μια μεγάλη χρονιά για προόδους στην τεχνολογία, εργαλεία μάρκετινγκ και στρατηγικές προνοητικής σκέψης, οπότε αν προχωράτε στη νέα χρονιά με οποιεσδήποτε αποφάσεις, θα πρέπει να επικεντρώνονται στην ευελιξία, την ευελιξία και το άνοιγμα σας στην αλλαγή με την εποχή.