TOP

Τάσεις περιεχομένου μάρκετιγκ που πρέπει να παρακολουθήσετε το 2022.

CM

Οι τάσεις στο περιεχόμενο έρχονται και παρέρχονται. Θα δείτε σταθερή απόδοση επένδυσης (ROI) από τη δημιουργία προσβάσιμου περιεχομένου χωρίς αποκλεισμούς, την εστίαση στη διατήρηση πελατών, τη βελτίωση της κατάταξης αναζήτησής σας, τη χρήση βελτιστοποίησης φωνητικής αναζήτησης και την ενσωμάτωση της τεχνολογίας επαυξημένης πραγματικότητας στη στρατηγική μάρκετινγκ σας.

Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά σε καθεμία από αυτές τις κορυφαίες τάσεις μάρκετινγκ.

Συνεχείς προσπάθειες για την ενσωμάτωση

Όταν οι έμποροι αναπτύσσουν τις στρατηγικές περιεχομένου τους, τείνουν να παραβλέπουν μια πολύ σημαντική λεπτομέρεια. Ξεχνούν να κάνουν το περιεχόμενό τους προσβάσιμο σε όλους τους αναγνώστες.

Τι ακριβώς σημαίνει αυτό; Σημαίνει να δοθεί προτεραιότητα στη διαφορετικότητα, την ισότητα και την ένταξη.

Το 54% των καταναλωτών προτιμά να αγοράζει από εταιρείες που εστιάζουν στη διαφορετικότητα, την ισότητα και την ένταξη στους χώρους εργασίας τους. Οι Millennials είναι πολύ πιο πιθανό να επιλέξουν επωνυμίες που παρουσιάζουν συμπερίληψη και ποικιλομορφία στις διαφημίσεις τους.

Το περιεκτικό περιεχόμενο εστιάζει στην εξυπηρέτηση και την απήχηση με άτομα που έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά. Αυτός ο ορισμός από το Salesforce το συνοψίζει αρκετά καλά: «Ορίζουμε το μάρκετινγκ χωρίς αποκλεισμούς ως τη δημιουργία περιεχομένου που αντικατοπτρίζει πραγματικά τις διαφορετικές κοινότητες που εξυπηρετούν οι εταιρείες μας. Σημαίνει ότι αναδεικνύουμε διαφορετικές φωνές και πρότυπα, μειώνουμε τις πολιτιστικές προκαταλήψεις και οδηγούμε θετικές κοινωνικές αλλαγές μέσω στοχαστικού και σεβασμού περιεχομένου».

Είναι εύκολο να δούμε δημογραφικά στοιχεία —ηλικία, φύλο, φυλή, ικανότητες, κ.λπ.— και να πιστέψουμε ότι αυτό είναι το μόνο που χρειάζεται για να μεταδοθεί η ποικιλομορφία στο μάρκετινγκ περιεχομένου. Αν και αυτό είναι ένα καλό μέρος για να ξεκινήσετε, δεν είναι ο μόνος τρόπος για να δημιουργήσετε μόνιμες συνδέσεις.

Το μάρκετινγκ περιεχομένου δεν περιορίζεται πλέον σε γεωγραφικούς περιορισμούς και ξεπερασμένες νοοτροπίες. Εάν θέλετε να προσελκύσετε και να διατηρήσετε ένα κοινό, οι υπεύθυνοι του μάρκετινγκ πρέπει να καταβάλουν προσπάθεια για να μοιράζονται περιεχόμενο που λαμβάνει υπόψη όλες τις κοινότητες.

Επιλέξτε προσεκτικά τις λέξεις σας—να γνωρίζετε πώς οι αντωνυμίες, οι αναφορές της ποπ κουλτούρας και οι ιδιωματισμοί σας μπορεί να επηρεάσουν τους αναγνώστες σας.

Κάντε τους συνδέσμους σαφείς και, όποτε είναι δυνατόν, συμβουλεύστε τους χρήστες με προβλήματα όρασης ότι οι σύνδεσμοι θα ανοίξουν σε άλλη καρτέλα.

Οι ενημερώσεις μάρκετινγκ περιεχομένου σας θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνουν τις εικόνες που επιλέγετε να χρησιμοποιήσετε σε καμπάνιες. Οι υποψήφιοι και οι πελάτες θα ταυτιστούν με τις επωνυμίες όταν βλέπουν ανθρώπους σαν αυτούς να αντικατοπτρίζονται στο μάρκετινγκ σας.

