TOP

Παραδείγματα στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ

DM

Γνωρίζετε ήδη ότι η χρήση των ψηφιακών μέσων είναι σε σταθερή κλίση. Μια αναφορά του 2018 διαπίστωσε ότι ο μέσος ενήλικος χρήστης ξοδεύει περίπου 5,9 ώρες με ψηφιακά μέσα – είτε πρόκειται για υπολογιστές, τηλέφωνα ή άλλες συνδεδεμένες συσκευές – κάθε μέρα.

Κατά κάποιο τρόπο, αυτός ο εθισμός στην οθόνη είναι τρομακτικός. Όμως, για τις επιχειρήσεις, αποτελεί μια πραγματική ευκαιρία να φέρουν προληπτικά την επωνυμία τους μπροστά σε αυτούς τους συνεχώς συνδεδεμένους πελάτες.

Εκεί ακριβώς μπαίνει στο παιχνίδι μια στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ. «Η στρατηγική σας για το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι η σειρά ενεργειών που σας βοηθούν να επιτύχετε τους στόχους της εταιρείας σας μέσω προσεκτικά επιλεγμένων καναλιών διαδικτυακού μάρκετινγκ», εξηγεί η Elissa Hudson, Ανώτερη Διευθύντρια Μάρκετινγκ του HubSpot για την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία.

Το να συνδυάσετε τη δική σας στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ είναι πολύ σημαντικό για να τυλίγετε τα χέρια σας. Επομένως, τα αναλύουμε όλα εδώ, συμπεριλαμβανομένου του τι είναι το ψηφιακό μάρκετινγκ, γιατί έχει σημασία και μερικά σταθερά παραδείγματα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για έμπνευση.

Κατανοήστε το κοινό σας

Για να μπορέσετε να προωθήσετε αποτελεσματικά το μάρκετινγκ, πρέπει να καταλάβετε ακριβώς σε ποιον απευθύνεστε. Γι’ αυτό το πρώτο σας βήμα είναι να γνωρίσετε το υπάρχον κοινό σας.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να το κάνετε αυτό, αλλά μερικοί από τους πιο δημοφιλείς και αποτελεσματικούς περιλαμβάνουν:

  • Analytics (από τον υπάρχοντα ιστότοπο, την πλατφόρμα μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης)
  • Έρευνες και φόρμες ανατροφοδότησης
  • Συζητήσεις με τα τμήματα πωλήσεων και υποστήριξης πελατών

Αυτές οι προσπάθειες από μόνες σας θα σας δώσουν μια εξαιρετική εικόνα για το ποιοι είναι οι πελάτες σας, ποιοι στόχοι έχουν, ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζουν και πώς ταιριάζει η επιχείρησή σας.

Οπλισμένοι με αυτές τις πληροφορίες, μπορείτε να δημιουργήσετε διαφορετικές προσωπικότητες αγοραστών για να θυμάστε εύκολα σε ποιον μιλάτε μέσω των προσπαθειών μάρκετινγκ — και να στοχεύσετε ανάλογα τα μηνύματά σας.

Θέστε τους στόχους σας

Η συνολική σας στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ χρειάζεται έναν μεγαλύτερο στόχο, κάτι που είναι πιο συγκεκριμένο και πιο κίνητρο από το «να προωθήσετε την επιχείρησή σας» ή «να αυξήσετε το κοινό σας».

Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να θέσετε τους στόχους μάρκετινγκ είναι να χρησιμοποιήσετε το πλαίσιο στόχων SMART. Αυτό το αρκτικόλεξο σημαίνει:

  • Ειδικός
  • Μετρητός
  • Εφικτός
  • Σχετικό
  • Χρονικά περιορισμένη

Η επεξεργασία κάθε γράμματος αυτού του ακρωνύμιου θα σας βοηθήσει να θέσετε στόχους που παρέχουν αρκετό πλαίσιο για να σας κρατήσουν πραγματικά προς τη σωστή κατεύθυνση. Για παράδειγμα, ένας στόχος ψηφιακού μάρκετινγκ SMART θα μπορούσε να μοιάζει με αυτό:

Αυξήστε την υπάρχουσα λίστα email μας κατά 2.000 συνδρομητές κατά το 1ο τρίμηνο, ώστε να έχουμε ένα αιχμάλωτο κοινό για να προωθήσουμε τα διαδικτυακά σεμινάρια μας.

Εάν θέλετε να δοκιμάσετε κάτι διαφορετικό, μπορείτε επίσης να ορίσετε στόχους και βασικά αποτελέσματα (OKR) για τις προσπάθειες μάρκετινγκ που κάνετε για να διασφαλίσετε ότι έχετε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αντίκτυπο.

Αξιολογήστε τις προηγούμενες προσπάθειές σας

Το να καταρρίψετε μια στρατηγική είναι ένα δύσκολο έργο και είναι εύκολο να νιώθετε ότι ξεκινάτε εντελώς από το μηδέν, αλλά συνήθως δεν συμβαίνει αυτό. Κάνετε κάποιο μάρκετινγκ μέχρι αυτό το σημείο (ακόμα και αν είναι αρκετά γυμνό), πράγμα που σημαίνει ότι οι τροχοί βρίσκονται ήδη σε κίνηση.

