TOP

10 τρόποι για να προσαρμόσετε το περιεχόμενο μάρκετινγκ κατά τη διάρκεια της κρίσης

CMΑυτές τις μέρες, οι περισσότερες δημοσιεύσεις ιστολογίου απευθύνονται στην πανδημική κρίση με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Φυσικά, ο στόχος δεν είναι απλώς η οδήγηση του κύματος, αλλά να καταφέρετε να ανταποκρίνεστε στις ανάγκες των πελατών και να παρέχει έγκαιρες συμβουλές σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας κατά τη διάρκεια αυτού του άνευ προηγουμένου χρόνου.

Ακολουθούν δέκα πράγματα που πρέπει και δεν πρέπει να κάνετε για να υποστηρίξετε τους πελάτες, να επωφεληθείτε από το χρόνο διακοπής λειτουργίας και να σχεδιάσετε ανάκτηση:

1. Να είστε ευέλικτοι με τη στρατηγική περιεχομένου σας

Όπως και οι περισσότερες επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο, τα σχέδια περιεχομένου σας για τις επόμενες εβδομάδες πιθανότατα έχουν ξεφύγει. Ποτέ δεν έχουμε δει τις ανάγκες του κοινού μας να μετατοπίζονται τόσο γρήγορα.

Για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ περιεχομένου, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να συνεχίσετε να προσαρμόζετε τα σχέδιά σας για περιεχόμενο όσο συχνά χρειάζεται για να εξυπηρετούμε καλύτερα τους πελάτες. Η ευελιξία είναι το κλειδί.

Για να μάθετε τι θέλει να δει ή να διαβάσει το κοινό σας, παρακολουθήστε τα ποσοστά αφοσίωσής σας και ζητήστε από τους πελάτες σας σχόλια σχετικά με το περιεχόμενο που δημοσιεύσατε πρόσφατα. Μπορείτε επίσης να μάθετε για τις άμεσες ανησυχίες του κοινού σας σε ομάδες Facebook που σχετίζονται με τον κλάδο σας και να μάθετε τι είδους περιεχόμενο επιλέγουν να μοιράζονται.

2. Συνεχίστε να δημοσιεύετε προγραμματισμένο περιεχόμενο

Ωστόσο, ενώ τα σχέδιά σας ενδέχεται να έχουν αλλάξει, δεν χρειάζεται να απορρίψετε κάθε κομμάτι περιεχομένου που σκοπεύετε να δημοσιεύσετε. Όχι όλο το περιεχόμενό σας πρέπει να σχετίζεται με την κρίση του ιού κορoνοϊού, αλλά πρέπει να είστε προσεκτικοί για να μην είστε ευαίσθητοι.

Περιηγηθείτε στις προγραμματισμένες αναρτήσεις ιστολογίου σας και δείτε ποιες μπορείτε να προχωρήσετε και ποιες πρέπει να κλείσετε. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στους τίτλους – σκεφτείτε πώς ακούγεται το καθένα στο πλαίσιο της τρέχουσας κατάστασης.

Οι αναρτήσεις σας που δεν σχετίζονται με ιούς ενδέχεται να μην έχουν τόσο μεγάλη προσοχή στα κοινωνικά μέσα όσο συνήθως, αλλά μπορείτε να συνεχίσετε να δημιουργείτε SEO – η οποία είναι μια μακροπρόθεσμη διαδικασία που μπορεί πολύ καλά να φέρει αποτελέσματα μόλις τελειώσει η κρίση.

3. Αποφύγετε να δημιουργήσετε την εντύπωση στο κοινό σας ότι δεν νοιάζεστε

Η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουν σήμερα οι έμποροι είναι πώς να επιτύχουν τον σωστό τόνο όταν μιλούν για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους κατά τη διάρκεια της κρίσης. Η εμφάνισή σας ως μη ευαίσθητοι ή ως άτομα που απλώς προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την κρίση, ώστε να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητά τους, μπορεί να βλάψει πολύ σοβαρά το brand σας.

Πρώτα απ’ όλα, εξετάστε προσεκτικά κάθε κομμάτι περιεχομένου που βάζετε. Αποφύγετε όλες τις γλώσσες που ελαχιστοποιούν τον αντίκτυπο της κρίσης ή σας κάνουν να φαίνεται κωφός στα προβλήματα άλλων ανθρώπων. Φροντίστε να αναγνωρίσετε ότι είμαστε όλοι μαζί και να διαβεβαιώσετε τους πελάτες σας ότι τους κατανοείτε.

Εάν μπορείτε, προσπαθήστε να δώσετε πίσω με κάποιο τρόπο και να στηρίξετε τις επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα.

4. Παραδώστε αξία χωρίς να ζητήσετε τίποτα σε αντάλλαγμα

Κατά τη διάρκεια μιας παγκόσμιας κρίσης, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε ως έμπορος περιεχομένου είναι να καλέσετε την ομιλία πωλήσεων – η οποία δεν πρέπει να είναι η δουλειά σας, ούτως ή άλλως – και να επικεντρωθείτε στη δημοσίευση περιεχομένου που είναι πραγματικά χρήσιμο.

Κοιτάξτε αυτήν τη στιγμή ως ευκαιρία να αποδείξετε τη δέσμευσή σας για υποστήριξη πελατών όταν τα πράγματα γίνονται δύσκολα. Επενδύστε χρόνο και προσπάθεια για να εντοπίσετε τα σημεία πόνου των πελατών σας και να βρείτε τρόπους για να λύσετε τα πιο πιεστικά προβλήματά τους.

Μην γράφετε απλώς. Δημοσιεύστε μόνο περιεχόμενο που σχετίζεται με την επιχείρησή σας και το κοινό σας.

