TOP

SEO Τάσεις που πρέπει να γνωρίζετε

SEO

Τι είναι το SEO; Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να προσελκύσετε καταναλωτές στις διαδικτυακές σας πλατφόρμες — εάν τη χρησιμοποιείτε σωστά. Το SEO εξελίσσεται συνεχώς και η παραμονή στην κορυφή των τελευταίων ενημερώσεων μπορεί να είναι μια πρόκληση. Ωστόσο, αξίζει τον κόπο: Περίπου το 70% έως το 80% των χρηστών εστιάζουν αποκλειστικά σε οργανικά αποτελέσματα και αγνοούν τις καταχωρίσεις επί πληρωμή. Επιπλέον, περίπου το 28% αυτών των αναζητήσεων μετατρέπονται, με αποτέλεσμα μια αγορά.

Η κορυφαία απόδοση SEO απαιτεί προσοχή σε πολλές μετρήσεις, συμπεριλαμβανομένης της επισκεψιμότητας, των backlinks και των μεριδίων κοινωνικής δικτύωσης — για να αναφέρουμε μόνο μερικές. Ο οδηγός μας σάς παρέχει πληροφορίες για μερικές από τις πιο σχετικές και έγκαιρες τάσεις βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης που πρέπει να αναμένετε για το 2022, επιτρέποντάς σας να προετοιμάσετε τη στρατηγική SEO σας ανάλογα. Ας βουτήξουμε στις 12 τάσεις SEO που πρέπει να προσέξουμε το 2022.

Η τεχνητή νοημοσύνη θα παίξει μεγαλύτερο ρόλο στο SEO

Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με το διαδικτυακό περιεχόμενο. Ιδιαίτερα αξίζει να σημειωθεί ο αλγόριθμος AI της Google. Ο αλγόριθμος που αποκαλύφθηκε πριν από λίγα χρόνια, ο οποίος ονομάζεται RankBrain – παίζει σημαντικό ρόλο στους παράγοντες κατάταξης της Google για τα αποτελέσματα των σελίδων αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERPs).

Ο Greg Corrado, ανώτερος επιστήμονας της Google που βοήθησε στην ανάπτυξη του RankBrain, είχε προηγουμένως επισημάνει τη μοναδική ικανότητα του εργαλείου να μαθαίνει: «Τα άλλα σήματα, βασίζονται όλα σε ανακαλύψεις και ιδέες που είχαν οι άνθρωποι στην ανάκτηση πληροφοριών, αλλά δεν υπάρχει μάθηση». Αυτό προφανώς σημαίνει ότι το RankBrain θα βελτιώνεται μόνο με τον καιρό, καθιστώντας την τεχνητή νοημοσύνη κορυφαία τάση SEO για παρακολούθηση.

Λοιπόν, το μεγάλο ερώτημα είναι πώς βελτιστοποιείτε το SEO σας για το RankBrain; Ενώ ο γίγαντας των μηχανών αναζήτησης δεν θα μοιραστεί λεπτομέρειες, οι ειδικοί πιστεύουν ότι τα σήματα εμπειρίας χρήστη είναι ο κύριος καθοριστικός παράγοντας. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν παράγοντες από την αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων έως τον χρόνο που αφιερώνεται στη σελίδα. Πρέπει να αιχμαλωτίσετε και να προσελκύσετε τους αναγνώστες με χρήσιμο, καλά οργανωμένο περιεχόμενο. Ένας έλεγχος SEO στη σελίδα μπορεί να σας βοηθήσει να αξιολογήσετε την ισχύ της σελίδας με βάση σημεία όπως η αναγνωσιμότητα, οι backlinks και άλλα.

Η φωνητική αναζήτηση θα επηρεάσει τα ερωτήματα αναζήτησης

Χάρη σε καινοτομίες όπως το Google Assistant, το Siri της Apple και το Alexa της Amazon, η τεχνολογία φωνητικής αναζήτησης έχει προχωρήσει πολύ. Καθώς η τεχνολογία έχει γίνει καλύτερη, γίνεται επίσης πιο δημοφιλής. Στην πραγματικότητα, το ποσοστό των νοικοκυριών που προβλέπεται να έχουν ένα έξυπνο ηχείο έως το 2022 είναι 55%.

