TOP

Οι τάσεις SEO που δεν πρέπει να αγνοηθούν για το 2022

SEO

Όταν πρόκειται για τον καθορισμό τάσεων για το μέλλον, δεν μπορεί κανείς να είναι απόλυτα αντικειμενικός και ολοκληρωμένος. Κάθε σύμβουλος SEO έχει τις προτιμήσεις του και θα έχει την τάση να δίνει έμφαση σε συγκεκριμένους τομείς εξειδίκευσης περισσότερο από άλλους. Ωστόσο, θα προσπαθήσουμε να σας δώσουμε τις πιο σημαντικές αλλαγές στο πανόραμα SEO.

Υπάρχουν αρκετές υποκείμενες τάσεις στο SEO που θα επηρεάσουν τις πρακτικές των ειδικών του ψηφιακού μάρκετινγκ και ιδιαίτερα τη φυσική ευρετηρίαση. Τα καλά νέα είναι ότι το SEO θα γίνει ακόμη πιο σημαντικό μακροπρόθεσμα. Οι νέες αλλαγές που προβλέπονται από την Google ενισχύουν το φαινόμενο «firepower» του μακροσκελούς και ποιοτικού περιεχομένου. Σας λέμε περισσότερα για τις τάσεις SEO σε αυτό το άρθρο, ώστε να μπορείτε να προβλέψετε τις επερχόμενες αλλαγές και να σχεδιάσετε τις στρατηγικές σας εκ των προτέρων!

MUM: επανάσταση;

Η Google ανακοίνωσε στις 18 Μαΐου 2021 τη γέννηση του νέου αλγορίθμου της, με την ωραία ονομασία «MUM», για το Multitask Unified Model. Είναι μια τεχνητή νοημοσύνη με βάση τα συμφραζόμενα που υποτίθεται ότι είναι χίλιες φορές πιο ισχυρή από τον προκάτοχό της. Ο κύριος στόχος του είναι να απαντά πιο αποτελεσματικά σε σύνθετες ερωτήσεις απαιτώντας λιγότερη έρευνα από τον χρήστη. Στοχεύει στην καλύτερη κατανόηση της σχέσης μεταξύ των λέξεων που χρησιμοποιούνται στα ερωτήματα και της πρόθεσης του χρήστη. Αυτό επιτρέπει ομαλότερες και ταχύτερες απαντήσεις στα ερωτήματα των χρηστών.

Αυτές οι αλλαγές θα έχουν άμεσο αντίκτυπο στον τρόπο βελτιστοποίησης των σελίδων για απόδοση όσον αφορά το SEO. Είναι σημαντικό να δοθεί προσοχή στα σημεία στα οποία ο νέος αλγόριθμος θα ήταν ιδιαίτερα προσεκτικός. Δεν είναι επαναστατικό αλλά κυρίως σημεία στα οποία θα χρειαστεί να είμαστε ακόμη πιο προσεκτικοί στο μέλλον. Πτυχές που μερικές φορές παραμελούνται λόγω έλλειψης χρόνου ή πόρων:

Χρησιμοποιήστε και προσθέστε εικόνες για την απεικόνιση κειμένων: εάν το περιεχόμενο προσφέρεται για αυτό, θα είναι χρήσιμο να διακοσμήσετε τα κείμενά του με εικονογραφικές εικόνες. Πρέπει να βελτιστοποιηθούν με ονόματα αρχείων εικόνας που ταιριάζουν με το περιεχόμενο, ακριβείς περιγραφές εναλλακτικών, κ.λπ…

Προσθέστε υπότιτλους σε βίντεο: για να βοηθήσετε τα ρομπότ να τα κατανοήσουν και να τα αναφέρουν καλύτερα

Το άλλο σημαντικό σημείο είναι να κατανοήσουμε και να εξετάσουμε την αλλαγή που παρατηρούμε στην Google. Η μηχανή αναζήτησης επιβεβαιώνει ότι έγινε τηλεφωνητής για τους χρήστες. Είναι απαραίτητο να δημιουργήσετε περιεχόμενο που να μπορεί να τις απαντήσει. Αυτό υπογραμμίζει για άλλη μια φορά τη σημασία του ποιοτικού περιεχομένου, με το MUM να αφήνει κατά μέρος αυτό που θεωρεί «μη ποιοτικό». Η ανακοίνωση αυτής της αλλαγής δεν είναι νέα, αλλά τα αποτελέσματά της θα αξίζει να τα παρακολουθήσετε τους επόμενους μήνες.

