TOP

Tάσεις ψηφιακού μάρκετινγκ για το 2022, σύμφωνα με τους ειδικούς

DM

Κάθε επόμενο έτος, το ψηφιακό μάρκετινγκ γίνεται πιο περίπλοκο. Εκτός από τα βασικά στοιχεία όπως το SEO, η PPC, η επωνυμία και το UX, οι έμποροι πρέπει τώρα να ταχυδακτυλουργούν τα αναδυόμενα κοινωνικά κανάλια και τους εξελισσόμενους κανονισμούς, μαζί με το περιεχόμενο, την αυτοματοποίηση και την εξατομίκευση, για να αναφέρουμε μερικά.

Καθώς κοιτάμε μπροστά για το τι πρόκειται να έρθει το νέο έτος, ζητήσαμε από 30 επαγγελματίες του μάρκετινγκ τις πιο σημαντικές στρατηγικές που εφαρμόζουν φέτος για να επεκτείνουν την προσέγγιση χρηστών, να ενισχύσουν την αναγνωρισιμότητα και να μεγιστοποιήσουν τα έσοδα.

Ακολουθούν οι κορυφαίες τάσεις ψηφιακού μάρκετινγκ του 2022.

Το Μετασύμπαν

Επομένως, δεν αναφερόμαστε στο Facebook [εξ ολοκλήρου] εδώ. Το metaverse αναφέρεται στον εικονικό κόσμο της επαυξημένης πραγματικότητας, της εικονικής πραγματικότητας, των τρισδιάστατων ολογραφικών avatars και του βίντεο και όχι μόνο μεμονωμένες εμπειρίες όπως με τα παιχνίδια, αλλά σε ένα επίμονο περιβάλλον όπου οι άνθρωποι εργάζονται, παίζουν και κοινωνικοποιούνται.

Σύμφωνα με τον Patrick Casey, διευθυντή ανάπτυξης μάρκετινγκ στην μάρκα ψηφιακής υγείας Felix Health, υπάρχει καλός λόγος που το metaverse δημιουργεί τόσο μεγάλο θόρυβο τον τελευταίο καιρό—και οι επωνυμίες θα πρέπει να σκέφτονται αυτόν τον εικονικό χώρο ως μέρος των στρατηγικών μάρκετινγκ του 2022.

Αυτό οφείλεται εν μέρει επειδή έχει τη δυνατότητα να προσφέρει ένα εντελώς νέο σύνολο μετρήσεων απόδοσης.

“Οι έμποροι θα μπορούν να πειραματιστούν με το πόσο χρόνο κρατούνται τα εικονικά αντικείμενα, πόσο χώρο καταλαμβάνουν στην περιφερειακή όραση ενός χρήστη και ακόμη και πού κοιτάζουν οι χρήστες όταν βιώνουν μια διαφήμιση”, είπε. «Αυτές οι πληροφορίες έχουν τη δυνατότητα να επαναχαρτογραφήσουν πλήρως αυτά που γνωρίζετε για το κοινό σας, παρέχοντας ανεκτίμητη κατεύθυνση προς τα εμπρός».

Μη ανταλλάξιμα διακριτικά (NFT)

Πέρα από το να καταλάβουν πού ταιριάζουν οι επωνυμίες στο μετασύμπαντο, θα πρέπει επίσης να πειραματιστούν περισσότερο με την τεχνολογία blockchain για να προετοιμαστούν για το Web 3.0 – την επόμενη εξέλιξη του ιστού, που θα είναι πιο αποκεντρωμένη.

Μια μοντέρνα πτυχή του blockchain είναι τα non-fungible token (NFTs). Μη ανταλλάξιμο σημαίνει ότι δεν μπορεί να ανταλλάσσεται με κάτι ίσης αξίας, επειδή δεν έχει ίσο. Για παράδειγμα, το δολάριο ΗΠΑ είναι ανταλλάξιμα. Μπορείτε να ανταλλάξετε έναν λογαριασμό 100$ με πέντε χαρτονομίσματα των 20$. Αλλά δεν μπορείτε να ανταλλάξετε τη βέρα της γιαγιάς σας – μια μη ανταλλάξιμη – με τίποτα ίσης αξίας, επειδή υπάρχει ένας παράγοντας γνησιότητας.

