TOP

Πώς να Βελτιώσετε τα Email Open Rates

CMΣχεδόν κάθε ιδιοκτήτης καταστήματος Ecommerce γνωρίζει ότι το email marketing είναι αποτελεσματικό, αλλά μια από τις μεγαλύτερες δυσκολίες είναι το πώς να βελτιώνετε τα ‘email open rates’. Σας παραθέτουμε τις 4 πιο βασικές πρακτικές για τη μεγαλύτερη βελτίωση.

Το Email marketing παραμένει από τις πιο αποτελεσματικές, δοκιμασμένες στο χρόνο μεθόδους για την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών. Σύμφωνα με μια αναφορά, είναι 20 φορές περισσότερο αποδοτικό, οικονομικά, από παραδοσιακούς τρόπους διαφήμισης. Αλλά το ‘email marketing’ δουλεύει μόνο αν οι παραλήπτες όντως ανοίγουν τα μηνύματα σας. Αν οι παραλήπτες πατούν το πλήκτρο διαγραφής – ή χειρότερα αν πατήσουν την “mark-as-spam” επιλογή – αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει την καμπάνια σας σε αποτυχία. Πώς μπορείτε λοιπόν να βελτιώσετε τα open rates των marketing emails σας;

Χρησιμοποιήστε μια αναγνωρίσιμη διεύθυνση αποστολέα

Όταν δημιουργείτε marketing emails, σιγουρευτείτε ότι χρησιμοποιείτε μια διεύθυνση αποστολέα την οποία γνωρίζουν οι παραλήπτες (ή πρέπει να γνωρίζουν τουλάχιστον). Η συμβατική λογική θα σας κάνει να πιστεύετε ότι τα emails είναι πιο πιθανό να επισημανθούν ως spam, αν οι αποδέκτες δεν αναγνωρίσουν τον αποστολέα, κάτι το οποίο αληθεύει. Οι χρήστες έχουν γίνει όλο και περισσότερο επιφυλακτικοί στο να ανοίγουν μηνύματα από άγνωστους αποστολείς και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό από την αύξηση των ιών, του malware και προσπαθειών phishing. Το συμπέρασμα είναι ότι χρειάζεται να χρησιμοποιείτε μια αναγνωρίσιμη διεύθυνση, έτσι ώστε να εξασφαλίσετε ένα υψηλό ‘open rate’.

Εξατομικεύστε τα emails

Αδιαμφισβήτητα, ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους να αυξήσετε το ‘open rate’ των emails σας είναι να εξατομικεύετε τα μηνύματα σας. Με άλλα λόγια, δημιουργήστε μοναδικά emails που περιέχουν το όνομα του αποδέκτη, τη γεωγραφική περιοχή ή το ιστορικό των παλαιότερων παραγγελιών του. Δεν χρειάζεται να προσθέσετε αυτές τις πληροφορίες χειρονακτικά, αλλά κατά προτίμηση να χρησιμοποιήσετε μια email marketing πλατφόρμα για να εξατομικεύσετε αυτόματα τα μηνύματά σας. Οι αποδέκτες θα νιώθουν πιο σίγουροι ανοίγοντας ένα email αν αυτό περιέχει το όνομα τους ή κάποια άλλη προσωπική αναγνωρίσιμη πληροφορία.

Πόσο αποτελεσματικές είναι οι καμπάνιες με εξατομικευμένα email;

Τα εξατομικευμένα προωθητικά mail έχουν κατά μέσο όρο 29% περισσότερα μοναδικά open rates και 41% περισσότερα μοναδικά click rates. Για email καμπάνιες, η εξατομίκευση είχε ως αποτέλεσμα να διπλασιαστούν τα ‘transaction rates’ σε σύγκριση με τα μη-εξατομικευμένα emails.

Διαφοροποιείστε το περιεχόμενο

Μην κάνετε το λάθος να βομβαρδίσετε τους συνδρομητές σας με μια υπερβολική ποσότητα προωθητικού υλικού. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με το να χρησιμοποιείτε email για να προωθήσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, αλλά πρέπει να εξισορροπήσετε τη λεπτή διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο να στέλνετε ενημερωτικό υλικό και προωθητικό υλικό. Για κάθε marketing email, παραδείγματος χάριν, θα πρέπει να στείλετε τουλάχιστον δύο μη-προωθητικά μηνύματα.

