TOP

Τάσεις στα Social Media για το 2022

SM

Στην επιχείρηση, μας αρέσει να προσηλώνουμε την αλλαγή: αναδυόμενες συμπεριφορές, πρωτοποριακές πλατφόρμες, νέα κανονικά πρότυπα. Φυσικά, υπάρχουν πολλά να κερδίσετε από την πρόωρη μετάβαση στην αλλαγή – αλλά είναι εξίσου σημαντικό να δούμε τη μεγαλύτερη εικόνα. Αυτός είναι ο λόγος που το Hootsuite βασίζεται στην ετήσια αναφορά κοινωνικών τάσεων σε αυτό που περιμένουμε να παραμείνει σταθερό.

Από την ανάπτυξη των διαρκών διαδικτυακών κοινοτήτων και την ωρίμανση του κοινωνικού εμπορίου έως την ολοένα αυξανόμενη ευκαιρία παροχής καλύτερης εξυπηρέτησης πελατών, εξετάσαμε τις μακροοικονομικές δυνάμεις και τις αξιόπιστες επιλογές για τις επιχειρήσεις να αποκτήσουν πλεονέκτημα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φέτος.

Οι επωνυμίες θα αποκτήσουν επιτέλους την κοινότητα σωστά (με τη βοήθεια των δημιουργών)

Οι παίκτες παίζουν στο Twitch. Οι αναγνώστες διαβάζουν στο Goodreads. Οι ποδηλάτες κάνουν ποδήλατο στο Peloton. Οι ζωντανές και εντυπωσιακές κοινότητες ευδοκιμούν σε διάφορες κοινωνικές πλατφόρμες. Καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, οι ψηφιακές μας κοινότητες έχουν γίνει πιο κεντρικές στην εμπειρία μας από την καθημερινή μας ζωή.

Και καθώς η παλίρροια στα κοινωνικά δίκτυα απομακρύνεται από τους φανταχτερούς mega-influencers προς τις μικρότερες και πιο αυθεντικές κοινότητες, όλο και περισσότερες επωνυμίες συνεργάζονται με τους δημιουργούς που τις καθοδηγούν.

Οι έμποροι αρχίζουν να αναγνωρίζουν ότι υπάρχει μια αυξανόμενη ευκαιρία να αξιοποιήσουν αυτήν την αναδυόμενη οικονομία δημιουργών. Πάνω από 50 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο θεωρούν τον εαυτό τους πλέον

«δημιουργοί», σύμφωνα με μια σημαντική έκθεση της εταιρείας VC SignalFire.

Και μετά από μόλις μια δεκαετία ύπαρξης, η αξία της οικονομίας των δημιουργών εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια!

Το 2022, αντί να προσπαθούμε να οικοδομήσουμε μια κοινότητα από την αρχή, είναι πιθανό να δούμε μελλοντικές επωνυμίες να χρησιμοποιούν τις υπάρχουσες κοινότητες δημιουργών για να μάθουν περισσότερα για τους πελάτες τους, να απλοποιήσουν τη δημιουργία περιεχομένου και να ξεπεράσουν τον θόρυβο.

Οι έμποροι αναγκάζονται να γίνουν πιο δημιουργικοί, καθώς οι καταναλωτές προσεγγίζουν τις διαφημίσεις κοινωνικής δικτύωσης

Πάνω από τους μισούς (51,4%) των ερωτηθέντων εμπόρους μάρκετινγκ δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να αυξήσουν τις αμειβόμενες κοινωνικές δαπάνες τους το 2022. Και ολοένα και περισσότερο μετατοπίζουν τους πόρους τους εκεί όπου μπορούν να έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο—συμπεριλαμβανομένων δικτύων που συνήθως δεν έχουν προτεραιότητα το μείγμα καναλιών κοινωνικού μάρκετινγκ.

Σύμφωνα με την έρευνά μας, τα μεγαλύτερα άλματα στην αντιληπτή αποτελεσματικότητα της κοινωνικής διαφήμισης ανήκουν στα TikTok, Pinterest και Snapchat. Γιατί λοιπόν συμβαίνει αυτό;

Λοιπόν, για αρχή, αυτά τα δίκτυα δεν είναι κορεσμένα με επωνυμίες στον ίδιο βαθμό όπως το Facebook ή το Instagram (ακόμα!), επομένως μπορεί να υπάρχει λιγότερη κούραση στα μηνύματα.

Αλλά ένας άλλος πιο πιθανός λόγος -και πιο σημαντικός τρόπος για τους εμπόρους όσον αφορά τη διαφήμιση οπουδήποτε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης- είναι ότι αυτά τα δίκτυα ενθαρρύνουν τους διαφημιστές να δημιουργούν περιεχόμενο που ταιριάζει οργανικά στις πλατφόρμες.