Τα NFT είναι η ψηφιακή έκδοση των μη ανταλλάξιμων στοιχείων ψηφιακά στοιχεία που δημιουργούνται μοναδικά όπως κινούμενα σχέδια, γραφικό σχέδιο, GIF, αρχείο ήχου/βίντεο ή μιμίδιο που υπάρχουν σε μια αλυσίδα μπλοκ.

Με επωνυμίες όπως η Campbell’s, η Charmin και η Coca-Cola να εκδίδουν συλλεκτικά αντικείμενα NFT πέρυσι, ο Jeff Mains, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων Champion Leadership Group, σημείωσε ότι είναι μια καλή στιγμή για άλλες επωνυμίες να καταλάβουν πώς μπορούν να αξιοποιήσουν αυτά τα ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία.

Επιπλέον, καθώς επωνυμίες όπως η Adidas αρχίζουν να συνεργάζονται με συλλογές NFT όπως το Bored Ape Yacht Club, ο Faizan Fahim, διευθυντής μάρκετινγκ στην πλατφόρμα φιλοξενίας cloud Breeze.io, σημείωσε ότι μπορούμε να περιμένουμε περισσότερες συνεργασίες ακόμα και επωνυμίες που αρχίζουν να πωλούν ή να προσφέρουν διαθέτουν NFT ως τρόπο δημιουργίας κοινότητας μεταξύ των πελατών τους.

Κρυπτονόμισμα

Με παρόμοιο τρόπο, θα συνεχίσουμε να βλέπουμε τον πολλαπλασιασμό των κρυπτονομισμάτων το 2022 και οι έμπειροι έμποροι θα κρατήσουν τα μάτια τους σε αυτήν την τάση προς την αποκεντρωμένη χρηματοδότηση.

Αν και χρησιμοποιείται μόνο από ένα εξειδικευμένο κοινό των ΗΠΑ, η αποδοχή κρυπτονομισμάτων τώρα θα μπορούσε να βοηθήσει τις επωνυμίες να προσελκύσουν νέους πελάτες – αλλά μόνο εάν τα δημογραφικά στοιχεία είναι τα κατάλληλα.

«Σε σχέση με τις πληρωμές, για παράδειγμα, τα κρυπτονομίσματα προκαλούν τεράστιες αλλαγές σε σχέση με τους μεγαλύτερους επεξεργαστές όπως Visa, PayPal και MasterCard», πρόσθεσε ο Shaun Heng, αντιπρόεδρος ανάπτυξης και λειτουργιών στον ιστότοπο παρακολούθησης τιμών CoinMarketCap. «Αυτό έχει μεγάλες επιπτώσεις στον τρόπο με τον οποίο τα προϊόντα και οι υπηρεσίες αλληλεπιδρούν με τους πελάτες τους και οι έμποροι θα είναι πρόθυμοι να ευθυγραμμιστούν με τις δυνατότητες για αυξημένη δημογραφική προσέγγιση».

Μηδενικά και δεδομένα πρώτου μέρους

Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ έχουν ακόμη έναν χρόνο έως ότου η Google καταργήσει σταδιακά τα cookie τρίτων, πράγμα που σημαίνει ότι το 2022 θα είναι η πιο σημαντική χρονιά για δεδομένα και απόρρητο ακόμα.

