TOP

Τι να προσέχετε όταν πραγματοποιείτε αγορές από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα

DMΜε ένα απλό κλικ του ποντικιού ή αγγίζοντας την οθόνη του κινητού, οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν σχεδόν κάθε προϊόν online – από είδη παντοπωλείου, μέχρι και ασφαλιστήρια συμβόλαια για στεγαστικά δάνεια. Ο κόσμος του ηλεκτρονικού εμπορίου, δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να ψωνίζουν σε χιλιάδες ηλεκτρονικά καταστήματα και να πληρώνουν για τις αγορές τους χωρίς να αφήνουν την άνεση του σπιτιού τους. Ακριβώς όπως οι καταναλωτές λαμβάνουν μέτρα για να προστατεύσουν τον εαυτό τους στα πραγματικά καταστήματα– όπως ας πούμε, η προστασία των αριθμών PIN τους –, θα πρέπει να κάνουν το ίδιο και όταν πραγματοποιούν αγορές στο διαδίκτυο

Αυτός ο οδηγός παρέχει συμβουλές για το πώς να κάνετε την online εμπειρία των αγορών σας ευχάριστη και ασφαλή.

 Αγοράστε απο ασφαλή Web Sites

Πώς μπορείτε να δείτε εάν μια τοποθεσία στο διαδίκτυο είναι ασφαλής; Τα ασφαλή sites χρησιμοποιούν την λεγόμενη τεχνολογία κρυπτογράφησης για να μεταφέρουν πληροφορίες από τον υπολογιστή σας στον υπολογιστή τους και το αντίστροφο. Πρόκειται για μια τεχνολογία που κρυπτογραφεί τις πληροφορίες που στέλνετε, όπως ο αριθμός της πιστωτικής σας κάρτας, ώστε να αποτρέψει τους χάκερ των υπολογιστών από την απόκτηση του αριθμού αυτού όταν στέλνετε την πληροφορία. Οι μόνοι άνθρωποι που μπορεί να αποκωδικοποιήσουν τον κώδικα είναι εκείνοι με τα νόμιμα δικαιώματα πρόσβασης.

Έρευνα της ιστοσελίδας πριν την παραγγελία

Κάντε συναλλαγές με εταιρείες που ήδη γνωρίζετε. Εάν η εταιρεία είναι άγνωστη, κάντε την έρευνα σας πριν από την αγορά των προϊόντων τους. Αν αποφασίσετε να αγοράσετε κάτι από μια άγνωστη εταιρεία, ξεκινήστε με μια όχι ιδιαίτερα ακριβή, προκειμένου να μάθετε  αν η εταιρεία αυτή είναι όντως αξιόπιστη.

Ο ασφαλέστερος τρόπος για να ψωνίσετε στο διαδίκτυο: Με μετρητά ή πιστωτική κάρτα;

Ο ασφαλέστερος τρόπος για να ψωνίσετε στο διαδίκτυο είναι με πιστωτική κάρτα. Σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά, προστατεύεστε σύμφωνα με τον νόμο περί θεμιτής χρέωσης. Έχετε το δικαίωμα να αμφισβητήσετε χρεώσεις στην πιστωτική σας κάρτα, και μπορείτε να παρακρατήσετε πληρωμές σε συμφωνία με την τράπεζα σας.

Κρατήστε τον κωδικό σας κρυφό

Ποτέ μην αποκαλύπτετε τον κωδικό σας σε κανέναν. Κατά την επιλογή ενός κωδικού πρόσβασης, μην χρησιμοποιείτε ευρέως γνωστές πληροφορίες, όπως ημερομηνία γέννησης, το πατρικό όνομα της μητέρας σας, τους αριθμούς από την άδεια οδήγησής σας ή τον αριθμό Κοινωνικής Ασφάλισης. Μην χρησιμοποιείτε τον ίδιο κωδικό πρόσβασης για άλλες ιστοσελίδες που συνδέονται με ευαίσθητες πληροφορίες.

