TOP

Στρατηγικές μάρκετινγκ που δεν πρέπει να αγνοηθούν το 2022

DM

Οι στρατηγικές μάρκετινγκ που θα συζητήσουμε σε αυτήν την ανάρτηση γεννήθηκαν για να ανταποκριθούν στις προκλήσεις μιας αγοράς όπου το ταξίδι του πελάτη αρθρώνεται σε μη γραμμικά εναλλακτικά μονοπάτια: οι άνθρωποι ενσωματώνονται σε ψηφιακά και φυσικά κανάλια σε συνεχή ροή και περιμένουν εξατομικευμένες προσφορές από τις μάρκες-στόχους τους . Εάν ελπίζουν να διατηρήσουν τους καταναλωτές, οι έμποροι δεν μπορούν να χάσουν καμία ευκαιρία να συνδεθούν με πιθανούς πελάτες.

Το παιχνίδι παίζεται σε πολλά επίπεδα: για να τεθούν σε εφαρμογή στρατηγικές μάρκετινγκ του 2022 που εκμεταλλεύονται τις ευκαιρίες ενός πυκνά ψηφιοποιημένου περιβάλλοντος, οι εταιρείες δεν μπορούν να υποτιμήσουν τη σημασία της δυναμικής διαχείρισης δεδομένων. Ταυτόχρονα, πρέπει να ανταποκριθούν σε μια ηθική επιταγή που γίνεται καθημερινά πιο πιεστική: ποιες είναι οι αξίες τους; Πώς μπορούν να ενσωματώσουν αυτές τις ίδιες αξίες στις παραγωγικές τους διαδικασίες, παραμένοντας αποτελεσματικοί και ανταγωνιστικοί;

Επενδύστε στο δικό σας σύστημα αξιών

Σύμφωνα με το 2021 Global Trends της Ipsos, στις 25 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα –οι οποίες περιλαμβάνουν τόσο ανεπτυγμένες οικονομίες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιταλία όσο και οι αναδυόμενες αγορές της Ασίας και της Αφρικής– είναι επιτακτική ανάγκη οποιαδήποτε πρωτοβουλία στρατηγικής μάρκετινγκ του 2022 πρέπει να λάβει ως αφετηρία τον στόχο, την πρόθεση ή τον σκοπό που είναι σαφώς ευθυγραμμισμένος με αυτόν του κοινού του. Στον σημερινό μας κόσμο, αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να μεταφέρουμε ένα αυθεντικό μήνυμα που είναι σε θέση να συνδέσει το σύστημα αξιών της εταιρείας με τις πεποιθήσεις του κοινού της.

Η έκθεση Ipsos καταγράφει μια σειρά από υποστηρικτικά σημεία, που μαρτυρούν, μεταξύ άλλων, την πολυπλοκότητα της ιστορικής περιόδου που ζούμε:

Η σχέση μεταξύ των καταναλωτικών αξιών και του σκοπού της επωνυμίας έχει αυξηθεί πάρα πολύ τα τελευταία 8 χρόνια.

Η ανησυχία για το περιβάλλον και η υπεράσπιση των κοινωνικών δικαιωμάτων (π.χ. σε θέματα φύλου) είναι δύο από τα θέματα στα οποία οι καταναλωτές αναμένουν από τις επωνυμίες να λάβουν θέση.

Οι καταναλωτές στις αναδυόμενες οικονομίες είναι από τους πιο απαιτητικούς όσον αφορά την κοινωνική ευθύνη.

Οι καταναλωτές αναζητούν επωνυμίες που αντανακλούν πραγματικά τα ιδανικά τους και δεν περιορίζονται σε καλλυντικές ενέργειες που χρησιμεύουν μόνο για να δείχνουν αξιοσέβαστοι, αλλά δεν προκαλούν το παραμικρό πλήγμα στην εταιρική κουλτούρα. Σε ένα κλίμα που χαρακτηρίζεται από ευρεία παραπληροφόρηση (ή τουλάχιστον αυτή φαίνεται να είναι η γενική αντίληψη) οι καταναλωτές, ιδιαίτερα οι νεότεροι, απαιτούν ολοένα και περισσότερο συνέπεια, ακρίβεια και «αλήθεια» από τις εταιρείες. Στην πραγματικότητα, μία από τις πιο προβληματικές πτυχές αυτής της στρατηγικής