Στην έρευνα της Microsoft Advertising για το The Psychology of Inclusion and the Effects in Advertising, σχεδόν τα δύο τρίτα (64%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι εμπιστεύονται περισσότερο τις επωνυμίες που έχουν ποικιλομορφία στις διαφημίσεις τους. Περίπου ο ίδιος αριθμός ατόμων (63%) είπε ότι οι επωνυμίες που προωθούν τη διαφορετικότητα στις διαφημίσεις τους είναι πιο αυθεντικές και αξιόπιστες.

Όταν κάνετε το μάρκετινγκ περιεχομένου σας πιο περιεκτικό, προσεγγίζετε περισσότερους πελάτες και ξεχωρίζετε από άλλες επωνυμίες.

Αυξημένη εστίαση στη διατήρηση πελατών

Η μάχη μεταξύ απόκτησης και διατήρησης πελατών δεν έχει τέλος. Αμέτρητες εταιρείες ξοδεύουν χρόνο για να προσελκύσουν νέους πελάτες. Ως έμποροι, είναι φυσικό να θέλουμε να εστιάσουμε σε ό,τι είναι νέο και όχι σε αυτό με το οποίο είμαστε ήδη εξοικειωμένοι.

Αλλά η πραγματικότητα είναι ότι η διατήρηση πελατών μπορεί να είναι μια ακόμη πιο ισχυρή στρατηγική για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας από την απόκτηση πελατών.

  • Οι ικανοποιημένοι πελάτες έχουν 87% περισσότερες πιθανότητες να αγοράσουν αναβαθμίσεις ή/και νέες υπηρεσίες.
  • Το 60% των πιστών πελατών θα συζητήσει τις αγαπημένες του μάρκες με τους φίλους και την οικογένειά τους.
  • Οι πιστοί πελάτες που επιστρέφουν ξοδεύουν κατά μέσο όρο 33% περισσότερα ανά παραγγελία σε σύγκριση με τους νέους πελάτες.
  • Περισσότερο από το 90% των πελατών είναι πιο πιθανό να αγοράσουν από επωνυμίες που τους παρέχουν σημαντικές και σχετικές προσφορές.
  • Η πιθανότητα πώλησης σε έναν υπάρχοντα πελάτη είναι μεταξύ 60% και 70%, ενώ η πιθανότητα πώλησης σε έναν νέο υποψήφιο είναι μόνο 5% έως 20%.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να πραγματοποιήσετε μάρκετινγκ διατήρησης πελατών. Από την αλληλεπίδραση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέχρι τον καθορισμό ρεαλιστικών προσδοκιών, ακολουθούν μερικές βέλτιστες πρακτικές για την ενίσχυση του ποσοστού διατήρησης πελατών.

Δημοσιεύστε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας με συνέπεια

Αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να χτίσετε εμπιστοσύνη με τους πελάτες σας. Με τη δημοσίευση ιστολογίων, ηλεκτρονικών βιβλίων, λευκών βιβλίων, επιδείξεων, podcast, οδηγών και βίντεο σε τακτική βάση, προσφέρετε στο κοινό σας συνεχή αξία. Μην φοβάστε να συμβουλευτείτε τις

ομάδες υποστήριξης πελατών και πωλήσεων για σχετικά θέματα. Αντιλαμβάνονται καλύτερα τα σημεία και τις ανησυχίες των πελατών από οποιονδήποτε άλλον.

Απαντήστε σε μηνύματα και σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Αν θέλετε να μάθετε πώς νιώθουν οι πελάτες για την επωνυμία σας, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να κοιτάξετε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Είτε πρόκειται για έπαινο είτε για κριτική, η γρήγορη και επαγγελματική ανταπόκριση δείχνει ότι ενδιαφέρεστε για αυτά που λέγονται και δεν επιδιώκετε μόνο να κερδίσετε κέρδη.