Πραγματοποιήστε έλεγχο των προηγούμενων προσπαθειών σας για να πάρετε μια αίσθηση για το τι λειτούργησε καλά και τι όχι. Αυτό θα σας δώσει μια καλύτερη διαχείριση για το τι πρέπει να κάνετε περισσότερο.

Αυτή είναι επίσης μια καλή ευκαιρία να συγκεντρώσετε περιεχόμενο και άλλα στοιχεία – από γραφικά μέσων κοινωνικής δικτύωσης έως ψήγματα πληροφοριών – που μπορούν να επαναπροσδιοριστούν, ώστε να μην ανακαλύπτετε συνεχώς τον τροχό. Για παράδειγμα, αυτό το απόσπασμα από μια προηγούμενη ανάρτηση ιστολογίου μπορεί να είναι ένα εξαιρετικό γραφικό για τον λογαριασμό σας στο Instagram.

Προσδιορίστε τα παξιμάδια και τα μπουλόνια σας

Οι δημιουργικοί σας χυμοί ρέουν, αλλά υπάρχουν ακόμα πολλά logistics στον πραγματικό κόσμο με τα οποία πρέπει να ασχοληθείτε. Η διαδικασία της χάραξης στρατηγικής δεν είναι μόνο να ονειρεύεσαι – έχει να κάνει με το να καταλάβεις τι μπορείς να πετύχεις μέσα σε αυτούς τους περιορισμούς.

Εδώ είναι που μπαίνουν στο παιχνίδι. Το Ινστιτούτο Ψηφιακού Μάρκετινγκ αναφέρεται σε αυτό ως «αναγνώριση των μέσων σας», που απαιτεί να τακτοποιήσετε:

Ο προϋπολογισμός σας: Πόσα μπορείτε να ξοδέψετε στο ψηφιακό μάρκετινγκ;

Οι δικοί σας άνθρωποι: Ποιος θα είναι υπεύθυνος; Θα χρειαστεί να αναθέσετε σε τρίτους εργασίες ή ευθύνες;

Τα κανάλια σας: Ποια κανάλια μάρκετινγκ θα χρησιμοποιήσετε και ποιος στόχος θα έχει κάθε κανάλι;

Αυτά τα στοιχεία παξιμαδιών και μπουλονιών είναι σημαντικό να τα γνωρίζετε εκ των προτέρων, ώστε να μπορείτε να συνδυάσετε μια στρατηγική που είναι επιτυχημένη εντός οποιωνδήποτε περιορισμών μπορεί να έχετε.

Χαρτογραφήστε τα όλα

Μόλις καταλήξετε σε όλα αυτά τα βασικά στοιχεία – το κοινό σας, τους στόχους και τα μέσα σας -, ήρθε η ώρα να τα συνδυάσετε όλα μαζί σε ένα πρότυπο στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε.

Ξεκινήστε με ένα απλό ημερολόγιο (είτε είναι σε υπολογιστικό φύλλο είτε απευθείας στο Wrike) που συγκεντρώνει όλα τα διαφορετικά στοιχεία σας. Για παράδειγμα, σχεδιάστε μια μεμονωμένη καμπάνια email στο ημερολόγιο και, στη συνέχεια, ξεκινήστε να προσθέτετε άλλα κομμάτια από εκεί.

Να είστε βέβαιοι ότι ό,τι και να καταλήξετε στην αρχή πιθανότατα δεν θα είναι αυτό που κολλάτε μακροπρόθεσμα, αλλά μερικές φορές μόνο το να ξεκινήσετε είναι το μόνο που χρειάζεστε για να αρχίσετε να βρίσκετε τον καλύτερο τρόπο να κάνετε πράγματα. Όπως με κάθε διαδικασία, πρέπει να δεσμευτείτε σε κάποια δοκιμή και λάθος!

Παραδείγματα στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ για να σας εμπνεύσουν

Ξέρετε ποια πρώτα βήματα πρέπει να κάνετε για να ξεκινήσετε. Αλλά αισθάνεστε ακόμα μπερδεμένοι; Μερικές φορές το μόνο που χρειάζεστε είναι λίγη έμπνευση.

Παρακάτω είναι μερικά παραδείγματα από γνωστές μάρκες που κάρφωσαν τις προσπάθειες μάρκετινγκ σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες: μάρκετινγκ περιεχομένου, μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης και μάρκετινγκ μέσω email.

Ποια προσπάθεια ψηφιακού μάρκετινγκ είναι καλύτερη; Αυτές οι μάρκες αποδεικνύουν ότι δεν υπάρχει πραγματική απάντηση σε αυτή την ερώτηση. Όλα έχουν να κάνουν με το πώς το εκτελείτε.