TOP

Συμβουλές για να βελτιώσετε το παιχνίδι κοινωνικής δικτύωσης το 2022

SM

Εάν είστε μια μικρή επιχείρηση, πιθανότατα χρησιμοποιείτε το μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Πώς μπορείτε να σκοτώσετε τον ανταγωνισμό;

Μια επιτυχημένη επιχείρηση το 2022 θα έχει μια ισχυρή στρατηγική μάρκετινγκ που θα ακούει τους πελάτες και τους προϋπολογισμούς της αποτελεσματικά.

Πανδημία ή όχι, το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα σας ωφελήσει μόνο, αρκεί να κάνετε τον σωστό προϋπολογισμό.

Ενόψει του νέου έτους που έρχεται, μοιραζόμαστε μερικές συμβουλές για μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να διευρύνουν την εμβέλειά τους μέσω των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης. Και ενώ οι περισσότερες από αυτές τις τάσεις δεν είναι κάτι καινούργιο, το να μάθετε πώς να τις κατακτάτε θα είναι το χρυσό εισιτήριο για να γίνετε λάτρεις του μάρκετινγκ.

Εξασκηθείτε στην «Κοινωνική Ακρόαση»

Το Hootsuite αναφέρει την «κοινωνική ακρόαση» την ανάλυση ποιος μιλάει για την επωνυμία σας και τι λέει  ως βασικό εργαλείο για αποτελεσματικό μάρκετινγκ. Η κοινωνική ακρόαση δεν αφορά μόνο την παρακολούθηση δεδομένων (μερίδια, like, αφοσίωση) γύρω από την επωνυμία σας, αλλά ενεργή ακρόαση και ερμηνεία των συνομιλιών των ανθρώπων σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, μαζί με τον κλάδο σας συνολικά. Μόλις μάθετε τι ζητούν οι άνθρωποι, μπορείτε να αναπτύξετε μια ισχυρότερη στρατηγική μάρκετινγκ.

Αλλά πώς παρακολουθείτε όλο το buzz σχετικά με την επιχείρησή σας, ειδικά αν χρησιμοποιείτε πολλές πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης; Αρκετές εταιρείες, όπως το Mention ή το Falcon.io, προσφέρουν εργαλεία κοινωνικής ακρόασης που συλλέγουν δεδομένα κάθε φορά που η επωνυμία ή ο κλάδος σας ή μια σχετική λέξη-κλειδί αναφέρεται στο διαδίκτυο. Ορισμένες εταιρείες προσφέρουν βασικά προγράμματα δωρεάν, ενώ άλλες χρεώνουν εκατοντάδες δολάρια. Αυτός ο οδηγός HubSpot παρουσιάζει μερικά από τα εργαλεία κοινωνικής ακρόασης με την καλύτερη βαθμολογία και πόσο κοστίζει το καθένα.

Μπείτε στην επί πληρωμή διαφήμιση

Η απογοήτευση σχετικά με το μάρκετινγκ μικρών επιχειρήσεων στο Facebook και το Instagram (το οποίο αγοράστηκε από το Facebook το 2012) μπορεί να έχει αυξηθεί, αλλά αυτές οι πλατφόρμες δεν θα εξαφανιστούν σύντομα. Το Facebook είχε 2,9 δισεκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες το 2021 και, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Mark Zuckerberg, 200 εκατομμύρια επιχειρήσεις (κυρίως μικρές επιχειρήσεις) χρησιμοποιούν τα δωρεάν εργαλεία των ιστότοπων για να προσεγγίσουν πελάτες.

Όμως, εκτός κι αν ο αλγόριθμος του Instagram είναι προς όφελός σας,  κάτι που δεν θα συμβεί, αν δεν έχετε χιλιάδες ακόλουθους που ασχολούνται ενεργά με το περιεχόμενό σας – το μάρκετινγκ σε αυτές τις πλατφόρμες θα σας κοστίσει χρήματα. Σύμφωνα με το Hootsuite, η μέση οργανική απήχηση για μια ανάρτηση στο Facebook είναι 5,2%, που σημαίνει ότι «μόνο το 5% των οπαδών σας μπορεί να δουν ποτέ τις αναρτήσεις σας, αν δεν τους αφήσετε να πληρώσετε».

Η πληρωμένη διαφήμιση είναι εύκολο να καθοριστεί στον προϋπολογισμό, αλλά όσο περισσότερα χρήματα ξοδεύετε, τόσο πιο πιθανό είναι να προβληθεί το περιεχόμενό σας.

Εξωτερική ανάθεση δημιουργών

Οι influencers έχουν κάνει θόρυβο – η βιομηχανία είχε προβλεφθεί να αξίζει σχεδόν 14 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021 – και είναι πιθανό να μείνουν εδώ.