Εκδοτικό περιεχόμενο: όσο περισσότερο, τόσο το καλύτερο;

Το ποιοτικό περιεχόμενο ήταν πάντα σημαντικό. Οι μέρες του «γεμίσματος με λέξεις-κλειδιά» έχουν περάσει προ πολλού. Ωστόσο, ήταν ακόμα δυνατό να κατατάξουμε καλά στο SERP με μικρότερα κείμενα ιστολογίου (300-400 λέξεις). Με την έλευση του νέου αλγόριθμου MUM (που αναφέρθηκε παραπάνω), και ήδη πολύ πριν από την εμφάνισή του, η Google ευνοεί το μακρύ και ποιοτικό περιεχόμενο. Για να εμφανίζεται το άρθρο σας ή ακόμα και η σελίδα της κατηγορίας σας στην κορυφή των αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης, θα πρέπει τώρα να υπολογίζετε στο να γράψετε τουλάχιστον 1000-1500 λέξεις. Ωστόσο, δεν είναι θέμα γραφής μεγάλου περιεχομένου για χάρη του. Πρέπει να έχει νόημα, να είναι δομημένο και συνεκτικό.

Καθώς η Google μετατράπηκε σε μηχανή απαντήσεων, το περιεχόμενο πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτήν. Είναι απαραίτητο να ληφθούν υπόψη οι ερωτήσεις των χρηστών και να προβλεφθούν. Εργαλεία όπως το People also Ask σάς επιτρέπουν να βλέπετε τα αιτήματα των χρηστών του Διαδικτύου για λέξεις-κλειδιά ή θέματα. Αυτό είναι ένα καλό σημείο εκκίνησης για τη δομή των άρθρων ή του περιεχομένου σας. Επιμηκύνοντας το περιεχόμενό σας, είναι πιο εύκολο να ασχολείστε με θέματα από πολλές πλευρές και έτσι να προσεγγίσετε ένα ευρύτερο κοινό. Η απάντηση σε πολλά ερωτήματα ή ερωτήσεις στο ίδιο κείμενο μπορεί να προσελκύσει άτομα από διαφορετικά σημεία εκκίνησης. Διευρύνετε το σημασιολογικό πεδίο του περιεχομένου σας και άρα τις δυνατότητες όσον αφορά το κοινό.

Είναι πάντα χρήσιμο να συγκεντρώνουμε περιεχόμενο για παρόμοια θέματα σε αυτό που ονομάζεται «σημασιολογικό κουκούλι» με σελίδες που συνδέονται μεταξύ τους. Αυτή η οργάνωση δίνει ακόμη περισσότερες δυνατότητες κατάταξης στις σελίδες. Μεταφέρουμε τον «χυμό συνδέσμων», λίγη από την εξουσία των σελίδων, σε αυτές στις οποίες συνδέεστε.

Η Google ανακοίνωσε την κυκλοφορία μιας λειτουργίας «things to know» στο εργαλείο αναζήτησής της. Ένας τρόπος για την καλύτερη πρόβλεψη των αναγκών των χρηστών του Διαδικτύου που θα χρησιμοποιούσαν λέξεις-κλειδιά σύντομης ουράς στις αναζητήσεις τους. Σελίδες με προσαρμοσμένο περιεχόμενο, όπως συχνές ερωτήσεις, άρθρα δομημένα με διαφορετικά βήματα (όπως ένα άρθρο ιστολογίου για μια εργασία DIY) ή λίστες για συγκεκριμένα θέματα, θα έχουν ένα πλεονέκτημα. Το περιεχόμενο που περιέχει λέξεις-κλειδιά μακράς ουράς θα προτιμάται από την Google.