Για βελτιστοποίηση για φωνητική αναζήτηση, λάβετε υπόψη τις λέξεις-κλειδιά σας. Προσδιορίστε μεγαλύτερες φράσεις που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι στην καθημερινή συνομιλία. Οι φωνητικές αναζητήσεις τείνουν να αποδίδουν καλύτερα με μεγαλύτερης διάρκειας φράσεις με πιο φυσικό ήχο. Όταν οι άνθρωποι πληκτρολογούν, τείνουν να κάνουν συντομογραφία. Για παράδειγμα, ένα άτομο μπορεί να κάνει φωνητική αναζήτηση, “Ποιες είναι οι νέες τάσεις SEO για το 2022;” αλλά πληκτρολογήστε τις λέξεις, “νέες τάσεις SEO 2022”.

Η φιλικότητα προς τα κινητά θα επηρεάσει τις κατατάξεις αναζήτησης

Το 2019, η Google κυκλοφόρησε την ευρετηρίαση για κινητά πρώτα, που σημαίνει ότι η μηχανή αναζήτησης εξετάζει κυρίως την έκδοση για κινητές συσκευές ενός ιστότοπου, θεωρώντας αυτή την «κύρια» έκδοση αντί για την έκδοση για υπολογιστές. Αυτή η αλλαγή είναι λογική, δεδομένου ότι σχεδόν το 73% των χρηστών του Διαδικτύου θα έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο αποκλειστικά μέσω κινητών συσκευών έως το 2025. Ελέγξτε πόσο αποτελεσματικός είναι ο ιστότοπός σας για κινητά με τη δωρεάν δοκιμή φιλική προς κινητά της Google. Στη συνέχεια, ρίξτε μια ματιά στην αναφορά “χρηστικότητα για κινητά” στο Google Search Console.

Για να βεβαιωθείτε ότι η σελίδα σας είναι φιλική προς το χρήστη, πρέπει να διασφαλίσετε ότι η Google μπορεί να ανιχνεύσει τις διευθύνσεις URL σας, επομένως βεβαιωθείτε ότι δεν έχετε θεσπίσει μια “οδηγία απαγόρευσης”. Επίσης, προσέξτε ότι το Googlebot δεν θα φορτώσει περιεχόμενο που απαιτεί αλληλεπιδράσεις με τον χρήστη, όπως κλικ ή σάρωση. Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι η Google μπορεί να δει αυτό το λεγόμενο περιεχόμενο τεμπέλης. Τέλος, βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε τις ίδιες ετικέτες μετα-ρομπότ στους ιστότοπους επιτραπέζιων υπολογιστών και κινητών.

Περιεχόμενο που πληροί την αρχή της Google EAT θα κατατάσσεται υψηλότερη

Η Google έχει επαναλάβει ότι η ποιότητα περιεχομένου είναι κρίσιμη για την επιτυχία κατάταξης. Τι σημαίνει όμως η «ποιότητα» για την Google; Ανατρέξτε στην αρχή EAT: τεχνογνωσία, αυθεντία και αξιοπιστία. Αυτοί οι παράγοντες βοηθούν να καθοριστεί εάν μια ιστοσελίδα έχει χρήσιμο ποιοτικό περιεχόμενο. Αυτή η αρχή είναι ιδιαίτερα σημαντική σε επιχειρηματικές θέσεις που εμπίπτουν στην ετικέτα «τα χρήματά σας, η ζωή σας» (YMYL), όπως η υγειονομική περίθαλψη και τα οικονομικά.

Υπάρχουν μερικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να εξασφαλίσετε ποιοτικό περιεχόμενο. Πρώτα, δημιουργήστε περσόνες αγοραστών, οι οποίες σας επιτρέπουν να καταλάβετε τι είδους περιεχόμενο εκτιμούν οι πελάτες σας. Δεύτερον, πραγματοποιήστε έρευνα για την πρόθεση αναζήτησης, η οποία σας βοηθά να χαρτογραφήσετε το ταξίδι του καταναλωτή. Τρίτον, χρησιμοποιήστε αυτές τις πληροφορίες για να δημιουργήσετε περιεχόμενο που ταιριάζει στη μορφή που προτιμούν οι χρήστες σας. Για παράδειγμα, εάν τροφοδοτείτε εφήβους, το βίντεο είναι πιθανώς προτιμότερο. Εάν απευθύνεστε σε ένα μεγαλύτερο κοινό, το βίντεο μπορεί να είναι λιγότερο ελκυστικό.

