TOP

Τάσεις μάρκετινγκ περιεχομένου που θα εφαρμοστούν το 2022

CM

Ο κόσμος του μάρκετινγκ περιεχομένου εξελίσσεται πάντα—ειδικά στον όλο και πιο ψηφιακό κόσμο στον οποίο ζούμε. Εξαιτίας αυτού, οι επιχειρήσεις πρέπει να παραμείνουν στην κορυφή των τελευταίων τάσεων στον χώρο του μάρκετινγκ περιεχομένου προκειμένου να προσελκύσουν αποτελεσματικά, να δεσμεύσουν και να ευχαριστήσουν τους πιθανούς πελάτες τους .

Σύμφωνα με το Forbes, «οι έμποροι συνήθως ορίζουν το 25% έως 30% των προϋπολογισμών τους για το μάρκετινγκ περιεχομένου». Αυτό σημαίνει ότι αν η επιχείρησή σας δεν έχει το συγκεκριμένο περιεχόμενο που αναζητά ένας πελάτης, απλώς θα μεταφέρει την επιχείρησή του αλλού.

Εάν η εταιρεία σας μόλις αρχίζει να εφαρμόζει το μάρκετινγκ περιεχομένου, αυτά τα στατιστικά στοιχεία μπορεί να είναι πολύ εκφοβιστικά. Η δημιουργία περιεχομένου είναι εξαντλητική, ειδικά αν η επιχείρησή σας δεν βλέπει τα αποτελέσματα που θέλει. Για να αποτρέψετε την εξάντληση των εργαζομένων και να αυξήσετε την ουσιαστική δέσμευση με την πελατειακή σας βάση, είναι σημαντικό να αναπτύξετε ένα στρατηγικό σχέδιο για τις προσπάθειες μάρκετινγκ περιεχομένου σας. Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Μάρκετινγκ Περιεχομένου (CMI), το 78% των εμπόρων περιεχομένου έχουν μια τεκμηριωμένη στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου.

Στην αρχή, η δημιουργία μιας στρατηγικής μάρκετινγκ περιεχομένου μπορεί να φαίνεται σαν μια τρομακτική εργασία – ειδικά αν δεν έχετε τους εσωτερικούς πόρους για να υποστηρίξετε την εκτέλεσή της. Ωστόσο, είναι απολύτως απαραίτητο σε αυτό το επιχειρηματικό τοπίο να κάνετε το μάρκετινγκ περιεχομένου βασικό μέρος του σχεδίου μάρκετινγκ σας. Ρίχνοντας μια ματιά στις τρέχουσες τάσεις του κλάδου που έχουν δείξει επιτυχία, μπορεί να προσφέρει έμπνευση και κατεύθυνση για την εταιρεία σας.

Είτε είστε αρχάριος στο μάρκετινγκ είτε απλά θέλετε να ενισχύσετε το παιχνίδι σας, δείτε αυτές τις πέντε τάσεις μάρκετινγκ περιεχομένου στις οποίες θα πρέπει να εστιάσετε το 2022:

Χρησιμοποιήστε τους ελέγχους περιεχομένου προς όφελός σας

Έχετε κολλήσει ποτέ σε κάτι στη δουλειά και αναζητήσατε την απάντηση στο Google, μόνο για να βρείτε ένα ιστολόγιο πριν από χρόνια με ξεπερασμένες πληροφορίες; Αν είστε σαν εμένα, κάνατε κλικ αμέσως και δεν δώσατε ποτέ στον ιστότοπο δεύτερη ευκαιρία. Αυτός ο ιστότοπος θα μπορούσε να περιέχει εκπληκτικές πληροφορίες στις νεότερες αναρτήσεις του ιστολογίου τους, αλλά αμέτρητοι επισκέπτες όπως εγώ δεν θα το γνώριζαν ποτέ. Αυτός ο λόγος, μεταξύ πολλών άλλων, δείχνει γιατί είναι ζωτικής σημασίας να πραγματοποιείτε τακτικά ελέγχους περιεχομένου για τον ιστότοπό σας.

