TOP

Χτίζοντας τη στρατηγική μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για το 2022

SM

Θέλετε να βελτιώσετε τη στρατηγική μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για το 2022;

Καλός! Τώρα είναι η τέλεια στιγμή για να το πραγματοποιήσετε.

Σε ένα τοπίο με περισσότερο ανταγωνισμό, περιεχόμενο και δίκτυα από ποτέ, μια συνοπτική στρατηγική σάς δίνει την απαραίτητη εστίαση για να πείτε «όχι» σε προσπάθειες που δεν εξυπηρετούν τους στόχους σας.

Γι’ αυτό, συγκεντρώσαμε έναν ολοκληρωμένο οδηγό για τη δημιουργία ενός σχεδίου μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης από την αρχή.

Είτε είστε εντελώς νέοι στα κοινωνικά δίκτυα είτε θέλετε να ελέγξετε ξανά τις προτεραιότητές σας το 2022, αυτός ο οδηγός σας καλύπτει.

Θέστε στόχους που έχουν νόημα για την επιχείρησή σας

Ας ξεκινήσουμε τα πράγματα με μια γρήγορη ερώτηση:

«Τι θέλετε από τα social media, τέλος πάντων;»

Ο σχεδιασμός της στρατηγικής των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ξεκινά με τους στόχους σας.

Σύμφωνα με το 2021 Sprout Social Index™, οι πιο συνηθισμένοι στόχοι για τα κοινωνικά δίκτυα είναι η αύξηση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας (58%) και η αύξηση της αφοσίωσης της κοινότητας (41%). Είτε θέλετε να δημιουργήσετε μεγαλύτερους ακόλουθους είτε μια πιο ενεργή κοινότητα, το πρώτο βήμα για να τους πετύχετε είναι να αφιερώσετε χρόνο για να καθορίσετε τους κοινωνικούς σας στόχους.

Είτε έτσι είτε αλλιώς, οι στόχοι σας θα καθορίσουν τη στρατηγική μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και πόσο χρόνο και ενέργεια θα χρειαστείτε για να αφιερώσετε στις καμπάνιες σας.

Δείτε τους στόχους των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για το 2022 και μετά

Αυτό που πραγματικά έχει σημασία είναι να θέτετε ρεαλιστικούς στόχους στα social media.

Έμφαση στο «ρεαλιστικό», παρεμπιπτόντως. Συνιστούμε να αντιμετωπίσετε μικρότερους στόχους που σας επιτρέπουν να κλιμακώσετε τις κοινωνικές σας προσπάθειές με τρόπο λογικό και οικονομικά προσιτό.

Ακολουθούν ορισμένοι ενδεικτικοί στόχοι που μπορούν να επιδιώξουν επιχειρήσεις όλων των σχημάτων και μεγεθών.

Αύξηση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας. Αυτό σημαίνει να βγάλεις το όνομά σου εκεί έξω. Για να δημιουργήσετε αυθεντική και διαρκή αναγνωρισιμότητα επωνυμίας, αποφύγετε τη δημοσίευση αποκλειστικά διαφημιστικών μηνυμάτων. Αντίθετα, εστιάστε πρώτα σε περιεχόμενο που τονίζει την προσωπικότητα και τις αξίες σας.

Δημιουργήστε δυνητικούς πελάτες και πωλήσεις. Είτε στο διαδίκτυο, είτε στο κατάστημα είτε απευθείας μέσω των προφίλ σας στα κοινωνικά δίκτυα, οι ακόλουθοι δεν πραγματοποιούν αγορές τυχαία. Για παράδειγμα, σκοπεύετε να ειδοποιήσετε τους πελάτες για νέα προϊόντα και προσφορές; Ενσωματώνετε τον κατάλογο των προϊόντων σας στα κοινωνικά σας προφίλ; Εκτελείτε αποκλειστικές προσφορές για ακόλουθους;

Αυξήστε το κοινό της επωνυμίας σας. Το να φέρετε νέους οπαδούς στο μπλοκ σημαίνει να βρίσκετε τρόπους για να παρουσιάσετε την επωνυμία σας σε ανθρώπους που δεν έχουν ακούσει για εσάς πριν.

