TOP

Γιατί είναι σημαντικό το εφήμερο περιεχόμενο;

CMΜοιάζει σαν χθες όταν το Facebook ήταν ακόμα μια ασαφής πλατφόρμα που σχεδιάστηκε από έναν νεαρό οραματιστή, ή  όταν εκατοντάδες καλλιτεχνών χρησιμοποιούσαν το Hi5 και το Myspace για να κερδίσουν αναγνωρισιμότητα.

Σήμερα όμως τα πράγμα έχουν αλλάξει κατά πολύ. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία από social media επιλογές, οι οποίες μοιράζονται κοινά χαρακτηριστικά, αλλά παράλληλα είναι διαφορετικές στον πυρήνα τους. Κάθε μια από αυτές προσαρμόζεται στις προτιμήσεις και τις ιδιαιτερότητες των εκατομμυρίων χρηστών ανά τον κόσμο, που χρησιμοποιούν τα social media για να δημιουργήσουν έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο, όπου η πληροφορία μπορεί να ταξιδεύει άμεσα, σε κλάσματα δευτερολέπτου.

Ένα από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα των social media είναι η απλότητα και η ταχύτητα με την οποία μεταφέρεται η πληροφορία, είτε πρόκειται για video, φωτογραφία ή blog post.

Κάθε εταιρεία μπορεί να υιοθετήσει μια πλατφόρμα ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του πελατολογίου της. Και ενώ παλαιότερα μπορούσαμε μόνο να δημιουργήσουμε χαμηλής ποιότητας album φωτογραφιών ή μικρά video, τώρα έχουμε περισσότερες και καλύτερες επιλογές. Μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε διάφορες social media πλατφόρμες και να δημοσιεύσουμε οποιαδήποτε αριθμό φωτογραφιών και video στα feed μας, ή σε έναν χώρο που έχει καταλάβει ηγετική θέση στις καρδιές των χρηστών, τα “stories”.

Οι ιστορίες είναι ένα είδος εφήμερου περιεχομένου, όπου οι χρήστες μπορούν να δημοσιεύσουν φωτογραφία ή video που είναι διαθέσιμα για τους υπόλοιπους χρήστες για περιορισμένο χρονικό διάστημα, συνήθως όχι πάνω από 24 ώρες.

Γιατί αρέσει όμως τόσο πολύ στους χρήστες; Ο λόγος είναι ότι αντίθετα με τις δημοσιεύσεις στο feed τους ή σε φωτογραφικό album, η αίσθηση του προσωρινού, τους κινητοποιεί να μοιραστούν πιο ανεπίσημο περιεχόμενο συχνότερα. Απαιτεί λιγότερη δουλειά και προσοχή και υπάρχει πολύ μικρότερη πίεση να παραχθεί αψεγάδιαστο περιεχόμενο, μιας και θα χαθεί σε μια μέρα.

Ποιες πλατφόρμες προσφέρουν εφήμερο περιεχόμενο;

Το snapchat ήταν η πρώτη εφαρμογή που δημιούργησε τις 24ωρες ιστορίες που απολαμβάνουμε σήμερα. Ξεκίνησε το 2011 και πολλοί marketers προέβλεψαν τη γρήγορη εξαφάνισή του. «Σε ποιον χρήστη θα αρέσει το εφήμερο περιεχόμενο; Σε κανέναν!», κατέληξαν. Έκαναν λάθος όμως. Σήμερα, 9 χρόνια ασταμάτητης λειτουργίας, το Snapchat κατέχει 200 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες καθημερινά.

Οι χρήστες δε χρειάστηκε να περιμένουν πολύ μέχρι να υιοθετήσουν αυτή τη λειτουργία και άλλες πλατφόρμες, όπως το WhatsApp, Facebook, YouTube, Instagram. Από όλες τις επιλογές, τα stories στο Instagram είναι σήμερα η πιο διάσημη και ευρέως διαδομένη λειτουργία της εφαρμογής, και οι χρήστες προτιμούν τα Instagram Stories συχνότερα από τα stories άλλων social media.

Τα Instagram stories έχουν αποτελέσει έναν ευχάριστο και πρωτοποριακό τρόπο για να μοιραστεί κανείς πληροφορία και αλληλεπίδραση με ακολούθους από όλο τον κόσμο.

Κάθε μέρα, εκατοντάδες επιχειρηματίες και εταιρείες χρησιμοποιούν αυτή τη λειτουργία, περισσότερο από κάθε άλλη, έτσι ώστε να φέρουν πιο κοντά το brand τους με τον κάθε άνθρωπο που αποφασίζει να αφιερώσει λίγο από το χρόνο του για να οπτικοποιήσει αυτό που έχει να του προσφέρει η εταιρεία.

Έχει αποδειχθεί ότι όσο μεγαλύτερο είναι το αίσθημα της εγγύτητας ανάμεσα στον πελάτη και το brand, τόσο μεγαλύτερο είναι το επίπεδο της αφοσίωσης του ανθρώπου στο brand, και τόσο περισσότερα είναι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που καταναλώνει.

Έχει εκτιμηθεί ότι το φαινόμενο του εφήμερου περιεχομένου και των ιστοριών, αντί να χάνει έδαφος, θα εξελιχθεί στη νούμερο ένα πηγή στα social media τα επόμενα χρόνια. Γνωρίζοντας ότι αυτό το μέσο θα είναι το κύριο μέσο επικοινωνίας εκατομμύριων ανθρώπου στον κόσμο, οι εταιρείες και οι επιχειρήσεις που φιλοδοξούν να αποκτήσουν νέους πελάτες, να αυξήσουν το εισόδημά τους και να αλληλεπιδράσουν με χιλιάδες χρήστες, χρειάζεται να δημιουργήσουν μια στρατηγική και ένα social media marketing πλάνο που τους επιτρέπει να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις πηγές τους.

Για ένα σοβαρό και υπεύθυνο brand, η ανεπισημότητα των ιστοριών και του εφήμερου περιεχομένου δε μπορεί να λειτουργήσει ως δικαιολογία για να μοιραστούν μέτριο περιεχόμενο που δεν έχει επαγγελματική χροιά.

Ο συναρπαστικός χώρος των social media δε σταματά ποτέ να εκπλήσσει ειδικούς και χρήστες. Τα Instagram stories δεν είναι μια απλή επιλογή, αλλά μια από τις πιο βασικές πηγές αλληλεπίδρασης που ο άνθρωπος χρησιμοποιεί για να επικοινωνήσει, να μοιραστεί και να αλληλεπιδράσει. Είναι στον κάθε άνθρωπο να χρησιμοποιήσει το εφήμερο περιεχόμενο με τον τρόπο που του αρέσει περισσότερο, και για τις εταιρείες και τους επιχειρηματίες να αντιληφθούν το μεγάλο εύρος των ωφελειών τους ως μέρος μιας digital marketing στρατηγικής.