μάρκετινγκ για το 2022 αφορά την αυξανόμενη δυσκολία για τις επωνυμίες να διατηρήσουν ανέπαφη τη φήμη τους, να παρουσιάζονται ως αξιόπιστοι, να θεωρούνται μεσάζοντες που αξίζει να γίνει πιστευτός. Στη συνέχεια, καθίσταται απαραίτητο, καθώς και ηθικά επιθυμητό, ​​για τους εμπόρους του μάρκετινγκ να καταβάλουν μεγαλύτερη προσπάθεια για την παραγωγή περιεχομένου που είναι σωστό, διαφανές και επαληθεύσιμο.

Δημιουργήστε εικονικές εμπειρίες

Η κατασκευή παράλληλων κόσμων στους οποίους οι εικονικές αγορές επικαλύπτονται και συμπίπτουν με τις φυσικές αγορές είναι ένα επαναλαμβανόμενο θέμα. Οι τεχνολογίες AR (Augmented Reality) και VR (Εικονική Πραγματικότητα) που είναι διαθέσιμες αυτή τη στιγμή φαίνεται ότι πέτυχαν επιτέλους να ενδυναμώσουν τις επωνυμίες να δημιουργούν ανεξάρτητα μέρη καθηλωτικά από την αρχή. Είναι μια στρατηγική μάρκετινγκ του 2022 που δεν έχει ακόμη ξεδιπλώσει πλήρως τις δυνατότητές της, αλλά υπόσχεται να κάνει ένα τεράστιο άλμα προς τα εμπρός το 2022.

Το metaverse του Mark Zuckerberg, μια τεχνολογία που, από τα NFT μέχρι τα κρυπτονομίσματα, θα μπορούσε να έχει βαθύ αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο οι έμποροι επικοινωνούν με το κοινό τους, αξίζει μια ξεχωριστή συζήτηση. Μια επώνυμη επωνυμία όπως η Gucci, για παράδειγμα, έχει δημιουργήσει έναν χώρο πολυμέσων, ενεργοποιημένο από την διαδικτυακή πλατφόρμα τυχερών παιχνιδιών Roblox, όπου ορισμένα από τα εμβληματικά της ενδύματα, όπως τα αθλητικά παπούτσια, υπάρχουν αποκλειστικά σε ψηφιακά και επομένως πρέπει να «φορεθούν» σε επαυξημένη πραγματικότητα που πρέπει να βιωθεί.

Στο μετασύμπαν, όχι μόνο θα είναι δυνατό να προστεθεί ένας τρόπος επαφής με το κοινό που θα μπορούσε να έχει ανατρεπτικά επικοινωνιακά αποτελέσματα, αλλά θα ανοίξουν πραγματικοί χώροι συνομιλίας όπου οι εταιρείες θα μπορούν να αλληλεπιδρούν με τους καταναλωτές σε βαθύτερο επίπεδο. Οι χρήστες θα κληθούν να συμμετάσχουν ενεργά με το περιεχόμενό τους στη δημιουργία μιας συλλογικής φαντασίας.

Τα πλεονεκτήματα που φαίνεται να προσφέρει αυτή η στρατηγική «metaverse marketing» –χωρίς τον μικρό ακόμη αριθμό επιτυχημένων υποθέσεων– είναι πολλά:

Αυξημένη ορατότητα της επωνυμίας: Οι «αναλογικοί» επισκέπτες συνοδεύονται από έναν δυνητικά απεριόριστο αριθμό συμμετεχόντων.

δυνατότητα μετάδοσης των αξιών της εταιρείας, με τη συμμετοχή των καταναλωτών στην αφήγηση της ιστορίας της επωνυμίας·

νέους πόρους για την ενίσχυση της ταυτότητας της επωνυμίας, ενισχύοντας συναισθηματικά και βιωματικά στοιχεία.

αυξημένη πίστη πελατών, οι οποίοι αναπτύσσουν μια πιο έντονη αίσθηση ότι ανήκουν στην κοινότητα της επωνυμίας μοιράζοντας συμβάντα στο μετασύμπαν.

