TOP

Πώς να επιλέξετε όνομα για την επιχείρησή σας

DMΌταν αναζητάτε όνομα για την εταιρεία σας και σκέφτεστε να κάνετε τεστ για το όνομα, καλό θα είναι να μην κάνετε κανένα είδους τεστ. Καλό θα είναι να έχετε αυτοπεποίθηση και να εμμένετε στην επιλογή σας. Όμως αυτό δεν είναι πολύ εύκολο. Το πιο πιθανό είναι να έχετε δώσει κάποιο όνομα στην επιχείρησή σας στο παρελθόν και χρειάζεστε κάποιου είδους επιβεβαίωση ότι τα πηγαίνετε καλά με το νέο όνομα.

Υπάρχουν όμως κάποιοι τρόποι για να λάβετε feedback που είναι καλύτεροι από άλλους. Διαβάστε παρακάτω πώς να δημιουργήσετε μια λίστα με τα επικρατέστερα ονόματα.

Δημιουργήστε μια παρουσίαση

Χρησιμοποιώντας το Power Point για παράδειγμα, βρείτε μια φωτογραφία που είναι σχετική με τον κλάδο σας. Τοποθετήστε τη φωτογραφία στο φόντο του slide και κάντε τη σκούρα έτσι ώστε η λέξη να είναι καθαρά ευανάγνωστη σε λευκό κείμενο. Η φωτογραφία θα κάνει τη λέξη που θα επιλέξετε να φαίνεται πιο πολύ σαν brand name, παρά σαν μια λέξη σε μια οθόνη. Οι άνθρωποι θα πρέπει να μπορούν να φανταστούν το όνομα σαν κάτι που αντιπροσωπεύει την εταιρεία σας. Είναι προτιμότερο να διατηρήσετε την ίδια εικόνα σε κάθε slide για να διασφαλίσετε ότι οι άνθρωποι ανταποκρίνονται στη λέξη και όχι στην εικόνα. Στη συνέχεια, δημιουργήστε 2 slides για κάθε όνομα χρησιμοποιώντας 2 διαφορετικές γραμματοσειρές. Για το πρώτο slide, χρησιμοποιήστε Helvetica και για το δεύτερο, Times New Roman.

Δημιουργήστε Focus Groups

Συγκεντρώστε μια μικρή ομάδα ανθρώπων που προέρχονται από διαφορετικούς κλάδους. Ιδανικά, θα πρέπει να είναι πιθανοί σας πελάτες. Το πιο σημαντικό όμως είναι να έχετε μεγάλη ποικιλία από ανθρώπους που διαβάζουν εφημερίδες, βιβλία κτλ. μέχρι ανθρώπους που δεν ασχολούνται με την ορθή χρήση της γλώσσας. Αυτό το είδος group θα σας δώσει πολύτιμες πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο διαφορετικοί άνθρωποι ανταποκρίνονται στα πιθανά σας ονόματα.

Δώστε σε κάθε group 30 δευτερόλεπτα για κάθε slide, ή συνολικά 60 δευτερόλεπτα για κάθε όνομα και ζητήστε τους να τα αξιολογήσουν από το 1 έως το 10. Ζητήστε τους επίσης να σημειώσουν ορισμένες πρώτες εντυπώσεις. Έπειτα επιστρέψτε και πείτε τους δυο λόγια για κάθε ένα από τα ονόματα. Τότε μπορούν να καταγράψουν αν το γεγονός ότι γνώριζαν το back story για κάθε όνομα επηρέασε τον τρόπο που ανταποκρίθηκαν σε κάθε ένα από αυτά. Έτσι θα γνωρίζετε αν η ιστορία σας για κάθε όνομα θα ωφελήσει ή θα βλάψει το όνομα. Τέλος, καταγράψτε αυτές τις πληροφορίες και προσπαθήστε να τις χρησιμοποιήσετε προς όφελός σας.

Πώς να επιλέξετε ένα όνομα

Αφού απορρίψετε ορισμένα ονόματα με βάση τα παραπάνω κριτήρια και τεστάρετε τα υπόλοιπα ονόματα με το focus group σας, θα πρέπει να έχετε τώρα λιγότερα από 5 ονόματα στη λίστα σας. Παρακάτω είναι ορισμένοι τρόποι για να περιορίσετε ακόμη περισσότερο τη λίστα σας και να λάβετε την καλύτερη επιλογή για εσάς:

  • Κάντε αναζήτηση για το αν είναι κατοχυρωμένο το όνομα αυτό από άλλη επιχείρηση. Στην πραγματικότητα, υπάρχει ανταγωνισμός για πολλά ονόματα, γεγονός που θα σας βοηθήσει να απορρίψετε κι άλλα ονόματα. Είναι πολύ σημαντικό να εξασφαλίσετε ότι καμία άλλη επιχείρηση δεν έχει το ίδιο όνομα με εσάς.
  • Διεξάγετε μια έρευνα marketing. Με μια αναζήτηση στη Google, μπορείτε να εντοπίσετε άμεσους ανταγωνιστές με το ίδιο ή παρόμοιο όνομα με το δικό σας. Αντίστοιχη έρευνα μπορείτε να κάνετε και στα social media. Εκεί μπορεί να εμφανιστούν ορισμένες διεθνείς εταιρείες που μπορεί να σας ξέφυγαν. Και με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσετε να απορρίψετε ορισμένα ονόματα.

Τέλος, μένει μόνο να κατοχυρώσετε το εμπορικό σας σήμα. Ακόμα και με όλα αυτά τα κριτήρια, δεν μπορείτε να προβλέψετε αν οι πελάτες σας θα το αγαπήσουν ή απλά θα το αγνοήσουν. Μπορείτε όμως να προσπαθήσετε και σίγουρα θα βρεθείτε πιο κοντά στο στόχο σας!