Η αύξηση του κοινού σας σημαίνει επίσης να ανακαλύψετε συζητήσεις γύρω από την επιχείρηση και τον κλάδο σας που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία. Η αναζήτηση στα κοινωνικά κανάλια σας είναι σχεδόν αδύνατη χωρίς παρακολούθηση ή ακρόαση για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά, φράσεις ή hashtags. Το να έχετε έναν παλμό σε αυτές τις συνομιλίες σας βοηθά να επεκτείνετε το βασικό σας κοινό (και να προσεγγίσετε το παρακείμενο κοινό) πολύ πιο γρήγορα.

Ενισχύστε τη συμμετοχή της κοινότητας. Τα δεδομένα ευρετηρίου δείχνουν ότι το 46% των καταναλωτών πιστεύει ότι οι επωνυμίες που προσελκύουν το κοινό τους είναι οι καλύτερες στην κατηγορία στα social, επομένως αξίζει να εξερευνήσετε νέους τρόπους για να τραβήξετε την προσοχή των σημερινών οπαδών σας. Αυτό σημαίνει πειραματισμό με μηνύματα και περιεχόμενο. Για παράδειγμα, η επωνυμία σας προωθεί περιεχόμενο και hashtag που δημιουργείται από χρήστες;

Ακόμη και κάτι τόσο απλό όπως το να κάνετε μια ερώτηση μπορεί να αυξήσει το ποσοστό αφοσίωσης σας. Οι πελάτες σας μπορούν να γίνουν οι καλύτερες μαζορέτες σας, αλλά μόνο αν τους δίνετε κάτι να κάνουν.

Αυξήστε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας. Αρκετά απλό. Εάν επικεντρώνεστε στο λέιζερ στη δημιουργία δυνητικών πελατών ή επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να το πραγματοποιήσουν. Είτε μέσω προωθητικών αναρτήσεων είτε μέσω διαφημίσεων κοινωνικής δικτύωσης, η παρακολούθηση των μετατροπών και των κλικ σε URL μπορεί να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε καλύτερα την απόδοση επένδυσης (ROI) από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Οποιοσδήποτε συνδυασμός αυτών των στόχων είναι δίκαιο παιχνίδι και μπορεί να σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα ποια δίκτυα να αντιμετωπίσετε επίσης. Σε περίπτωση αμφιβολίας, διατηρήστε τη στρατηγική μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης απλή αντί να την περιπλέκετε με πάρα πολλούς στόχους που μπορεί να σας αποσπάσουν την προσοχή. Διαλέξτε ένα ή δύο και συσπειρώστε την ομάδα σας γύρω τους.

Αφιερώστε χρόνο για να ερευνήσετε το κοινό-στόχο σας

Μόνο το 55% των επαγγελματιών μάρκετινγκ χρησιμοποιεί δεδομένα κοινωνικής δικτύωσης για να κατανοήσει καλύτερα το κοινό-στόχο τους, γεγονός που το καθιστά μια τεράστια ευκαιρία τόσο για τους ηγέτες όσο και για τους επαγγελματίες. Πολλά από αυτά που πρέπει να γνωρίζετε για το κοινό σας για να επηρεάσετε τη στρατηγική μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι ήδη διαθέσιμα. Απλά πρέπει να ξέρετε πού να κοιτάξετε.

Με το κατάλληλο εργαλείο, οι έμποροι μπορούν γρήγορα να ερευνήσουν το κοινό τους. Δεν απαιτείται επίσημη έρευνα αγοράς ή επιστήμη δεδομένων.

Θυμηθείτε: διαφορετικές πλατφόρμες προσελκύουν διαφορετικό κοινό

Πάρτε για παράδειγμα τα σημερινά δημογραφικά στοιχεία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτοί οι αριθμοί μιλούν άμεσα για τα δίκτυα που πρέπει να προσεγγίσει η επωνυμία σας και ποιους τύπους περιεχομένου να δημοσιεύσετε. Ακολουθούν ορισμένα βασικά συμπεράσματα για τη στρατηγική μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων 2022:

Το Facebook και το YouTube είναι και τα δύο κορυφαία μέρη για διαφημίσεις, εν μέρει λόγω των υψηλών κερδών βάσεων χρηστών τους.

Τα κορυφαία κοινωνικά δίκτυα μεταξύ των Millennials και Gen Z είναι το Instagram και το YouTube, σηματοδοτώντας τη δύναμη του τολμηρού, εντυπωσιακού περιεχομένου που πλημμυρίζει από προσωπικότητα.

Οι γυναίκες υπερτερούν κατά πολύ των ανδρών στο Pinterest, το οποίο σημειώνεται ότι έχει την υψηλότερη μέση αξία παραγγελιών για τους αγοραστές κοινωνικών δικτύων.