Προσοχή στα “Phishing” Μηνύματα

Χάκερ στέλνουν μαζικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στους χρήστες του Διαδικτύου που θα τους ζητήσουν να ενημερώσουν τις πληροφορίες του λογαριασμού για τις τράπεζες τους, πιστωτικές κάρτες, ή δημοφιλείς περιοχές αγορών. Το e-mail μπορεί να αναφέρει ότι τα στοιχεία του λογαριασμού σας έχουν λήξει, έχουν παραβιαστεί ή χαθεί και ότι θα πρέπει να τα στείλει αμέσως στην εταιρεία ή στην τράπεζα. Μην απαντάτε σε κάθε αίτημα για οικονομική πληροφόρηση που έρχεται σε σας με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Πάντα Εκτύπωση ή Αποθήκευση αντιγράφων των παραγγελιών σας

Μετά την παραγγελία σας, θα πρέπει να λάβετε μια σελίδα επιβεβαίωσης που εξετάζει ολόκληρη την παραγγελία σας. Θα πρέπει να περιλαμβάνει το κόστος της παραγγελίας, πληροφορίες για το προϊόν, καθώς και τον αριθμό επιβεβαίωσης. Σας συνιστούμε να εκτυπώσετε ή να αποθηκεύσετε ένα αντίγραφο της ιστοσελίδας που περιγράφει το στοιχείο που έχετε παραγγείλει καθώς και την σελίδα που δείχνει το όνομα της εταιρείας, την ταχυδρομική διεύθυνση, τον αριθμό τηλεφώνου, και τους νομικούς όρους, συμπεριλαμβανομένης της πολιτικής για την επιστροφή.

Δώστε προσοχή στους τρόπους αποστολής

Σύμφωνα με το νόμο, η εταιρεία πρέπει να αποστείλει την παραγγελία σας εντός του χρόνου που αναφέρεται στη διαφήμισή της. Εάν το χρονικό πλαίσιο της αποστολής δεν αναφέρεται, ο έμπορος πρέπει να στείλει το προϊόν σε 30 ημέρες. Αυτό σας δίνει την ευκαιρία να ακυρώσετε την παραγγελία και να λάβετε άμεση επιστροφή χρημάτων, αν υπερβεί το χρονικό αυτό διάστημα χωρίς να στείλει το προϊόν.

Μάθετε τους όρους ακύρωσης, επιστροφής και διεκπεραίωσης των καταγγελιών

Ακόμη και κάτω από τις καλύτερες συνθήκες, οι καταναλωτές μερικές φορές μπορεί να επιστρέψουν τα εμπορεύματα. Ελέγξτε την ιστοσελίδα για πολιτικές ακύρωσης και επιστροφής. Να είστε βέβαιος για τα εξής:

  • Ποιος πληρώνει για τα μεταφορικά;
  • Υπάρχει κάποιο όριο χρόνου για την επιστροφή ή ακύρωση;
  • Υπάρχει κάποιος αριθμός τηλεφώνου ή κάποιο e-mail για τις καταγγελίες;
  • Υπάρχει εγγύηση για το προϊόν;

Διαίσθηση αγοραστή

Κοιτάξτε το site με κριτικό μάτι. Εάν οποιαδήποτε από αυτές τις ερωτήσεις, σας ενεργοποιούν τον κώδωνα του κινδύνου, θα ήταν σοφό να βρείτε ένα άλλο site για τις αγορές σας:

  • Μήπως οι τιμές της εταιρείας σας φαίνονται ασυνήθιστα χαμηλές;
  • Μήπως μοιάζει ο εν λόγω διαδικτυακός έμπορος σαν να είναι ερασιτέχνης;
  • Υπάρχουν πολλά ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη στο site;
  • Μήπως οι κλήσεις σας στο τηλέφωνο της εταιρείας μένουν αναπάντητες;

Εξετάστε προσεκτικά τον λογαριασμό της πιστωτικής σας

Σας συνιστούμε να ελέγχετε τους λογαριασμούς πιστωτικών καρτών σας προσεκτικά ακόμα και αρκετούς μήνες μετά από μια αγορά σας στο διαδίκτυο. Ψάξτε για τις αγορές που δεν κάνατε ποτέ. Αν βρείτε κάποια, επικοινωνήστε αμέσως με την τράπεζα της πιστωτικής κάρτας και υποβάλετε αίτηση για μη αναγνώριση συναλλαγής.