Λοιπόν, πρώτα πρώτα – ποιο είναι ακριβώς το νόημα ενός ελέγχου περιεχομένου; Λοιπόν, ένας ενδελεχής έλεγχος περιεχομένου σάς επιτρέπει να κλαδεύετε παλαιότερο και χαμηλής απόδοσης περιεχόμενο, να διατηρείτε ενημερωμένες τις αναρτήσεις ιστολογίου με τρέχουσες πληροφορίες και βέλτιστες πρακτικές SEO και να επαναπροσδιορίζετε το περιεχόμενο σε ένα πιο ελκυστικό στοιχείο, όπως ένα infographic ή ένα βίντεο.

Ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα ενός ελέγχου περιεχομένου είναι η δυνατότητα να δείτε ποιοι τύποι περιεχομένου έχουν καλύτερη απήχηση στους πελάτες σας. Μπορείτε να συγκρίνετε στατιστικά ποια θέματα οδήγησαν τις περισσότερες μετατροπές στον ιστότοπό σας και να σχεδιάσετε να αναπτύξετε πρόσθετο περιεχόμενο στοχευμένο ειδικά σε αυτές τις λέξεις-κλειδιά.

Με την εκτέλεση ελέγχων, ο ιστότοπός σας θα παραμείνει ενημερωμένος και επαγγελματικός και θα τοποθετεί την εταιρεία σας ως ηγέτη σκέψης στον κλάδο σας. Εξάλλου, οι δυνητικοί πελάτες θα είναι πιο πιθανό να συναλλάσσονται με εταιρείες που πιστεύουν ότι είναι πιο ενημερωμένες και αξιόπιστες.

Δώστε περισσότερη προσοχή στην απόδοση περιεχομένου

Κάθε έμπορος γνωρίζει ότι η δημιουργία περιεχομένου είναι σημαντική. Ωστόσο, η μέτρηση του πόσο καλά έκανε αυτό το περιεχόμενο είναι εξίσου—αν όχι ακόμη περισσότερο— σημαντική. Για να μετρήσετε με ακρίβεια την επιτυχία του περιεχομένου σας, πρέπει να δημιουργήσετε μια διοχέτευση περιεχομένου, να ορίσετε ρεαλιστικούς KPI για οτιδήποτε δημιουργείτε και να χρησιμοποιήσετε τα σωστά εργαλεία μέτρησης.

Όλοι είμαστε εξοικειωμένοι με τις διοχετεύσεις πωλήσεων και μάρκετινγκ, αλλά η εφαρμογή μιας διοχέτευσης περιεχομένου είναι το κλειδί για τη μέτρηση της απόδοσης του περιεχομένου σας. Ακολουθώντας τη μεθοδολογία εισερχόμενου μάρκετινγκ, θα πρέπει να δημιουργείτε περιεχόμενο που προσελκύει, προσελκύει και ευχαριστεί τους πελάτες σας. Διαχωρίζοντας το περιεχόμενο σε αυτά τα τρία στάδια, μπορείτε πιο εύκολα να συγκρίνετε περιεχόμενο που δημιουργήθηκε για παρόμοιο σκοπό. Για παράδειγμα, είναι πολύ πιο εύκολο να συγκρίνετε δύο διαδικτυακά σεμινάρια μεταξύ τους παρά να συγκρίνετε ένα βίντεο με οδηγίες με μια ανάρτηση ιστολογίου.

Σκεφτείτε το έτσι… τι είναι ένας σιδεράς χωρίς το αμόνι του; Ένας υδραυλικός χωρίς το κλειδί του; Η ύπαρξη των κατάλληλων εργαλείων για την παρακολούθηση και τη μέτρηση δεδομένων είναι ζωτικής σημασίας για κάθε εμπόριο — ειδικά το μάρκετινγκ περιεχομένου. Σύμφωνα με το CMI, το Google Analytics, το Google Webmaster Tools και το Buffer είναι μερικές αναγνωρίσιμες και ισχυρές πλατφόρμες που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν τις προσπάθειες συλλογής δεδομένων σας.

