TOP

Voice Assistants – Έξυπνοι Βοηθοί

DMΌλοι ξέρουμε την Siri, μπορεί να έχουμε ακούσει και για την Alexa ή την Google Assistant. Αυτά είναι τα ονόματα των Voice Assistants που έχουν δημιουργηθεί από εταιρείες όπως είναι η Apple, η Amazon και η Google. Η χρήση των βοηθών είναι να λαμβάνουν πληροφορίες από κινητά και υπολογιστές και να οργανώνουν δραστηριότητες στο σπίτι ή στο γραφείο, έχει γίνει μεγάλη τάση στην εποχή μας που συνδυάζει και άλλους παράγοντες όπως είναι η τεχνητή νοημοσύνη, η διαχείριση δεδομένων και η ασφάλεια.

Τι είναι ακριβώς ένας Voice Assistant;

Η φωνητική αναζήτηση και τα έξυπνα ηχεία είναι ένα είδος τεχνολογίας που επιτρέπει στον χρήστη να πραγματοποιήσει μια αναζήτηση στο Internet, απλώς ρωτώντας μια ερώτηση, προφορικά σε ένα smartphone, σε μια έξυπνη συσκευή ή υπολογιστή, σε αντίθεση με τον παραδοσιακό τρόπο που πρέπει να γράψει αυτό που ψάχνει στο κουτί της αναζήτησης. Η ερώτηση στην συνέχεια απαντάται από την μηχανή αναζήτησης ή τον ψηφιακό βοηθό.

Ας δούμε τους πιο δημοφιλείς βοηθούς με σειρά προτίμησης:

  • Google Home
  • Amazon – Alexa
  • Google Assistant
  • Siri
  • Cortana
  • Bixby

Ανάμεσα στις βασικές συσκευές η Alexa κυριαρχεί στην αγορά των έξυπνων ηχείων κατέχοντας το 22% του μεριδίου της αγοράς. Στην συνέχεια ακολουθεί η Google Home η Alibaba, η Xiaomi και η Apple.

Συμφωνά με τους ειδικούς μέχρι το 2022 οι βοηθοί θα αναλάβουν μέχρι και το 40% των παγκόσμιων online αναζητήσεων.

Τι αλλαγές θα φέρουν οι βοηθοί;

Goodbye Keywords

Αν τελικά οι λέξεις κλειδιά δεν χρειάζονται για να αλληλεπιδράσει ο χρήστης με την συσκευή; Οι χρήστες απλά θα ρωτούν τον βοηθό αυτό που θέλουν να μάθουν. Αναμένεται ότι πάνω από το 48% των χρηστών θα εγκαταλείψουν την χρήση των Keywords μέχρι το 2023.

Καλύτερες επιχειρήσεις

Μέχρι και σήμερα, οι voice assistants δεν έχουν φανεί πολύ βοηθητικοί στον επιχειρηματικό κόσμο, αλλά υπάρχουν οι δυνατότητες αρκεί οι επιχειρήσεις να μάθουν τον τρόπο και να τις εκμεταλλευτούν. Στην πραγματικότητα μια στις τέσσερεις επιχειρήσεις έχουν σκεφτεί την χρήση τους για την διαχείριση των συναλλαγών.

Υπάρχουν πολύ άλλοι τρόποι που μπορούν να χρησιμοποιηθούν επαγγελματικά: για παράδειγμα θα ήταν πολύ χρήσιμη βοήθεια στην διάρκεια ενός meeting για την διαχείριση πληροφοριών ή στο κράτημα σημειώσεων ή ως ένα σημείο πώλησης όπου οι πελάτες θα μπορούν εύκολα και γρήγορα να παίρνουν πληροφορίες. Ας έχουμε στο μυαλό μας ότι ο ψηφιακός βοηθός μπορεί να κρατάει σημειώσεις από όσα μπορεί να θέλουμε να κρατήσουμε σε μια συνάντηση με πελάτη.

Αυτές οι ιδέες, χρειάζονται ανθρώπους να τις εφαρμόσουν και φυσικά επιπλέον ασφάλεια, όρους χρήσης που δυστυχώς δεν διατίθενται ακόμα.

Νέοι τρόποι αγορών

Ανάμεσα στις πιο κοινές χρήσεις των βοηθών, το εμπόριο είναι μια πολύ δυνατή και εξελισσόμενη χρήση τους. Σήμερα οι χρήστες χρησιμοποιούν αυτούς τους βοηθούς για να αλληλεπιδράσουν με άλλες συσκευές και μέχρι στιγμής μόνο το 3% τους χρησιμοποιούν για την αναζήτηση. Αυτό σημαίνει ότι όταν έρχεται η ώρα για αγορά οι χρήστες χρησιμοποιούν πρώτα την φωνητική αναζήτηση.

Ταυτόχρονα, πολλές αγορές – μέχρι και το 51% – μπορούν να ολοκληρωθούν  μέσα από αυτούς τους βοηθούς.

Ένα λαμπρό μέλλον

Πιθανότατα η πιο ενδιαφέρον εκδοχή για το μέλλον των voice assistants είναι ότι ανοίγουν το ενδεχόμενο της αυτοματοποίησης των καθημερινών ενεργειών με αποτέλεσμα την αύξηση του χρόνου (εννοούμε του ελεύθερου χρόνου). Με την βοήθεια του machine learning (την εκμάθηση των μηχανών), έχουμε ήδη εμβαθύνει σε αυτά τα συστήματα και την τεχνητή νοημοσύνη, το επόμενο βήμα είναι να δούμε μεγάλες αλλαγές στο μέλλον.

Καλό είναι λοιπόν όλοι να ξεκινήσουμε να αξιοποιούμε τις δυνατότητες των βοηθών και σιγά σιγά να τους προσαρμόσουμε στις επιχειρήσεις και τα website.