Η βάση χρηστών του LinkedIn είναι άρτια εκπαιδευμένη, γεγονός που το καθιστά κόμβο για εμπεριστατωμένο, ειδικό για τη βιομηχανία περιεχόμενο που μπορεί να είναι πιο εξειδικευμένο από αυτό που βλέπετε στο Facebook ή το Twitter.

Μην απλώνετε τον εαυτό σας πολύ λεπτό. Αντίθετα, εστιάστε σε δίκτυα όπου το βασικό σας κοινό είναι ήδη ενεργό.

Κάντε την εργασία σας στο υπάρχον κοινό σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Αν και τα παραπάνω δημογραφικά δεδομένα σάς δίνουν πληροφορίες για κάθε κανάλι, τι γίνεται με τους δικούς σας πελάτες; Πρέπει να γίνει περαιτέρω ανάλυση για να μπορέσετε να προσδιορίσετε πώς μοιάζουν πραγματικά οι πραγματικοί σας πελάτες κοινωνικής δικτύωσης.

Γι’ αυτό πολλές επωνυμίες χρησιμοποιούν έναν πίνακα ελέγχου μέσων κοινωνικής δικτύωσης που παρέχει μια επισκόπηση του ποιοι σας ακολουθούν και πώς αλληλεπιδρούν μαζί σας σε κάθε κανάλι.

Καθορίστε τις πιο σημαντικές μετρήσεις και KPI σας

Ανεξάρτητα από τους στόχους ή τον κλάδο σας, η στρατηγική σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να βασίζεται σε δεδομένα.

Αυτό σημαίνει εστίαση στις μετρήσεις των κοινωνικών μέσων που έχουν σημασία. Αντί να εστιάσετε σε μετρήσεις ματαιοδοξίας, ψάξτε σε δεδομένα που ευθυγραμμίζονται άμεσα με τους στόχους σας.

Για ποιες μετρήσεις μιλάμε; Δείτε την ανάλυση παρακάτω:

Φθάνω. Προσέγγιση ανάρτησης είναι ο αριθμός των μοναδικών χρηστών που είδαν την ανάρτησή σας. Πόσο από το περιεχόμενό σας φτάνει πραγματικά στις ροές των χρηστών;

Κλικ. Αυτός είναι ο αριθμός των κλικ στο περιεχόμενο ή τον λογαριασμό σας. Η παρακολούθηση των κλικ ανά καμπάνια είναι απαραίτητη για να κατανοήσουμε τι προκαλεί την περιέργεια ή ενθαρρύνει τους ανθρώπους να αγοράσουν.

Σύμπλεξη. Ο συνολικός αριθμός των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων διαιρεμένος με τον αριθμό των εμφανίσεων. Αυτό ρίχνει φως στο πόσο καλά αντιλαμβάνεται το κοινό σας και την προθυμία του να αλληλεπιδράσει.

Απόδοση hashtag. Ποια ήταν τα hashtags που χρησιμοποιήσατε περισσότερο; Ποια hashtags συνδέθηκαν περισσότερο με την επωνυμία σας; Η λήψη αυτών των απαντήσεων μπορεί να βοηθήσει στη διαμόρφωση της εστίασης του περιεχομένου σας στο μέλλον.

Οργανικές και πληρωμένες επισημάνσεις “μου αρέσει”: Πέρα από τον τυπικό αριθμό “Μου αρέσει”, αυτές οι αλληλεπιδράσεις αποδίδονται σε επί πληρωμή ή οργανικό περιεχόμενο. Δεδομένου του πόσο πιο δύσκολο είναι να κερδίσετε την οργανική αφοσίωση, πολλές επωνυμίες στρέφονται στις διαφημίσεις. Η γνώση αυτών των διαφορών μπορεί να σας βοηθήσει στον προϋπολογισμό τόσο της διαφήμισής σας όσο και του χρόνου που επενδύετε σε διαφορετικές μορφές.

Συναίσθημα. Αυτή είναι η μέτρηση του τρόπου με τον οποίο οι χρήστες αντιδρούν στο περιεχόμενο, την επωνυμία ή το hashtag σας. Οι πελάτες βρήκαν προσβλητική την πρόσφατη καμπάνια σας; Τι είδους συναίσθημα συνδέουν οι άνθρωποι με το hashtag της καμπάνιας σας; Είναι πάντα καλύτερο να σκάβετε βαθύτερα και να μάθετε πώς μιλούν ή αισθάνονται οι άνθρωποι για την επωνυμία σας.