Κάθε παράγοντας επιρροής έχει το δικό του σύνολο κανόνων και ποσοστών, αλλά είναι καλύτερο να διαθέσετε έναν προϋπολογισμό εάν σκοπεύετε να συνεργαστείτε με έναν δημιουργό. Οι μέρες της ανταλλαγής δωρεάν αγαθών και υπηρεσιών με ένα σάουτ στο Instagram είναι πολύ πίσω μας, αν και ορισμένοι influencers μπορεί να είναι ακόμα ανοιχτοί σε αυτό. Οι περισσότερες συνεργασίες, ειδικά για μικρές επιχειρήσεις, απαιτούν κάποιου είδους πληρωμή στους δημιουργούς.

Πώς όμως συνεργάζεσαι με δημιουργούς που μερικές φορές έχουν εκατοντάδες χιλιάδες followers; Πρέπει να βρείτε τη θέση σας και μετά να βρείτε έναν δημιουργό που έχει την ίδια θέση. Από Potter-Heads μέχρι fashionistas, υπάρχει ένας influencer για κάθε είδους επιχείρηση. Ορισμένες πλατφόρμες όπως το IZEA μπορούν να σας συνδέσουν με δημιουργούς ή μπορείτε να δοκιμάσετε την τύχη σας επικοινωνώντας μέσω email ή άμεσου μηνύματος.

Ήρθε η ώρα… Φτιάξτε ένα TikTok

Πέρυσι, σας είπαμε να γίνετε δημιουργικοί με το TikTok. Ελπίζουμε να ακούσατε, επειδή η 5χρονη πλατφόρμα κοινωνικών μέσων χτύπησε 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες μηνιαίως το 2021, καθιστώντας την την ταχύτερα αναπτυσσόμενη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης στην ιστορία.

Πολλές μικρές επιχειρήσεις αποδίδουν την επιτυχία τους στο TikTok. Ένα παράδειγμα είναι η Nectar, μια εταιρεία hard seltzer που κατέληξε να γίνει viral αφού έφτιαξαν ένα αυτο-υποτιμητικό βίντεο “brew fail” που περιείχε ένα δημοφιλές τραγούδι του Drake. Η εταιρεία είδε μια τεράστια ώθηση στις πωλήσεις στη συνέχεια, είπαν οι ιδρυτές στο Business Insider.

Το τι θα μπορούσε να γίνει viral στο TikTok μπορεί να προσδιοριστεί μόνο από τους θεούς του αλγορίθμου, αλλά οι ειδικοί συνιστούν τη χρήση πολλαπλών hashtag, τη δημιουργία βίντεο με τραγούδια που είναι μοντέρνα και διατηρώντας τα βίντεο σύντομα αλλά δελεαστικά.

Εκτός από τη δημιουργία βίντεο, το μάρκετινγκ επηρεασμού έχει εξίσου «επιρροή» στο TikTok. Μερικές φορές το μόνο που χρειάζεται είναι ένα άτομο να διασκεδάζει για το προϊόν σας για να γίνει viral.

Επωφεληθείτε από την εξελισσόμενη τεχνολογία

Οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν εργαλεία που μπορούν να κάνουν τη δουλειά σας πιο εύκολη, αλλά πρέπει πρώτα να τα γνωρίζετε.

Για το ηλεκτρονικό εμπόριο, το Instagram έχει κάνει όλες τις χορηγούμενες αναρτήσεις δυνατές για αγορές στην εφαρμογή, πράγμα που σημαίνει ότι κάποιος μπορεί απλώς να κάνει κλικ σε ένα τζιν σε μια φωτογραφία με ετικέτα και να τα αγοράσει. Το TikTok έχει αρχίσει να δοκιμάζει και για αγορές εντός εφαρμογής.

Το Twitter ανακοίνωσε πρόσφατα το Super Follow, μια λειτουργία με έσοδα που επιτρέπει στους χρήστες να χρεώνουν τους ακόλουθους σε αντάλλαγμα για αποκλειστικό περιεχόμενο. Η λειτουργία προορίζεται ειδικά για ακτιβιστές, δημοσιογράφους, παίκτες και δημιουργούς στην πλατφόρμα. Η εταιρεία προσφέρει επίσης το Spaces, μια πλατφόρμα όπου μπορείτε να φιλοξενείτε ζωντανές συνομιλίες μόνο με ήχο, μαζί με το Ticketed Spaces, όπου μπορείτε να χρεώνετε άτομα για συντονισμό σε αυτές τις ζωντανές εκδηλώσεις. Το LinkedIn ανέβηκε επίσης στο WFH bandwagon και άρχισε να διευκολύνει τις ζωντανές ροές βίντεο.

Είτε είστε μια μικρή επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου, είτε είστε εκπαιδευτής γυμναστικής είτε εκδότης μιας νέας έκδοσης, υπάρχει ένα εργαλείο εκεί έξω για εσάς. Είναι μόνο θέμα εξοικείωσης και άνεσης με τους πόρους.