TOP

SEO vs Google Ads

SSΌταν έρχεται η στιγμή να πάρουμε την απόφαση για το πως θα επενδύσουμε το χρόνο και το budget του online marketing, υπάρχουν μερικά σημαντικά θέματα που πρέπει να σκεφτούμε, συμπεριλαμβανόμενης και της διαφοράς μεταξύ του PPC (Pay-per-click – Google Ads) και του SEO (Search Engine Optimization – βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων της αναζήτησης).

Βελτιστοποιήσεις στο SEO μπορεί να βοηθήσουν στην θέση εμφάνισης στην κατάταξη της αναζήτησης, εμφανίζοντας την σελίδα μας σε πολύ πιο σχετικές αναζητήσεις. Είναι κάτι που γίνεται δωρεάν και κανείς δεν μπορεί νόμιμα να πληρώσει για να έχει καλύτερη κατάταξη, καθώς η Google δεσμεύεται να κρατήσει το περιεχόμενο της αναζήτησης χρήσιμο και αξιόπιστο.

Το PPC από την άλλη, αφορά την online διαφήμιση που εμφανίζεται δίπλα από σχετικές αναζητήσεις. Με την δημιουργία μιας διαφημιστικής καμπάνιας στην Google η αλήθεια είναι ότι δεν βοηθάμε στο SEO, παρά τα όσα μπορεί να λέγονται. Παρόλα αυτά το PPC μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμο στην σύνδεση με ένα ευρύτερο online κοινό.

Τι πρέπει όμως να επιλέξουμε;

Ας δούμε πρώτα το SEO.

To SEO είναι μια πρακτική που περιλαμβάνει το περιεχόμενο από το site μας, που είναι πιθανό να βελτιώσει την προβολή του site στην μηχανή αναζήτησης της Google.

Υπάρχει ένας αριθμός πραγμάτων που πρέπει να κοιτάμε όταν προσπαθούμε να βελτιώσουμε το SEO σε ένα site. Πρώτα από όλα, πρέπει να σιγουρευτούμε ότι τα κείμενα του site είναι γραμμένα απλά, καθαρά και κατανοητά. Καλό είναι να επεξηγούμε το θέμα μας, με εύκολη και φιλική στην γρήγορη ανάγνωση γλώσσα, προσπαθώντας να χρησιμοποιούμε λέξεις που είναι περισσότερο πιθανό να χρησιμοποιήσουν και οι χρήστες στην αναζήτηση τους.

Αν πράγματι, συμπεριλαμβάνουμε όρους αναζήτησης στα κείμενα του site μας, πρέπει και πάλι να είμαστε σίγουροι ότι απευθυνόμαστε στον κόσμο που ελπίζουμε να γίνουν και οι μελλοντικοί χρήστες του site μας, χωρίς να προσπαθούμε να “ξεγελάσουμε” τον αλγόριθμο της Google. Επίσης μια άλλη συμβουλή είναι να μην χρησιμοποιούμε εικόνες με κείμενα, καθώς η Google δεν τα διαβάζει.

Θα βοηθήσει επίσης να συμπεριλάβουμε links άλλων site (πχ reviews), δείχνοντας στην Google ότι το site μας είναι σχετικό με το συγκεκριμένο online ενδιαφέρον των χρηστών.

Δεν υπάρχει κόστος στην εμφάνιση των οργανικών αποτελεσμάτων και το να γίνουν μικρές αλλαγές στο site με την βλέψη του SEO, μπορεί να φέρει σημαντική αύξηση στην κατάταξη των οργανικών αποτελεσμάτων.

Τι σημαίνει το PPC και γιατί το χρειαζόμαστε;

Πρόκειται για την διαφημιστική λύση της Google, που επιτρέπει στις επιχειρήσεις και στους ιδιοκτήτες των sites να “ποντάρουν” στην πιθανότητα να εμφανιστούν στα top αποτελέσματα της αναζήτησης με διαφημιζόμενο κείμενο, ακριβώς εκεί που οι χρήστες αναζητούν αντίστοιχο περιεχόμενο. Στα Google Ads πληρώνουμε μονάχα όταν κάποιος κλικάρει την διαφήμιση μας και οδηγείται στο site μας, έτσι η διαφήμιση τέτοιου είδους μας δίνει την δυνατότητα να εμφανιστούμε σε ένα ευρύτερο κοινό, που χωρίς αυτήν μπορεί να μην φτάναμε ποτέ. Ταυτόχρονα, υπάρχουν διάφορες δυνατότητες στην στόχευση του κοινού πχ μπορούμε να εμφανιζόμαστε μόνο σε επιχειρηματίες, ή να προωθήσουμε μια συγκεκριμένη υπηρεσία ή προσφορά.

Η λύση των Google Ads δεν έχει τα ίδια αποτελέσματα με το SEO και δεν βελτιώνει την θέση μας στα οργανικά αποτελέσματα. Όμως λόγω της ευελιξίας της, μπορεί να βοηθήσει επιχειρήσεις μικρού και μεσαίου μεγέθους να τραβήξουν την προσοχή του κοινού τους την κατάλληλη στιγμή, την στιγμή δηλαδή που ο χρήστης αναζητά ο ίδιος την συγκεκριμένη υπηρεσία.

Ο λόγος που τα Google Ads δεν βοηθάνε στην απόδοση του SEO είναι γιατί το πρώτο μέλημα της Google είναι να προμηθεύει τους χρήστες με τα πιο σχετικά αποτελέσματα και αν οι επιχειρήσεις είχαν την δυνατότητα να πληρώσουν για υψηλότερη θέση στην αναζήτηση, οι χρήστες δεν θα έπαιρναν τις πληροφορίες που χρειάζονται.

Παρόλα αυτά τα Google Ads έχουν πάρα πολλά εργαλεία που μπορεί να χρησιμοποιηθούν στην βελτιστοποίηση ενός site. Για παράδειγμα το Keyword Tool βοηθάει στην ανεύρεση των κατάλληλων λέξεων κλειδιών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στην διαφήμιση αλλά και στο SEO.

Που τελικά να επενδύσουμε;

Είναι εξολοκλήρου στο δικό μας χέρι ποια τελικά θα είναι η καλύτερη επένδυση, στην πραγματικότητα όμως είναι ξεκάθαρο ότι χρειάζονται και τα δύο, αν μια επιχείρηση θέλει να έχει μια σοβαρή online παρουσία. Πλέον όσο αποτελεσματικό SEO και αν κάνει ένα site είναι τόσο μεγάλος ο διαφημιζόμενος ανταγωνισμός, που σχεδόν ποτέ δεν θα εμφανίζεται στα αποτελέσματα. Είναι γνωστό ότι ένα site χωρίς διαφήμιση δεν έχει επισκεψιμότητα. Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι και οι δυο τρόποι είναι αναγκαίοι, εξάλλου ξεκινώντας με τα Google Ads, θα έχουμε άμεσα αποτελέσματα σε σχέση με τις λέξεις κλειδιά που ενδιαφέρουν περισσότερο τον κόσμο και θα είναι πολύ πιο εύκολο να κάνουμε αποτελεσματικό SEO.

Συνδυάζοντας και τις δυο τεχνικές θα έχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα για να δημιουργήσουμε την σωστή κίνηση στο site μας.