TOP

Τάσεις στα social media που πρέπει να παρακολουθήσετε το 2022

SM

Είναι ένα δοκιμασμένο και αληθινό αστείο, αλλά η μόνη σταθερά στα social media είναι ότι δεν είναι σταθερό.

Πριν από μερικά χρόνια, κανείς δεν θα είχε προβλέψει την επιστροφή των κωδικών QR ή τη μετεωρική άνοδο του TikTok. Το 2021, η Apptopia σημείωσε ότι το TikTok ήταν η εφαρμογή με τις περισσότερες λήψεις σε συσκευές iOS και Android και προβλέπεται ότι θα αφήσει πίσω το Facebook και το Instagram.

Ως έμπειρος έμπορος, σας βοηθά να παρακολουθείτε τι συμβαίνει στον κλάδο, ώστε οι τάσεις να μην σας εκπλήσσουν πολύ.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο έχουμε συγκεντρώσει μια λίστα με τις τάσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που πρέπει να παρακολουθήσετε το 2022.

Το TikTok συνεχίζει να αναπτύσσεται

Αν και η εφαρμογή μπορεί να μην έχει την ίδια ανάπτυξη που είδε το 2020, δεν φαίνεται να επιβραδύνεται σύντομα. Το TikTok έφτασε το 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες μηνιαίως τον Σεπτέμβριο του 2021. Η εταιρεία έχει επίσης επενδύσει στην ανάπτυξη της διαφημιστικής της πλατφόρμας, διευκολύνοντας τις επωνυμίες και τις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν παρουσία στο δίκτυο.

Μερικά στατιστικά του TikTok που ξεχωρίζουν περιλαμβάνουν:

Το 69% των εφήβων των ΗΠΑ είναι στο TikTok

Το 90% των χρηστών συνδέονται καθημερινά

Οι χρήστες του TikTok περνούν κατά μέσο όρο 89 λεπτά την ημέρα στην εφαρμογή

Επιπλέον, η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι το 47% των χρηστών έχουν «αγόρασε κάτι που έχει δει στο TikTok» και ότι το 67% «συμφωνεί ότι το TikTok τους ενέπνευσε να ψωνίσουν ακόμη και όταν δεν ήθελαν να το κάνουν».

Δεδομένης αυτής της ανάπτυξης και χρήσης, θα ήταν συνετό για τις επιχειρήσεις να ρίξουν μια πιο προσεκτική ματιά στο TikTok, ειδικά αν εξυπηρετούν ένα νεότερο κοινό. Μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς να χρησιμοποιείτε το TikTok για την επιχείρησή σας και πώς οι τάσεις του μπορούν να επηρεάσουν τη στρατηγική κοινωνικής δικτύωσης.

Οι επωνυμίες επενδύουν περισσότερο στο κοινωνικό εμπόριο

Το κοινωνικό εμπόριο είναι όταν αγοράζετε και πουλάτε προϊόντα ή υπηρεσίες απευθείας από μια πλατφόρμα κοινωνικών μέσων. Όλα τα μεγάλα κοινωνικά δίκτυα έχουν επενδύσει στο κοινωνικό εμπόριο και αυτή η τάση προβλέπει ότι θα συνεχίσουν να το κάνουν.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από το The Harris Poll, για λογαριασμό της Sprout Social, το 73% των επιχειρήσεων συμμετέχει ήδη στο κοινωνικό εμπόριο, ενώ το 79% αναμένει να το κάνει τα επόμενα τρία χρόνια. Λόγω αυτής της τάσης, το Sprout πρόσθεσε αποκλειστικές ενσωματώσεις με το Shopify και το Facebook Shops. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορείτε να προσθέτετε ετικέτες σε προϊόντα από το κατάστημά σας χωρίς να χρειάζεται να φύγετε από το Sprout.

Η Insider Intelligence προβλέπει ότι το κοινωνικό εμπόριο θα συνεχίσει να αυξάνεται τα επόμενα χρόνια. Το 2022, προβλέπει ότι θα υπάρχουν 97,2 εκατομμύρια αγοραστές κοινωνικού εμπορίου στις ΗΠΑ, που είναι το 38,2% των χρηστών του Διαδικτύου.

Τα δεδομένα του Sprout δείχνουν επίσης ότι το 80% των καταναλωτών που ερωτήθηκαν είναι πιο πιθανό να αγοράσουν στα social media λόγω της εξοικείωσης με την επωνυμία. Αυτό είναι ένα τεράστιο ποσοστό που πρέπει να προσέξετε.

Μπορείτε να αξιοποιήσετε αυτήν την τάση κοιτάζοντας πώς οι καταναλωτές ανακαλύπτουν προϊόντα μέσω του κοινωνικού εμπορίου.

Η οικονομία των δημιουργών ωριμάζει

Οι δημιουργοί περνούν μια μεγάλη στιγμή.