5. Προγραμματίστε περιεχόμενο για μετά την κρίση

Το μέλλον μπορεί να περιβάλλεται από αβεβαιότητα, αλλά αυτός δεν είναι αρκετά καλός λόγος για να σηκώσετε τα χέρια σας και να σταματήσετε κάθε προγραμματισμό.

Μιλήστε με τους πελάτες σας για να μάθετε ποιες στρατηγικές ανάκτησης σκέφτονται και προσπαθήστε να καταλάβετε με τι χρειάζονται βοήθεια.

Κάντε κάποια έρευνα και δείτε τι λένε οι ειδικοί για το μέλλον της βιομηχανίας σας. Ενδέχεται να βρείτε προβλέψεις για τάσεις που θα ενημερώνουν τις επιλογές περιεχομένου σας και θα σας δώσουν μερικές ιδέες για θέματα που πρέπει να αντιμετωπίσετε μόλις η ζωή επιστρέψει στην κανονική.

6. Δημοσίευση πρωτότυπης έρευνας

Οι στατιστικές και οι πληροφορίες για τα δεδομένα είναι πολύ δημοφιλείς τύποι περιεχομένου όλο το χρόνο, αλλά είναι ιδιαίτερα περιζήτητοι σε περιόδους αβεβαιότητας όταν οι άνθρωποι αναζητούν αξιόπιστους πόρους για να απαντήσουν στις ερωτήσεις τους.

Είναι τόσο καλή στιγμή για να χρησιμοποιήσετε τα εσωτερικά σας δεδομένα και να δημοσιεύσετε πρωτότυπες έρευνες ή μελέτες περιπτώσεων. Όσο πιο μοναδική είναι η προοπτική σας και όσο πιο ακριβή είναι τα δεδομένα σας, τόσο πιο επιτυχημένο θα είναι το περιεχόμενό σας.

Μπορείτε να δημιουργήσετε μια σελίδα μελετών περιπτώσεων στον ιστότοπό σας ή να συλλέξετε δεδομένα από πριν και κατά τη διάρκεια της κρίσης για να δημοσιεύσετε σε ένα ebook. Θα έχετε ατελείωτες ευκαιρίες για ανακύκλωση των ίδιων δεδομένων σε διαφορετικούς τύπους περιεχομένου, από δημοσιεύσεις κοινωνικών μέσων έως διαδικτυακά σεμινάρια.

7. Φιλοξενήστε διαδικτυακά σεμινάρια και ζωντανά βίντεο

Αυτό μας φέρνει στο επόμενο σημείο: διαδικτυακά σεμινάρια. Κατά τη διάρκεια του κλειδώματος, είναι σημαντικό να επικοινωνείτε με το κοινό σας και να διατηρείτε την πιο ουσιαστική δυνατή σύνδεση. Τα διαδικτυακά σεμινάρια είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να το κάνετε αυτό, καθώς ο περισσότερος κόσμος δεν είναι σε θέση να παρακολουθήσει εκδηλώσεις εκτός σύνδεσης αυτήν τη στιγμή.

Επιλέξτε ένα δημοφιλές θέμα στον κλάδο σας και ανακοινώστε το διαδικτυακό σας σεμινάριο σε μια ανάρτηση ιστολογίου λίγες μέρες νωρίτερα. Βεβαιωθείτε ότι το θέμα που καλύπτετε είναι κάτι που είναι έγκαιρο και χρήσιμο για τους πελάτες σας. Η πραγματοποίηση συνόδου ερωτήσεων και απαντήσεων στο τέλος είναι εξαιρετική ιδέα.

8. Ενημέρωση παλαιότερων δημοσιεύσεων ιστολογίου

Αφιερώνουμε τόσο πολύ χρόνο με νέες ιδέες περιεχομένου, έρευνα λέξεων-κλειδιών και σύνταξη εκπληκτικού νέου περιεχομένου που συχνά ξεχνάμε να κοιτάμε πίσω στις παλαιότερες δημοσιεύσεις μας. Είναι κρίμα, καθώς μερικές μικρές προσαρμογές θα μπορούσαν να τις κατατάξουν υψηλότερες στις μηχανές αναζήτησης.

Το παλιό περιεχόμενο που προσελκύει επισκεψιμότητα από μηχανές αναζήτησης για μήνες ή χρόνια έχει πολλές δυνατότητες.

9. Πακέτα ebook δώρων

Οι περισσότεροι άνθρωποι στον κόσμο έχουν περισσότερο χρόνο στα χέρια τους από το συνηθισμένο και είναι πολύ πιθανότερο να υποδεχτούν τη χειρονομία. Επιλέξτε μερικούς τίτλους με τους οποίους είχατε επιτυχία και εμπνεύστε τους πελάτες σας να χρησιμοποιήσουν το χρόνο διακοπής για να εκπαιδεύσουν τους εαυτούς τους.

Θυμηθείτε, μην ζητάτε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και προσπαθείτε να γεμίσετε το CRM σας με νέους δυνητικούς πελάτες.

10. Επικοινωνήστε με αισιοδοξία

Γνωρίστε τα προβλήματα των πελατών σας και προσπαθήστε να κάνετε μικρά πράγματα για να φτιάξετε τη μέρα τους. Ζητήστε τους να συμμετάσχουν στην ολοκλήρωση των ανόητων προκλήσεων στο σπίτι και να τους κάνουν να γελούν. Διαβεβαιώστε τους ότι δεν χρειάζεται να πανικοβληθείτε. Δώστε λίγη ψυχαγωγία για να τους κάνετε να ξεχάσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.