Δεν πρέπει να παραμελήσετε τη συνέργεια SEO/SEA

Η τεχνητή νοημοσύνη και η «μηχανική μάθηση» θα αποκτήσουν ολοένα και πιο σημαντική θέση όσον αφορά τη φυσική αναφορά. Είναι σημαντικό να προβλεφθούν τα αποτελέσματά του για το μέλλον.

Στα επόμενα δύο με τρία χρόνια, η SEA θα τείνει να αυξήσει την αυτοματοποίησή της και να βασίζεται (ακόμη περισσότερο) στην τεχνητή νοημοσύνη. Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι είναι ήδη δυνατό, χάρη στις δυναμικές διαφημίσεις αναζήτησης, να επιτρέψουμε στην Google να δημιουργήσει διαφημίσεις σχεδόν μόνη της. Πρέπει «απλώς» να υποδείξετε το κοινό-στόχο. ο προϋπολογισμός και η Google κάνει τη δουλειά. Η μηχανή αναζήτησης χρησιμοποιεί ό,τι καταλαβαίνει για τη σελίδα για να δημιουργήσει τις διαφημίσεις. Εδώ εμφανίζεται η σημασία του SEO. Εάν η σελίδα βελτιστοποιηθεί, θα είναι εύκολο για την Google να δημιουργήσει σχετικό περιεχόμενο. Η διαφήμιση θα ταιριάζει με αυτό που πωλείται ή προσφέρεται στη σελίδα προορισμού. Οι μη βελτιστοποιημένες σελίδες δεν θα είναι τόσο εύχρηστες για τη δημιουργία διαφημίσεων και θα απαιτήσουν περισσότερη δουλειά.

Πέρα από αυτήν την πτυχή και μόνο, το SEA είναι ήδη ένα σημαντικό εργαλείο για το SEO. Έχει το πλεονέκτημα ότι δίνει γρήγορα αποτελέσματα και ταυτόχρονα λαμβάνει ρητή ανατροφοδότηση σχετικά με την αποτελεσματικότητα (ή όχι) ορισμένων λέξεων-κλειδιών. Μόλις εντοπιστούν οι σχετικές λέξεις-κλειδιά μπορούν να χρησιμοποιηθούν στις σελίδες του ιστότοπου. Με αυτόν τον τρόπο, ο χρήστης βρίσκει ένα σημασιολογικό σύμπαν κοντά σε αυτό που τον έφερε στη σελίδα. Αυτό έχει επίδραση όχι μόνο στο τελικό ποσοστό μετατροπής αλλά και στο Δείκτη ποιότητας. Εάν οι λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούνται στο SEO και στο SEA είναι κοντινές, η Google θα τείνει να βελτιώσει το Δείκτη ποιότητας του ιστότοπου και συνεπώς κατ’ επέκταση την κατάταξη διαφήμισης. Μακροπρόθεσμα, αυτό μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη θέση και στη μείωση του CPC (Κόστος ανά κλικ). Η Google ευνοεί ιστότοπους με υψηλή βαθμολογία ποιότητας. Αυτό είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα, ειδικά όταν θέλετε να τοποθετηθείτε στη SEA με μικρό προϋπολογισμό.

Εργαλεία αυτόματης δημιουργίας περιεχομένου: θα έχουν τη θέση τους στον ήλιο

Τα εργαλεία αυτοματισμού στη δημιουργία περιεχομένου τείνουν να καταλαμβάνουν ολοένα και πιο σημαντική θέση στις στρατηγικές SEO. Μια τάση που είναι πιθανό να συνεχιστεί και στο μέλλον. Η τεχνητή νοημοσύνη μας επιτρέπει ήδη να έχουμε ενδιαφέροντα αποτελέσματα σε διάφορες πτυχές της φυσικής αναφοράς, εάν είναι καλά βελτιστοποιημένες.

Οι πλατφόρμες που προσφέρουν υπηρεσίες αυτοματισμού περιεχομένου επιτρέπουν, για παράδειγμα, να διευκολύνουν την έρευνα λέξεων-κλειδιών. Μπορούν να κάνουν προτάσεις για τη δημιουργία περιεχομένου με βάση ένα συγκεκριμένο θέμα ή μια ιστοσελίδα. Προσφέρουν επίσης βοήθεια για τον εντοπισμό ενδιαφέρουσες λέξεις-κλειδιά σύμφωνα με το παγκόσμιο θέμα ενός ιστότοπου ή ενός τμήματός του.