Οι βασικοί δείκτες απόδοσης (KPIs) είναι ζωτικής σημασίας για τη μέτρηση της επιτυχίας λόγω της ικανότητάς τους να επισυνάπτουν στόχους και στατιστικά στοιχεία σε δημιουργικά έργα. Αυτό με τη σειρά του βοηθά το περιεχόμενό σας να υποστηρίζει καλύτερα τους γενικούς στόχους και τους στόχους της εταιρείας σας. Μπορεί επίσης πολύ γρήγορα να σας δείξει ποιο περιεχόμενο έχει την καλύτερη απόδοση για την επιχείρησή σας.

Εστιάστε στους πιο σημαντικούς δείκτες σας KPI

Το να καταλάβετε σε ποιους KPI να εστιάσετε τις προσπάθειές σας μπορεί γρήγορα να γίνει συντριπτικό. Ιστορικά, η κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης ήταν η κύρια προτεραιότητα τόσο των εμπόρων όσο και των δημιουργών περιεχομένου. Ωστόσο, ακόμα κι αν το περιεχόμενό σας έχει υψηλή κατάταξη, αυτό δεν σημαίνει ότι οδηγεί στην πραγματικότητα σε μετατροπές για την επιχείρησή σας.

Λοιπόν, ποια KPI οδηγούν σε μετατροπές; Σύμφωνα με την Pardot, οι μοναδικές επισκέψεις σελίδας, οι λήψεις, ο χρόνος στη σελίδα, τα ποσοστά μετατροπών και ο αριθμός των δυνητικών πελατών που δημιουργούνται είναι εξαιρετικά KPI που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη μέτρηση της απόδοσης του περιεχομένου σας. Φροντίστε να εστιάσετε τις προσπάθειές σας σε θέματα που αναζητούνται τακτικά, αλλά δεν έχουν επαρκή ανταπόκριση. Παραδείγματα αυτού είναι ερωτήσεις όπως, “Πώς

εκτελείτε μια ανταγωνιστική ανάλυση;” ή “Πώς μπορώ να μετατρέψω μια ανάρτηση ιστολογίου σε βίντεο;”

Παρακολουθώντας αυτά τα στατιστικά στοιχεία και συγκρίνοντάς τα τόσο από μήνα σε μήνα (MoM) όσο και από έτος σε έτος (YoY), μπορείτε να εστιάσετε καλύτερα τη δημιουργικότητα και τον προϋπολογισμό σας στη στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου που υποστηρίζει τους επιχειρηματικούς σας στόχους.

Κάντε το περιεχόμενό σας πιο ανθρώπινο

Οι πελάτες θέλουν να νιώθουν ότι τους μιλάνε, όχι σε. Κάνοντας το περιεχόμενό σας πιο ανθρώπινο, μπορείτε να βοηθήσετε καλύτερα στην κάλυψη των αναγκών τους και τελικά να μετατρέψετε τους κατάλληλους δυνητικούς πελάτες σε πελάτες για την επιχείρησή σας.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές για να κάνετε το περιεχόμενό σας να φαίνεται πιο προσιτό:

  • Αντιμετωπίστε το περιεχόμενο που δημιουργείτε σαν μια συζήτηση με το κοινό σας.
  • Αποφύγετε να χρησιμοποιείτε μεγάλες λέξεις και ορολογία όπου είναι δυνατόν.
  • Χρησιμοποιήστε αντωνυμίες πρώτου και δεύτερου προσώπου στη γραφή σας.
  • Προσθέστε πρωτότυπες ιστορίες που σχετίζονται με το περιεχόμενο.
  • Μιλήστε απευθείας στο κοινό σας.

Την επόμενη φορά που θα γράψετε μια ανάρτηση ιστολογίου ή θα πατήσετε “record” στην κάμερά σας, δοκιμάστε αυτές τις συμβουλές. Με το να είστε πιο ευγενικοί στο περιεχόμενό σας, αναπτύσσετε τελικά μια σχέση με τον πελάτη σας και δημιουργείτε αφοσίωση στην επωνυμία που δεν θα είχατε διαφορετικά. «Ο πελάτης δεν είναι πελάτης μέχρι να έχει την ευκαιρία να σε εγκαταλείψει — και όχι».