Επανεξέταση γεγονότων

Στενά συνδεδεμένη με τη δημιουργία διαδρομών αγορών που γεμίζουν όλο και περισσότερο με σημεία επαφής στο διαδίκτυο και εκτός σύνδεσης, βρίσκουμε μια άλλη σαφώς πολλά υποσχόμενη στρατηγική μάρκετινγκ για το 2022: αυτή που εστιάζει στο σχεδιασμό αισθητηριακών εμπειριών. Αυτή είναι η βιομηχανία εκδηλώσεων, η οποία, αφού κατάφερε να περάσει στην εικονική διάσταση με βιντεοδιασκέψεις και διαδικτυακά σεμινάρια, επιστρέφει σταδιακά στις προσωπικές συναντήσεις.

Σήμερα, ωστόσο, το «νέο κανονικό» δεν μπορεί πλέον να αγνοεί τις δυνατότητες σύνδεσης που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες και, που στα δύο χρόνια της έκτακτης ανάγκης της πανδημίας επέτρεψαν τη συνέχεια της παραγωγής. Και πάλι, τα υβριδικά γεγονότα θα είναι το νέο πρότυπο. Από αυτή την άποψη, η τεχνολογία θα διαδραματίσει τεράστιο ρόλο: οι διοργανωτές εκδηλώσεων δίνουν προτεραιότητα σε χαρακτηριστικά που επιτρέπουν τη δικτύωση ένας προς έναν, τις συνομιλίες και τις διαδραστικές έρευνες για την ενσωμάτωση των ανθρώπινων στοιχείων που είναι χαρακτηριστικά των αλληλεπιδράσεων εκτός σύνδεσης ή πρόσωπο με πρόσωπο σε ψηφιακό.

Επικεντρωθείτε στο μάρκετινγκ περιεχομένου

Το μάρκετινγκ περιεχομένου έχει μια ποιότητα που το καθιστά απαραίτητο στοιχείο στα επικοινωνιακά σχέδια των εταιρειών: μπορεί να αλλάξει γρήγορα για να προσαρμοστεί καλύτερα στην εξέλιξη της κοινωνίας και της αγοράς.

Τα τελευταία δύο χρόνια, οι στρατηγικές μάρκετινγκ περιεχομένου έπρεπε να συμβαδίζουν με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, ο οποίος λόγω εξαιρετικών συνθηκών έχει επιταχυνθεί δραματικά σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Οι δημιουργικές λύσεις που αναπτύχθηκαν σε αυτές τις δραματικές συγκυρίες αποδείχθηκαν τόσο ευέλικτες και ισχυρές που συνεχίζουν να εφαρμόζονται σήμερα.

Μια στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου εξαρτάται προφανώς από μια ποικιλία διαφορετικών παραγόντων: τον κλάδο, τους επιχειρηματικούς στόχους, το προϊόν ή την υπηρεσία. Σήμερα πρέπει επίσης να στηρίζεται σε μια σταθερή βάση, που παρέχεται από τις τεχνολογίες συλλογής, διαχείρισης και ερμηνείας δεδομένων.

Αυτό είναι όπου το μάρκετινγκ περιεχομένου διασταυρώνεται με το μάρκετινγκ που βασίζεται σε δεδομένα, το οποίο συζητήσαμε σε μια πρόσφατη ανάρτηση. Εδώ, παρέχει συγκεκριμένη υποστήριξη για την αυτοματοποίηση της διαδικασίας και βοηθά στη δημιουργία νέων ευκαιριών για τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη. Με τις εξελιγμένες αναλύσεις δεδομένων, οι έμποροι μπορούν να χρησιμοποιήσουν πιο διαφοροποιημένα προφίλ καταναλωτών για να εξατομικεύσουν τις εμπειρίες των πελατών και να δημιουργήσουν και να ενισχύσουν έναν δεσμό εμπιστοσύνης μεταξύ εταιρείας και καταναλωτή.