Μετατρέψτε τους πελάτες σας σε υποστηρικτές της επωνυμίας

Το μάρκετινγκ από στόμα σε στόμα μπορεί να είναι αποτελεσματικό τόσο αυτοπροσώπως όσο και διαδικτυακά. Για να ενθαρρύνετε την υπεράσπιση, δοκιμάστε να δημιουργήσετε μια διαδικτυακή κοινότητα για τους κορυφαίους πελάτες σας. Αυτό είναι ένα ασφαλές μέρος όπου μπορούν να κάνουν ερωτήσεις, να μοιραστούν τις επιλογές τους και να συνδεθούν με άλλους στην κοινότητα.

Εξυπνότερο SEO

Το SEO είναι το ψωμί και το βούτυρο για τους περισσότερους εμπόρους. Για να διατηρήσετε την εξουσία στη θέση σας και να διατηρήσετε την κατάταξη του περιεχομένου σας, είναι σημαντικό να παραμένετε ενημερωμένοι στον κόσμο του SEO καθώς τα πράγματα αλλάζουν γρήγορα. Αυτές είναι μερικές από τις τάσεις μάρκετινγκ περιεχομένου που θα θέλετε να έχετε στο ραντάρ σας φέτος.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Google I/O 2021, η εταιρεία παρουσίασε το Multitask United Model ή MUM. Στόχος του είναι να παρέχει απαντήσεις σε σύνθετες απαιτήσεις αναζήτησης χρησιμοποιώντας έναν αλγόριθμο που τροφοδοτείται από AI. Μπορεί επίσης να αναλύσει βίντεο, εικόνες και κείμενο από περισσότερες από 75 γλώσσες. Σύμφωνα με τον Prabhakar Raghavan, επικεφαλής αναζήτησης της Google, «το νέο μοντέλο επεξεργασίας φυσικής γλώσσας της Google είναι «1.000 φορές πιο ισχυρό [από το BERT] και μπορεί να κάνει πολλαπλές εργασίες για να ξεκλειδώνει πληροφορίες με νέους τρόπους».

Γράφημα αγορών

Κατά τις πρώτες ημέρες του COVID-19, το ηλεκτρονικό εμπόριο έλαβε μια επιπλέον ώθηση 183 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καθώς οι καταναλωτές στράφηκαν στις ηλεκτρονικές αγορές για να καλύψουν τις καθημερινές τους ανάγκες.

Αν και οι δυνατότητες διαδικτυακών αγορών της Google δεν ήταν τόσο ισχυρές όσο αυτές του Shopify ή της Amazon, το νέο μοντέλο γραφήματος αγορών της εταιρείας είναι βασικά SEO για ηλεκτρονικό εμπόριο.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Commerce and Payments, Bill Ready, το Shopping Graph «λειτουργεί σε πραγματικό χρόνο, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να ανακαλύψουν και να ψωνίσουν για προϊόντα που είναι διαθέσιμα αυτήν τη στιγμή».

Κατάταξη περασμάτων

Από τότε που δημιουργήθηκαν οι μηχανές αναζήτησης, οι ειδικοί του SEO επικεντρώθηκαν υπερβολικά στην προσπάθεια να κάνουν τις σελίδες τους στην πρώτη θέση. Με τα χρόνια, αυτό έγινε πιο δύσκολο λόγω της νεότερης θέσης «μηδενικής κατάταξης».

Ευτυχώς, η Google έχει αναπτύξει μια λύση με τη μορφή “ευρετηρίασης αποσπασμάτων”. Αυτό επιτρέπει σε μια σελίδα να κατατάσσεται για ένα συγκεκριμένο απόσπασμα αντί για ολόκληρη τη σελίδα. Τον Φεβρουάριο του 2021, η “κατάταξη περασμάτων” κυκλοφόρησε επίσημα.

Βελτιστοποίηση φωνητικής αναζήτησης

Η φωνητική αναζήτηση κυριαρχεί στο τοπίο αναζήτησης τα τελευταία χρόνια. Η αναγνώριση ομιλίας έχει γίνει μια ευκολία για πολλούς. Επιτρέπει στους χρήστες να μιλούν απευθείας στις συσκευές τους (Alexa, Siri, OkGoogle) αντί να πληκτρολογούν ερωτήματα αναζήτησης.

Επί του παρόντος, περισσότερο από το 30% των χρηστών κινητής τηλεφωνίας παγκοσμίως κάνουν χρήση της φωνητικής αναζήτησης τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Και η πλειονότητα των χρηστών φωνητικής αναζήτησης—άνω του 50%—είναι κάτω των 18 ετών.