Ολόκληρη η πτέρυγα του TikTok που αντιμετωπίζει το εμπορικό σήμα λειτουργεί με το tagline «Μην κάνετε διαφημίσεις. Κάντε TikToks.” Η έκκληση για δράση του Pinterest για τους διαφημιστές είναι «Σταματήστε να διακόπτετε. Ξεκινήστε να εμπνέετε.” Και το Snapchat ενθαρρύνει τους διαφημιστές να «γίνουν μέρος των καθημερινών συνομιλιών του Snapchatters».

Οι καταναλωτές, με γνώμονα την ομοιότητα της κοινωνικής διαφήμισης, κρατούν τις επωνυμίες σε υψηλότερα πρότυπα όσον αφορά τη δημιουργικότητα — και ανταμείβουν αυτούς που το κάνουν σωστά.

Οι επωνυμίες που θέλουν να ξεχωρίσουν το 2022 θα πρέπει να εργαστούν σκληρότερα για να δημιουργήσουν διαφημίσεις που αντικατοπτρίζουν και εμπλουτίζουν την ξεχωριστή εμπειρία που προσφέρει κάθε κοινωνικό δίκτυο.

Το Social αρχίζει αθόρυβα να ωριμάζει από το τμήμα μάρκετινγκ

Για πάνω από μια δεκαετία, οι ηγέτες του μάρκετινγκ αγωνίζονται να συνδέσουν ποσοτικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τα επιχειρηματικά αποτελέσματα.

Πριν από το 2020, περισσότεροι από τους μισούς ηγέτες μάρκετινγκ δεν ένιωθαν σίγουροι αποδίδοντας τον αντίκτυπο της επένδυσής τους στο μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στους επιχειρηματικούς στόχους.

Καθώς όμως οι επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να εξαρτώνται από τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης για να συμβαδίζουν με τους πελάτες, να διαχειρίζονται αιτήματα υπηρεσιών, να πραγματοποιούν πωλήσεις και να καταλαβαίνουν τι πραγματικά ήθελε το κοινό από αυτές, οι ηγέτες των επιχειρήσεων έχουν γίνει πολύ πιο άνετοι να μετρούν τον αντίκτυπο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο τελικό αποτέλεσμα.

Οι επιχειρήσεις με υψηλές επιδόσεις είναι πλέον πρόθυμες να δοκιμάσουν τη χρησιμότητα του social πέρα από τα τμήματα μάρκετινγκ.

Το 2022 πιθανότατα θα δούμε επιχειρήσεις να ενισχύουν τα προγράμματα υπεράσπισης των εργαζομένων τους, να βελτιώνονται στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για τη συλλογή πληροφοριών για τους καταναλωτές και να προσπαθούν να προσφέρουν τον αντίκτυπο που έχουν δει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να έχουν στο μάρκετινγκ τους αλλού στους οργανισμούς τους.

Το Social θα γίνει η καρδιά της εμπειρίας αγορών μετά την πανδημία

Πριν από την πανδημία, οι κοινωνικές βιτρίνες και τα μοντέλα μάρκετινγκ απευθείας στον καταναλωτή αποτελούσαν μια εντυπωσιακή νέα ευκαιρία για ορισμένες καινοτόμες επιχειρήσεις να δημιουργήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Όλα αυτά άλλαξαν από τη μια μέρα στην άλλη όταν οι άνθρωποι μπήκαν σε lockdown, και πολλοί δεν είχαν άλλη επιλογή από το να προσπαθήσουν να καλύψουν τις βασικές ανάγκες τους κάνοντας αγορές μέσω Διαδικτύου.

Ξαφνικά, το 84% των καταναλωτών ψώνιζε μέσω Διαδικτύου. Το eMarketer ανέφερε αύξηση των πωλήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου στο 18%, την υψηλότερη αύξηση που είχε αναφέρει ποτέ η εταιρεία για αυτό το ποσοστό.

Αυτή η ανάπτυξη ήταν ιδιαίτερα έντονη όταν επρόκειτο για το κοινωνικό εμπόριο. Σύμφωνα με την έκθεση Hootsuite και We Are Social’s Digital 2021, η παγκόσμια βιομηχανία κοινωνικού εμπορίου αξίζει περισσότερο από μισό τρισεκατομμύριο δολάρια ΗΠΑ.

Αυτοί οι αγοραστές μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν κάνουν απλώς κύλιση ροών και κάνοντας κλικ στα κουμπιά “αγοράστε τώρα” σε διαφημίσεις με χορηγία για καταναλωτικά συσκευασμένα αγαθά.

Χρησιμοποιούν μέσα κοινωνικής δικτύωσης για κάθε στάδιο της διαδρομής αγοράς σε σχεδόν κάθε κατηγορία προϊόντων. Έτσι το social έχει γίνει η νέα λεωφόρος, ο κεντρικός δρόμος, η λεωφόρος.

Είναι το παράθυρο προβολής σας.