Επενδύστε στους πελάτες σας

Όταν πρόκειται για αυτό, ο απώτερος στόχος μιας επιχείρησης είναι να πουλήσει τα προϊόντα ή/και τις υπηρεσίες της. Επομένως, μπορεί να σας φανεί περίεργο στην αρχή το γεγονός ότι σας συμβουλεύουμε να επενδύσετε στους πελάτες σας, αλλά ακούστε μας. Επένδυση στους πελάτες σας σημαίνει έρευνα των αναγκών τους, ανάθεση πρωτότυπης έρευνας αγοράς, δημιουργία προσώπων πελατών και ανάπτυξη περιεχομένου για όλα τα στάδια της διοχέτευσης μάρκετινγκ και πωλήσεων. Αυτό μπορεί να έχει εξαιρετικά θετικό αντίκτυπο στην επιχείρησή σας.

Αφιερώστε χρόνο για να ερευνήσετε τις ανάγκες των πελατών σας μιλώντας τους απευθείας — είτε μέσω μιας έρευνας ικανοποίησης πελατών είτε μέσω μιας ομάδας εστίασης. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να μάθετε τα σημεία πόνου τους και πώς τα έχει βοηθήσει το προϊόν σας. Όχι μόνο αυτό, αλλά μπορείτε επίσης να ρωτήσετε για τυχόν χαμένες ευκαιρίες που μπορεί να τους οδήγησαν τελικά να πάνε με έναν ανταγωνιστή. Η διεξαγωγή εσωτερικών κριτικών του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας είναι εξαιρετική, αλλά δεν υπάρχει τίποτα σαν μια κριτική απευθείας από το στόμα του καταναλωτή σας.

Η έρευνα αγοράς είναι πολύ σημαντική για να προσδιορίσετε ποια προϊόντα ή υπηρεσίες έχουν καλή απόδοση με το κοινό-στόχο σας. Διεξάγοντας έρευνα αγοράς, μπορείτε να δείτε ποια θέματα, τύποι περιεχομένου και πόροι προσελκύουν καλύτερα τον επιθυμητό υποψήφιο πελάτη. Όχι μόνο αυτό, αλλά μπορείτε επίσης να δείτε τι λειτουργεί – και τι όχι – για τον ανταγωνιστή σας.

Αυτό μας φέρνει πίσω στο σημείο ότι είναι ζωτικής σημασίας να αναπτύξουμε περιεχόμενο συγκεκριμένο για κάθε στάδιο της διοχέτευσης. Για παράδειγμα, αν το μόνο που έχει η επιχείρησή σας είναι βίντεο με οδηγίες για ένα προϊόν που πουλάτε, οι δυνητικοί πελάτες που προσπαθούν να βρουν μια λύση στο πρόβλημά τους δεν θα ενδιαφέρονται για τις υπηρεσίες σας. Αλλά δημιουργώντας μια ανάρτηση ιστολογίου που απευθύνεται σε συγκεκριμένες προκλήσεις ή/και ανάγκες που αντιμετωπίζονται συνήθως στον κλάδο, ένα κομμάτι περιορισμένου περιεχομένου που παρέχει αξία βοηθώντας τους πελάτες σας να λύσουν ένα πρόβλημα και ένα διαδικτυακό σεμινάριο σχετικά με το προϊόν που μόλις αγόρασαν, οι πελάτες αισθάνονται ότι υποστηρίζονται και καθοδηγείται σε όλη τη διαδικασία—και θα είναι πολύ πιο πιθανό να αγοράσει ξανά από εσάς.

Αν και η επένδυση στους πελάτες σας απαιτεί λίγη εκ των προτέρων εργασία, το όφελος υπερτερεί σημαντικά του κόστους στο τέλος της ημέρας. Συνδυάζοντας όσα ήδη γνωρίζετε για τους πελάτες σας, το υπάρχον περιεχόμενό σας και μερικές νέες τάσεις που έχουν αποδειχθεί επιτυχημένες, μπορείτε να προσελκύσετε αποτελεσματικά, να προσελκύσετε και να ευχαριστήσετε τους πελάτες σας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του αγοραστή—με αποτέλεσμα σε περισσότερες μετατροπές και υψηλότερα έσοδα για επιχείρηση.