Τέλος, έχετε κατά νου το EAT καθώς δημιουργείτε το περιεχόμενό σας. Δημιουργήστε αντίγραφα ασφαλείας των ισχυρισμών με στατιστικά στοιχεία και γεγονότα. Σύνδεσμος σε αξιόπιστους ιστότοπους, όπως διευθύνσεις URL “.edu” και “.gov”. Η ύπαρξη έγκυρων τοποθεσιών που συνδέονται ξανά με εσάς είναι ένας άλλος τρόπος για να αποδείξετε ότι πληροίτε τα κριτήρια EAT.

Τα δεδομένα και το Analytics θα πρέπει να γίνουν η προτεραιότητά σας εάν θέλετε να παραμείνετε μπροστά στην κατάταξη

Η επιστήμη δεδομένων σάς επιτρέπει να κατανοείτε τους αγοραστές, να οπτικοποιείτε καμπάνιες και να δημιουργείτε στοχευμένα μηνύματα. Το Analytics μπορεί να σας βοηθήσει να επαληθεύσετε ποιες διευθύνσεις URL ανιχνεύονται, να προσδιορίσετε τις πηγές παραπομπής, να ελέγξετε τους χρόνους φόρτωσης σελίδων, τη δημιουργία ευρετηρίου, τις ανακατευθύνσεις, τα σφάλματα απόκρισης, τα ποσοστά εγκατάλειψης και πολλά άλλα. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε την επιστήμη δεδομένων για να προσδιορίσετε σελίδες που δεν θέλετε τα προγράμματα ανίχνευσης να ευρετηριάζουν και να εντοπίσετε ασυνήθιστες πηγές επισκεψιμότητας, όπως πιθανούς ιστότοπους ανεπιθύμητης αλληλογραφίας (που θα βλάψουν την αξιοπιστία σας στο EAT).

Πώς συλλαμβάνετε όλες αυτές τις πληροφορίες; Υπάρχουν πολλά εργαλεία ανάλυσης βιομηχανίας SEO εκεί έξω. Το SEMrush SEO Toolkit σάς παρέχει την τεχνολογία που χρειάζεστε για να αντιμετωπίσετε τα πάντα, από την παρακολούθηση κατάταξης έως την ανταγωνιστική έρευνα, το on-page SEO, το τεχνικό SEO, τη δημιουργία συνδέσμων και πολλά άλλα. Παραμένοντας στην κορυφή αυτών των λεπτομερειών σάς επιτρέπει να δείτε πού επιτυγχάνετε και, εξίσου σημαντικό, αποτυγχάνετε. Αυτή η μέθοδος σάς επιτρέπει να αντιμετωπίζετε προβλήματα και να βελτιώνετε συνεχώς την παρουσία σας στον ιστό.

Μάθετε περισσότερα για τις πιο πρόσφατες τάσεις και τεχνικές SEO

Το SEO γίνεται όλο και πιο πολύπλοκο, όπως καθιστά σαφές η παραπάνω λίστα. Οι μέρες της απλής βελτιστοποίησης των λέξεων-κλειδιών και των μετατίτλων έχουν περάσει προ πολλού. Με τις τρέχουσες τάσεις του SEO, πρέπει να σκεφτείτε τα πάντα, από φωνητικό έλεγχο έως SEO βίντεο. Οι μετρήσεις αλλάζουν συνεχώς και είναι σημαντικό να παραμείνετε στην κορυφή της θέσης σας στην κατάταξη. Τα σωστά εργαλεία SEO μπορούν να σας βοηθήσουν να λάβετε τις πληροφορίες που χρειάζεστε για να καθοδηγήσετε μια έξυπνη στρατηγική SEO.