Μεταξύ των φετινών καινοτομιών που θα πρέπει να αξιολογήσουν προσεκτικά οι εταιρείες για τα προγράμματα μάρκετινγκ περιεχομένου τους, μια ειδική θέση ανήκει σίγουρα στο Multitask Unified Model (MUM) της Google, μια τεχνολογία αναζήτησης που έχει σχεδιαστεί για να μειώνει τον αριθμό των ερωτημάτων που απαιτούνται για την εύρεση της απάντησης σε ορισμένη ερώτηση. Παρόλο που απέχουμε ακόμη από την πλήρη εφαρμογή του, είναι καλό να προετοιμάσουμε και να βελτιώσουμε ορισμένες τεχνικές SEO που θα είναι χρήσιμες για να αποκομίσουμε όλα τα πιθανά οφέλη από το MUM όσον αφορά την κατάταξη. Στην πραγματικότητα μιλάμε για τεχνικές SEO που αναφέρονται ως βέλτιστες πρακτικές εδώ και χρόνια. Εδώ είναι:

Δημιουργήστε περιεχόμενο. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας περιέχει λέξεις-κλειδιά μακράς ουράς.

Οργανώστε το περιεχόμενό σας. Ο Οδηγός SEO 2022 της Backlinko επιβεβαιώνει αυτό που οι ειδικοί SEO προτείνουν εδώ και χρόνια: χρησιμοποιήστε H2s και H3s για να οργανώσετε τη δημοσίευση σε άμεσα κατανοητές ενότητες. Με άλλα λόγια: καθένα από τα H2 θα πρέπει να καλύπτει ένα συγκεκριμένο υποθέμα.

Διαφοροποιήστε το περιεχόμενο. Κείμενο, εικόνες, βίντεο: συμπεριλάβετε διαφορετικά κανάλια για τη διανομή διαφορετικών τύπων περιεχομένου που συνάδει με τους επικοινωνιακούς σας στόχους και τη γραμμή σύνταξης.

Χρησιμοποιήστε δομημένα δεδομένα. Η σήμανση σχήματος βοηθά την Google να κατανοήσει με σαφήνεια τον τύπο των πληροφοριών που παρέχετε.

Καθιστώ προσωπικόν

Πολλοί παράγοντες επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα των ψηφιακών επικοινωνιών. Αλλά η εξατομίκευση πετυχαίνει ελκυστική και ελκυστική όσο καμία άλλη στρατηγική. Πράγματι, η δυναμική και εξατομικευμένη επικοινωνία αυξάνει την παραγωγικότητα και οδηγεί τον οργανισμό να τυποποιεί τις εσωτερικές διαδικασίες και να τις ψηφιοποιεί.

Για να εφαρμόσουν εξατομικευμένες στρατηγικές, οι επωνυμίες πρέπει να μάθουν να εξάγουν αξία από τα στοιχεία ενεργητικού στα οποία έχουν πρόσβαση. Ξεκινώντας με τα αποτελέσματα που διατίθενται από την έρευνα αγοράς, τα οποία καθιστούν δυνατή την αξιοποίηση ενός τύπου εις βάθος και άρθρωσης γνώσης, ιδίως επιχειρησιακής γνώσης, αυτό είναι απαραίτητο για τη δημιουργία ορθολογικών προσδοκιών και για την οργάνωση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.

Στον τεράστιο όγκο δεδομένων που εισρέουν στις εταιρείες, ο πραγματικός θησαυρός σήμερα είναι τα ιδιόκτητα δεδομένα: εισερχόμενα δεδομένα πελατών από πρωτογενείς πηγές, όπως από CRM, που σχετίζονται με ολοκληρωμένες αγορές, αποτελέσματα ερευνών και σχόλια πελατών.

Τα ιδιόκτητα δεδομένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη διαμόρφωση ακριβέστερων πληροφοριών σχετικά με τους πελάτες, την προσαρμογή του περιεχομένου στις προτιμήσεις τους και την πρόβλεψη της συμπεριφοράς τους. Επιπλέον, η χρήση δεδομένων πρώτου μέρους αντιμετωπίζει τους περιορισμούς που επιβραδύνουν τη συλλογή δεδομένων τρίτων, περιορισμούς λόγω αυξημένης ανησυχίας για το απόρρητο των καταναλωτών.