Ορισμένες πλατφόρμες σάς επιτρέπουν επίσης να δημιουργείτε περιεχόμενο απευθείας, με περισσότερο ή λιγότερο πειστικά αποτελέσματα. Βασίζονται στις λέξεις-κλειδιά που τους δίνετε και δημιουργούν περιεχόμενο από τη βάση δεδομένων τους. Η ποιότητα πρέπει να λαμβάνεται με προσοχή, αλλά μερικές φορές μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο.

Άλλα σας επιτρέπουν να βελτιστοποιήσετε την εσωτερική σύνδεση της ιστοσελίδας σας προσδιορίζοντας τις σελίδες με την καλύτερη αρχή στον ιστότοπό σας. Στη συνέχεια, είναι εύκολο να συνδέσετε το νέο περιεχόμενο με αυτές τις προηγούμενες σελίδες για να επωφεληθείτε από την αύρα τους.

Άλλα εργαλεία σάς επιτρέπουν να διορθώσετε ή να ειδοποιήσετε τους συγγραφείς εάν το περιεχόμενο είναι καλά γραμμένο. Από πλευράς γραμματικής (όπως το Grammarly) αλλά και από άποψη συμβατότητας για SEO (SEMRush για παράδειγμα).

Το εργαλείο «SEO Writing Assistant» από το SEMrush προτείνει να δώσει μια συνολική βαθμολογία στο περιεχόμενό σας με βάση:

– Η πρωτοτυπία του περιεχομένου, σε σύγκριση με ιστότοπους και διευθύνσεις URL που τοποθετούνται καλύτερα στις λέξεις-κλειδιά-στόχους του κειμένου σας

– Η αναγνωσιμότητα, δηλαδή η επανάληψη των λέξεων, το μέγεθος των παραγράφων ή το μήκος των προτάσεων καθώς και η συνολική έκταση του κειμένου σας

– Ο τόνος της φωνής

– Η βαθμολογία SEO του κειμένου, δηλαδή η ποιότητα των συνδέσμων που συμπεριλαμβάνετε στο κείμενό σας, η συνάφεια των λέξεων-κλειδιών ή των παραλλαγών λέξεων-κλειδιών που χρησιμοποιούνται σε σχέση με τα ερωτήματα αναζήτησης που έγιναν για το θέμα

Ένα ενδιαφέρον εργαλείο για χρήση από εμπόρους. Προσφέρει επίσης συστάσεις όσον αφορά τα θέματα ή τις λέξεις-κλειδιά που πρέπει να συμπεριλάβετε στο περιεχόμενό σας για να αυξήσετε και να βελτιστοποιήσετε τη συνάφειά του. Η ενότητα σχετικά με τον τόνο που χρησιμοποιείται είναι δυστυχώς διαθέσιμη μόνο στα αγγλικά προς το παρόν, αλλά το υπόλοιπο αποτελεί ήδη μια χρήσιμη βάση για εργασία.

Αυτά τα εργαλεία πρέπει να χρησιμοποιούνται με προσοχή, αλλά μπορούν να εξοικονομήσουν χρόνο εάν βελτιστοποιηθούν καλά και παρακολουθούνται από μια αρμόδια ομάδα μάρκετινγκ. Διευκολύνουν τη δημιουργία περιεχομένου εξοικονομώντας χρόνο στην ίδια τη δημιουργία. Το κύριο πλεονέκτημα είναι να δοθεί χρόνος στους ειδικούς του μάρκετινγκ να επικεντρωθούν στη βελτιστοποίηση περιεχομένου SEO.

Ηλεκτρονικό εμπόριο: Η Google συμμετέχει πλήρως με το γράφημα αγορών

Είναι αναμφίβολα ένας από τους μεγάλους νικητές της κρίσης του Covid-19. Είναι φυσικά η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, που μερικές φορές ήταν η μόνη επιλογή για ορισμένους χρήστες του Διαδικτύου να αγοράσουν ορισμένα προϊόντα. Αλλά δεν ωφέλησε μόνο την Amazon.