Μια αποτελεσματική στρατηγική μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης βασίζεται σε αριθμούς. Τούτου λεχθέντος, αυτοί οι αριθμοί πρέπει να τεθούν σε ένα πλαίσιο που ευθυγραμμίζεται με τους αρχικούς σας στόχους.

Δημιουργήστε (και επιμελήστε) ελκυστικό κοινωνικό περιεχόμενο

Δεν υπάρχουν εκπλήξεις εδώ. Η στρατηγική μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης εξαρτάται από το περιεχόμενό σας.

Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να έχετε μια αρκετά καλή ιδέα για το τι πρέπει να δημοσιεύσετε με βάση τους στόχους, το κοινό και την ταυτότητα της επωνυμίας σας. Πιθανότατα νιώθετε σίγουροι για ποια δίκτυα να καλύψετε, επίσης.

Τι γίνεται όμως με τη στρατηγική περιεχομένου σας; Παρακάτω είναι μερικές ιδέες και έμπνευση που μπορούν να βοηθήσουν.

Η σημασία της εμμονής σε θέματα περιεχομένου

Το πιθανότερο είναι ότι έχετε δει μια ανάρτηση από μια συγκεκριμένη επωνυμία που μοιάζει με δική τους.

Ο εύθυμος, περιστασιακός τόνος που κάνει την παρουσία του Discord στο Twitter αγαπητή τόσο στους περιστασιακούς χρήστες όσο και στους συντονιστές είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα.

Κάντε την κοινωνική σας παρουσία όσο το δυνατόν πιο έγκαιρη

Η επικαιρότητα είναι αναμφισβήτητα πιο σημαντική από ποτέ για τους εμπόρους.

Όχι μόνο αναμένεται να δημοσιεύετε φρέσκο ​​περιεχόμενο σε τακτική βάση, αλλά και να είστε πάντα «ενεργοί» για τους ακόλουθούς σας.

Αλλά δεν μπορείτε πάντα να περιμένετε από τους πελάτες να λειτουργούν στο ρολόι σας. Η επικαιρότητα είναι μια μεγάλη παραγγελία όταν δεν έχετε πόρους ή είστε μέλος μιας μικρής ομάδας.

Ας δούμε μερικές ιδέες για να μεγιστοποιήσετε το πρόγραμμά σας και τον χρόνο που αφιερώνετε στα κοινωνικά.

Δημοσιεύστε τις καλύτερες στιγμές για να ασχοληθείτε

Γρήγορη ερώτηση: πότε είναι διαθέσιμη η επωνυμία σας για αλληλεπίδραση και αλληλεπίδραση με τους πελάτες;

Μπορεί να δείτε μερικές προτεινόμενες ώρες για ανάρτηση αργά το βράδυ, για παράδειγμα. Αλλά αν η ομάδα σας δεν είναι εκεί για να επικοινωνήσει, τι νόημα έχει να δημοσιεύσετε την “προτιμώμενη” ώρα;

Αντίθετα, προσπαθήστε να διασφαλίσετε ότι οι διαχειριστές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή της κοινότητάς σας είναι διαθέσιμοι και έτοιμοι να απαντήσουν σε οποιεσδήποτε ερωτήσεις ή ανησυχίες σχετικά με το προϊόν όταν κάνετε Tweet ή δημοσιεύετε. Αφιερώστε χρόνο για να δείτε τις καλύτερες ώρες για ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, είναι εξίσου σημαντικό να συμμετέχετε μετά τη δημοσίευση.

Έχει διευθετηθεί η στρατηγική μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για το 2022;

Αυτός ο οδηγός υπογραμμίζει ότι υπάρχουν πολλά συγκινητικά κομμάτια για μια σύγχρονη κοινωνική παρουσία.

Τούτου λεχθέντος, το να συνδυάσετε το δικό σας δεν χρειάζεται να είναι δύσκολο.

Εάν θέσετε εφικτούς στόχους και αντιμετωπίσετε καθένα από τα παραπάνω βήματα, θα είστε ήδη πολύ μπροστά από την καμπύλη όσον αφορά τη στρατηγική μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Και αν χρειάζεστε περισσότερη έμπνευση για δραστικούς τρόπους για να αναπτύξετε τις στρατηγικές σας, φροντίστε να ανατρέξετε στην εργαλειοθήκη μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης με πρότυπα και πόρους.