«Πολλοί πραγματικά καλοί επαγγελματίες του μάρκετινγκ εξακολουθούν να αδυνατούν να συνειδητοποιήσουν ότι, στην πραγματικότητα, το κοινό σας ανήκει στο Facebook, το Twitter, το Instagram ή οποιοδήποτε άλλο δίκτυο κοινωνικών μέσων που χρησιμοποιείτε», δήλωσε ο Brian Snedvig, CEO Jofibo, ο οποίος βοηθά όσους αναζητούν εργασία να δημιουργήσουν βιογραφικά και συνοδευτικές επιστολές. «Δεν έχετε τον έλεγχο πάνω τους. Γι’ αυτό το 2022 θα πρέπει να είναι η χρονιά που θα αρχίσετε να κατέχετε το κοινό σας.»

Αυτό σημαίνει ότι οι επωνυμίες πρέπει να ενσωματώσουν μεθόδους συλλογής δεδομένων που δίνουν προτεραιότητα στο απόρρητο των καταναλωτών.

«Βεβαιωθείτε ότι οι καμπάνιες σας το 2022 σας βοηθούν να δημιουργήσετε δεδομένα πρώτου μέρους, ώστε να μην χρειάζεται να βασίζεστε τόσο πολύ στα δεδομένα άλλων», δήλωσε ο Dan Close, Διευθύνων Σύμβουλος της επιχείρησης ακινήτων We Buy Houses στο Κεντάκι.

Οι επιλογές περιλαμβάνουν email, ενημερωτικά δελτία, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εργαλεία CRM.

Τα δεδομένα μηδενικού πάρτι ή δεδομένα που δίνονται απευθείας από τον καταναλωτή μέσω διαδικτυακών αλληλεπιδράσεων, όπως έρευνες, είναι επίσης σημαντικά, δήλωσε η Michelle Ebbin, ιδρύτρια της μάρκας ένδυσης Jettproof.

«Αν και θα χρειαστεί περισσότερη προσπάθεια εκ των προτέρων, οι έμποροι δεδομένων που μπορούν να συλλέγουν απευθείας από τους καταναλωτές τους μπορούν να παίξουν τεράστιο ρόλο στη δημιουργία πιο εξατομικευμένων και προσαρμοσμένων καμπανιών», δήλωσε ο Justin Smith, Διευθύνων Σύμβουλος της ψηφιακής εταιρείας OuterBox.

Επιπλέον, οι επωνυμίες πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι εταιρείες τους «έχουν ένα σαφές σχέδιο για την τοποθέτηση και τη μέτρηση διαφημίσεων μετά τη μετατόπιση [μακριά από cookie τρίτων]», πρόσθεσε ο Κλείσιμο.

Οι έμποροι μπορούν επίσης να πειραματιστούν με το Privacy Sandbox της Google για να βρουν νέους τρόπους πρόσβασης στις πληροφορίες των καταναλωτών χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο το απόρρητο, είπε ο Ebbin.

Προσωρινή αποθήκευση αλυσίδας εφοδιασμού

Οι διακοπές του 2021 μπορεί να έχουν τελειώσει, αλλά οι τίτλοι συνεχίζουν να φουντώνουν για τα σημεία συμφόρησης της εφοδιαστικής αλυσίδας και τον αρνητικό αντίκτυπό τους στην εμπειρία των πελατών. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Chelsea Cohen, συνιδρυτής της πλατφόρμας διαχείρισης αποθεμάτων της Amazon SoStocked, συνιστά την ευθυγράμμιση των στόχων μάρκετινγκ με την ικανότητα μετοχών.

Επιπλέον, οι επωνυμίες θα επωφεληθούν από τη διατήρηση αποθέματος buffer 30 ημερών.

“Το buffer stock σας ή το εφεδρικό απόθεμα σας προστατεύει από το απόθεμα κατά τη διάρκεια απροσδόκητων ανοδικών πωλήσεων”, πρόσθεσε ο Cohen. «Διασφαλίζει ότι υπάρχει πάντα αρκετό διαθέσιμο προϊόν για την τήρηση των προθεσμιών αποστολής, έτσι ώστε οι πελάτες να μην χρειάζεται να περιμένουν επιπλέον χρόνο για την παραγγελία τους, ενώ επαναλαμβάνετε το απόθεμα».