Ίσως ο πιο σημαντικός παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη για αυτήν τη στρατηγική είναι η κατανόηση της πρόθεσης του χρήστη. Σε αντίθεση με μια πληκτρολογημένη αναζήτηση, μια φωνητική αναζήτηση είναι συχνά μια πλήρης πρόταση. Όταν οι άνθρωποι κάνουν μια ερώτηση στον ψηφιακό βοηθό τους, μοιάζει περισσότερο με το “Πού μπορώ να βρω έναν μηχανικό στο Σαν Ντιέγκο;”

Για αυτόν τον λόγο, το περιεχόμενο βελτιστοποιημένης φωνητικής αναζήτησης πρέπει να έχει χαρακτήρα συνομιλίας — τελικά είναι μια συνομιλία. Ξεκινά με μια ερώτηση και αν η απάντηση αποδειχθεί ότι είναι η εταιρεία σας, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα περισσότερες επιχειρήσεις και υψηλότερες βαθμολογίες.

Ενσωμάτωση επαυξημένης πραγματικότητας (AR).

Σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση, το AR δεν είναι μόνο για παιχνίδια. Έχει γίνει μία από τις κορυφαίες τάσεις μάρκετινγκ περιεχομένου στον κόσμο. Δίνει στις επιχειρήσεις την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν με ανθρώπους σε ένα πιο διαδραστικό, καθηλωτικό επίπεδο και να εξερευνήσουν νέες ευκαιρίες αφήγησης.

Μια επιτυχημένη στρατηγική περιεχομένου AR απαιτεί από τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να γνωρίζουν πολύ καλά το κοινό τους. Και λόγω της καθηλωτικής φύσης του AR, σας επιτρέπει να συνδεθείτε μαζί τους σε αισθητικό επίπεδο. Χρησιμοποιήστε το προς όφελός σας, βρίσκοντας τρόπους να ζωντανέψετε την επωνυμία σας μέσω διαδραστικών δοκιμών και εμπειριών.

Με το AR, οι έμποροι μπορούν να επιτρέπουν στους πελάτες να δοκιμάσουν πριν αγοράσουν χωρίς να επισκεφτούν ένα κατάστημα ή να έχουν πρόσβαση σε ένα φυσικό προϊόν. Αντίθετα, απολαμβάνουν την εμπειρία στο κατάστημα που παρέχεται ψηφιακά.

Πάρτε για παράδειγμα μια μάρκα μακιγιάζ. Η L’Oreal συνεργάστηκε πρόσφατα με τον προγραμματιστή εφαρμογών ModiFace, για την κατασκευή ενός καθρέφτη επαυξημένης πραγματικότητας. Επιτρέπει στους πελάτες να εφαρμόζουν κραγιόν, σκιές ματιών και foundation στο πρόσωπό τους. Αυτό δίνει στους χρήστες έναν εύκολο, διασκεδαστικό τρόπο να δοκιμάσουν ένα νέο προϊόν χωρίς να χρειάζεται να φύγουν από το σπίτι.

Kοιτάξτε Mπροστά

Μπορεί να είστε εξοικειωμένοι με το παλιό ρητό – «το περιεχόμενο είναι βασιλιάς» – και το 2022, θα παραμείνει αληθινό.

Αλλά οι επιχειρήσεις δεν μπορούν πλέον να βασίζονται σε αναρτήσεις ιστολογίου και διαφημίσεις για να μεταφέρουν το μήνυμα της επωνυμίας τους. Πρέπει να είστε δημιουργικοί όταν προσπαθείτε να προσελκύσετε χρήστες.

Καθώς οι άνθρωποι συνεχίζουν να αναζητούν νέους τρόπους πρόσβασης και κατανάλωσης πληροφοριών, οι έμποροι θα πρέπει να περιστρέφουν και να προσαρμόζουν τη στρατηγική τους όποτε είναι απαραίτητο. Δίνοντας μεγάλη προσοχή σε αυτές τις τάσεις μάρκετινγκ περιεχομένου, θα είστε σε θέση να προσφέρετε το υψηλής ποιότητας, σχετικό και διαδραστικό περιεχόμενο που λαχταρούσε το κοινό σας.