Το YouTube, το Snapchat, το Instagram και το TikTok επένδυσαν σε δικές τους εκδόσεις ενός ταμείου δημιουργών. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση για την οικονομία των δημιουργών, περισσότεροι από 50 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως θεωρούν ότι είναι δημιουργοί. Οι δημιουργοί δεν περιορίζονται στα δίκτυα μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά αυτοί που χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συμβάλλουν στην αναμενόμενη βιομηχανία επιρροής των 13,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Με την ωρίμανση της οικονομίας των δημιουργών, περισσότερες στρατηγικές γίνονται διαθέσιμες στις επωνυμίες. Οι μικρο-influencers με λιγότερους από 15.000 ακόλουθους έχουν συγκριθεί με υψηλότερα ποσοστά αφοσίωσης στο Instagram, το YouTube και το TikTok, δίνοντας σε μικρότερες επωνυμίες την ευκαιρία να αυξήσουν την παρουσία τους.

Οι επωνυμίες αναπτύσσουν μια κοινωνική στρατηγική ήχου

Ο ήχος δεν είναι κάτι καινούργιο αλλά η εμφάνισή του στα social media είναι. Μια στρατηγική ήχου περιλαμβάνει τα πάντα, από ραδιόφωνο μέχρι podcast και λίστες αναπαραγωγής μουσικής. Μια κοινωνική στρατηγική ήχου την περιορίζει στις πλατφόρμες που διαθέτουν λειτουργίες μόνο ήχου.

Το Clubhouse, μια κοινωνική πλατφόρμα ήχου, ήταν ένας από τους μεγαλύτερους ηγέτες του 2021 σε αυτόν τον χώρο. Παρά την κατάργηση της απαίτησης μόνο για πρόσκληση και την κυκλοφορία μιας έκδοσης Android, το Clubhouse έπεσε από τη δημοτικότητα. Η ιδέα, ωστόσο, έχει ενσωματωθεί σε άλλες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Στα μέσα του 2021, το Facebook παρουσίασε μια σειρά από λειτουργίες ήχου όπως Rooms, podcast και Soundbites. Αυτές οι δυνατότητες κυκλοφόρησαν επίσης για να υποστηρίξουν τους δημιουργούς ήχου και να τους παρέχουν περισσότερα εργαλεία για το περιεχόμενό τους.

Το Twitter δημιούργησε το Twitter Spaces με ένα σχέδιο για τη δημιουργία εσόδων από αυτό. Ως επωνυμία, μπορείτε να φιλοξενήσετε συζητήσεις μόνο με ήχο ή να μεταδώσετε σημαντικές ειδήσεις. Μια κοινωνική στρατηγική ήχου δεν είναι για κάθε επωνυμία, αλλά αν θέλετε να επεκτείνετε τα κανάλια μάρκετινγκ με χαμηλότερο κόστος, τότε μια δυνατότητα όπως το Twitter Spaces μπορεί να είναι για εσάς.

Οι αγορές ζωντανής ροής μεταμορφώνουν το ηλεκτρονικό εμπόριο

Μια τάση ηλεκτρονικού εμπορίου που αυξάνεται σε δημοτικότητα είναι οι αγορές μέσω ζωντανής ροής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η συνεχιζόμενη πανδημία τροφοδότησε μόνο την ανάπτυξή της, καθώς τα ψώνια από τούβλα και κονιάματα δεν ήταν τόσο διαθέσιμα όσο πριν.

Στην Κίνα, όπου οι αγορές ζωντανής ροής είναι απίστευτα δημοφιλείς, η ακαθάριστη αξία εμπορευμάτων (GMV) της ζωντανής ροής ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκε από το 4,5% του συνολικού GMV των διαδικτυακών αγορών το 2017 σε ένα αναμενόμενο 20,3% το 2022. Στις ΗΠΑ, τα έσοδα από ζωντανό εμπόριο είναι αναμένεται να τριπλασιαστεί έως το 2024, φτάνοντας τα 35 δισεκατομμύρια δολάρια.

Οι αγορές ζωντανής ροής είναι ελκυστικές για τους καταναλωτές επειδή ενσωματώνουν μια εξατομικευμένη ατμόσφαιρα του ατόμου που κάνει ζωντανή ροή με την ευκολία να ψωνίζει από το σπίτι. Μια έκθεση της McKinsey έδειξε ότι το 35,6% των ζωντανών ροών ήταν στην κατηγορία ένδυσης και μόδας.

Όλα τα μεγάλα δίκτυα έχουν ήδη ή έχουν σχέδια να ενσωματώσουν αγορές ζωντανής ροής για τους καταναλωτές. Εάν δεν το έχετε ήδη ρυθμίσει, μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς να χρησιμοποιείτε περιεχόμενο που μπορεί να αγοραστεί στη στρατηγική μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Ενημερώστε τη στρατηγική μάρκετινγκ

Η αρχή της χρονιάς είναι μεγάλη για τους εμπόρους. Εκτός από την αναδρομή στο προηγούμενο έτος και την αξιολόγηση των στρατηγικών, είναι επίσης μια στιγμή να εξετάσουμε τις επερχόμενες τάσεις. Δεν μπορούμε να προβλέψουμε την επόμενη ιογενή πρόκληση στο TikTok, αλλά μπορούμε να σας πούμε να θεωρήσετε το δίκτυο ως κανάλι μάρκετινγκ. Το 2022, οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης επενδύουν σε αγορές ζωντανής ροής, περιεχόμενο ήχου, οικονομία δημιουργών και πολλά άλλα. Αφιερώστε αυτή τη στιγμή για να ενημερώσετε τη στρατηγική μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.