Μέχρι πρόσφατα, το εργαλείο Αγορών της Google δεν λάμβανε μεγάλη πίστωση. Υπάρχει εδώ και πολύ καιρό, αλλά ποτέ δεν ήταν τόσο δημοφιλές και χρησιμοποιημένο όσο το Amazon, μακριά από αυτό. Η κυκλοφορία του Shopping Graph ανακοινώθηκε από την Google τον Μάιο. Αυτό το εργαλείο έχει ενσωματωθεί απευθείας στην Αναζήτηση Google και έτσι εμφανίζει σελίδες προϊόντων που συνδέονται απευθείας μέσω των αναζητήσεων των χρηστών. Με τη βοήθεια ενός AI, θα παραπέμπει μόνο του στις σελίδες προϊόντων των ιστότοπων ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι έμποροι έχουν επίσης τη δυνατότητα να τοποθετούν τα προϊόντα τους online στο «Merchant Center», όπως συνέβαινε ήδη μέχρι τώρα.

Ένα άλλο πλεονέκτημα αυτού του εργαλείου είναι ότι εμφανίζει διαθέσιμα προϊόντα, σχόλια χρηστών και αξιολογήσεις και περιλαμβάνει πληροφορίες προϊόντων. Υπογραμμίζει επίσης τα διαθέσιμα αποθέματα, με βάση τα δεδομένα αποθέματος, τα οποία ενημερώθηκαν από τους λιανοπωλητές ή τις επωνυμίες.

Επιπλέον, η πλατφόρμα ανακοίνωσε ότι έχει έρθει σε συμφωνία με το Shopify, με αποτέλεσμα να ανακοινώσει αύξηση 70% στον κατάλογο προϊόντων της. Αυτό είχε επίσης ως αποτέλεσμα μια αύξηση 80% των εμπόρων και των καταστημάτων που προσφέρουν τα προϊόντα τους στην πλατφόρμα. Αυτά τα προϊόντα είναι πλέον προσβάσιμα από την Αναζήτηση Google, το YouTube, τις Εικόνες Google και άλλα εργαλεία μηχανών αναζήτησης. Μεγάλη προβολή που μπορεί να ονειρευτεί κάθε κατάστημα.

Άλλα νέα χαρακτηριστικά έχουν ανακοινωθεί από την Google, τα οποία ενδέχεται να ανατρέψουν το οικοσύστημα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Τώρα επιτρέπει στους χρήστες του να συνδέουν τα προγράμματα αφοσίωσης με τον λογαριασμό τους στο Gmail και έτσι να απολαμβάνουν τα σχετικά οφέλη από το οικοσύστημα της Google απευθείας. Με τον ίδιο τρόπο, στο κινητό, προσφέρει τη δυνατότητα στους χρήστες να βρουν τα καλάθια των εγκαταλειμμένων ή ημιτελών αγορών. Ως εκ τούτου, η Google έχει λάβει πολύ σοβαρά υπόψη το ηλεκτρονικό εμπόριο. Είναι σημαντικό να μην το υποτιμάτε για τη διαδικτυακή σας στρατηγική.

Ιστορικά, η Google προτιμάται πάντα από τους χρήστες του Διαδικτύου για τις αναζητήσεις τους σε συγκεκριμένα προϊόντα (μέσω Αναζήτησης ή YouTube). Όμως η τελική αγορά έγινε στο Amazon ή αλλού. Η ιδέα της Google είναι ότι όλα τα στάδια της συναλλαγής πραγματοποιούνται μέσα στο οικοσύστημά της.

Είναι σημαντικό για ιστότοπους που εξαρτώνται από το ηλεκτρονικό εμπόριο και πωλούν τα προϊόντα τους στο διαδίκτυο να μην χάνουν το σκάφος. Δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι αυτή η λειτουργία θα ξεπεράσει την Amazon, αλλά είναι καλύτερο να είστε προετοιμασμένοι να είστε ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό. Έτσι, οι περιγραφές «προϊόντων» και οι σελίδες που σχετίζονται με αυτά πρέπει να βελτιστοποιηθούν στο μέγιστο για να είναι εύκολα ορατές από τους χρήστες του Διαδικτύου.