Και ενώ οι βιτρίνες θα ζήσουν μετά την πανδημία, έχει γίνει σαφές ότι το κοινωνικό εμπόριο είναι μια ευκαιρία που οι επιχειρήσεις δεν έχουν την πολυτέλεια να χάνουν.

Οι μικρές επιχειρήσεις το 2022 θα εργαστούν για να επεκτείνουν την εμπειρία που έχουν οι πελάτες με τις επωνυμίες τους σε κοινωνικές βιτρίνες και στην πραγματική ζωή, ενώ οι παγκόσμιες επιχειρήσεις δοκιμάζουν τα όρια της εμπειρίας αγορών στο διαδίκτυο.

Οι επαγγελματίες του κοινωνικού μάρκετινγκ θα υποστούν το κύριο βάρος μιας κρίσης στην εξυπηρέτηση πελατών

Οι τεράστιες αυξήσεις στη ζήτηση των καταναλωτών έχουν θέσει την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία σε ασφυξία στα λιμάνια παγκοσμίως, καθιστώντας σχεδόν αδύνατο για τις επιχειρήσεις να εκπληρώσουν παραγγελίες.

Εν τω μεταξύ, οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού σαρώνουν τις παγκόσμιες αγορές, αφήνοντας λιγότερους εργαζομένους να παραδίδουν διογκωμένες παραγγελίες για πελάτες που σύντομα θα απογοητευτούν. Ως αποτέλεσμα, μια αποκάλυψη της εξυπηρέτησης πελατών βρίσκεται μπροστά μας. Και τα social media είναι εκεί που θα παίξουν.

Οι καταναλωτές, που έχουν βαρεθεί να περιμένουν σε αναμονή, ανακάλυψαν ότι η υπηρεσία που παρέχεται μέσω της κοινωνικής δικτύωσης είναι άμεση, βολική και αποτελεσματική. Σε μια έρευνα της Nielsen που έγινε από το Facebook, το 64% των ανθρώπων είπε ότι προτιμούν πλέον να στέλνουν μηνύματα παρά να καλούν μια επιχείρηση.

Καθώς οι ηγέτες των επιχειρήσεων συνειδητοποιούν σιγά σιγά ότι θα πρέπει να δίνουν προτεραιότητα στα κοινωνικά κανάλια εξυπηρέτησης πελατών, κανείς δεν είναι σε καλύτερη θέση να βοηθήσει τους οργανισμούς να αντιμετωπίσουν αυτήν την κρίση από τους κοινωνικούς μάρκετινγκ:

  • Οι επαγγελματίες του κοινωνικού μάρκετινγκ γνωρίζουν τα κανάλια καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον. Ως αποτέλεσμα, είναι πολύ πιο πιθανό να κατανοήσουν ποια κοινωνικά δίκτυα χρησιμοποιούν οι πελάτες και πού αναζητούν βοήθεια από μια δεδομένη επιχείρηση.
  • Και οι κοινωνικοί έμποροι είναι πιο κοντά στον πελάτη. Ως αποτέλεσμα, έχουν μια έντονη αίσθηση των επαναλαμβανόμενων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι πελάτες. Μπορούν να αποτελέσουν βασική πηγή πληροφοριών για πολλές επιχειρήσεις που επιθυμούν να εξορθολογίσουν τις κοινές ερωτήσεις και να ενοποιήσουν τα εισιτήρια υποστήριξης με αερόστατο.

Το 2022, οι ηγέτες των επιχειρήσεων θα προσβλέπουν στους κοινωνικούς μάρκετινγκ για να αναλάβουν πιο σημαντικό ρόλο στην εξυπηρέτηση πελατών. Και πιθανότατα θα δούμε άχρηστους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να ξεφεύγουν από τα σιλό των τμημάτων τους για να δημιουργήσουν βαθύτερες εισβολές με τις ομάδες εξυπηρέτησης πελατών, παίρνοντας περισσότερη υπηρεσία στην παροχή φροντίδας.

Ξεκινήστε την επισφαλή πορεία προς τις επιχειρήσεις ως συνήθως

Μετά από μερικά ταραχώδη χρόνια μαζικών αλλαγών, το πιο σημαντικό πράγμα για τις επιχειρήσεις το 2022 θα είναι ότι τα πράγματα πιθανότατα δεν θα αλλάξουν τόσο γρήγορα.

Το υποκείμενο πίσω από την αναφορά τάσεων είναι στην πραγματικότητα αρκετά αισιόδοξο: μπορούμε επιτέλους να ξεκινήσουμε ξανά τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.

Έτσι, καθώς προσπαθείτε να εξασφαλίσετε τη βάση σας και να σχεδιάσετε για το επόμενο έτος, λάβετε πρόσθετα δεδομένα και ανακαλύψτε τακτικές λύσεις για το πώς μπορείτε να εφαρμόσετε τις τάσεις.