Ένας εξαιρετικός τρόπος για να διαφοροποιήσετε το περιεχόμενο και να βοηθήσετε τους πελάτες σας να κάνουν ‘engage’ στο brand σας, αφού ολοκληρώσουν μια αγορά, είναι με το να προσφέρουν χρήσιμες πληροφορίες για τη χρήση ενός προϊόντος. Σκεφτείτε πως οι πελάτες σας θα χρησιμοποιήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας κάθε μέρα και λάβετε υπ’ όψιν ποια μπορεί να είναι κάποια εμπόδια ή τι χαρακτηριστικά μπορεί να μείνουν ανεξερεύνητα.

Το δυναμικό περιεχόμενο είναι άλλος ένας σημαντικός τρόπος να διαφοροποιήσετε και να παραδώσετε ακριβώς αυτό που θέλουν να δουν οι πελάτες σας. Αν δεν έχετε ακουστά το δυναμικό περιεχόμενο, το δυναμικό email περιεχόμενο είναι εκεί όπου θα χρησιμοποιήσετε ότι ξέρετε για τους συνδρομητές σας, έτσι ώστε να τους δείχνετε πιο σχετικό περιεχόμενο ανάλογα με τις προτιμήσεις τους.

Για παράδειγμα, αν πουλάτε ρουχισμό και γνωρίζετε ότι θέλετε να στείλετε περιεχόμενο ανάλογα με το φύλο στους συνδρομητές σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δυναμικό περιεχόμενο για να στείλετε ένα απλό email το οποίο περιέχει την τελευταία αντρική γκάμα προϊόντων για τους άντρες αποδέκτες και την τελευταία γυναικεία γκάμα για τις γυναίκες. Η τεχνική ανοίγει το δρόμο προς την αποστολή εξαιρετικά στοχευμένων, συναφών πληροφοριών σε διαφορετικούς τύπους συνδρομητών – όλα μέσω μιας email καμπάνιας. Το θέμα είναι να αυξήσετε τη διάρκεια της προσοχής των θεατών σας.

Ο μέσος χρόνος που διατίθεται σε ένα newsletter αφού αυτό ανοιχτεί είναι μόλις 51 δευτερόλεπτα. Το να το “διαβάζουν” δεν είναι καν η σωστή λέξη, αφού οι συμμετέχοντες διαβάζουν πλήρως μόνο το 19% των newsletters. Η κυρίαρχη συμπεριφορά των χρηστών είναι το να ρίξουν μια βιαστική ματιά. Συχνά, οι χρήστες δεν ρίχνουν ούτε καν μια βιαστική ματιά σε όλο το newsletter: 35% του χρόνου, οι συμμετέχοντες απλά ρίχνουν μια ματιά σε ένα μικρό μέρος του newsletter ή κοιτούν για πολύ λίγο το περιεχόμενο

Δημιουργήστε έναν ελκυστικό τίτλο του email

Οι γραμμές θέματος παίζουν ρόλο-κλειδί στο αν ένας αποδέκτης θα ανοίξει το email ή όχι. Αν η γραμμή θέματος είναι αόριστη, άσχετη με τα ενδιαφέροντά τους ή φαίνεται σαν “spam”, οι αποδέκτες μπορεί να το προσπεράσουν και να προχωρήσουν στο επόμενο email. Γι’ αυτό είναι βασικό οι ‘marketers’ να δημιουργήσουν ελκυστικούς τίτλους που πραγματικά χτυπούν την ευαίσθητη χορδή του αποδέκτη. Μη διστάσετε να διεξάγετε μια A/B δοκιμή με τουλάχιστον δύο διαφορετικούς τίτλους για να δείτε τι δουλεύει και τι όχι.

Ένας τρόπος για να ελέγξετε την αποτελεσματικότητα του περιεχομένου του email σας είναι να ρίξετε μία ματιά στα δικά σας “Εισερχόμενα”. Βάλτε τον εαυτό σας στη θέση του πελάτη για να μπορέσετε να αποφασίσετε αν το email μήνυμα σας είναι αποτελεσματικό, χρήσιμο και ελκυστικό. Καλό emailing 🙂